ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 14 Σεπτέμβρη 2010
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
«Ομηροι» οι μουσικοί της Φιλαρμονικής

«Οι εργαζόμενοι να μην πληρώσουν την κρίση» τονίζει σε ανακοίνωσή του ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος, αναφερόμενος στους δεκαπέντε μουσικούς της Φιλαρμονικής του Δήμου Αθηναίων, που «έρχονται να προστεθούν στη λίστα της αβεβαιότητας και ανεργίας που μαστίζει τους εργαζόμενους και με μεγάλη ένταση τον κλάδο μας ειδικά».

«Δεκαπέντε Μουσικοί, που εργάζονται έως και 8 χρόνια στη Φιλαρμονική του Δήμου Αθηναίων με όλων των ειδών τις ελαστικές σχέσεις απασχόλησης», σημειώνεται, «παραδίδονται προς απόλυση στη νέα Δημοτική Αρχή που θα προκύψει από τις τοπικές εκλογές, παρότι είναι επιτυχόντες διαγωνισμού για κάλυψη 21 κενών θέσεων με Σύμβαση Αορίστου Χρόνου. Η δημοτική παράταξη που στηρίζει τον δήμαρχο, στέλεχος της ΝΔ και εκ νέου υποψήφιο (με τη στήριξη ΝΔ και ΛΑ.Ο.Σ.), κ. Κακλαμάνη, αρνείται πεισματικά να ολοκληρώσει τη διαδικασία του διαγωνισμού με την κατάταξη των επιτυχόντων παρά το ότι της έχει δοθεί νομική βάση για την εγκυρότητα της ενέργειας. Με τη στάση της αυτή καταργεί το δικαίωμα στην πλήρη και σταθερή εργασία και υλοποιεί τις κατευθύνσεις της για πλήρη εμπορευματοποίηση των πολιτιστικών δομών του δήμου. Στηρίζει καθαρά την υλοποίηση του αντιδραστικού "Καλλικράτη" και την υλοποίηση του Μνημονίου, αναδεικνύοντας την υποκριτική στάση της ΝΔ που ενώ δεν το ψηφίζει, το υλοποιεί σε όσους δήμους ελέγχει. Με αυτή την πολιτική οι Μουσικοί της Φιλαρμονικής κρατιούνται όμηροι για να παραδοθούν χωρίς δικαιώματα στη νέα Δημοτική Αρχή».

«Η κατάργηση εργασιακών δικαιωμάτων των Μουσικών συνδέεται άμεσα με τους στόχους του μονοπωλιακού κεφαλαίου για ιδιοποίηση της Τέχνης, του Πολιτισμού και της ψυχαγωγίας. Θέλουν το πολιτιστικό αγαθό να μετατραπεί πλήρως σε εμπορικό προϊόν, επανεπενδύοντας το συσσωρευμένο πλούτο τους με όρους υψηλότερης κερδοφορίας. Σε αυτόν το δρόμο δεν υπάρχει ούτε αξιοπρεπής διαβίωση για τους εργαζόμενους καλλιτέχνες, ούτε απρόσκοπτη πρόσβαση για τον ελληνικό λαό σε υψηλού καλλιτεχνικού περιεχομένου εκδηλώσεις».

Ο ΠΜΣ καλεί τους εργαζόμενους στο Δήμο της Αθήνας και ειδικότερα τους Μουσικούς να καταδικάσουν τη στάση της Δημοτικής Αρχής που καταργεί το δικαίωμα στην εργασία και παραδίδει τον Πολιτισμό στους ιδιώτες και τους χορηγούς. Ο ΠΜΣ διεκδικεί την άμεση κατάταξη των επιτυχόντων του διαγωνισμού και τη μονιμοποίηση όλων των Συμβασιούχων χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

Βραβεία και συμπτώσεις(;) στη «Μόστρα»

Στην 39χρονη Αμερικανίδα σκηνοθέτρια Σοφία Κόπολα και την ταινία της «Somewhere» απονεμήθηκε το «Χρυσό Λιοντάρι» του 67ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας που ολοκληρώθηκε το Σάββατο.

Ενα ειδικό «Χρυσό Λιοντάρι» απονεμήθηκε στον Αμερικανό παραγωγό και σκηνοθέτη Μόντε Χέλμαν, 78 ετών, εκ των δημιουργών του ανεξάρτητου σινεμά των δεκαετιών του '70 και του '80, «για το σύνολο της καριέρας του». Ο Μόντε Χέλμαν που στη Βενετία παρουσίασε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του εδώ και τριάντα χρόνια, «Road To Nowhere», ήταν αυτός που ανακάλυψε τον Ταραντίνο κάνοντας την παραγωγή της πρώτης του ταινίας, «Reservoir Dog». Το «Ασημένιο Λιοντάρι» της Καλύτερης Σκηνοθεσίας απονεμήθηκε στην ταινία «La Balada triste de trompeta» του Ισπανού Αλεξ ντε λα Ινγλέσια, 45 ετών, μια αλλόκοτη κωμωδία με φόντο τον «φρανκισμό».

Τέλος, ένα ειδικό βραβείο της κριτικής επιτροπής απονεμήθηκε στην ταινία «Essential Killing» του Πολωνού Γιέρζι Σκολιμόφκσι. Ο πρωταγωνιστής, ο Αμερικανός Βινσεντ Γκάλο τιμήθηκε επίσης με το βραβείο για την καλύτερη ανδρική ερμηνεία για το ρόλο ενός Αφγανού φυγά που καταλήγει στην Κεντρική Ευρώπη: σχεδόν πανταχού παρών για 83 λεπτά, δε βγάζει ούτε μια λέξη.

Το βραβείο για την καλύτερη γυναικεία ερμηνεία έλαβε η Γαλλίδα ηθοποιός Αριαν Αμπεντ, για το ρόλο της Μαρίνας στο «Attenberg», δεύτερη ταινία της Ελληνίδας σκηνοθέτιδας Αθηνάς Ραχήλ Τσαγκάρη.

Nα σημειωθεί ότι η Σοφία Κόπολα, εκτός από συμπατριώτισσα του Ταραντίνο, είναι και πρώην σύντροφός του, κάτι το οποίο δε θα είχε σημασία αν και ο Αλεξ ντε λα Ινγκλέσια δεν ήταν φίλος του σκηνοθέτη και προέδρου της κριτικής επιτροπής και ο Χέλμαν δεν ήταν ο μέντοράς του...

Αυτές οι μαζεμένες συμπτώσεις(;) ήταν που έκαναν τον Πάολο Μερεγκέτι, κριτικό κινηματογράφου της εφημερίδας «Corriere della Sera» να γράψει ότι «η προεδρία του Κουέντιν Ταραντίνο αντιμετωπίζει τον κίνδυνο να μετατραπεί σε σύγκρουση συμφερόντων, εάν κανείς σκεφτεί ότι το Somewhere και το Road to Nowhere ήταν γοητευτικά και ενδιαφέροντα φιλμ, αλλά τίποτα περισσότερο από αυτό». Ο ίδιος ο Ταραντίνο δήλωσε πάντως ότι ο Χέλμαν του είχε πει παλαιότερα ότι ένας φίλος στην κριτική επιτροπή αποτελεί «το χειρότερο εφιάλτη» μιας και πιθανότατα θα ντρέπεται πολύ για να του δώσει κάποιο βραβείο. Και αυτό σωστό είναι βέβαια, όπως και το ότι τα μεγάλα κινηματογραφικά φεστιβάλ στρέφονται όλο και περισσότερο στη σύσταση κριτικών επιτροπών από «σταρ» σε μια προσπάθεια να πάρουν κάτι από τη «λάμψη» τους και όχι από τη λάμψη του ίδιου του κινηματογράφου.

Απώλεια για το θέατρο

Κηδεύτηκε χτες το απόγευμα από το Α' Νεκροταφείο Αθηνών ο σημαντικός ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου, Δημήτρης Καμπερίδης, που πέθανε, σε ηλικία 64 χρόνων, το Σάββατο το μεσημέρι, μετά από ολιγόμηνη μάχη με τον καρκίνο. Ο Δημήτρης Καμπερίδης γεννήθηκε στη Δράμα, το 1946. Φοίτησε στις Δραματικές Σχολές του Εθνικού Θεάτρου και του Πέλου Κατσέλη. Συμμετείχε, σπουδαστής ακόμα, σε παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου και του ΚΘΒΕ, αλλά και ως χορευτής στην ομάδα «Χορικά» της Ζουζούς Νικολούδη. Πρωτοεμφανίστηκε στο Λαϊκό Θέατρο του Μάνου Κατράκη και υπήρξε ιδρυτικό μέλος του πυρήνα που δημιούργησε το Ελεύθερο Θέατρο. Εχει συνεργαστεί με το Θέατρο Τέχνης, το Αμφιθέατρο του Σπύρου Ευαγγελάτου, το Εθνικό Θέατρο, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος κ.ά. Η τελευταία θεατρική του εμφάνιση έγινε στα «Μάτια τέσσερα» του Γιάννη Τσίρου, στο Θέατρο Τέχνης (2009 - 2010).

Αξιοσημείωτη υπήρξε η συμμετοχή του Δημήτρη Καμπερίδη στον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Συμμετείχε στις ταινίες «Ο θίασος» και οι «Κυνηγοί» του Θόδωρου Αγγελόπουλου, «Ελευθέριος Βενιζέλος» του Παντελή Βούλγαρη, «Μάθε παιδί μου γράμματα» του Θόδωρου Μαραγκού, «Οστρια» του Ανδρέα Θωμόπουλου, «Θεόφιλος» του Λάκη Παπαστάθη κ.ά. Στην τηλεόραση: «Στο κάμπινγκ», «Ξενοδοχείο Αμόρε», «Μη φοβάσαι τη φωτιά», «Αναστασία», «Παράθυρο στον ήλιο», «Πλάκα μου κάνεις» κ.ά., ενώ έλαβε μέρος και σε θεατρικά έργα που προβλήθηκαν στην τηλεόραση από το «Θέατρο της Δευτέρας». Εγραψε επίσης τη νουβέλα «Η κιβωτός της Πελαγίας» και συνεργάστηκε στη συγγραφή του βιβλίου - ντοκουμέντου του δήμου Δράμας, «Εν Δράμα».

Ηπείρου «χρώματα»

Αφιερωμένη στην Ηπειρο είναι η μουσική βραδιά με τον Λάκη Χαλκιά, που πραγματοποιείται σήμερα (14/9, 8.30μμ), στο Μαρούσι, στο Θέατρο «Αμαλιείον» (Λ. Κηφισίας 219), με ελεύθερη είσοδο. Συμμετέχουν: Νότα Καλτσούνη, Λάμπρος Χαλκιάς, το πολυφωνικό συγκρότημα Ηπείρου «Τ' Αϊτεργια» (Ομιλος Ελληνικών Τεχνών) και 6μελής δημοτική ορχήστρα. Κλαρίνο - διεύθυνση: Γιώργος Κωτσίνης. Επιμέλεια προγράμματος: Λάκης Χαλκιάς. Θα εμφανισθούν τα χορευτικά συγκροτήματα του Ελληνικού Κέντρου Λαογραφικών Μελετών και το Χορευτικό Μουργκάνας. Θα προσφερθούν ηπειρώτικα εδέσματα (πίτες).

Μουσικοθεατρική Πιαφ

Εντίθ Πιαφ - Αλέν Ντελόν
Εντίθ Πιαφ - Αλέν Ντελόν
Η μουσικοθεατρική παράσταση που κατέκτησε το Παρίσι και παίχθηκε με μεγάλη επιτυχία στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (το Γενάρη), που αναπαριστά τη ζωή της θρυλικής Εντίθ Πιαφ, ξανάρχεται και θα παιχθεί (15/9) στο θέατρο Λυκαβηττού.

Ο Ζαν Κοκτό έλεγε: «Δεν υπήρξε ποτέ άλλη Πιαφ, ούτε θα ξαναϋπάρξει ποτέ». Μία ολόκληρη γενιά έκανε την Πιαφ «μύθο», «θρύλο». Η πρωτότυπη μορφή της θεατροποιημένης αυτής μουσικής βιογραφίας, πλημμυρισμένης από τα αθάνατα τραγούδια της Πιαφ, αναπλάθει τη ζωή της με τρόπο διασκεδαστικό και συγκινητικό, ταυτόχρονα. Ο Ζακ Πεσίς (δημοσιογράφος, συγγραφέας, ιστορικός της μουσικής) ξαναθυμίζει με έναν ανάλαφρο τρόπο την καριέρα της Πιαφ, κάνοντας σταθμό στις ημερομηνίες-κλειδιά της ζωής της. Η Ναταλί Λερμίτ διανθίζει τη διήγηση με τα αθάνατα τραγούδια της Πιαφ, συνοδευόμενη από τον Ορελιάν Νοέλ (ακορντεόν). Η σκηνοθεσία είναι της Ρουμπιά Ματινιόν.

Πέθανε ο Κλοντ Σαμπρόλ

Ενα από τα πάλαι ποτέ «τρομερά παιδιά» του παγκόσμιου κινηματογράφου, ο Γάλλος σκηνοθέτης, Κλοντ Σαμπρόλ, πέθανε προχτές σε ηλικία 80 ετών. Ηταν ένας από τους «ιδρυτές» του περίφημου κινηματογραφικού κινήματος της «νουβέλ βαγκ», που συντάραξε τη δυτική κινηματογραφία την πρώτη μεταπολεμική δεκαετία.

Το 1958 ο Σαμπρόλ γύρισε την πρώτη του ταινία, τον «Ωραίο Σέργιο», που θεωρείται και η «εναρκτήρια» του κινήματος. Την επόμενη χρονιά, θα ακολουθήσει το υπόλοιπο «βαρύ πυροβολικό», με ταινίες όπως «Χιροσίμα αγάπη μου» του Αλέν Ρενέ, «Τα 400 χτυπήματα» του Φρανσουά Τρυφώ, «Τα ξαδέλφια» του Κλοντ Σαμπρόλ, «Με κομμένη την ανάσα» του Ζαν Λυκ Γκοντάρ. Στις δεκάδες ταινίες που σκηνοθέτησε ο Σαμπρόλ περιλαμβάνονται «Η Τελετή», «Ευχαριστώ για τη σοκολάτα», «Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα», «Το άνθος του κακού» κ.ά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ