ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 19 Ιούνη 2004
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Στα Τρίκαλα για τον Τσιτσάνη

Δύο ενδιαφέρουσες συναυλίες, η μία αφιερωμένη στον Βασίλη Τσιτσάνη και η άλλη με «χρώμα» κυρίως βαλκανικό, διοργανώνει το «Κέντρο Ερευνας και Καλλιτεχνικής Δημιουργίας» της ΔΕΚΑ Τρικάλων, με αφορμή την Ημέρα της Μουσικής, στο Μύλο Ματσόπουλου.

Αύριο θα πραγματοποιηθεί συναυλία, στην οποία θα πάρουν μέρος τοπικά και βαλκανικά συγκροτήματα. Θα παρουσιαστούν: Το γκρουπ «QOUING» με βαλκανικούς ήχους, το μουσικό σχήμα «PEROUINKAS» με παραδοσιακά λατινοαμερικάνικα τραγούδια, μουσικό νεανικό συγκρότημα της πόλης, με ποπ - ροκ κομμάτια, συγκρότημα Βορειοηπειρωτών με παραδοσιακά τραγούδια. Παράλληλα, στο χώρο του Μύλου θα πραγματοποιηθεί έκθεση καλλιτεχνών του νομού με έργα ζωγραφικής, ξυλογλυπτικής, βιτρό κ.ά.

Τη Δευτέρα θα γίνει μεγάλη συναυλία - αφιέρωμα στο έργο του κορυφαίου λαϊκού δημιουργού, Βασίλη Τσιτσάνη. Η βραδιά θα αρχίσει με τη Φιλαρμονική του Δήμου και στη συνέχεια θα τραγουδήσουν οι Μαριώ, Παντελής Θαλασσινός, Μαρία Πουλιανίτη, Αποστόλης Γούναρης, Κώστας Οκκας, Μάκης Καρτσιούκας και Γιάννης Πέτρου, με τη συνοδεία της «Ορχήστρας Ελληνικής Μουσικής» του «Κέντρου Ερευνας και Καλλιτεχνικής Δημιουργίας». Η συναυλία θα ηχογραφηθεί και βιντεοσκοπηθεί (σε σκηνοθεσία Ρ. Χαραλαμπίδη), με στόχο την παραγωγή DVD, που θα κυκλοφορήσει από τη «ΛΥΡΑ» και που εκτός από αποσπάσματα της συναυλίας θα παρουσιάζονται και μέρη όπου έζησε και εμπνεύστηκε ο Β. Τσιτσάνης.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΕΚ «ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ»
Είμαστε εδώ...

Μια βραδιά διαφορετική από τις άλλες. Μια βραδιά για όλους εκείνους «που έχουν χορτάσει κατραπακιές και ψάχνουν τρόπους», για αυτούς που «πάλι στα πόδια τους θα σταθούν», αλλά και για τη «βροχή που σπάει τα σύνορα και σου ξεπλένει τα όνειρα». Ο λόγος για την ετήσια συναυλία του Συλλόγου Οικογένειας Εναλλακτικής Κοινότητας «Παρέμβαση», όπου προχτές το βράδυ, στο Λυκαβηττό τα όνειρα συναντήθηκαν με την ποίηση και η ζωή αντάμωσε με τα τραγούδια του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα και του Χρήστου Θηβαίου. Κοντά τους έδωσαν το «παρών» πολλοί φίλοι τους, όπως ο Μανώλης Μητσιάς, ο Μπάμπης Στόκας, ο Διονύσης Τσακνής και η Ελισάβετ Καρατζόλη.

«Αυτή η βραδιά είναι για τους ανθρώπους του δικού μας καταφυγίου, που μας έδωσαν ελπίδα και σήμερα είμαστε εδώ. Στους ανθρώπους του ΚΕΘΕΑ που μας έδειξαν ότι μπορούμε», υπογράμμισε η Μ. Χρονοπούλου, πρόεδρος του Συλλόγου για να δώσει τη σκυτάλη στο τραγούδι.

«Με 'μάθαν να αρκούμαι στο μισό... να σφίγγω τα λουριά με τόση μαεστρία», τραγούδησε ο Λ. Μαχαιρίτσας, για όλους εκείνους που «νομίζουν ότι τα πράγματα είναι τόσο σκούρα που δεν μπορούν να σηκώσουν κεφάλι. Μπορούν»! Για να έρθουν στη συνέχεια οι «Μέρες αδέσποτες» του Χρ. Θηβαίου, εκείνες οι μέρες «που σημαδεύουνε στο μέλλον, πετυχαίνουν το παρόν», αφιερωμένες όπως είπε ο τραγουδοποιός σε «όλους τους "ύποπτους" που θα μπαγλαρώσουν τους επόμενους μήνες».

Στη συναυλία παραβρέθηκαν ο Αντώνης Σκυλλάκος, βουλευτής του ΚΚΕ, εκπρόσωποι άλλων πολιτικών κομμάτων και φορείς της ΤΑ.

«Το Ποντιακό Θέατρο»

Κυκλοφόρησε ο τέταρτος στη σειρά τόμος με τίτλο «Το Ποντιακό Θέατρο» του σκηνοθέτη και συγγραφέα Ερμή Μουρατίδη.

Ο συγγραφέας με το έργο του αυτό καταγράφει και αναλύει την εξέλιξη του Ποντιακού Θεάτρου από το 1810 μέχρι σήμερα, διασώζοντας με συστηματικό τρόπο τα τεκμήρια δύο αιώνων του Ποντιακού Ελληνισμού.

Οπως αναφέρει στην εισαγωγή του βιβλίου ο πρόεδρος της Ευξείνου Λέσχης Θεσσαλονίκης, Κωνστ. Γαβρίδης «το ελληνικό θέατρο του Μικρασιατικού Πόντου, της Νότιας Ρωσίας, της Κριμαίας και της Ουκρανίας, δηλαδή το Ποντιακό Θέατρο, ήταν ένα απομονωμένο και άγνωστο, αλλά πολυτιμότατο κομμάτι της νεοελληνικής λογοτεχνίας, που ήρθε ολοκληρωμένο στο φως χάρη στην πολυετή, επίπονη, και συστηματική δουλιά του Ερμή Μουρατίδη».

«Ο συγγραφέας, συνεχίζει, εμπλουτίζει και συμπληρώνει την ιστορία του Ελληνικού Θεάτρου και καταδεικνύει με αμάχητα τεκμήρια, ότι αυτό δεν περιορίστηκε μόνο στα στενά όρια της Κρήτης, της Αθήνας, της Ζακύνθου και της Κεφαλονιάς. Ο Ερμής Μουρατίδης, άνθρωπος με βαθιά θεατρική και ευρύτερη παιδεία, είναι επί δεκαετίες παρών, παρατηρεί προσεκτικά και κρίνει αυστηρά τα τεκταινόμενα στον Ποντιακό χώρο, κριτική που πολλές φορές είναι καυστική, ενοχλεί και προκαλεί αντιδράσεις. Από το έργο του όμως φαίνεται ότι ο ίδιος είναι πρώτα αυστηρός με τον εαυτό του, τον οποίο καταπονεί χωρίς οίκτο, προκειμένου να πετύχει το κατά το δυνατό τέλειο αποτέλεσμα», τονίζει ο Κ. Γαβρίδης.

«Γιορτές Ανοιχτού Θεάτρου»

Με τον «Ασυλλόγιστο» του Μολιέρου, από το «Θεατρικό Σανίδι» αρχίζουν στις 22/6 οι «Γιορτές Ανοιχτού Θεάτρου», στο Δημοτικό «Θέατρο Κήπου», στη Θεσσαλονίκη. Μέχρι τις 4/8, που θα διαρκέσουν οι εκδηλώσεις θα παρελάσουν εννέα θεατρικά σχήματα από όλη την Ελλάδα.

Αναλυτικά το πρόγραμμα έχει ως εξής: 22-24/6 «Θεατρικό Σανίδι»: «Ο ασυλλόγιστος» του Μολιέρου. 30/6, 1/7 «Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας»: «Επτά επί Θήβας» του Αισχύλου. 8,9/7 θέατρο «Η Αγορά»: «Η Καλλιπάτειρα στο φως της Ολυμπίας» της Ευανθίας Στιβανάκη. 12,13/7 ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας: «Το ημέρωμα της στρίγκλας» του Σαίξπηρ. 14-16/7 ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης: «Εκκλησιάζουσες» του Αριστοφάνη. 21,22/7 θίασος «Αιχμή»: «Λαβδακιδών πάθη» (σύνθεση έργων του Αισχύλου και Σοφοκλή). 26,27/7 ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων: «Ερωφίλη» του Γ. Χορτάτζη. 29,30/7 «Θέατρο Αναζήτησης» Θεσσαλονίκης: «Αμφιτρύων» (σύνθεση έργων των Πλαύτου, Σαίξπηρ, Μολιέρου και Κλάιστ). 2-4/8 «Θέατρο Θεσσαλονίκης»: «Τα παντρολογήματα» του Ν. Γκόγκολ.

Συναυλία προς τιμήν του Χρ. Αηδονίδη

Συναυλία προς τιμήν του Θρακιώτη τραγουδιστή Χρόνη Αηδονίδη, θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 23 Ιούνη στην παραλία του Λευκού Πύργου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Βιβλίου Θεσσαλονίκης. Ο Χρόνης Αηδονίδης θα τραγουδήσει με την Νεκταρία Καραντζή και με συνοδεία παραδοσιακής ορχήστρας. Η συναυλία θα ξεκινήσει στις 9 το βράδυ.

«Οχι» στην καταστροφή του Μακρυγιάννη

Την «πλήρη αντίθεσή» του στην κατασκευή του Νέου Μουσείου Ακρόπολης στου Μακρυγιάννη δηλώνει ο Πολιτιστικός και Εξωραϊστικός Σύλλογος Πλάκας «Παρθενώνας» σε ανακοίνωσή του.

Ο σύλλογος σημειώνει ότι «τέτοιου είδους επιλογές, αντί να αναδείξουν την ιστορική Αθήνα και τα αρχαιολογικά ευρήματα στο συγκεκριμένο χώρο, τα καταστρέφουν. Είμαστε αντίθετοι στη σχεδίαση ενός υπερμεγέθους οικοδομικού όγκου που έρχεται σε αντιπαράθεση με τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης».

Προσθέτουν ότι «η εμπορευματοποίηση ενός μεγάλου τμήματος του νέου μουσείου της Ακρόπολης, που προβλέπει τη δημιουργία εστιατορίων και άλλων καταστημάτων σε ένα χώρο περίπου 1.000 τ.μ., μόνο με τη σοβαρότητα ενός μουσείου τέτοιας παγκόσμιας ακτινοβολίας δεν έχουν να κάνουν, αλλά μάλλον με μια εμπορική επιχείρηση». Τέλους, καλούν τους αρμόδιους φορείς να αναστείλουν τη σχετική απόφαση, να επανεξεταστούν άλλοι χώροι για την κατασκευή του μουσείου και να αποκατασταθεί ο αρχαιολογικός χώρος του Μακρυγιάννη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ