ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 27 Φλεβάρη 2000
Σελ. /56
Τροχοί
Suzuki Wagon Rt
Νέο και πιο ευρωπαϊκό

Το νέο Suzuki Wagon Rt θα παρουσιαστεί σε λίγες μέρες στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης

Το δημοφιλέστερο μοντέλο της ιαπωνικής αγοράς έχει αποκτήσει «ευρωπαϊκούς» προσανατολισμούς, καλύτερη αεροδυναμική, βελτιωμένη ποιότητα, αναβαθμισμένη οδική συμπεριφορά και κυρίως μεγαλύτερο κινητήρα 1.3 λίτρων με καλύτερες επιδόσεις.

Το αμάξωμα, που ούτως ή άλλως, αποτελεί και το καλύτερο χαρτί του πακέτου Wagon Rt, έχει χαμηλώσει κατά 10 χιλιοστά, παρότι οι τροχοί μεγάλωσαν και η διάμετρος τους έφθασε τις 14 ίντσες. Το μήκος μεγάλωσε κατά 100 χιλιοστά φθάνοντας τα 3.505, το πλάτος αυξήθηκε κατά 40 χιλιοστά και είναι πλέον 1.615 χιλιοστά. Σημαντικές για την ευστάθεια και τους εσωτερικούς χώρους και το γεγονός της αύξησης του μεταξονίου στα 2.360 χιλιοστά (+25 χιλ), του εμπρός μετατροχίου στα 1.400 και του πίσω στα 1.385 χιλιοστά έχοντας μεγαλώσει κατά 40 χιλιοστά και 30 χιλιοστά αντίστοιχα.

Το εσωτερικό είναι πλέον άνετο για τέσσερα άτομα και τις αποσκευές τους, ενώ μια σειρά θήκες βοηθούν στο να βολευτούν εύκολα πολλά μικροπράγματα. Χάρη στην καλύτερη αεροδυναμική που είναι εμφανής, χάρη στις περισσότερο καμπύλες γραμμές, τη μεγαλύτερη κλίση του παρμπρίζ και τους μικρότερους καθρέφτες, αλλά και την βελτιωμένη ηχομόνωση το νέο Wagon Rt υπόσχεται πιο ήσυχες μετακινήσεις. Η Suzuki υποστηρίζει ότι η ακαμψία του αμαξώματος έχει αυξηθεί κατά 50%, βελτιώνοντας έτσι την ασφάλεια. Το αμάξωμα είναι σε ποσοστό 80% γαλβανισμένο με ευεργετικές συνέπειες στην αντοχή του στο χρόνο.

Ο νέος κινητήρας πρέπει να επιλέχθηκε, με το μυαλό των Ιαπώνων να σκέφτεται την ευρωπαϊκή αγορά. Ο τετρακύλινδρος 16βάλβιδος έχει ένα εκκεντροφόρο επικεφαλής και σύστημα τροφοδοσίας με ψεκασμό πολλαπλών σημείων. Η απόδοσή του είναι 76 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή 115 Nm στις 4.250 σ.α.λ., έχοντας βελτιώσει τις επιδόσεις αρκετά, αφού η τελική έχει ανέβει στα 155 χιλ./ώρα.

Η ανάρτηση - γόνατα Μάκφερσον εμπρός - υστερούντες βραχίονες πίσω, έχει διαφορετικά ρυθμισμένα ελατήρια, με στόχο το ασφαλέστερο κράτημα. Η ηλεκτρική υποβοήθηση παραμένει προαιρετική, αλλά και εδώ υπάρχουν παρεμβάσεις, ώστε να δίνεται καλύτερη αίσθηση του τιμονιού, κάτι για το οποίο το wagon Rt έχει δεχτεί κριτική στο παρελθόν. Η αύξηση μετατροχίου και μεταξονίου, σε συνδυασμό με τα 165άρια λάστιχα έχουν βελτιώσει το πάτημα του νέου Suzuki.

Στον τομέα της ασφάλειας, η εταιρία προσπάθησε να απαντήσει θετικά στις απαιτήσεις των Ευρωπαίων αγοραστών. Ετσι ο αερόσακος 60 λίτρων του οδηγού είναι στάνταρ, όπως και οι ζώνες με προεντατήρες ρυθμιζόμενες καθ' ύψος, τα προσκέφαλα και οι ατσάλινες δοκοί. Τα πεντάλ απελευθερώνονται από τις βάσεις τους σε περίπτωση σύγκρουσης, μειώνοντας την πιθανότητα τραυματισμού των ποδιών. Σύμφωνα με τη Suzuki το νέο Wagon Rt έχει περάσει με επιτυχία τα crash test που πραγματοποιήθηκαν με βάση τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Το ABS και το EBD (ηλεκτρονικό σύστημα κατανομής της πέδησης) διατίθεται προαιρετικά.


Ανάβαση Ριτσώνας
Αυλαία με νίκη Κύρκου

Αυλαία με νίκη του Λεωνίδα Κύρκου για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα αναβάσεων στη Ριτσώνα. Ο καλύτερος Ελληνας οδηγός του αιώνα, σύμφωνα με την πρόσφατη βράβευσή του, πρόσφερε θέαμα στους χιλιάδες φίλους του σπορ, που απόλαυσαν τον αγώνα αφού συνηγόρησαν σε αυτό και οι καιρικές συνθήκες. Το Ford Escort WRC του Κύρκου ακολούθησε το Escort Cosworth του Νικόλα Περατινού, ενώ την απόλυτη κυριαρχία των Escort ολοκλήρωσε ο έτερος Κύρκος, ο Λάμπρος που πήρε την τρίτη θέση.

Στα δίλιτρα νικητής ο Γιάννης Μαρτίνης με Opel Astra Kit Car, ενώ ο Στράτος Φωτεινέλης τα κατάφερε για μια ακόμη φορά με το Suzuki Swift GTI στα 1.300. Στην παρέα των νορμάλ, ταχύτερος αποδείχτηκε ο Βαγγέλης Αρβανιτάκης με Ford Escort Cosworth. Στα δίλιτρα υπερίσχυσε ο Κώστας Κόρακας με Honda Interga TyreR.

Ο Χάρης Μπουραθανασόπουλος με το Peugeot 106 Rallye και ο Νίκος Γκίκας με το VW Polo 16V κυριάρχησαν στα 1.600 και 1.400 κυβικά εκατοστά αντίστοιχα. Στην κατηγορία Ε, όπου συμμετέχουν αυτοκίνητα κάπως μεγαλύτερης ηλικίας, νικητής ήταν ο Τζέκος Λαρεντζάκης με Ford Sierra RS500.


Πάνω ο πρώτος της γενικής κατάταξης Λεωνίδας Κύρκος με το Escort Cosworth, και αριστερά ο πρώτος στα δίλητρα νορμάλ, Κώστας Κόρακας με το Honda Interga
Πάνω ο πρώτος της γενικής κατάταξης Λεωνίδας Κύρκος με το Escort Cosworth, και αριστερά ο πρώτος στα δίλητρα νορμάλ, Κώστας Κόρακας με το Honda Interga

ΤΕΧΝΟΚΑΡ
Ετοιμη για το Ενιαίο του 2000

Σταθερή είναι η απόφαση της ΤΕΧΝΟΚΑΡ, να υποστηρίζει τους αγώνες, και ανακοίνωσε σε μια όμορφη γιορτή όπου και βραβεύτηκαν οι νικητές και οι διακριθέντες του 1999, ότι θα συνεχίσει την προσπάθεια στο πρωτάθλημα του ενιαίου για δεύτερη χρονιά. Οδηγός της ΤΕΧΝΟΚΑΡ θα είναι ο πρωταθλητής Ενιαίου 1999, ενώ ο πρώτος νέος οδηγός Περικλής Κιοσέγλου θα συμμετάσχει ως οδηγός του επίσημου εμπόρου Π. Κόνσουλα. Επίσης αποφασίστηκε το πρωτάθλημα του ειδικού τύπου να μην ενταχθεί στο Ενιαίο, και να περιλαμβάνει 6 αγώνες, (δύο αναβάσεις, δύο σιρκουί, δύο ασφάλτινα ράλι) που θα περιλαμβάνονται στα πρωταθλήματα της ΕΘΕΑ. Τα μέσα που θα λάβουν μέρος αυξήθηκαν στα 10 από τα 8 που ήταν πέρσι. Το Πρωτάθλημα Νέων θα συνεχιστεί και ο πρωταθλητής θα είναι ο επίσημος οδηγός της ΤΕΧΝΟΚΑΡ για το 2001, ενώ θα πραγματοποιηθεί και στο Εσωτερικό Πρωτάθλημα Επισήμων Εμπόρων της ΤΕΧΝΟΚΑΡ.


Φυσικοαεριοκίνητη BMW 523g
Γρήγορη και οικολογική

Κινείται με φυσικό αέριο αλλά δεν υπερέχει μόνο λόγω χαμηλών ρύπων. Πρόκειται για τη ΒΜW 523g που χάρη στον 3λίτρο εξακύλινδρο κινητήρα των 184 ίππων συνδυάζει την «καθαρή» με τη γρήγορη κίνηση. Η αυτονομία της 523g φθάνει τα 400 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων είναι χαμηλότερες και από τα αυστηρότερα όρια που έχουν θεσπιστεί και ισχύουν στην Καλιφόρνια. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι στο ισοζύγιο ενέργειας και ρύπων το κινούμενο με φυσικό αέριο 523g υπερισχύει ακόμα και των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, αποδεικνύοντας ότι οι εναλλακτικές πηγές, μπορούν να λύσουν το περιβαλλοντικό πρόβλημα, αν φυσικά εξελιχθούν ανάλογα σε τεχνολογίες που τις υποστηρίζουν.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ