ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 16 Δεκέμβρη 2003
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
Τραμπουκισμοί εναντίον μουσικών

«Τραμπούκικη» χαρακτηρίζει την επίθεση κατά των μελών του Διοικητικού του Συμβουλίου, το βράδυ της Παρασκευής στο χριστουγεννιάτικο «σόου» του Δήμου Αθηναίων στο Σύνταγμα, ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος.

Σε σχετική του ανακοίνωση ο ΠΜΣ καταγγέλλει «την απροκάλυπτη και απρόκλητη επίθεση που δέχτηκαν μέσα στο πλήθος ο γενικός γραμματέας του συλλόγου, Γιάννης Λάρδης, το μέλος του ΔΣ Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος, και άλλα μέλη του συλλόγου μας, ευρισκόμενοι ακριβώς πίσω από πλήθος Δημοτικών Συμβούλων, κ.κ. Παπουτσή, Τζάρβις Υβέτ, Απέργη».

«Μία τραμπούκικη επίθεση» συνεχίζει η ανακοίνωση, «προερχόμενη από "σεκιουριτάδες" με πολιτικά(!), συνεπικουρούμενους από τη δημοτική αστυνομία και άλλους "αγανακτισμένους πολίτες", οι οποίοι επιτέθηκαν στα μέλη μας επειδή τόλμησαν να διαταράξουν την "παράσταση" πετώντας φέιγ βολάν κατά την εναρκτήρια ομιλία της κυρίας Μπακογιάννη, στη ρωμαϊκού τύπου φιέστα που είχε ετοιμάσει η "αυτοκράτειρα" δήμαρχος και η "αυλή" της».

Η διαμαρτυρία του ΠΜΣ έγινε για να τονιστεί η «δεινή κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει 200 οικογένειες μουσικών, με αποκλειστική ευθύνη της δημάρχου», αφού βρίσκονται απλήρωτοι επί 7 μήνες «παρά την περί του αντιθέτου απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου» τον περασμένο Ιούλη. Κατήγγειλαν επίσης πως για τις χριστουγεννιάτικες «φιέστες» «έχουν καρπωθεί ένα δισεκατομμύριο οι "ημέτεροι" της δημοτικής πλειοψηφίας».

Σύμφωνα με το σύλλογο, «οι συγκεκριμένοι τραμπούκοι με σπρωξιές, βρισιές, γονατιές και κλοτσιές, θυμίζοντας "μπράβους" άλλων χωρών, έβγαλαν σέρνοντας από το πλήθος τους συναδέλφους, με προφανή κίνδυνο να χτυπήσουν ακόμα και μικρά παιδιά που ήταν εκεί. Οι τραμπούκοι λυσσαλέα άρπαξαν από τα χέρια των μουσικών το έντυπο υλικό που είχαν, δίνοντας εντολές(!) στους αστυνομικούς να περάσουν χειροπέδες στα μέλη του Συλλόγου μας, να πάρουν τα στοιχεία τους και να τους οδηγήσουν στο κρατητήριο». Τα μέλη του ΔΣ του Συλλόγου ζήτησαν από την αστυνομία να πάρει τα στοιχεία των επιτιθέμενων, αλλά αυτή δήλωσε «αδυναμία», λέγοντας ότι «σε όλη την πλατεία Συντάγματος ήταν μόνο έξι αστυνομικοί της Ελληνικής Αστυνομίας». Ο δε επικεφαλής της δημοτικής αστυνομίας δήλωσε ότι «αυτός έχει το γενικό πρόσταγμα»!

Και η ανακοίνωση καταλήγει τονίζοντας ότι «ενέργειες του μαύρου παρελθόντος δε μας φοβίζουν πλέον, γι' αυτό δηλώνουμε αποφασισμένοι ότι οι επιθέσεις αυτές από το παρακράτος της κυρίας Μπακογιάννη δε θα μας αποτρέψουν στο ελάχιστο από το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά μας να γνωστοποιούμε τα προβλήματα των μελών μας οπουδήποτε και με όποιο τρόπο θεωρούμε προσφορότερο (...)».

Μίκη Θεοδωράκη «διήγησις»

Οι Χ. Φλωράκης και Μ. Θεοδωράκης, στη χτεσινή εκδήλωση
Οι Χ. Φλωράκης και Μ. Θεοδωράκης, στη χτεσινή εκδήλωση
«Αξιος εστί». Αυτήν την ομόφωνη εκτίμηση - με την οποία υπερτιτλίζεται το βιβλίο «Ο Μίκης Θεοδωράκης αφηγείται τη ζωή του στον Γ. Π. Μαλούχο και συνθέτει την ιστορία της νεότερης Ελλάδας» - εξέφρασαν χτες, μιλώντας για τον κορυφαίο συνθέτη Μίκη Θεοδωράκη, με αφορμή την κυκλοφορία του πρώτου τόμου του βιβλίου, ο Επίτιμος πρόεδρος του ΚΚΕ Χ. Φλωράκης, οι πρόεδροι της ΝΔ και του ΣΥΝ Κ. Καραμανλής και Ν. Κωνσταντόπουλος, αντίστοιχα, και ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Κάρολος Παπούλιας.

Στην παρουσίαση του βιβλίου, την οποία οργάνωσαν ο ΣΚΑΪ και οι εκδόσεις Α. Α. Λιβάνη, παρόντες, μεταξύ πολλών άλλων εκπροσώπων των κομμάτων, ήταν οι: Κ. Μητσοτάκης, Τζ. Τζαννετάκης, Κώστας Λαλιώτης, Προκ. Παυλόπουλος, Β. Μεϊμαράκης, Μιλένα Αποστολάκη, ενώ από το ΚΚΕ, τον Χ. Φλωράκη συνόδευαν οι Ηλίας Λέγγερης (μέλος της ΚΕ) και Χρήστος Τσιντζιλώνης (Ιστορικό Τμήμα της ΚΕ).

Μετά από χαιρετισμό εκπροσώπων των εκδοτών του βιβλίου, ο συγγραφέας του, Γ. Μαλούχος, συντόνισε τις ομιλίες των πολιτικών.

Πρώτος το λόγο πήρε ο Κ. Παπούλιας, ο οποίος, μεταξύ άλλων, τόνισε: «Ο,τι και να πεις για τον Μίκη Θεοδωράκη, δεν αρκεί. Μόνον η μουσική του αρκεί για να τα πει όλα, γιατί κυλά στο αίμα όλου του ελληνικού λαού. Ο Μίκης έγραψε μουσική για να αλλάξει τον κόσμο. Αγαπήθηκε όσο κανένας άλλος και δίχασε όσο κανένας άλλος»... Ο Ν. Κωνσταντόπουλος σημείωσε ότι ο Μ. Θεοδωράκης με το έργο του «διαμόρφωσε τον πολιτισμό μας...».

Μετά από μια ηχογραφημένη, στο παρελθόν, κρίση του Μάνου Χατζιδάκι για τον ομότεχνο φίλο του, το λόγο πήρε ο Χαρίλαος Φλωράκης, λέγοντας: «Δε σας κρύβω ότι βασανιζόμουν τι θα πω για τον Μίκη. Φοβάμαι, μην πω κάτι και τον φτωχύνω. Είμαι σύμφωνος με όσα ειπώθηκαν. Θα πω μόνο κάτι, που βρήκα στο βιβλίο και το οποίο έχει για μένα ιδιαίτερη αξία, γιατί συνδέεται με την προσφορά της μάνας στον αγώνα». Το απόσπασμα, που διάβασε ο Χ. Φλωράκης, αφηγείται μια συνάντηση του συνθέτη με τη μάνα του, στην Αθήνα, το 1947, που ήταν παράνομος. Το απόσπασμα αυτό θύμισε στον Χ. Φλωράκη τη δική του μάνα: «Ημουν παράνομος στην Αθήνα, το '48, διωκόμενος σαν "πράκτορας της Μόσχας". Με συνέλαβαν. Με κλείσανε στην Ειδική Ασφάλεια. Στο κελί 13, αν το ξέρει κανείς που είναι σήμερα εδώ. Οταν επέτρεψαν το πρώτο επισκεπτήριο, ήρθαν η μάνα κι η αδελφή μου. Παρακολουθούσε ο Λάμπρου... Η μάνα μου με κοίταζε από έξω, από ένα μικρό παραθυράκι. Τάχα αστεία, της είπα "θυμάσαι μάνα τι ξύλο μου 'δινες όταν ήμουν παιδί;" Κι εκείνη μου 'πε "Αν δε σού 'δινα ξύλο παιδάκι μου, δε θα γινόσουν καλός άνθρωπος". Αυτά ας τ' ακούνε όσοι έχουν ακόμα τη μάνα τους...».

Ο Κ. Καραμανλής, θεωρώντας «αυτονόητη» την υποχρέωση όλων των πολιτικών «να τιμήσουν τον Μίκη Θεοδωράκη», τόνισε μεταξύ άλλων ότι «ο Μίκης Θεοδωράκης ξεχώρισε για τους αγώνες και τα "πιστεύω" του. Ως γνήσιος ρομαντικός, ενσάρκωσε την έννοια Ελληνας. Τραγούδησε όσα χώρισαν την Ελλάδα για να συμβάλει στην υπέρβασή τους».

Για τον «εμπνευσμένο αγωνιστή, ο οποίος υπέστη διώξεις και πάθη που θα τον καθιστούν σεβαστή προσωπικότητα», μίλησε και ο αρχιεπίσκοπος, κ. Χριστόδουλος.

Ο Μίκης Θεοδωράκης, κλείνοντας την εκδήλωση, αναφέρθηκε συνοπτικά στο περιεχόμενο του πρώτου τόμου (από το μεσοπόλεμο έως τη χούντα) και στην Ελλάδα του σήμερα και υπογράμμισε: «Αν εξακολουθούν να υπάρχουν σήμερα άνθρωποι που θεωρούν την Αριστερά ως παράταξη των ΕΑΜοσλάβων προδοτών, είτε τον κ. Καραμανλή ως πολέμαρχο της μοναρχοφασιστικής Δεξιάς, τότε, κανονικά, η θέση τους θα έπρεπε να είναι στο Δαφνί»...

ΣΗΜΙΤΗΣ - ΜΠΛΕΡ ΓΙΑ ΓΛΥΠΤΑ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ
Συμφωνούν ... να «συζητούν»

«Κινητικότητα» και στο θέμα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα επιχείρησε να επιδείξει ο πρωθυπουργός Κ. Σημίτης στο πλαίσιο της χτεσινής του συνάντησης με τον Βρετανό ομόλογό του, Τ. Μπλερ, χωρίς όμως να προκύπτει κάτι ουσιαστικό.

Ο πρωθυπουργός έθεσε εκ νέου το θέμα στον Μπλερ, επιμένοντας φυσικά στην αδιέξοδη και επικίνδυνη πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης, δηλαδή στο να μη θέτει ζήτημα ιδιοκτησίας, αλλά «κοινής» επανέκθεσης των Γλυπτών στο Νέο Μουσείο Ακρόπολης, το οποίο, «παρεμπιπτόντως», επιχειρείται να χτιστεί καταστρέφοντας τις αρχαιότητες στου Μακρυγιάννη. Το ...«νέο» που προκύπτει είναι η αποδοχή από τον Μπλερ της «πρότασης» Σημίτη για κοινή συνομιλία του Ελληνα υπουργού Πολιτισμού με τη Βρετανίδα ομόλογό του. Ισως αυτή η αποδοχή να σήμαινε κάτι, αν ο Κ. Σημίτης, σε ερώτηση δημοσιογράφου για το πώς βλέπει ο Βρετανός πρωθυπουργός την ελληνική πρόταση για «επιστροφή» δεν απαντούσε «ο κ. Μπλερ μένει στη θέση του, αλλά πάμε να συζητήσουμε πολιτικά πια τώρα το θέμα»! Δηλαδή ...«κουβέντα να γίνεται» και οι Βρετανοί να κερδίζουν χρόνο.

Το πρώτο σχόλιο του Ε. Βενιζέλου ήταν μάλλον «χλιαρό», αφού θύμισε μεταξύ άλλων ότι έχει «και άλλες φορές συζητήσει το ζήτημα με τη Βρετανίδα συνάδελφό μου, τώρα όμως θα το συζητήσουμε και πάλι κατ' εντολή των Πρωθυπουργών μας και αυτό προσδίδει ιδιαίτερο πολιτικό βάρος στη διαδικασία αυτή».

Σήκωσαν αυλαία...

Το καινούριο έργο της Δήμητρας Παπαδοπούλου «Τα Καμένα Βούρλα» παρουσιάζεται στο «Ηβη», σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή, σκηνικά Γιώργου Γαβαλά, κοστούμια Εβελυν Σιούπη. Πρωταγωνιστές, ένας τηλεοπτικός παραγωγός που ψάχνει εκπομπή για να του φέρνει «μεγάλα νούμερα» και η σύζυγός του δημοσιογράφος σε «κίτρινα έντυπα», που κάνει την ιδιωτική τους ζωή ριάλιτι, βάζοντας κάμερες στο σπίτι τους. Παίζουν: Τάσος Χαλκιάς, Ελένη Καστάνη, Αντώνης Λουδάρος, Θανάσης Βισκαδουράκης, Μάριος Αθανασίου, Νέλλυ Πολυδεράκη.

  • Ξεκίνησαν στο «Εμπρός» οι παραστάσεις το έργου του Φίλιπ Γκούλντιγκ «Ξένοι τόποι», από την ομάδα «Κοινή Θέα» σε σκηνοθεσία Γιώργου Γκικαπέππα, μετάφραση Χριστίνας Μπάμπου - Παγκουρέλη, σκηνικά - κοστούμια Μαρίας Κονομή. Παίζουν: Πέτρος Αλατζάς, Ιάκωβος Μυλωνάς, Ιωάννα Παγιατάκη, Σοφία Καραγιάννη, Κατερίνα Λυπηρίδου, Τάσος Νούσιας, Νέστωρ Κοψιδάς, Θεοδώρα Σιάρκου, Ηλίας Παναγιωτακόπουλος. Αμερική, πρώην Γιουγκοσλαβία, Μ. Βρετανία: διαφορετικοί «άστεγοι» ήρωες περιπλανώνται στις χώρες τους, αναζητώντας το νήμα και νόημα της ανακούφισης, διεκδικώντας μια χαμένη γη.

H Αγωνιστική Πανδημοκρατική Ενότητα Λογοτεχνών καλεί τους λογοτέχνες - μέλη και τους φίλους της - σε μια φιλική συνάντηση, που θα γίνει την Παρασκευή (19/12), στις 6μμ, στο ξενοδοχείο «Αμαλία» (Αμαλίας 10, Σύνταγμα).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ