ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 31 Μάη 2006
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΟΔΗΓΙΑ ΜΠΟΛΚΕΝΣΤΑΪΝ
Επέλαση στις πλάτες των εργαζομένων

Εγκρίθηκε χτες και από το Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας της ΕΕ

Με υποτυπώδεις και ανούσιες φραστικές αναδιπλώσεις προχωρά η ΕΕ στην επιβολή της οδηγίας Μπολκενστάιν, η οποία επικυρώθηκε και από το Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας, που ολοκληρώθηκε χτες στις Βρυξέλλες.

Η οδηγία διατηρεί τον αντιλαϊκό - αντεργατικό της χαρακτήρα, παρά την προσπάθεια της ΕΕ και της ξεπουλημένης ηγεσίας των Ευρωπαϊκών Συνδικάτων να παραπλανήσουν τους εργαζόμενους, που βγήκαν στους δρόμους ενάντια στο νομοθετικό έκτρωμα. Απελευθερώνει την είσοδο του κεφαλαίου στην αγορά και αλλάζει τη νομική προστασία των εργαζομένων, προσαρμόζοντάς την προς τα χαμηλότερα επίπεδα, αφού, ουσιαστικά, με τις ασάφειες και τις εξαιρέσεις επί των εξαιρέσεων, τόσο στα επαγγέλματα όσο και στις υπηρεσίες, τελικά θα λαμβάνεται υπόψη το δίκαιο της χώρας στην οποία εδράζεται ο πάροχος των υπηρεσιών.

Με την αρχή της χώρας καταγωγής να παραμένει, ενισχυμένη από την εποικοδομητική ασάφεια του όρου της «ελεύθερης παροχής υπηρεσιών», ώστε να καμφθούν οι αντιδράσεις, το Συμβούλιο κατέληξε σε «πολιτική συμφωνία», παραπέμποντας την πρόταση για δεύτερη ανάγνωση από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο το φθινόπωρο.

Θυμίζουμε ότι η «νέα οδηγία», περιλαμβάνει τις υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Ενδιαφέροντος και εξαιρεί τις υπηρεσίες Γενικού Συμφέροντος. Ωστόσο, πρέπει να σημειώσουμε ότι δεν υπάρχει σαφής διάκριση μεταξύ υπηρεσιών Γενικού Συμφέροντος και Γενικού Οικονομικού Ενδιαφέροντος, σε καμία χώρα της ΕΕ, καθώς δεν υπάρχει οριοθέτηση, πέρα του γενικού ότι στις ΓΟΕ εντάσσονται οι υπηρεσίες που παρουσιάζουν ενδιαφέρον για το κεφάλαιο και δίνεται η δυνατότητα στους ιδιώτες να αποκομίσουν κέρδη από αυτές.

Βάσει της απόφασης του Συμβουλίου τα κράτη - μέλη θα πρέπει εντός τριετίας να προσαρμοστούν στην οδηγία, υποβάλλοντας έκθεση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στην οποία θα περιλαμβάνονται οι περιορισμοί, οι όροι και οι προϋποθέσεις που θα διέπουν την εφαρμογή της οδηγίας και τη δραστηριοποίηση ξένων επιχειρήσεων στο έδαφός τους. Η κυβέρνηση της ΝΔ δήλωσε, διά του υφυπουργού Οικονομικών Χρήστου Φώλια, «απόλυτα ικανοποιημένη», καθώς «η συμφωνία που επιτεύχθηκε συμβαδίζει και προάγει τους στόχους της Λισαβόνας...».

ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Πέτυχαν την επέκταση της Σύμβασης

Ενα ακόμα θετικό αποτέλεσμα καταγράφει ο αγώνας των ναυτεργατών που, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα των ταξικών δυνάμεων των Ενώσεων των Μηχανικών και των Θερμαστολαδάδων, κατέβηκαν στους καταπέλτες των οχηματαγωγών πλοίων (RO - RO), στα οποία, όπως το ΕΤΖΙΑΝ ΓΚΛΟΡΙ, ενώ εκτελούν ακτοπλοϊκές γραμμές, οι εφοπλιστές ασύδοτοι από την εφοπλιστόδουλη πολιτική δεν εφάρμοζαν τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που ισχύει στα ακτοπλοϊκά πλοία.

Οι ναυτεργάτες με τις αγωνιστικές τους κινητοποιήσεις έδωσαν ισχυρό πλήγμα στο καθεστώς τρομοκρατίας και τις συνθήκες γαλέρας που είχαν επιβάλει οι εφοπλιστές στα πλοία αυτά, ενώ προχτές Δευτέρα ανάγκασαν τη διοίκηση του ΝΑΤ να εγκρίνει την πρόταση του εκπροσώπου της ΠΕΜΕΝ (μέλους της διοίκησης του Ταμείου), να επεκταθεί η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και στα οχηματαγωγά. Απόφαση υπέρ του αιτήματος των ναυτεργατών υποχρεώθηκε να λάβει και η διοίκηση της ΠΝΟ, η οποία έστειλε και σχετικό έγγραφο στο ΝΑΤ. Τώρα αναμένεται η έγκριση και από το σχετικό τμήμα του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.

Η εξέλιξη αυτή σημαίνει πρακτικά για τους ναυτεργάτες των οχηματαγωγών πλοίων, που εκτελούν ακτοπλοϊκά ταξίδια, αύξηση των αποδοχών σε μισθούς και συντάξεις. Ενώ, σε μελέτη σχετικά με το θέμα η αρμόδια υπηρεσία του ΝΑΤ εκτιμά ότι «για κάθε 10 πλοία Φ/Γ - Ο/Γ που θα υπαχθούν μισθολογικά στην κατηγορία των Ε/Γ - Ο/Γ πλοίων της ακτοπλοΐας, θα προκύψει αύξηση των εσόδων του ΝΑΤ και του ΚΕΑΝ (Κεφάλαιο Επικουρικής Ασφάλισης Ναυτεργατών) από εισφορές κατά 115.000 ευρώ περίπου και κατά 20.000 ευρώ περίπου το χρόνο, αντίστοιχα».

Στο πόδι και η Αίγινα

Στο πόδι ξεσηκώνει και την Αίγινα η «απελευθέρωση» της ασυδοσίας των εφοπλιστών. Η Επιτροπή Αγώνα για την Ακτοπλοΐα που έχουν συγκροτήσει φορείς του νησιού, καλεί όλους τους κατοίκους σε συγκέντρωση στο λιμάνι (προβλήτα Αγίου Νικολάου) την Παρασκευή 2 Ιούνη στις 6 το απόγευμα. Οπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση της Επιτροπής, ήδη από τις 31/12/2002 ως σήμερα οι κάτοικοι της Αίγινας είδαν μια αύξηση στη τιμή του εισιτηρίου κατά 130% αφού από 3 ευρώ που ήταν τότε εκσφενδονίστηκε στα 7 ευρώ. Ενώ τώρα με την «απελευθέρωση» η κατάσταση «γίνεται καταστροφική - όπως αναφέρεται - για το νησί».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ