ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 8 Φλεβάρη 2003
Σελ. /40
Νέες ταινίες

«Μεθυσμένος με γυναίκες και ζωγραφική» του 75χρονου Ιμ - Κβον - Τεκ. Ισως η καλύτερη κινηματογραφική επιλογή γι' αυτήν τη βδομάδα. Αν, πάλι, θέλετε ν' ανάψουν τα αίματα, τότε το «Σήμα κινδύνου» είναι η καλύτερη επιλογή γι' αυτή την περίπτωση.

«Μεθυσμένος με γυναίκες και ζωγραφική»

Ταινία του Κορεάτη Ιμ Κβον Τεκ, που κέρδισε το βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Καννών

Το φιλμ «Μεθυσμένος με γυναίκες και ζωγραφική» είναι μια βιογραφία του διάσημου Κορεάτη ζωγράφου Τζανγκ Σόινγκ Απ. Ο ίδιος δήλωνε ότι «η έμπνευσή μου έρχεται μόνο μέσα από το αλκοόλ και τις γυναίκες».

Ο περιπλανώμενος ζωγράφος παρά τη δόξα που γνώρισε, προτίμησε να απαρνηθεί το αυτοκρατορικό παλάτι, γιατί δεν μπορούσε εκεί να μεθά και να επισκέπτεται οίκους ανοχής, με αποτέλεσμα να μην έχει έμπνευση. Γι' αυτόν η ζωγραφική ήταν συνυφασμένη με το ποτό και τον έρωτα. Ζωγράφιζε με το ίδιο πάθος που έκανε έρωτα και γλεντούσε τη ζωή μ' ένα δικό του τρόπο. Αυτό που τον ενδιέφερε ήταν η χαρά της ζωής και η ζωγραφική.

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης Ιμ Κβον Τεκ σκιτσάρει τη ζωή του διάσημου ζωγράφου στο πανί της μεγάλης οθόνης και προσπαθεί να περάσει το δικό του ορισμό για τη ζωή με ανατρεπτική διάθεση. Μας παρακινεί να βρούμε τους δικούς μας κανόνες, χωρίς εξαρτήσεις και δισταγμούς, αλλά με μοναδικό οδηγό το ένστικτό μας να ζωγραφίσουμε τη δικιά μας μοναδική πορεία στη ζωή με έντονα χρώματα.

Η ταινία του 75χρονου Ιμ Κβον Τεκ είναι ένας ύμνος στη ζωή και στη φιληδονία. Σκηνοθετεί άψογα και δίκαια κέρδισε το βραβείο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Καννών. Είναι η 98η ταινία του και ας ελπίσουμε όχι και η τελευταία.

«IVRE DE FEMMES ET DE PEINTURE»: Ιστορική ταινία κορεατικής παραγωγής 2002. Σκηνοθεσία: Ιμ Κβον Τεκ, με τους: Τσόι Μιν Σικ, Αν Σουνγκ Κι, Γόιου Χο Τζιονγκ.

Σ

«Δυο βδομάδες προθεσμία»

Ο εκατομμυριούχος Τζορτζ Γουέιντ (Χιού Γκραντ) παίζει με τις γυναίκες. Εχει την κακιά συνήθεια να προσλαμβάνει ελκυστικές γυναίκες δικηγόρους με αμφισβητούμενα προσόντα, όσον αφορά τουλάχιστον στη νομική τους κατάρτιση και να κοιμάται μαζί τους, μέχρι αυτές να κάνουν το μοιραίο λάθος και να απολυθούν.

Αν δε βρεθεί μια ικανή δικηγόρος ο Τζορτζ θα χάσει τη δουλιά του. Σ' αυτήν ακριβώς τη δύσκολη καμπή στη ζωή του εκατομμυριούχου που ξέρει πώς βγαίνει το μεροκάματο, παρουσιάζεται η Λούσι Κέλσον (Σάντρα Μπούλοκ). Λαμπρή δικηγόρος απόφοιτος του Χάρβαρντ με οργανωτικό μυαλό και έντονη κοινωνική συνείδηση, η Λούσι δεν έχει καμιά όρεξη να δουλέψει για τα συμφέροντα του Τζορτζ. Στην πραγματικότητα, αυτό που θέλει είναι να σταματήσει την εταιρία του Τζορτζ να κατεδαφίσει ένα πολιτιστικό κέντρο, με σκοπό να χτίσουν διαμερίσματα στη γύρω περιοχή... Ε, τη συνέχεια την ξέρετε. Πρέπει να ερωτευτούν κτλ., κτλ.

Γλυκανάλατες βλακείες αμερικάνικου τύπου με αρκετή δόση σαπουνόπερας χωρίς ίχνος χιούμορ και πρωτοτυπίας. Ενας τύπος που έχει λεφτά και νομίζει ότι μπορεί να κάνει ό,τι του καπνίσει και μια ιδεαλίστρια που έρχεται να του αλλάξει τη ζωή. (Βγαλμένο μέσα από τη ζωή).

Σεναριακά και σκηνοθετικά το «Δυο εβδομάδες προθεσμία» είναι βαρετό μέχρι εκεί που δεν παίρνει και το ξεχνάς με το που θα βγεις απ' την αίθουσα. Υποκριτικά οι δυο σούπερ σταρ της παραγωγής είναι ίδιοι και απαράλλακτοι με όλες τις άλλες ταινίες που έχουν κάνει στο παρελθόν και δεν προσφέρουν κανένα ενδιαφέρον... (άντε να τη φιλήσει να τελειώνουμε).

Δεν υπάρχει κανένας λόγος να δείτε τη συγκεκριμένη ταινία (πεταμένα λεφτά). Αν θέλετε όμως, πραγματικά να γελάσετε μπορείτε να δείτε κάποιο δελτίο ειδήσεων και να ακούσετε αναλύσεις περί τρομοκρατίας και πολέμου.

«Two weeks notice»

Ερωτική κομεντί, αμερικανικής παραγωγής 2002. Σκηνοθεσία: Μαρκ Λόρενς. Με τους: Σάντρα Μπούλοκ, Χιού Γκραντ, Αλίσια Γουίτ.

«Σήμα κινδύνου»

Το περιεχόμενο μιας σύντομης διάρκειας βιντεοταινίας δίνει το έναυσμα της δράσης. Εικόνες ανείπωτου τρόμου και φρίκης ανεξήγητες για το θεατή, ο οποίος έρχεται σε επαφή με έναν κόσμο που υπερβαίνει το μέτρο του καθημερινού, με σοβαρές επιπτώσεις στη ζωή του. Ενα μυστηριώδες τηλεφώνημα ακολουθεί, προβλέποντας το θάνατό του μετά από επτά μέρες, ο οποίος επέρχεται τελικά με φρικτή σωματική παραμόρφωση.

Μετά το τελευταίο θύμα, η δημοσιογράφος Ρέιτσελ Κέλερ αποφασίζει να δώσει μια εξήγηση σ' αυτά τα παράξενα συμβάντα και παίρνει το ρίσκο να δει αυτή τη θανατηφόρα βιντεοκασέτα. Ομως, εντελώς τυχαία την κασέτα τη βλέπει και ο μικρός γιος της. Τα τηλεφωνήματα δεν αργούν να έρθουν και η Ρέιτσελ μπαίνει αργά αλλά σταθερά σε έναν εφιαλτικό κόσμο αδιανόητο γι' αυτήν. Μαζί με τον πρώην σύζυγό της κάνει έναν αγώνα δρόμου για την ανακάλυψη του μυστικού. Πριν γίνουν αυτή και ο γιος της τα επόμενα θύματα.

Τη σκηνοθεσία έκανε ο Γκορ Βερμπίνσκι και η βασική ηρωίδα της ταινίας είναι η Ναόμι Ούατς την οποία είχαμε γνωρίσει στην ταινία του Ντέιβιντ Λιντς «Οδός Μάλχολαντ». Τώρα όσον αφορά το σενάριο είναι βασισμένο σε μια παλιότερη ιαπωνική επιτυχία που είχε σκηνοθετήσει ο Χέντεο Νάκοτα.

Αν και τις περισσότερες φορές ταινίες που βασίζονται σε άλλα σενάρια είναι λιγότερο επιτυχημένες από τα πρότυπα. Εδώ ο σκηνοθέτης του καινούριου «Σήμα κινδύνου» κάνει μια καλή δουλιά, ισορροπώντας ανάμεσα στην εμπορικότητα και στην ποιότητα. Φτιάχνει ατμοσφαιρικές σκηνές, όπως και θα ταίριαζε σ' ένα θρίλερ. Κρατάει το μυστήριο μέχρι το τέλος και προσπαθεί να δώσει ένα ρεαλιστικό τόνο σ' όλα αυτά που συμβαίνουν.

Αν ο φόβος είναι από τα αγαπημένα σας «χόμπι» τότε το «Σήμα κινδύνου» είναι μια καλή ευκαιρία για ν' ανέβει λίγο η αδρεναλίνη.

«The Zing». Ταινία τρόμου αμερικανικής παραγωγής 2002. Σκηνοθεσία: Γκορ Βερμπίνσκι. Με τους: Ναόμι Γουότς, Μάρτιν Χέντερσον, Ντέιβιν Ντόρφμαν, Μπράιαν Κοξ, Τζέιν Αλεξάντερ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ