Εμπλοκή στο διαγωνισμό για τους Ιππόδρομους, γιατί οι ενδιαφερόμενοι μεγαλοεπιχειρηματίες πιέζουν για να μην αναλάβουν τις «Ολυμπιακές επιβαρύνσεις». Σοβαρές υπόνοιες για μεθοδεύσεις ικανοποίησης αυτών των απαιτήσεων δημιουργεί η στάση της κυβέρνησης
Οι μεγαλοεπιχειρηματίες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον «τα θέλουν όλα δικά τους» και απαιτούν ουσιαστικά το διαχωρισμό των Ιπποδρόμων και του Στοιχήματος από τις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις. Στις πιέσεις αυτές η κυβέρνηση απαντά με... απειλές «να μην τρέφουν τέτοια όνειρα» (οι «κορόνες» περί «εθνικής υπόθεσης» είναι δεδομένο ότι δεν αφορούν το μεγάλο κεφάλαιο) χωρίς όμως να ξεκαθαρίζει τι θα κάνει στην περίπτωση που εκ των πραγμάτων αναγκαστεί να κηρύξει άγονο το σχετικό διαγωνισμό. Γεγονός που δημιουργεί σοβαρές υπόνοιες για μεθόδευση αυτού του διαχωρισμού. Σε μια τέτοια περίπτωση, οι προαναφερθείσες Ολυμπιακές εγκαταστάσεις θα κατασκευαστούν με χρήματα του ελληνικού δημοσίου, ενώ θα είναι πλέον ανοιχτός ο δρόμος για νέα διαδικασία παραχώρησης των «χρυσοφόρων» Ιπποδρόμων και του Στοιχήματος, χωρίς κανένα άλλο «βάρος».
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά.
«Δεν πρέπει κανείς να έχει την αυταπάτη ότι θα μεταφέρει τον Ιππόδρομο, θα έχει την εκμετάλλευση του στοιχήματος και θα απαλλαγεί από τις υποχρεώσεις που έχουμε προδιαγράψει. Το όνειρο μιας κερδοφόρου επιχειρήσεως εις βάρος των δεδομένων που υπάρχουν, να μην το τρέφει κανείς», δήλωσε την περασμένη Παρασκευή ο Θ. Πάγκαλος. Ταυτόχρονα, βέβαια, διέψευσε το ενδεχόμενο ακύρωσης του διαγωνισμού, λέγοντας ότι «εξελίσσεται ομαλά».
Το παραπάνω, αλλά και όλα τα υπόλοιπα ανοιχτά θέματα συζητήθηκαν σε δύο πολύωρες συσκέψεις που έγιναν την περασμένη Παρασκευή και χτες, εν αναμονή και του κλιμακίου των «Αθανάτων» που φτάνουν στην Αθήνα στις 22 του Νοέμβρη για τον καθιερωμένο έλεγχο.
Η πρώτη έγινε στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό Κ. Σημίτη και τη συμμετοχή των υπουργών ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη, Πολιτισμού Θ. Πάγκαλου, του υφυπουργού Αθλητισμού Γ. Φλωρίδη, της προέδρου της «Αθήνα 2004» Γ. Αγγελοπούλου και του διευθύνοντος συμβούλου Π. Συναδινού. Η δεύτερη έγινε στην έδρα της «Αθήνα 2004» και συμμετείχαν οι Κ. Λαλιώτης, Θ. Πάγκαλος και Γ. Αγγελοπούλου.
Βασικό θέμα της χτεσινής συνάντησης, όπως δήλωσε μετά τη συνάντηση η Γ. Αγγελοπούλου, ήταν «η προετοιμασία των θεμάτων για τη Συντονιστική Επιτροπή» και «η εκκρεμότητα που υπάρχει με την Πολιτιστική Ολυμπιάδα». Στη σύσκεψη συζητήθηκε και συμφωνήθηκε η τελική μορφή του «Μνημονίου συναντίληψης και συνεργασίας» που πρόκειται να υπογραφεί το επόμενο διάστημα ανάμεσα στο υπουργείο Πολιτισμού και στην «Αθήνα 2004» και με το οποίο θα προσδιοριστούν οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των δύο πλευρών για τη διεξαγωγή της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας. Από την πλευρά του ο Θ. Πάγκαλος δήλωσε: «Συμφωνήσαμε στο κείμενο και θα το υπογράψουμε μόλις έχουμε το τελικό κείμενο. Πρέπει να γραφτεί γιατί είναι προϊόν της σημερινής μας σύσκεψης».
Σύμφωνα με πληροφορίες, το μνημόνιο θα προβλέπει ότι:
- Το υπουργείο Πολιτισμού θα καθορίσει, θα ελέγχει και θα χρηματοδοτήσει (περίπου 50 δισ. δραχμές) τις εκδηλώσεις που θα διεξαχθούν στο πλαίσιο της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας.
- Η «Αθήνα 2004» θα «ελέγχει» τη χρήση και τη διαχείριση των Ολυμπιακών συμβόλων και σημάτων, θα... διαφυλάσσει δηλαδή την «περιουσία» της ΔΟΕ. Χορηγοί των εκατοντάδων εκδηλώσεων που θα γίνουν σε ολόκληρη τη χώρα, θα είναι οι χορηγοί της ΔΟΕ και οι εθνικοί χορηγοί της «Αθήνα 2004».
- Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων θα τελεί υπό την έγκριση της ΔΟΕ.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι το υπουργείο Πολιτισμού θα μπορεί να διοργανώσει πολιτιστικές εκδηλώσεις αφιερωμένες στους Ολυμπιακούς Αγώνες, που όμως δε θα είναι ενταγμένες στην Πολιτιστική Ολυμπιάδα - δηλαδή δε θα φέρουν τα Ολυμπιακά σήματα και σύμβολα - και κατά συνέπεια το υπουργείο Πολιτισμού θα μπορεί να επιλέξει τους χορηγούς των εκδηλώσεων.
Από την ερχόμενη Τρίτη, 7 Νοέμβρη, οι οδηγοί της Εταιρίας Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ) θα πάψουν να εκτελούν τα δρομολόγια σε πολλές περιοχές της πρωτεύουσας, στις οποίες παρεμποδίζεται η απρόσκοπτη διέλευση των λεωφορείων.
Την απόφαση αυτή πήρε το ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, μετά τις επανειλημμένες προειδοποιήσεις προς κάθε αρμόδιο, αλλά και μηνυτήριες αναφορές που έχει υποβάλει, με σκοπό να παρθούν τα αναγκαία μέτρα για την ανεμπόδιστη διέλευση των λεωφορείων, ώστε να εξασφαλιστεί η καλύτερη και ασφαλέστερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
Οπως είναι γνωστό, εδώ και πολλούς μήνες, οι εκπρόσωποι του Συνδικάτου έχουν ενημερώσει εγγράφως όλους τους αρμόδιους (υπουργούς Μεταφορών - Επικοινωνιών και Δημόσιας Τάξης, ΟΑΣΑ, ΕΘΕΛ, Δήμους κλπ.) για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι οδηγοί κατά τη διέλευση των λεωφορείων από κατειλημμένες πλατείες από παράνομα παρκαρισμένα Ι.Χ., μέσα από λαϊκές αγορές, καθώς και για τη δρομολόγηση παλιών λεωφορείων (άνω των 17 χρόνων) κατά παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ). Ωστόσο, μέχρι τώρα δεν έχει γίνει τίποτα. Τα προβλήματα κάθε μέρα μεγαλώνουν. Οι δημόσιες συγκοινωνίες υποβαθμίζονται όλο και περισσότερο, ενώ οι οδηγοί γίνονται καθημερινά δέκτες των δικαιολογημένων παραπόνων του επιβατικού κοινού και έρχονται αντιμέτωποι με κατόχους Ι.Χ., χωρίς να λείπουν και οι χειροδικίες σε βάρος τους.
Σημειώνεται ότι στις περιπτώσεις που οι οδηγοί προκαλέσουν ατύχημα κατά την προσπάθειά τους να περάσουν με «μανούβρες» το λεωφορείο από τα εμπόδια που παρεμβάλλουν τα παράνομα παρκαρισμένα οχήματα, τότε τιμωρούνται με χρηματικό πρόστιμο, αργίες, ακόμα και απόλυση!
Οι οδηγοί της ΕΘΕΛ, έχοντας εξαντλήσει κάθε όριο καλής θέλησης, από την ερχόμενη Τρίτη αποφάσισαν να τηρούν πιστά τον ΚΟΚ και όλους τους άλλους όρους ασφάλειας του επιβατικού κοινού. Ετσι θα αναλαμβάνουν κανονικά τα καθήκοντά τους, χωρίς, όμως, να εκτελούν τα δρομολόγια που παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα προβλήματα, όπως είναι στις γραμμές των Δήμων Κορυδαλλού (Πλατεία Ελευθερίας), Χαλανδρίου (Πλατεία Χαλανδρίου, αφετηρίες, λαϊκή), Χαϊδαρίου (κέντρο), Πετρούπολης (ολισθηρότητα δρόμων, συνεχή ατυχήματα), Ελληνικού, Σπάτων (Πλατεία) και Βύρωνα (οδός Φορμίωνος), καθώς και τα τοπικά δρομολόγια Ηρακλείου, Ζηρινείου, Γλυφάδας, Ελευσίνας και Ασπροπύργου.
Σε διαδικασία «εκκαθάρισης και εκποίησης» βάζει η κυβέρνηση την «Ολυμπιακή Αεροπορία», με το διορισμό νέου οικονομικού διευθυντή, που προέρχεται από την εταιρία «Πράις γουότερ χάουζ», στην οποία η κυβέρνηση έχει αναθέσει τον οικονομικό έλεγχο και τη σύνταξη των ισολογισμών του εθνικού αερομεταφορέα.
Αυτό καταγγέλλει, με χτεσινή της ανακοίνωση, η Ομοσπονδία Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ), επισημαίνοντας ότι το κλίμα που διαμορφώνεται στην ΟΑ έχει στόχο τον εκβιασμό των εργαζομένων, την αδρανοποίηση των συνδικάτων και της ΟΣΠΑ και τη δημιουργία μιας ευνοϊκής για την κυβερνητική πολιτική «κοινής γνώμης», προετοιμάζοντάς τη να αποδεχτεί σα μονόδρομο το ξεπούλημα της ΟΑ και την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων.
Η ΟΣΠΑ καλεί την κυβέρνηση να «παγώσει» κάθε σχέδιο που θα εξυπηρετεί αυτή τη λογική, να αρχίσει ουσιαστικό και γόνιμο διάλογο με στόχο την επιβίωση του εθνικού αερομεταφορέα και τη διατήρηση των μισθολογικών, συνταξιοδοτικών, ασφαλιστικών και εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων. Σε αντίθετη περίπτωση, τονίζεται στην ανακοίνωση, οι εργαζόμενοι είναι αναγκασμένοι να αντιδράσουν δυναμικά, υπερασπιζόμενοι την ΟΑ και τη δουλιά τους.
«Μπλόκο» στη γνωστοποίηση των αποδοχών στελεχών της Οργανωτικής Επιτροπής «Αθήνα 2004», βάζει η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
Σε χτεσινή ανακοίνωσή της, αναφέρει ότι, στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου, επιτρέπεται να ανακοινώνονται συγκεντρωτικά στους ερωτώντες βουλευτές τα ονόματα των προσώπων που προσλαμβάνονται από το δημόσιο και από άλλους φορείς του δημοσίου. Επίσης, μπορεί να δημοσιεύεται το ύψος των αποδοχών τους, «όχι ατομικά για τον καθένα, αλλά κατά κατηγορία και είδος απασχόλησης». Αναφέρει, επίσης, ότι την παραπάνω απόφαση εξέδωσε πριν ένα χρόνο, με αφορμή Ερώτηση βουλευτή για τις αποδοχές των υψηλόβαθμων στελεχών του ΟΤΕ, ενώ επιφυλάσσεται να εκδώσει σχετική οδηγία, στα πλαίσια του νόμου 2472/1997.