Στο Στάδιο των Δελφών (αν και η κατάσταση του μνημείου είναι γενικά αρκετά καλή στις κερκίδες της βόρειας πλευράς), οι νότιες κερκίδες αντιμετωπίζουν προβλήματα, γιατί είναι θεμελιωμένες σε σαθρό, τεχνητό πρανές. Ωστόσο, πρόβλημα ολίσθησης αντιμετωπίζουν τα εδώλια και των βορινών κερκίδων, ενώ εντονότερο είναι το πρόβλημα στα εδώλια των νότιων κερκίδων.
Η επέμβαση που ενέκρινε το ΚΑΣ θα αποκαταστήσει την οριζοντίωση των εδωλίων που έχουν πάρει κλίση λόγω καθιζήσεων. Στην πρόταση αναφέρεται επίσης ότι μπορεί να επαναλειτουργήσει τμήμα του αρχαίου αποστραγγιστικού συστήματος, αφού υπάρχουν ορατά λείψανά του.
Για την Ολυμπία το ΚΑΣ ενέκρινε τη μελέτη διαμόρφωσης της περιοχής εισόδου στον αρχαιολογικό χώρο. Συγκεκριμένα: Διαμόρφωση της νότιας εισόδου, του ελεύθερου χώρου μεταξύ του νέου μουσείου της Ολυμπίας και της νότιας εισόδου. Διευθέτηση της νέας βόρειας εισόδου στο χώρο από το Αρχαιολογικό Μουσείο και χωροθέτηση νέου θεάτρου 850 θέσεων, βόρεια του Κρόνιου. Κατασκευή τριών - τεσσάρων φυλακίων, αναψυκτηρίου, βοηθητικών εγκαταστάσεων για άτομα με ειδικές ανάγκες. Αποκατάσταση του αναλημματικού τοίχου του ανδήρου των Θησαυρών στο Κρόνειο.
Σύμφωνα με τη μελέτη η κατασκευή του νέου θεάτρου θα «ανακουφίσει» τη χρήση του Αρχαίου Σταδίου από διάφορες εκδηλώσεις. Με το ίδιο σκεπτικό ενέκρινε πρόσφατα το ΚΑΣ την κατασκευή λυόμενου θεάτρου για την Ολυμπιακή Ακαδημία, στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις της, εντός του αρχαιολογικού χώρου. Μήπως, όμως, τα πολλά θέατρα θα «ανακουφίσουν» το Αρχαίο Στάδιο, αλλά θα επιβαρύνουν τον αρχαιολογικό χώρο συνολικά;
Μια φωτογραφία των αρχών του αιώνα «άνοιξε» στο μελετητή της αρχιτεκτονικής μας κληρονομιάς Γεώργιο Αγγ. Προκοπίου το δρόμο για την ανακάλυψη της καταγωγής των ξυλογλύπτων. Η έρευνα οδήγησε τον Γ. Α. Προκοπίου στην Υδρα. Στο άδειο, χορταριασμένο, με ελάχιστα λείψανα φρουριακής τοίχισης, σήμερα οικόπεδο, όπου μεταξύ των αρχοντικών του Κουντουριώτη και του Τομπάζη, από τις αρχές του 19ου αιώνα δέσποζε το διώροφο αρχοντικό- «πραγματικό σεράι» του Γ. Βούλγαρη. Το αρχοντικό, αν και δωρίστηκε από τους κληρονόμους του Βούλγαρη στο Δήμο Υδρας για να λειτουργήσει ως μουσείο, υπήρξε «θύμα της μισαλλοδοξίας», στις παραμονές των Βαλκανικών Πολέμων. Το 1912, με απόφαση του Δήμου Υδρας αναθεματίστηκε αρχιτεκτονικά ως «τουρκικό» και γκρεμίστηκε. Η ξυλεία των δομικών του στοιχείων πουλήθηκε στα ναυπηγεία του νησιού και επί τρία χρόνια κατασκευάζονταν με αυτήν καράβια, ενώ οι ξυλόγλυπτες διακοσμήσεις του πουλήθηκαν σε παλιατζήδες. Η κληρονόμος της οικογένειας Βούλγαρη αναζήτησε και αγόρασε από παλιατζή του νησιού όσα ξυλόγλυπτα βρήκε και με αυτά διακόσμησε το αρχοντικό της στην οδό Ρηγίλλης. Επρόκειτο για τα ξυλόγλυπτα του ανατολικού οντά (ενός από τους πέντε διακοσμημένους θαλάμους του «σαραγιού» του Βούλγαρη).
Ο διάκοσμος αυτού του οντά, πλαισιωμένος και με άλλα υδραίικα κειμήλια (παραδοσιακές ενδυμασίες, χρηστικά και διακοσμητικά σκεύη) κοσμεί πλέον ένα χώρο του Μουσείου Μπενάκη.
Τη διπλή περιπέτεια, την «ανάσταση εκ της τέφρας» του ξυλόγλυπτου διακόσμου, τη μακρόχρονη συντήρηση και την αισθητική του οποίου συναντάτε συχνά σε αρχοντικά της μεταβυζαντινής ελλαδικής αρχιτεκτονικής (πρόκειται για την τουρκική εκδοχή του ροκοκό, λεγόμενου και «τουρκομπαρόκ»), «ιστορεί» η μελέτη του Γεωργίου Αγγ. Προκοπίου «Το αρχοντικό του Γ. Βούλγαρη (Αρχιτεκτονική και ξυλόγλυπτα)». Τη μελέτη εξέδωσε και παρουσίασε το Μουσείο Μπενάκη, με ομιλητές τους Αγ. Δεληβοριά, Γ. Α. Προκοπίου και τον συντηρητή Βασίλη Πασχάλη.
Στο «Εργαστήριον» (Θέκλας 16, Μοναστηράκι) θα πραγματοποιούνται σεμινάρια για νέους ηθοποιούς. Η Μπέττυ Νικολέση διαμόρφωσε το χώρο και κάλεσε ανθρώπους του θεάτρου να διδάξουν, πέρα από τα περιορισμένα όρια μιας δραματικής σχολής. Σκηνοθέτες (Νικαίτη Κοντούρη, Τάσος Μπαντής), κινηματογραφιστές (Φώτος Λαμπρινός, Γιώργος Καρυπίδης), ηθοποιοί (Αννα Μακράκη, Ντόρα Σιμοπούλου, Ράνια Οικονομίδου, Ακύλλας Καραζύσης κ.ά.) ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση. Επίσης θα οργανωθεί σεμινάριο με τον Τάπα Σουντάνα, συνεργάτη του Πίτερ Μπρουκ.
Η αρχή γίνεται με το σεμινάριο «Παντομίμα - Θέατρο της Σιωπής» (Ασπασία Κράλλη). Στο διάστημα 30/1-29/2 θα οργανωθούν άλλα τρία σεμινάρια. «Συγκρότηση Σκηνικής Πράξης μέσω Αυτοσχεδιασμού» (Γιώργος Μακρής), «Αυτοσχεδιασμός και Δημιουργική Κίνηση» (Ελευθερία Ντεκώ) και «Από το Κείμενο στο Λόγο: Ασκήσεις Τραγωδίας» (Τάσος Μπαντής). Πληροφορίες και κρατήσεις θέσεων στα τηλέφωνα: 010-6469425 και 0942-661176.
Με τη «Μάνα Κουράγιο» του Μπρεχτ ανοίγει η αυλαία της Κεντρική Σκηνής του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών. Οι πρόβες ξεκίνησαν στις αρχές Γενάρη. Το έργο αυτό (1939), θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα του δραματολογίου του 20ού αιώνα. Οπως σημειώνει ο σκηνοθέτης Δημήτρης Ιωάννου: «Ο Μπρεχτ περιγράφοντας την πορεία του ανθρώπου μέσα σ' έναν κόσμο που συνεχώς μεταβάλλεται, διηγείται με καταλυτικό χιούμορ την τραγική οδύσσεια της ηρωίδας του επιστρατεύοντας όλα τα θέλγητρα και τα τεχνάσματα του επικού θεάτρου». Η μετάφραση είναι του Πέτρου Μάρκαρη, σκηνικά και κοστούμια της Τίτης Κυριακίδου, μουσική του Μιχάλη Γρηγορίου, χορογραφίες της Κατερίνα Βέλεβα. Στο ρόλο της Μάνας Κουράγιο η Μελίνα Βαμβακά. Παίζουν επίσης: Χρήστος Μωραΐτης, Αλέξανδρος Τσιακίρης, Πάνος Ξενάκης, Στράτος Χρήστου, Παντελής Σταυρινός, Βασίλης Νασιλάκης, Μιχάλης Ελληνας, Χρίστος Τσίρτσης, Μαρία Μπενάκη, Ελένη Αμπανούδη, Στέλλα Κωνσταντίνου, Γιώργος Καρύδας και Κοσμάς Χειράκης.
Στην οικονομική ενίσχυση του Ελληνικού Ινστιτούτου Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών Βενετίας και τη διάσωση των πνευματικών του θησαυρών αποσκοπεί η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, την Τρίτη (8.30 μμ), στο Μέγαρο Μουσικής. Με μαέστρο τον Ανδρέα Πυλαρινό και σολίστ στο πιάνο την Τζένια Μανουσάκη θα ερμηνεύσει έργα Αντίοχου Ευαγγελάτου, Φραντς Λιστ και Σεζάρ Φρανκ. Η εκδήλωση οργανώνεται από τους «Φίλους» του ελληνικού Ινστιτούτου, του μοναδικού επιστημονικού ιδρύματος της χώρας μας στο εξωτερικό. Η επιστημονική του δραστηριότητα καλύπτει ευρύτατη περιοχή ερευνητικών αναζητήσεων στον τομέα της ιστορίας και του πολιτισμού του βυζαντινού και μεταβυζαντινού ελληνισμού.
Στους θησαυρούς, που φυλάσσονται στο περίφημο κτιριακό συγκρότημα της «πλατείας των Ελλήνων» συγκαταλέγονται πρωτογενείς αρχειακές πηγές - τεκμήρια της ιστορικής πορείας του ελληνισμού στη Βενετία - και μοναδικής αξίας εικόνες βενετοκρητικής τέχνης. Τα έσοδα της συναυλίας θα διατεθούν για τη συντήρηση της πρόσοψης του ορθόδοξου ναού του Αγίου Γεωργίου, «Φως ανέσπερον», στο μνημειακό συγκρότημα της πλατείας των Ελλήνων.
Σήμερα (6.30μμ) στην Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών (Γενναδίου 8) θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση με θέμα «Η φιλοσοφία της ποίησης». Θα μιλήσει η Ελευθερία Κουντούρη. Θα προλογίσει ο Δημήτρης Χαλιβελάκης. Θα απαγγείλει ο Βασίλης Λιόγκαρης.