Στο πλαίσιο του αντιδραστικού νόμου περί «πολιτιστικών χορηγιών» - που διευκολύνει την εισβολή του κεφαλαίου στον πολιτισμό - το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο ενέκρινε μελέτη για την αντιπυρική προστασία του αρχαιολογικού χώρου των Δελφών, η οποία είναι «χορηγία» της «S&B Βιομηχανικά Ορυκτά ΑΕ», του πρώην προέδρου του ΣΕΒ και επικεφαλής της Λυρικής Σκηνής, Οδ. Κυριακόπουλου!
Στην προκειμένη περίπτωση, το αστικό κράτος, μέσω του ΥΠΠΟ, αποκαλύπτει τον ταξικό χαρακτήρα του ως εξής: 1) «Κλείνει» τα μάτια στην τεράστια περιβαλλοντική, αλλά και ευρύτερα πολιτιστική, καταστροφή που προξενεί ο τρόπος εκμετάλλευσης του βωξίτη στα βουνά της Φωκίδας (και από την εν λόγω εταιρεία). 2) «Αθωώνει» το κεφάλαιο συνολικά αλλά και τη συγκεκριμένη εταιρεία - μέσω της αποδοχής της «χορηγίας» - για το πλήθος των απολύσεων, αλλά και των εργατικών «ατυχημάτων» που έχουν συμβεί στο πρόσφατο παρελθόν. 3) Στέλνει σαφές μήνυμα ότι το κράτος - παρότι κάηκε το «σύμπαν» πριν δυο καλοκαίρια, περιμένει τους «χορηγούς» για να δημιουργήσει σύστημα πυροπροστασίας σε έναν από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας!
Αφού «κατάπιε» τις παραπάνω «καμήλες», το ΚΑΣ περιορίστηκε στη «διύλιση» του «κώνωπα», για το πώς θα καθαριστεί το αλσύλλιο, με τα 6.500 πεύκα, που δημιουργήθηκε στον αρχαιολογικό χώρο το 1936, το οποίο... εγκαλείται «επιστημονικά» επειδή περικλείει κινδύνους για τις αρχαιότητες και για πυρκαγιές...
Το ΚΑΣ ενέκρινε και τις προτάσεις της «Εγνατία Οδός ΑΕ», καθώς και τα χρήματα του ΥΠΕΧΩΔΕ μέσω της εταιρείας, για την εκπόνηση μελετών αναστήλωσης και ανάδειξης του Ευπαλίνειου Υδραγωγείου στο Πυθαγόρειο της Σάμου. Το μνημείο, ένα από τα μεγαλύτερα τεχνικά έργα της αρχαιότητας (550 π.Χ.) παραμένει κλειστό εδώ και 4 χρόνια (σ.σ. το Πυθαγόρειο είναι ενταγμένο στον κατάλογο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της ΟΥΝΕΣΚΟ) επειδή καταρρέει, ενώ το ΥΠΠΟ περίμενε, από το ΥΠΕΧΩΔΕ, το «συγκλονιστικό» ποσό των 250.000 ευρώ για τις μελέτες προστασίας...
Τέλος, εγκρίθηκε και η μελέτη στερέωσης και αποκατάστασης των σωζόμενων μεσαίων τόξων της στοάς του Ευμένους, στη νότια κλιτύ της Ακρόπολης.
«Από της ζωής τα μέρη χάθηκαν οι ποιητές» τιτλοφορείται το αφιέρωμα στον Κάρολο Κουν, (από 5/2), στο «Υπόγειο». Η Κάτια Γέρου ερμηνεύει αποσπάσματα και τραγούδια θεατρικών έργων που καλύπτουν τα χρόνια 1946 - 1960, από τις σημαντικότερες περιόδους του «Θεάτρου Τέχνης» και του Κουν. Πρόσωπα των Ουίλιαμς, Λόρκα, Ανούιγ, Μπρεχτ, ζωντανεύουν στην παράσταση, μέσα από τραγούδια και μουσική του Μάνου Χατζιδάκι. Σύλληψη, σκηνοθεσία: Βασίλης Νικολαΐδης. Συρραφή κειμένων, συμπληρωματικοί στίχοι: Αγαθή Δημητρούκα. Σκηνικό - κοστούμια: Γιώργος Ζιάκας. Κίνηση: Εφη Καρακώστα. Μουσική επιμέλεια - πιάνο: Θόδωρος Κοτεπάνος.
Ενα άγαλμα, που ζωντανεύει και ξαφνιάζει δυσάρεστα το δημιουργό του, είναι το θέμα της μονόπρακτης κωμικής όπερας «Η ωραία Γαλάτεια» του Φραντς φον Ζουπέ, που ανεβάζει (17/1, 8 μ.μ.) σε πανελλήνια πρώτη, η Εθνική Λυρική Σκηνή, σε συνεργασία με την Οπερα Δωματίου Αθηνών. Μια ευχή, που πραγματοποιείται και μετατρέπει τη ζωή του γλύπτη Πυγμαλίωνα σε κόλαση...
Στην παραγωγή της ΕΛΣ και της 20χρονης Οπερας Δωματίου Αθηνών, οι περιπέτειες της παιγνιδιάρας Γαλάτειας και ο εφιάλτης του γλύπτη, μεταφέρονται στο σήμερα. Διεύθυνση Ερρίκος Φρεζής, σκηνοθεσία - σκηνικά Ελενα Τζαβάρα, απόδοση κειμένου Ερρίκος Μπελιές. Ερμηνεύουν: Κωνσταντίνος Κληρονόμος, Ζαφείρης Κουτελιέρης, Δημήτρης Πακσόγλου, Μαριάννα Μανσόλα. Συμμετέχει μικρό φωνητικό σύνολο και χορευτές της Σχολής Χορού της ΕΛΣ. Παραστάσεις επίσης στις 18, 20, 21/1.
Το ΚΘΒΕ την περίοδο 2007 - 2008 παρουσίασε 28 έργα: 24% ελληνικά, 28% ξένα, 12% χοροθεατρικές παραστάσεις, 16% αρχαίο δράμα και 20% για παιδιά και νέους.
Το σύνολο των εισπράξεων της χειμερινής περιόδου 2007-2008 για το ΚΘΒΕ ανέρχεται στα 2.174.393 ευρώ. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στον Τύπο: παίχτηκαν 28 έργα και δόθηκαν 1.141 παραστάσεις. Το σύνολο των θεατών ήταν 162.270, το σύνολο των εισιτηρίων 107.172 και το σύνολο των εισπράξεων 1.502.013 ευρώ. Η περιοδεία της χειμερινής περιόδου στο εξωτερικό απέφερε 20.267 ευρώ (θεατές 390). Σε σχέση με την καλοκαιρινή περίοδο - με έξι έργα, σε σύνολο 54 παραστάσεων, εκ των οποίων 17 σε δήμους, 37 ελεύθερες και 6 σε φεστιβάλ του εξωτερικού και σε σύνολο 41.765 θεατών - προστέθηκαν στα έσοδα του θεάτρου 652.113. ευρώ.
Οι τρεις παραστάσεις που είχαν τα περισσότερα έσοδα είναι: «Ορέστης» (439.807 ευρώ, 23.832 εισιτήρια), «Λεωφορείο ο πόθος» (325.539 ευρώ, 23.383 εισιτήρια) και «Συρανό ντε Μπερζεράκ» (262.541 ευρώ, 18.824 εισιτήρια).
Αθώο κρίθηκε το «Θείο βρέφος» κατά τη χθεσινή δίκη. Δύο μέλη παραθρησκευτικών οργανώσεων, πριν δύο χρόνια, εγκάλεσαν τους συντελεστές της παράστασης «Εγώ είμαι το θείο βρέφος», και συγκεκριμένα τον συγγραφέα και σκηνοθέτη Γιάννη Καλαβριανό, τους ηθοποιούς Αναστασία Μποζοπούλου, Ευθύμιο Παπαδημητρίου, Μαρία Κοσκινά, Χρήστο Θεοδωρίδη και τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο, δημιουργό του «Θεάτρου του Νέου Κόσμου» -όπου παιζόταν η παράσταση. Κατηγορία ήταν η «προσβολή των θείων και της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας». Τελικά, οι «κατηγορούμενοι» κρίθηκαν αθώοι. Τέλος καλό, όλα καλά.