Οι "Τάιμς" της Νέας Υόρκης μέσω της αρθρογραφίας του αρχισυντάκτη Καρλ Μέγιερ τάσσονται υπέρ της επιστροφής των Μαρμάρων του Παρθενώνα.Σε πρόσφατο άρθρο του ο Καρλ Μέγιερ καταρρίπτει τις δηλώσεις των Βρετανών αρμοδίων ότι τα Μάρμαρα του Παρθενώνα αποκτήθηκαν νόμιμα και ότι αν επιστραφούν θα αδειάσει το Βρετανικό Μουσείο.
Ο τίτλος του εν λόγω άρθρου είναι "Δώστε τα μάρμαρα πίσω στην Ελλάδα" και μεταξύ άλλων αναφέρει: "Ο Παρθενώνας και τα Μάρμαρα που αφαιρέθηκαν είναι μέρος της πατρογονικής κληρονομιάς της Ελλάδας... Είναι προς τιμήν της Ελλάδας το γεγονός ότι έβγαλε τα εναπομείναντα γλυπτά και ότι ετοιμάζει νέο Μουσείο".
Σχετικά με την επιχειρηματολογία ότι αν επιστραφούν τα Μάρμαρα θα ανοίξει ο δρόμος της διεκδίκησης και για άλλες χώρες, υποστηρίζει ότι "δεν υπάρχουν διεθνείς κανόνες γι' αυτού του είδους τις ευαίσθητες διαμάχες".
Οι "Τάιμς" της Νέας Υόρκης μέσω της αρθρογραφίας του αρχισυντάκτη Καρλ Μέγιερ τάσσονται υπέρ της επιστροφής των Μαρμάρων του Παρθενώνα.Σε πρόσφατο άρθρο του ο Καρλ Μέγιερ καταρρίπτει τις δηλώσεις των Βρετανών αρμοδίων ότι τα Μάρμαρα του Παρθενώνα αποκτήθηκαν νόμιμα και ότι αν επιστραφούν θα αδειάσει το Βρετανικό Μουσείο.
Ο τίτλος του εν λόγω άρθρου είναι "Δώστε τα μάρμαρα πίσω στην Ελλάδα" και μεταξύ άλλων αναφέρει: "Ο Παρθενώνας και τα Μάρμαρα που αφαιρέθηκαν είναι μέρος της πατρογονικής κληρονομιάς της Ελλάδας... Είναι προς τιμήν της Ελλάδας το γεγονός ότι έβγαλε τα εναπομείναντα γλυπτά και ότι ετοιμάζει νέο Μουσείο".
Σχετικά με την επιχειρηματολογία ότι αν επιστραφούν τα Μάρμαρα θα ανοίξει ο δρόμος της διεκδίκησης και για άλλες χώρες, υποστηρίζει ότι "δεν υπάρχουν διεθνείς κανόνες γι' αυτού του είδους τις ευαίσθητες διαμάχες".
Πλήθος ερωτημάτων, που ζητούν απάντηση από τους αρμόδιους φορείς του ΥΠΠΟ και αφορούν στις φετινές επιχορηγήσεις στις χορευτικές ομάδες και στο κρατικό βραβείο χορού, περιλαμβάνονται σε σχολιαστικό άρθρο του 25ου τεύχους της τρίμηνης έκδοσης του Σωματείου Χορού και Ρυθμικής).
Οπως χαρακτηριστικά σημειώνει η σύνταξη του περιοδικού "Χορός""Εξι μήνες ανασφάλειας, ασάφειας και αναβολών για το χορευτικό κόσμο της Ελλάδας προηγήθηκαν, έως ότου εν τέλει ηΓνωμοδοτική Επιτροπή Χορού του ΥΠΠΟ, υπό την προεδρία του κ. Ρικάκη,αποφάσισε κατά πού θα πάνε τα 87 εκατομμύρια δραχμές που αφορούν στις ετήσιες επιδοτήσεις των χορευτικών ομάδων".
"Κάλλιο αργά παρά ποτέ, είναι πλέον η εθνική μας ιαχή.Τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα. Μια Γνωμοδοτική Επιτροπή φτιαγμένη στα μέτρα του εμπνευστή της, δεν αφήνει και πολλά περιθώρια εκπλήξεων. Οπότε ουδέν νεότερων για το μοίρασμα της πίτας".
"Το απροκάλυπτο και αντιδεοντολογικό της ιστορίας κρύβεται, ωστόσο, στην απονομή του Κρατικού Βραβείου Χορού,για δεύτερη συνεχή χρονιά στο ίδιο πρόσωπο (... ). Οι θεσμοί δε συντηρούνται με τη σκανδαλώδη εύνοια στα ίδια πρόσωπα, παρά με κριτήρια αξιολόγησης υψηλά, που διασφαλίζουν το κύρος των ίδιων των θεσμών".
"Υπάρχει, άραγε, κάποιο ουσιαστικό κριτήριο αισθητικής τάξεως για τις εκδηλούμενες προτιμήσεις, ή μήπως πρυτανεύει μια άνευ όρων υποκειμενικότητα; Εφόσον στην τεράστια πλειοψηφία τους οι επιχορηγούμενες ομάδες ανήκουν στο σύγχρονο χορό, κατά πόσον λαμβάνεται υπ' όψιν το κριτήριο της προσωπικής γραφής του χορογράφου; Κι ακόμα, ποιο το ενδιαφέρον - όχι μόνο ο έλεγχος - των μελών της Επιτροπής για τον τρόπο που ακριβώς αξιοποιούνται τα χρήματα, ώστε οι παραγωγές των ομάδων να είναι όλο καιαρτιότερες; Είναι γνωστό ότι η χορογραφία έχει πάψει από καιρό να είναι μια αμιγώς κινησιολογική αναζήτηση.Πλήθος από ερωτήματα ζητούν απάντηση (... )".
Πλήθος ερωτημάτων, που ζητούν απάντηση από τους αρμόδιους φορείς του ΥΠΠΟ και αφορούν στις φετινές επιχορηγήσεις στις χορευτικές ομάδες και στο κρατικό βραβείο χορού, περιλαμβάνονται σε σχολιαστικό άρθρο του 25ου τεύχους της τρίμηνης έκδοσης του Σωματείου Χορού και Ρυθμικής).
Οπως χαρακτηριστικά σημειώνει η σύνταξη του περιοδικού "Χορός""Εξι μήνες ανασφάλειας, ασάφειας και αναβολών για το χορευτικό κόσμο της Ελλάδας προηγήθηκαν, έως ότου εν τέλει ηΓνωμοδοτική Επιτροπή Χορού του ΥΠΠΟ, υπό την προεδρία του κ. Ρικάκη,αποφάσισε κατά πού θα πάνε τα 87 εκατομμύρια δραχμές που αφορούν στις ετήσιες επιδοτήσεις των χορευτικών ομάδων".
"Κάλλιο αργά παρά ποτέ, είναι πλέον η εθνική μας ιαχή.Τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα. Μια Γνωμοδοτική Επιτροπή φτιαγμένη στα μέτρα του εμπνευστή της, δεν αφήνει και πολλά περιθώρια εκπλήξεων. Οπότε ουδέν νεότερων για το μοίρασμα της πίτας".
"Το απροκάλυπτο και αντιδεοντολογικό της ιστορίας κρύβεται, ωστόσο, στην απονομή του Κρατικού Βραβείου Χορού,για δεύτερη συνεχή χρονιά στο ίδιο πρόσωπο (... ). Οι θεσμοί δε συντηρούνται με τη σκανδαλώδη εύνοια στα ίδια πρόσωπα, παρά με κριτήρια αξιολόγησης υψηλά, που διασφαλίζουν το κύρος των ίδιων των θεσμών".
"Υπάρχει, άραγε, κάποιο ουσιαστικό κριτήριο αισθητικής τάξεως για τις εκδηλούμενες προτιμήσεις, ή μήπως πρυτανεύει μια άνευ όρων υποκειμενικότητα; Εφόσον στην τεράστια πλειοψηφία τους οι επιχορηγούμενες ομάδες ανήκουν στο σύγχρονο χορό, κατά πόσον λαμβάνεται υπ' όψιν το κριτήριο της προσωπικής γραφής του χορογράφου; Κι ακόμα, ποιο το ενδιαφέρον - όχι μόνο ο έλεγχος - των μελών της Επιτροπής για τον τρόπο που ακριβώς αξιοποιούνται τα χρήματα, ώστε οι παραγωγές των ομάδων να είναι όλο καιαρτιότερες; Είναι γνωστό ότι η χορογραφία έχει πάψει από καιρό να είναι μια αμιγώς κινησιολογική αναζήτηση.Πλήθος από ερωτήματα ζητούν απάντηση (... )".
Για πρώτη φορά από τη λειτουργία του (1990), το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών αποδίδει τον ακαδημαϊκό τίτλο του επίτιμου διδάκτορα.Η πρώτη αυτή απονομή θα γίνει στο σκηνοθέτη και συγγραφέα Αλέξη Σολομό,σε τελετή στις 26/5 (7μμ) στη Μεγάλη Αίθουσα Τελετών του Πανεπιστημίου Αθηνών.Το έργο του τιμώμενου θα παρουσιαστεί από τους: Σπύρο Ευαγγελάτο και Βάλτερ Πούχνερ.Ο Αλέξης Σολομός θα μιλήσει με θέμα "1957 - 1997: Σαράντα χρόνια Αριστοφάνης",ενώ θα ερμηνευτεί το έργο "Gran Partita" του Μότσαρτ,με διεύθυνση Βύρωνα Φιδετζή.
Ο Αλέξης Σολομός,μαθητής του Κουν στο Κολέγιο Αθηνών, γνώρισε από μικρός το θέατρο και θυσίασε τη Νομική για θεατρικές σπουδές, στη σχολή του Εθνικού και στη Βασιλική Ακαδημία Δραματικών Τεχνών του Λονδίνου κ.α. Πρωτοεμφανίστηκε το 1937 ως ενδυματολόγος, το 1937 ως σκηνοθέτης και ως ηθοποιός το 1942. Από το 1949 ασχολήθηκε αποκλειστικά με τη σκηνοθεσία, στο Ελεύθερο Θέατρο, στο Εθνικό Θέατρο και στο θίασό του "Προσκήνιο".Εγραψε θεατρικά έργα, διηγήματα, άρθρα και μια σπουδαία σειρά βιβλίων θεατρολογικού περιεχομένου.
Την τελευταία παράσταση, με τίτλο "Αντιγόνης Χορός",δίνει σήμερα, στο θέατρο "Πολιτεία",ο Αρης Ρέτσος και το "Πολυώνυμο".Σε μια παράσταση για έναν μόνο ηθοποιό και με τη συνοδεία τριών μουσικών οργάνων, ακούγονται όλα τα χορικά της τραγωδίας του Σοφοκλή "Αντιγόνη".Στο αρχαίο κείμενο, με βάση τη μετρική, αναζητείται ο χαρακτήρας χορού και χορικών, ο τρόπος υποκριτικής στο αρχαίο θέατρο και άλλα ουσιώδη τεχνικά στοιχεία, όπως η σχέση της στροφής με την αντιστροφή, είτε η σχέση του πρωταγωνιστή με το χορό.
"Βιβλιοθήκη και Φυλακή" ήταν το θέμα της διήμερης συνάντησης που πραγματοποιήθηκε, το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, με αφορμή τη συμπλήρωση τριών χρόνων εφαρμογής του προγράμματος "Πολιτιστικής Παρέμβασης και υποστήριξης της βιβλιοθήκης" στο σωφρονιστικό κατάστημα ανηλίκων Κασσαβέτειας Βόλου, ύστερα από πρωτοβουλία του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου.
Στη συνάντηση παρουσιάστηκε η εμπειρία από την πραγματοποίηση του προγράμματος και έγινε ανταλλαγή απόψεων για το ρόλο της βιβλιοθήκης στη φυλακή. Τα πρακτικά της συνάντησης θα εκδοθούν και στη συνέχεια θα εξεταστεί η δυνατότητα εφαρμογής του προγράμματος και σε άλλα σωφρονιστικά καταστήματα στην Ελλάδα.
Η ιδιωτική πρωτοβουλία εισχωρεί ολοένα και περισσότερο στο χώρο της συμφωνικής μουσικής, καθώς χτες ανακοινώθηκε η δημιουργία της πρώτης στη χώρα μας ιδιωτικής συμφωνικής ορχήστρας. "Εναρμόνια",επονομάζεται η ιδιωτική ορχήστρα, με υπεύθυνο τον αρχιμουσικό της Λυρικής Σκηνής, Λουκά Καρυτινό. Ετσι, ο μαέστρος του μοναδικού λυρικού θεάτρου της χώρας μας είναι πλέον ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ιδιωτικής 70μελούς ορχήστρας. Το ρεπερτόριό της, την ευθύνη του οποίου έχει ο Λ. Καρυτινός, εκτείνεται από την προκλασική μουσική ως τη μουσική του 20ού αιώνα, ενώ έμφαση φιλοδοξεί να δώσει στην ελληνική δημιουργία. Στις 25 Μάη (8.30μ.μ.) η"Εναρμόνια" θα πραγματοποιήσει την πρώτη της εμφάνιση στο Μέγαρο Μουσικής. Θα παρουσιάσει το 1ο και 2ο κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς, με σολίστ στο πιάνο τον Αρη Γαρουφαλή και διεύθυνση του Λ. Καρυτινού. Εισιτήρια προπωλούνται στα ταμεία του ΜΜ και κοστίζουν 10.000, 2.000 δραχμές (φοιτητικά).
Για πρώτη φορά από τη λειτουργία του (1990), το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών αποδίδει τον ακαδημαϊκό τίτλο του επίτιμου διδάκτορα.Η πρώτη αυτή απονομή θα γίνει στο σκηνοθέτη και συγγραφέα Αλέξη Σολομό,σε τελετή στις 26/5 (7μμ) στη Μεγάλη Αίθουσα Τελετών του Πανεπιστημίου Αθηνών.Το έργο του τιμώμενου θα παρουσιαστεί από τους: Σπύρο Ευαγγελάτο και Βάλτερ Πούχνερ.Ο Αλέξης Σολομός θα μιλήσει με θέμα "1957 - 1997: Σαράντα χρόνια Αριστοφάνης",ενώ θα ερμηνευτεί το έργο "Gran Partita" του Μότσαρτ,με διεύθυνση Βύρωνα Φιδετζή.
Ο Αλέξης Σολομός,μαθητής του Κουν στο Κολέγιο Αθηνών, γνώρισε από μικρός το θέατρο και θυσίασε τη Νομική για θεατρικές σπουδές, στη σχολή του Εθνικού και στη Βασιλική Ακαδημία Δραματικών Τεχνών του Λονδίνου κ.α. Πρωτοεμφανίστηκε το 1937 ως ενδυματολόγος, το 1937 ως σκηνοθέτης και ως ηθοποιός το 1942. Από το 1949 ασχολήθηκε αποκλειστικά με τη σκηνοθεσία, στο Ελεύθερο Θέατρο, στο Εθνικό Θέατρο και στο θίασό του "Προσκήνιο".Εγραψε θεατρικά έργα, διηγήματα, άρθρα και μια σπουδαία σειρά βιβλίων θεατρολογικού περιεχομένου.
Την τελευταία παράσταση, με τίτλο "Αντιγόνης Χορός",δίνει σήμερα, στο θέατρο "Πολιτεία",ο Αρης Ρέτσος και το "Πολυώνυμο".Σε μια παράσταση για έναν μόνο ηθοποιό και με τη συνοδεία τριών μουσικών οργάνων, ακούγονται όλα τα χορικά της τραγωδίας του Σοφοκλή "Αντιγόνη".Στο αρχαίο κείμενο, με βάση τη μετρική, αναζητείται ο χαρακτήρας χορού και χορικών, ο τρόπος υποκριτικής στο αρχαίο θέατρο και άλλα ουσιώδη τεχνικά στοιχεία, όπως η σχέση της στροφής με την αντιστροφή, είτε η σχέση του πρωταγωνιστή με το χορό.
"Βιβλιοθήκη και Φυλακή" ήταν το θέμα της διήμερης συνάντησης που πραγματοποιήθηκε, το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, με αφορμή τη συμπλήρωση τριών χρόνων εφαρμογής του προγράμματος "Πολιτιστικής Παρέμβασης και υποστήριξης της βιβλιοθήκης" στο σωφρονιστικό κατάστημα ανηλίκων Κασσαβέτειας Βόλου, ύστερα από πρωτοβουλία του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου.
Στη συνάντηση παρουσιάστηκε η εμπειρία από την πραγματοποίηση του προγράμματος και έγινε ανταλλαγή απόψεων για το ρόλο της βιβλιοθήκης στη φυλακή. Τα πρακτικά της συνάντησης θα εκδοθούν και στη συνέχεια θα εξεταστεί η δυνατότητα εφαρμογής του προγράμματος και σε άλλα σωφρονιστικά καταστήματα στην Ελλάδα.
Η ιδιωτική πρωτοβουλία εισχωρεί ολοένα και περισσότερο στο χώρο της συμφωνικής μουσικής, καθώς χτες ανακοινώθηκε η δημιουργία της πρώτης στη χώρα μας ιδιωτικής συμφωνικής ορχήστρας. "Εναρμόνια",επονομάζεται η ιδιωτική ορχήστρα, με υπεύθυνο τον αρχιμουσικό της Λυρικής Σκηνής, Λουκά Καρυτινό. Ετσι, ο μαέστρος του μοναδικού λυρικού θεάτρου της χώρας μας είναι πλέον ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ιδιωτικής 70μελούς ορχήστρας. Το ρεπερτόριό της, την ευθύνη του οποίου έχει ο Λ. Καρυτινός, εκτείνεται από την προκλασική μουσική ως τη μουσική του 20ού αιώνα, ενώ έμφαση φιλοδοξεί να δώσει στην ελληνική δημιουργία. Στις 25 Μάη (8.30μ.μ.) η"Εναρμόνια" θα πραγματοποιήσει την πρώτη της εμφάνιση στο Μέγαρο Μουσικής. Θα παρουσιάσει το 1ο και 2ο κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς, με σολίστ στο πιάνο τον Αρη Γαρουφαλή και διεύθυνση του Λ. Καρυτινού. Εισιτήρια προπωλούνται στα ταμεία του ΜΜ και κοστίζουν 10.000, 2.000 δραχμές (φοιτητικά).
Κύκλο ομιλιών με θέμα "Παιδεία και μετάφραση" οργάνωσε το Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών. Στα πλαίσια του κύκλου, σήμερα, ο αναπληρωτής καθηγητής της Φιλοσοφικής του Πανεπιστημίου Αθηνών Κυριάκος Κασίνης θα αναπτύξει το θέμα"Η γεωγραφία των εκδόσεων της μεταφρασμένης στα ελληνικά λογοτεχνίας και η μαρτυρία των τόπων (18ος - 20ός αι.)". Στις 27/5 η καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Σόνια Ιλίνσκαγια θα μιλήσει με θέμα "Ελληνες μαντατοφόροι της ρώσικης λογοτεχνίας".
Κύκλο ομιλιών με θέμα "Παιδεία και μετάφραση" οργάνωσε το Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών. Στα πλαίσια του κύκλου, σήμερα, ο αναπληρωτής καθηγητής της Φιλοσοφικής του Πανεπιστημίου Αθηνών Κυριάκος Κασίνης θα αναπτύξει το θέμα"Η γεωγραφία των εκδόσεων της μεταφρασμένης στα ελληνικά λογοτεχνίας και η μαρτυρία των τόπων (18ος - 20ός αι.)". Στις 27/5 η καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Σόνια Ιλίνσκαγια θα μιλήσει με θέμα "Ελληνες μαντατοφόροι της ρώσικης λογοτεχνίας".