ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 13 Γενάρη 2011
Σελ. /40
Επικίνδυνη πολιτική

Το βάθεμα της συνεργασίας της Ελλάδας με το Ισραήλ δε σημαίνει αναβάθμιση της χώρας και του ρόλου της, όπως οι προπαγανδιστικοί μηχανισμοί της κυβέρνησης ισχυρίζονται, αλλά σηματοδοτεί την ακόμα μεγαλύτερη εμπλοκή της στους ενδοϊμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς και αντιθέσεις, με στόχο την αύξηση της κερδοφορίας του κεφαλαίου, που τίποτα καλό δεν προοιωνίζονται για τον ελληνικό λαό και την υπόθεση της ειρήνης στην ευρύτερη περιοχή. Είναι φανερό ότι η ελληνοϊσραηλινή συνεργασία είναι μέρος της ιμπεριαλιστικής στρατηγικής που αποτυπώνεται στο νέο στρατηγικό δόγμα του ΝΑΤΟ, το οποίο σαφώς προβλέπει πιο άμεση διείσδυσή του στη Μέση Ανατολή και επιβολή του σχεδίου περί «νέας Μέσης Ανατολής», αλλά και δίνει το έδαφος για διευρυμένο ρόλο του Ισραήλ στη Μεσόγειο, όπως επίσης καθιερώνει και την ενεργειακή ασφάλεια, θεσμοθετώντας την ως μια από τις σύγχρονες επιδιώξεις της λυκοσυμμαχίας.

Η επίσκεψη, λοιπόν, του υπουργού Εξωτερικών και αντιπροέδρου της ισραηλινής κυβέρνησης, Α. Λίμπερμαν, και οι συζητήσεις για θέματα όπως Ενέργεια, στρατιωτική συνεργασία και εξοπλισμοί, αποτυπώνουν ξεκάθαρα αυτούς τους σχεδιασμούς. Με δεδομένα τα ενδιαφέροντα και τις προτεραιότητες του Ισραήλ, είναι σαφές πως η προωθούμενη «στρατηγική συνεργασία» των δύο χωρών εξυπηρετεί πάνω απ' όλα τις επιδιώξεις του κράτους του Ισραήλ, ενώ οι επιδιώξεις της ελληνικής κυβέρνησης έρχονται να εξυπηρετήσουν πρώτα και κύρια τις επιδιώξεις των ντόπιων επιχειρηματικών ομίλων στη μοιρασιά των ενεργειακών πηγών και δρόμων, διεκδικώντας ταυτόχρονα καλύτερη θέση και ρόλο στη γεωστρατηγικής σημασίας περιοχή της Ανατ. Μεσογείου, για το ιμπεριαλιστικό σύστημα.

Ολα αυτά είναι οι προτεραιότητες των πολυεθνικών που συμπιέζουν τους λαούς και τα συμφέροντά τους για να αυξήσουν την κερδοφορία τους. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, υπό το φως και των τελευταίων ανακοινώσεων του Ισραήλ περί επιβεβαιωμένων μεγάλων κοιτασμάτων στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Ισραήλ, Κύπρου, Λιβάνου, Συρίας και Αιγύπτου, που θα ξεκινήσει άμεσα η εκμετάλλευσή τους, εντείνονται οι ανταγωνισμοί αλλά και οι ορέξεις των πολυεθνικών και μπαίνουν επιτακτικά στην ημερήσια διάταξη τα ζητήματα της λεγόμενης ενεργειακής ασφάλειας, το δόγμα που εξελίσσεται σε έναν από τους πυλώνες των νέων ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων. Αλλωστε, καθόλου τυχαίο δεν είναι ότι στις 4 Φλεβάρη 2011 συνέρχεται και Σύνοδος Κορυφής της ΕΕ με αντικείμενο τα θέματα ενέργειας.

Η λεγόμενη, λοιπόν, «στρατηγική συνεργασία» Ελλάδας - Ισραήλ, που, εκτός από τις στρατιωτικές διευκολύνσεις εκ μέρους της ελληνικής πλευράς στην πολεμική μηχανή του Ισραήλ, ανοίγει και τις προοπτικές για αναβαθμισμένη σχέση του κράτους του Ισραήλ στις ευρωατλαντικές δομές (ΕΕ - ΝΑΤΟ) και στο ενεργειακό παιχνίδι της Μεσογείου, ανοίγει και τις προοπτικές για την είσοδο των Ισραηλινών στις αγορές ενέργειας της Ευρώπης, μέσω της κατασκευής αγωγού από τη θαλάσσια περιοχή Ισραήλ - Κύπρου.

Αυτό το επικίνδυνο για τους λαούς «παιχνίδι» φέρνει πιο πιεστικά στην επιφάνεια τα υπάρχοντα προβλήματα και εντείνει τους περιφερειακούς ανταγωνισμούς σε μια ευαίσθητη περιοχή, όπως αυτή της Ανατ. Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής. Είναι, λοιπόν, σήμερα περισσότερο αναγκαία από άλλοτε η έκφραση της λαϊκής αντίθεσης σε αυτούς τους σχεδιασμούς, που βάζουν πιο βαθιά την Ελλάδα και το λαό μας στο φαύλο κύκλο των ενδοϊμπεριαλιστικών ανταγωνισμών. Είναι ταυτόχρονα και πράξη διεθνιστικής αλληλεγγύης στον αγώνα του παλαιστινιακού λαού ενάντια στην κατοχή εδαφών του από το ισραηλινό κράτος.


Κυριάκος ΖΗΛΑΚΟΣ

Οι ατσίδες με τα μπλε

Γρηγοριάδης Κώστας

Ξεχειλίζει από υποκρισία η ανακοίνωση της ΟΝΝΕΔ για τα διόδια, όπου με «πόνο ψυχής» διαπιστώνει ότι «η παρούσα οικονομική συγκυρία καθιστά σχεδόν απαγορευτική τη μετακίνηση μιας οικογένειας στο εθνικό οδικό δίκτυο», καθώς, όπως σημειώνει, «αν θελήσει κανείς να μεταβεί από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και να επιστρέψει θα χρειαστεί να πληρώσει έπειτα και από τις νέες ανατιμήσεις 45,20 ευρώ»... Η υποκρισία γίνεται ακόμα μεγαλύτερη καθώς την ίδια στιγμή υπερασπίζεται τις συμβάσεις παραχώρησης που είχαν υπογράψει οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ με τις κατασκευαστικές εταιρείες, επικαλούμενη μάλιστα προκλητικά ότι οι ιδιωτικές εταιρείες έχουν αναλάβει «τη συντήρηση και τη λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων, καθώς και να δημιουργήσουν νέους ανά την Ελλάδα»!.. Ακόμα πιο εξοργιστική όμως είναι η διέξοδος που προτείνει, να αναζητήσει δηλαδή η κυβέρνηση, σε συνεργασία με τις εταιρείες, «εναλλακτικούς τρόπους χρηματοδότησης των οδικών έργων που έχουν αυτές αναλάβει», μέσω της προσφοράς νέων φορολογικών και επενδυτικών κινήτρων στις κατασκευαστικές εταιρείες! Αυτή, υποστηρίζει η οργάνωση νέων της ΝΔ, είναι η λύση για άμεσες μειώσεις των διοδίων... Φυσικά δεν περίμενε κανείς κάτι διαφορετικό από την ΟΝΝΕΔ, που απλά αναπαράγει την επίσημη γραμμή της ΝΔ, αλλά τουλάχιστον ας γνωρίζουν ότι δεν ξεγελάνε κανένα με φτηνή κοινωνική ευαισθησία που πουλάνε και τα κροκοδείλια δάκρυα που χύνουν. Αλλωστε και η ΝΔ τα ίδια με το ΠΑΣΟΚ έκανε ως κυβέρνηση, με την ανάθεση έργων τους κατασκευαστικούς ομίλους.

Αντιλαϊκά παινέματα

Γρηγοριάδης Κώστας

ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ δεν το έμαθαν, η ελληνική κυβέρνηση έλαβε για μία ακόμη φορά συγχαρητήρια από τον Ολι Ρεν για την πολιτική που ασκεί «χωρίς να υπολογίζει το πολιτικό κόστος»...

Αυτό με άλλα λόγια σημαίνει, χωρίς να υπολογίζει τους ...κατοίκους αυτής της χώρας. Τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους και τους άνεργους. Αντιθέτως, να υπολογίζει (κατ' αποκλειστικότητα) τα κέρδη του κεφαλαίου.

Φυσικά, οι κυβερνώντες χαίρονται με κάτι τέτοια και τη χαρά τους μοιράζονται και τα ηλεκτρονικά Μέσα Ενημέρωσης που στηρίζουν την πολιτική τους. Ετσι έσπευσαν να προβάλουν την «είδηση».

ΒΡΗΚΑΝ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ για τους μετανάστες και ...ξεσπαθώσανε τα «παλικάρια» και οι «ελληναράδες» του ΛΑ.Ο.Σ.!

Επί δυο μέρες στη Βουλή μιλάνε για στρατόπεδα συγκέντρωσης, ζητάνε ευθέως άθλιες συνθήκες διαβίωσης, περισσότερους φράχτες, χαρακτηρίζουν τους μετανάστες «εισβολείς», ανακαλύπτουν σχέδια αλλοτρίωσης του ελληνισμού και του «εθνικού κράτους»...

Μάλιστα, ο παμμέγιστος «Ελληνας» Αθ. Πλεύρης εγκάλεσε τους μετανάστες που στις χώρες τους γίνονται εισβολές και εμφύλιοι, γιατί ...δε μένουν εκεί να πολεμήσουν, αλλά έρχονται στη χώρα μας και μας χαλάνε την ησυχία.

Μόνο που δεν καταλάβαμε σε τι ακριβώς τους προτρέπει. Να πολεμήσουν υπέρ ποιων; Μήπως υπέρ αυτών που πολέμησαν οι πολιτικοί του πρόγονοι, όταν έγινε στην Ελλάδα εισβολή και βρέθηκε υπό κατοχή;

Γρηγοριάδης Κώστας

Να καταργηθούν όλα τα διόδια

Απόλυτα δικαιολογημένες είναι οι αντιδράσεις των οδηγών στο μπαράζ των αυξήσεων στα χαράτσια των διοδίων, που τα δύο τελευταία μόλις χρόνια ξεπερνούν ακόμη και τα 400% για ορισμένες κατηγορίες οχημάτων, αλλά και στο συνεχή πολλαπλασιασμό των σταθμών είσπραξης.

Ολα αυτά βέβαια είναι αποτέλεσμα της πολιτικής των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, που παραχωρεί σε επιχειρηματικούς ομίλους το εθνικό οδικό δίκτυο, για να ενισχυθεί η κερδοφορία του κεφαλαίου, αφού αυτοί, χωρίς να συμμετέχουν στο κόστος κατασκευής ούτε με 10%, αποκτούν δικαίωμα εκμετάλλευσης για δεκαετίες. Στις περιβόητες μάλιστα «συμβάσεις παραχώρησης» αναφέρεται ρητά ότι για όσους δεν πληρώνουν το αντίτιμο των διοδίων θα εκδίδεται διαταγή πληρωμής και θα πληρώνουν το 20πλάσιο ως πρόστιμο. Και αυτό προσπαθούν πλέον να κάνουν οι ιδιωτικοί όμιλοι, αφού εξασφάλισαν και την άδεια της δήθεν ανεξάρτητης Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα να φωτογραφίζουν τα συγκεκριμένα οχήματα όσων αρνούνται να πληρώσουν. Δηλαδή γίνεται προσπάθεια να ποινικοποιήσουν τον αγώνα του λαού για κατάργηση των διοδίων.

Πρέπει ωστόσο να επισημάνουμε ότι και η άρνηση πληρωμής των διοδίων - όσο δικαιολογημένη κι αν είναι, λόγω της αγανάκτησης του λαού από τον ορυμαγδό των συνεχών αντιλαϊκών μέτρων - δεν μοιάζει, παρά «πυροβολισμός στον αέρα», αν δε συνδεθεί με την ανατροπή αυτής της πολιτικής, που υπηρετεί τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων. Αλλωστε από το 2012 η χρέωση προβλέπεται να γίνεται ηλεκτρονικά και να φτάνει ο λογαριασμός στο σπίτι...

Η μόνη λύση επομένως είναι ο αγώνας του λαού με το ΚΚΕ και το ΠΑΜΕ, για να μην αποτελούν τα δημόσια έργα εμπόρευμα, ώστε να θησαυρίζουν τα μονοπώλια, αλλά λαϊκή περιουσία. Για κατάργηση όλων των διοδίων, ώστε να κυκλοφορεί ελεύθερα ο λαός σε ολόκληρο το οδικό δίκτυο. Για δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές και με δωρεάν χρονικές ζώνες συγκοινωνίες. Ας μη χάσουμε λοιπόν το δάσος, βλέποντας μόνο το δέντρο...

Αρωγός της πλουτοκρατίας

Ο εκπρόσωπος Τύπου του ΛΑ.Ο.Σ. έκανε χτες την ακόλουθη δήλωση για το δανεισμό, τα spreads και την πτώση του Χρηματιστηρίου: «Ας συνειδητοποιήσουμε όλοι, ότι όσο ο παραγόμενος πλούτος είναι μηδενικός, τόσο θα είμαστε υποχείρια αφενός του ΔΝΤ και, αφετέρου, των κερδοσκόπων»...

Είναι προφανές ότι κάποιους δεν τους συμφέρει να λένε τα πράγματα με το όνομά τους. Σκαρφίζονται διάφορα για να αμβλύνουν τη λαϊκή οργή. Γιατί πλούτος παράγεται, μόνο που οι παραγωγοί του, οι άνθρωποι του μόχθου, αμείβονται με ψίχουλα με τα οποία ούτε την πείνα της οικογένειάς τους δεν μπορούν να χορτάσουν. Πλούτος παράγεται. Αρκετός για να ζήσει ο λαός αυτού του τόπου με αξιοπρέπεια, να ικανοποιεί τις σύγχρονες ανάγκες του. Το ζήτημα είναι ότι τον καρπώνονται μια χούφτα κηφήνες. Που χωρίς να χύσουν ούτε στάλα ιδρώτα απολαμβάνουν όλα τα καλά που παράγει με τον ιδρώτα και το αίμα του ο λαός. Ο εργάτης, ο αγρότης ξέρουν τι παράγουν και τι θα μπορούσαν να παράγουν αν τα μέσα παραγωγής βρίσκονταν στα δικά τους χέρια, αν οι ίδιοι διαφέντευαν την πορεία αυτού του τόπου.

Γι' αυτό ας αφήσουν τις εξυπνάδες οι κύριοι του ΛΑ.Ο.Σ. Μηδενικά τείνουν να γίνουν τα εισοδήματα των ανθρώπων του μόχθου. Γιατί η πλουτοκρατία τα θέλει όλα, και το τελευταίο ψίχουλο. Σ' αυτή της την επιδίωξη έχει αρωγούς και βοηθούς δυνάμεις όπως ο ΛΑ.Ο.Σ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ