Στην πρώτη κατηγορία εκδηλώσεων εντάσσεται και η «Χρωμόπολις», ένα εικαστικό πρόγραμμα με βάση την τέχνη του «γκράφιτι» (ζωγραφική στους τοίχους) που θα εκτελεστεί σε δέκα πόλεις της Ελλάδας από 22/6 - 21/7, με τη συμμετοχή 16 καλλιτεχνών από τη χώρα μας και το εξωτερικό.
Σε κάθε πόλη οι εκδηλώσεις θα είναι διήμερες. Οι καλλιτέχνες θα δημιουργήσουν σε μεγάλες επιφάνειες κτιρίων σε κεντρικά σημεία και η θεματική τους θα είναι η «φιλία, η αλληλεγγύη και η ειρήνη», όπως βέβαια εννοούνται από το αντιδραστικό ιδεολογικό πλαίσιο της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας. Σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους θα μπορεί και το κοινό να ζωγραφίσει «γκράφιτι». Παράλληλα, θα γίνουν επιδείξεις με ποδηλατιστές, «σκέιτμπορντ» (η γνωστή σανίδα - πατίνι), χορού του δρόμου και ζογκλέρ. Η μουσική επένδυση θα είναι «χιπ - χοπ».
Οπως ομολογεί και η ίδια η «Πολιτιστική Ολυμπιάδα», με τις εκδηλώσεις αυτές «"νομιμοποιεί" έναν τρόπο έκφρασης των νέων και των παραμερισμένων κοινωνικών ομάδων, αναβαπτίζοντάς τον και μέσα από τα ιδεώδη του ολυμπισμού». Πιο απλά: οι καλλιτεχνικές εκφράσεις - όπως το «γκράφιτι» - των καταπιεσμένων από το σύστημα νέων της Δύσης, αφού απορροφήθηκαν από το σύστημα και «ευνουχίστηκαν» από τον όποιο ριζοσπαστισμό κουβαλούσαν, τώρα μετατράπηκαν και σε μέσο προπαγάνδισης των αντιδραστικών ιδεών αυτού του συστήματος. Πέραν του γεγονότος ότι αυτές οι μορφές έκφρασης αφορούν ουσιαστικά στις ΗΠΑ και απλώς «εξήχθησαν» στην Ευρώπη, χωρίς ποτέ, στην πραγματικότητα, να αφομοιωθούν μαζικά από τη νεολαία της τελευταίας, για ιστορικούς - πολιτισμικούς λόγους.
Το 3ο Φεστιβάλ Τρίπολης ανοίγει την αυλαία του στις 28/6 και θα διαρκέσει μέχρι τις 24/7. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δεκατέσσερις θεατρικές παραστάσεις με αντίστοιχες συναντήσεις των καλλιτεχνών με το κοινό, δύο παραστάσεις Καραγκιόζη, επτά κινηματογραφικές προβολές, τρεις εκθέσεις και δύο συναυλίες. Αρκετά από τα θεατρικά έργα παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Τρίπολη και αποτελούν παραγωγές ειδικά σχεδιασμένες για το φεστιβάλ, όπως «Οι Δούλες» του Ζενέ από το θέατρο «Ηνίοχος», «Λυσιστράτη» από τη θεατρική ομάδα Τρίπολης, «Ο γάμος διεκόπη» Σκριμπ - Μελεσβίλ από τους «Χρυσοθήρες», «Τα τρένα κοιμούνται τη νύχτα» της Μ.Κάλμπαρη από την «Ομάδα Θέαμα», η «Ιστορία ενός αιχμαλώτου» του Στρατή Δούκα από το «Αρρηκτον» και «Ο Μικρός πρίγκιπας» του Εξιπερί από το «Ηθικόν Ακμαιότατον». Συμμετέχουν επίσης: το ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας με την «Ισμήνη» του Ρίτσου (29/6), το ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας με τον «Εμπορο της Βενετίας» (10/7), το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου με την παράσταση «Ματωμένος γάμος» του Λόρκα (14/7).
Θα προηγηθούν οι προβολές ταινιών που θα γίνουν στις αίθουσες του Κινηματογραφικού Κέντρου (21 - 27/6), στις 10 το βράδυ. Οι ταινίες που θα προβληθούν είναι: «Αγέλαστος πέτρα» του Φ. Κουτσαφτή, «Πυρετός στο αίμα» του Ε. Καζάν, «Πίσω πόρτα» του Γ.Τσεμπερόπουλου, «Η δασκάλα του πιάνου» του Μ.Χάνεκε, «Αγρια Συμμορία » του Σ. Πέκινπα, «Zabriskie point» του Μ.Αντονιόνι και «Η νύφη φορούσε μαύρα» του Φρ. Τριφό.
Ο παγκοσμίου φήμης σκηνοθέτης έχει πολλές φορές εμπνευστεί από το αρχαίο ελληνικό δράμα (τραγωδία, κωμωδία). «Εργο αιχμηρό, από τα πιο προκλητικά που έχουν γραφτεί ποτέ» χαρακτήρισε σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου που έδωσε στην Επίδαυρο, τις «Βάκχες» ο Πίτερ Χολ, ενώ σημείωσε ότι «η αναζήτηση της πίστης από τον άνθρωπο, προέρχεται από ένα ένστικτο θρεμμένο με τρόμο και ελπίδα. Το έργο αναφέρεται στα απώτατα όρια, όπου η ελπίδα έρχεται σε αντίθεση με το ένστικτο, η λογική με το αίσθημα, το αρσενικό στοιχείο με το θηλυκό, το χάος με τη λογική, η ζωή με το θάνατο».
Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο Πίτερ Χολ παρακολουθεί κάθε χρόνο τα «Επιδαύρια». Είναι άλλωστε γνωστή η γοητεία και το δέος που ασκεί πάνω του το Αρχαίο θέατρο της Επίδαυρου που το νιώθει όπως λέει «σαν ένα τόπο ίασης».
Λόγω του ενδιαφέροντος που προκάλεσε η προβολή (στην 25η Γιορτή Βιβλίου που πραγματοποιήθηκε στο Πεδίον του Αρεως) της ανολοκλήρωτης ταινίας του Ορσον Γουέλς «Δον Κιχώτης» (1955), το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου, η ισπανική πρεσβεία, το Ινστιτούτο «Θερβάντες» και η Πανελλήνια Ενωση Κριτικών Κινηματογράφου διοργανώνουν μια ακόμη προβολή της (με ελληνικούς υποτίτλους), αύριο (9μμ) στον Δημοτικό Κινηματογράφο «Ορφέας» του Δήμου Αθήνας (Αρτέμωνος 9 και Ιππάρχου, λεωφ. Βουλιαγμένης).
Ο Ουέλς από το 1955 έως το 1957, βασιζόμενος στο αριστούργημα του Θερβάντες, έκανε αποσπασματικά γυρίσματα στη Γαλλία και μετά στο Μεξικό, χωρίς ποτέ να ολοκληρώσει την ταινία αυτή. Τα αποσπάσματα αυτά ήταν πιθανόν περισσότερα από τα 116, τα οποία μοντάρισε και επεξεργάστηκε σε τελική φιλμική μορφή, το 1992, και παρουσίασε στο κοινό, ο Ισπανός παραγωγός και μοντέρ Jesus Franco. Παρότι ανολοκλήρωτη, η ταινία αυτή του μέγιστου Γουέλς παραμένει ένα αριστούργημα, στο οποίο ο Φρανθίσκο Ρεϊγκουσίρα ερμήνευσε τον Κιχώτη και ο Ακίμ Ταμίροφ τον Πάντσα, ενώ ο Ουέλς, σε μια σουρεαλιστική υπέρβαση του θερβαντικού μύθου, υποδύθηκε τον εαυτό του να βραβεύεται ως «ηθοποιός» της ταινίας «Τρίτος άνθρωπος» από ένα συνεταιρισμό οινοπαραγωγών στη Σεβίλλη(!).