ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 2 Ιούνη 2005
Σελ. /48
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΕΡΚΥΡΑ
Προβλήματα στο οδικό δίκτυο

Σε άθλια κατάσταση βρίσκεται το επαρχιακό και δημοτικό οδικό δίκτυο του Δήμου Αγίου Γεωργίου Κέρκυρας, με αποτέλεσμα, ανάμεσα σε άλλα, πολλές φορές οι οικισμοί της περιοχής να μένουν αποκλεισμένοι για αρκετό χρονικό διάστημα. Το θέμα αυτό φέρνουν με Ερώτησή τους στη Βουλή προς τον υπουργό Εσωτερικών, οι βουλευτές του ΚΚΕ Τάκης Τσιόγκας και Παναγιώτης Κοσιώνης, ζητώντας να χρηματοδοτηθούν άμεσα τα έργα αποκατάστασης του δικτύου.

Οπως σημειώνουν χαρακτηριστικά στην Ερώτησή τους οι βουλευτές του ΚΚΕ, «τόσο το νησί της Κέρκυρας όσο και ο συγκεκριμένος δήμος, τα τελευταία χρόνια έχουν πληγεί επανειλημμένως από θεομηνίες, με αποτέλεσμα να γίνουν διάφορες ζημιές και βλάβες (αποκοπές οδών, κατολισθήσεις, μετακινήσεις εδαφών, κλπ.), οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα τον οδικό αποκλεισμό, για σημαντικό χρονικό διάστημα, οικισμών της περιοχής. Το 2002, η περιοχή έπαθε και πάλι ζημιές, αλλά μεγαλύτερης έντασης, αφού εκτός από το επαρχιακό, δημοτικό και αγροτικό οδικό δίκτυο έπαθαν ζημιές και ιδιοκτησίες κατοίκων».

«Παρότι όμως - συμπληρώνεται στην Ερώτηση - η περιοχή του δήμου κηρύχτηκε πλημμυροπαθής, ουσιαστικά, δεν πραγματοποιήθηκαν έργα αποκατάστασης, με συνέπεια οι φετινές, έντονες και μεγάλης χρονικής διάρκειας βροχοπτώσεις αλλά και διάφορα τοπικά σεισμικά φαινόμενα που έπληξαν την περιοχή, να κάνουν το οδικό δίκτυο της περιοχής επικίνδυνο».

Περιγράφοντας την κατάσταση που επικρατεί σήμερα, οι βουλευτές του ΚΚΕ πληροφορούν ότι «το οδικό δίκτυο του δήμου παρουσιάζει διάφορες βλάβες, όπως καθιζήσεις τμημάτων των οδών, ολίσθηση αυτών, αποκοπή διαφόρων τμημάτων κλπ., οι οποίες με την πάροδο του χρόνου έχουν επεκταθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε να δημιουργούνται σοβαρότατα προβλήματα και σε παρακείμενες στις οδούς αυτές ιδιοκτησίες (κυρίως κτίρια). Ο δήμος αδυνατεί να αντιμετωπίσει εξ ιδίων πόρων τις εκτεταμένες αυτές καταστροφές. Προκειμένου να προχωρήσει την αποκατάσταση των ζημιών του οδικού δικτύου που ανήκει σ' αυτόν, επιβάλλεται να χρηματοδοτηθεί άμεσα ο δήμος με το ποσό του 1.000.000 ευρώ. Επιπλέον είναι αναγκαίο να χρηματοδοτηθεί και η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση τουλάχιστον με το ποσό των 2.000.000 ευρώ».

ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
Με βήματα χελώνας...

Για τον Αύγουστο και βλέπουμε - αντί του περασμένου Μάρτη που είχαν αρχικά εξαγγείλει - μετατίθεται τώρα η λειτουργία του προαστιακού σιδηροδρόμου στη γραμμή Αθήνα - Κόρινθος, ενώ εντός του 2006 θα έχουν ολοκληρωθεί οι γραμμές και οι σταθμοί που θα συνδέουν μέσω του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ) τον προαστιακό με Θήβα, Χαλκίδα και Κιάτο.

Αυτό αναφέρθηκε χτες σε ημερίδα με θέμα «Προαστιακός Σιδηρόδρομος και Περιφερειακή Ανάπτυξη», με την επισήμανση ότι εντός του 2006 θα έχουν ολοκληρωθεί οι γραμμές και οι σταθμοί που θα συνδέουν τον προαστιακό με Θήβα, Χαλκίδα και Κιάτο, μέσω του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ).

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της διοίκησης της εταιρίας του προαστιακού, με τη λειτουργία της γραμμής, ο χρόνος μετακίνησης από το σταθμό Λαρίσης έως την Κόρινθο θα είναι 55 λεπτά, ενώ μία ώρα και δέκα λεπτά θα διαρκεί το ταξίδι Κόρινθος - Αεροδρόμιο Σπάτων.

Για τις επεκτάσεις του προαστιακού σε Λαύριο και Ραφήνα, ως χρονικός ορίζοντας αναφέρθηκε το 2010, ενώ στις ακόμα πιο μακροπρόθεσμες και αόριστες προοπτικές προβλέπονται επεκτάσεις και σε άλλες περιοχές της χώρας.

Για τους χώρους στάθμευσης και μετεπιβίβασης, στην ημερίδα έγινε λόγος για επιλεκτική λειτουργία στους σταθμούς με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση. Ολα αυτά βέβαια από το τέλος του επόμενου χρόνου και... ξαναβλέπουμε.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Εκδήλωση αντιστασιακών

Εκδήλωση στη μνήμη των 101 αγωνιστών που εκτελέστηκαν στο Στρατόπεδο του «Παύλου Μελά» στις 6 Ιούνη του 1944, διοργανώνει η ΠΕΑΕΑ Θεσσαλονίκης και το Παράρτημα Σίνδου, την Κυριακή 5 Ιούνη. Η εκδήλωση θα γίνει στις 11 το πρωί στο μνημείο των Διαβατών (διασταύρωση Κιλκίς - Διαβατών).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ