ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 4 Μάη 2010
Σελ. /40

Απεργία στις 11π.μ.,

αύριο, στην Ομόνοια!

«Θυσίες» και θυσίες

Μιλούν για θυσίες.

Και με μια μονοκοντυλιά «αποφάσισαν και διέταξαν» ότι θα κοπούν δυο μισθοί από τον υπάλληλο. Μέσα σε μια στιγμή, αποφάσισαν ότι θα αφαιρεθούν από τον μισθωτό δυο ολόκληροι μήνες δουλειάς. Για τώρα και για πάντα.

*

Μιλούν για θυσίες.Τις λένε «αναγκαίες».

Και με ένα φιρμάνι κατάργησαν δυο συντάξεις από το υστέρημα του γέροντα. Με ένα τους νεύμα στέρησαν για δυο ολόκληρους μήνες ακόμα και το αντίδωρο που δίνουν στον συνταξιούχο. Εκοψαν για δυο μήνες ακόμα και αυτό το ευτελές αντίτιμο με το οποίο «τιμούν» τους ανθρώπους που ξόδεψαν μια ζωή δουλεύοντας.

*

Μιλούν για θυσίες. Τις βαφτίζουν «αναπόφευκτες».

Και με ύφος ατσαλάκωτο, άτεγκτο, «πολλά βαρύ», οπλισμένοι με την άνεση εκείνων που έχουν εξασφαλίσει την τρυφηλή διαβίωση, τη δική τους, των παιδιών τους και των εγγονιών τους, διέταξαν ότι δυο ολόκληροι μήνες δουλειάς θα γίνουν αντικείμενο νέας αρπαγής, νέας λεηλασίας.

Διέταξαν ότι στον κόσμο τους, 40 χρόνια κόποι, αγωνίες, προσπάθειες του εργαζόμενου, ισοδυναμούν με επίδομα επαιτείας!

Διέταξαν ότι η δουλειά δεν είναι το δικαίωμα του εργάτη, αλλά η ευκαιρία του εργοδότη να πληρώνει όσο θέλει και όταν θέλει, η ευκαιρία του «αφεντικού» να απολύει όσους θέλει, όποτε θέλει!

***

Αυτό είναι το τέλος (ή, μήπως, η αρχή;) της νέας τιμωρίας του λαού.

Του λαού, που επί δεκαετίες βιάζεται, και που επί 7 μήνες τώρα εκβιάζεται και τρομοκρατείται «να κάτσει ήσυχα».

*

Ο λογαριασμός έφτασε. Ας μας διευκρινίσουν, λοιπόν, οι υπέρμαχοι της «καταλαγής», οι απόστολοι της «συνεννόησης», οι Φραγκίσκοι της «καρτερικότητας»:

Και τώρα τι γίνεται με εκείνους που τιμωρούνται χωρίς να φταίνε;

Σε τι τους ωφέλησε το κήρυγμα της «συναίνεσης»;

Σε τι τους βοήθησε η θεωρία να κάτσουν «φρόνιμα»;

Τι διέσωσαν, ακούγοντας τους νουνεχείς του «ρεαλισμού» και της «αυτοσυγκράτησης»;

*

Εδώ και καιρό, σε κάθε μήνυμα διαμαρτυρίας, σε κάθε κάλεσμα αντίστασης, ενδεδυμένος την ίδια πάντα ύπουλη μάσκα της «καλοπιστίας», ο αντίλογος ήταν:

«Δεν είναι ώρα για κινητοποιήσεις». «Δεν είναι ώρα για συλλαλητήρια». «Ποιος θα σου δώσει το μεροκάματο που θα χάσεις αν κατέβεις στην απεργία;».

*

Ναι, πράγματι, ο αγώνας προϋποθέτει θυσίες. Εχει το δικό του τίμημα.

Μόνο που έφτασε πια - και, μάλιστα, με τον πιο οδυνηρό τρόπο - η ώρα να ζυγίσουμε, να μετρήσουμε, να συγκρίνουμε:

Ποιες θυσίες είναι οι αναγκαίες και ποιες οι καταναγκαστικές; Οι θυσίες του ραγιαδισμού ή η «θυσία» να κρατάς ψηλά το κεφάλι; Ποια θυσία πιάνει τόπο; Η θυσία που πληρώνεις μένοντας αμίλητος, φοβισμένος, υπάκουος, ξεκομμένος από τον σύντροφό σου στη δουλειά, απομονωμένος, εύκολη λεία

ή η «θυσία» της παλικαριάς, της ανυπακοής, της συλλογικότητας, της αλληλεγγύης;

***

Ας το σκεφτούμε:

Με μια μονοκονδυλιά έκοψαν δυο μισθούς. Αφαίρεσαν τα μεροκάματα δυο ολόκληρων μηνών.

*

Ρωτάμε: Αν οι εργαζόμενοι είχαν βγει στο δρόμο, αν είχαν κατέβει σε καθολική απεργία για δυο μήνες, αν για δυο μήνες οι μισθωτοί είχαν αρνηθεί να σκύψουν το κεφάλι στον Παπανδρέου, στον Ολι Ρεν, στον Στρος Καν και στον Τρισέ,

ναι, θα είχαν χάσει τους μισθούς δυο μηνών. Θα τους είχαν χάσει, όμως, για μια φορά.

*

Αλλά, σ' αυτήν την περίπτωση, με το λαό και τους εργαζόμενους για δυο μήνες στο δρόμο, με μια απεργία που θα έκανε το καθεστώς της λεηλασίας να τρέμει από την παράλυση,

ποιος, αλήθεια, από τους «δήμιους» θα τολμούσε όχι να ανακοινώσει, αλλά ακόμα και να σκεφτεί την - διά παντός - αρπαγή δυο μισθών από τους εργαζόμενους;

***

Λεηλατούν δυο μισθούς. Απολύουν χωρίς να δίνουν λογαριασμό. Επιβάλλουν δουλειά μέχρι τα βαθιά γεράματα. Γυρίζουν την Ελλάδα εκατό χρόνια πίσω.

*

Ρωτάμε:

Το «τίμημα» των δυο μισθών, που με έναν «φετφά» στέλνουν τους εργαζόμενους να το θυσιάσουν μόνιμα στο βωμό του ΠΑΣΟΚ, του ΔΝΤ, της ΕΕ,

αν οι εργαζόμενοι το είχαν καταθέσει σε ένα γενικό απεργιακό κίνημα αντίστασης, απειθαρχίας και αντεπίθεσης, ποιος από αυτούς τους «Ταλιμπάν» της πλουτοκρατίας θα τολμούσε να ανακοινώσει όσα ανακοινώθηκαν προχτές;

Ας το σκεφτούμε - υπάρχει ακόμα καιρός.

«Βγες έξω, σύντροφε! Ρίσκαρε

Τη δεκάρα, που ούτε δεκάρα πια δεν είναι/

*

Τον τόπο για ύπνο που πάνω του πέφτει η βροχή

Και της δουλειάς τη θέση που αύριο θα χάσεις!/

*

Μπρος, στο δρόμο έξω! Αγωνίσου!

Να περιμένεις πια δε γίνεται, είναι αργά πολύ!/

*

Βοήθα τον εαυτό σου βοηθώντας μας: Κάνε πράξη

Την αλληλεγγύη!/

*

Βγες έξω, σύντροφε, αντιμέτωπος με τα όπλα και

Διεκδίκησε το μεροκάματό σου!/

*

Σαν ξέρεις πως δεν έχεις τίποτα να χάσεις

Οπλα αρκετά οι αστυνόμοι τους δεν έχουν!/

*

Μπρος, στο δρόμο έξω! Αγωνίσου!

Να περιμένεις πια δε γίνεται, είναι αργά πολύ!/

*

Βοήθα τον εαυτό σου βοηθώντας μας: Κάνε πράξη

Την αλληλεγγύη!».

*

(Μπέρτολτ Μπρεχτ, «Το τραγούδι της απεργίας» (1929 - 1930),

«Ποιήματα», εκδόσεις «Σύγχρονη Εποχή»).

«Βαρβαρότητα είναι... »

«Βαρβαρότητα είναι οι πολιτικές που κάνουν τους πλούσιους πλουσιότερους και τους φτωχούς φτωχότερους. Οι πολιτικές που καταδικάζουν εκατοντάδες χιλιάδες Ελληνες στη φτώχεια και την ανεργία (...).

Βαρβαρότητα είναι οι πολιτικές που αναγκάζουν τους πολίτες να πληρώνουν, με καινούριους άδικους φόρους (...).

Είναι πολιτική βαρβαρότητα να αφήνεις τους κερδοσκόπους ασύδοτους και, ύστερα, να καλείς τους πολλούς, το λαό, τον πολίτη, εκείνους που δεν φταίνε σε τίποτα για την κρίση, να πληρώσουν τα σπασμένα».

*

(Γιώργος Παπανδρέου, 24/5/2009, ομιλία στη Λαμία).

*

Είναι φανερό ότι ο κ. Παπανδρέου γνωρίζει άριστα τι εστί βαρβαρότητα.

Το μαρτυρεί ο δημαγωγικός και ιησουίτικος προεκλογικός λόγος του ΠΑΣΟΚ.

Ως εκ τούτου, ο μετεκλογικός κύριος Παπανδρέου, ας μην επενδύει στο άλλοθι της «άγνοιας». Θα είναι μάταιο.

Ούτε, πολύ περισσότερο, στη θεωρία ότι «αναγκάστηκε» να κινηθεί «έξω από την ιδεολογία του». Τσάμπα την εξυφαίνουν για λογαριασμό του τα θλιβερά κατοικίδια της Αυλής του, οι γυμνοσάλιαγκες και οι παπαγάλοι του.

Και ακροδεξιοί και γελοίοι

«Οι εργαζόμενοι καλούνται να αντέξουν στο σοκ που τους επιφύλαξαν οι πολιτικές ΠΑΣΟΚ - ΝΔ, από την μεταπολίτευση μέχρι σήμερα, υποχωρώντας συστηματικά στους εκφοβισμούς - εκβιασμούς της Αριστεράς»!

*

Αυτήν την απίθανη δήλωση την έκανε ο εκπρόσωπος του ΛΑ.Ο.Σ. Το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ «φταίνε» - κατά τον ΛΑ.Ο.Σ - στο μέτρο και στο βαθμό που εφάρμοζαν την πολιτική που (κατόπιν εκβιασμών και εκφοβισμών) τους υπαγόρευε το ΚΚΕ!

Δεν πρόκειται περί απλής γελοιότητας. Είναι η αναπόφευκτη ακροδεξιά γελοιότητα, που δεν μπορεί παρά να συνοδεύει τους πλέον ένθερμους συμμάχους του ΠΑΣΟΚ αυτό το 7μηνο, τους ίδιους που προεκλογικά δήλωναν έτοιμοι να συγκυβερνήσουν, είτε με το ΠΑΣΟΚ, είτε με τη ΝΔ.

1964 Ο Σοβιετικός ηγέτης Νικίτα Χρουστσόφ με συνέντευξή του στην «Ιζβέστια» τάσσεται υπέρ της ανεξαρτησίας της Κύπρου και εναντίον οποιασδήποτε ξένης επέμβασης.

1967 H χούντα εκτοπίζει 6.000 πολιτικούς κρατούμενους στο νησί της Γυάρου. Με διαταγή του αρχηγού ΓΕΣ Οδ. Αγγελή διαλύονται 280 πολιτικές, συνδικαλιστικές, πολιτιστικές, φοιτητικές και άλλες οργανώσεις, ενώ ταυτόχρονα κατάσχονται τα αρχεία και όλα τα περιουσιακά τους στοιχεία.

1978 Στρατεύματα της Νότιας Αφρικής εισβάλλουν στο έδαφος της Αγκόλα, για να εξοντώσουν αντάρτες του εθνικοαπελευθερωτικού κινήματος της Ναμίμπια «Σουάπο». Η επέμβαση καταδικάζεται από τα Ηνωμένα Εθνη.

1970 Η Εθνοφρουρά ανοίγει πυρ, σκοτώνει τέσσερις φοιτητές και τραυματίζει έντεκα στο Πανεπιστήμιο της πολιτείας Κεντ των ΗΠΑ κατά τη διάρκεια διαδηλώσεων εναντίον του πολέμου στο Βιετνάμ.

1979 Με πλειοψηφία 43 εδρών στη Βουλή, η Μάργκαρετ Θάτσερ γίνεται η πρώτη γυναίκα πρωθυπουργός στη Βρετανία.

1982 Στον πόλεμο των Φόκλαντ, το βρετανικό αντιτορπιλικό «Σέφιλντ» βυθίζεται από πύραυλο «Εξοσέτ». Σκοτώθηκαν 20 άτομα.

1994 Το Ισραήλ και η Οργάνωση για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης υπογράφουν τη συνθήκη με την οποία παραχωρούνται στους Παλαιστινίους στην κατεχόμενη Δυτική Οχθη και στη Λωρίδα της Γάζας τα πρώτα μέτρα ελευθερίας μετά τον πόλεμο του 1967.

2005 Ο πάπας Ιωάννης Παύλος ο Β' επισκέπτεται την Ελλάδα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ