Ξεψύχησε το περασμένο Σάββατο το απόγευμα και ο δεύτερος πολύ σοβαρά τραυματίας εργάτης από το δυστύχημα στη ΔΕΗ Μεγαλόπολης. Ηταν 39 μόλις χρονών και πατέρας δυο παιδιών. Οταν έγινε το τραγικό δυστύχημα - έγκλημα, πριν δέκα περίπου μέρες, όλα τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης έτρεξαν να καλύψουν τις εξαγγελίες της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εργασίας για τη δήθεν λήψη αυστηρών μέτρων. Οπως και τις δηλώσεις των εργοδοτικών και κυβερνητικών συνδικαλιστών, που αγανακτισμένοι τάχα ζητούσαν την απόδοση ευθυνών. Κρατήθηκαν έτσι τα προσχήματα και καλύφθηκαν οι πραγματικοί υπαίτιοι. Ο θάνατος του δεύτερου εργαζόμενου, όμως, αποσιωπήθηκε. Καμιά σχεδόν εφημερίδα, κανάλι ή ραδιόφωνο δεν αναφέρθηκαν σ' αυτό.
Βλέπετε, η τραγική κατάληξη δε συνοδευόταν από δηλώσεις κυβερνητικών παραγόντων και νέες υποσχέσεις. Ο ανείπωτος πόνος των δικών του ανθρώπων δεν ταιριάζει με όσα σερβίρουν καθημερινά οι τηλεοπτικές οθόνες. Δεν ταιριάζει με το ρόλο των ηλεκτρονικών ΜΜΕ, ως Μέσων Μαζικής Επιτήρησης. Ως επίδοξων επιτηρητών και χειραγωγών της συνείδησης και του τρόπου ζωής μας γενικότερα.
Μπορεί ο Τζ. Μπους να μιλά για το δικτάτορα Σαντάμ και τα δικαιώματα του ιρακινού λαού, αλλά οι αμερικανικές εφημερίδες δεν κρύβουν τα λόγια τους, σχετικά με τις πραγματικές αιτίες του προετοιμαζόμενου πολέμου ενάντια στο Ιράκ. Χαρακτηριστικά είναι τα παρακάτω αποσπάσματα, από άρθρο της «Ουάσιγκτον Ποστ», που αναδημοσιεύτηκε στο χτεσινό «Βήμα».
«..."Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα" δηλώνει ο πρώην διευθυντής της ΣΙΑ Τζέιμς Γούλσι, ο οποίος υποστηρίζει αναφανδόν την ανάληψη δράσης για την ανατροπή του Σαντάμ Χουσεΐν από την εξουσία. "Η Γαλλία και η Ρωσία ενδιαφέρονται για το πετρέλαιο. Θα πρέπει να τους πούμε λοιπόν ότι, αν στηρίξουν την εγκαθίδρυση μιας "αξιοπρεπούς" ιρακινής κυβέρνησης, τότε θα τους διαβεβαιώσουμε ότι το νέο καθεστώς και οι αμερικανικές εταιρίες θα επιδιώξουν τη συνεργασία". Αν όμως δεν υποστηρίξουν την ανατροπή του Σαντάμ, τότε, όπως παραδέχεται ο κ. Γούλσι, "θα είναι δύσκολο να πείσουμε τη νέα ιρακινή κυβέρνηση να συνεργαστεί μαζί τους".
Αξιωματούχοι της ιρακινής αντιπολίτευσης ξεκαθαρίζουν ότι, όταν έρθουν στην εξουσία, θα επανεξετάσουν όλες τις συμφωνίες που είχαν υπογραφεί με εταιρίες από διάφορα κράτη (Γαλλία, Ρωσία, Κίνα, Ινδία, Ιταλία, Βιετνάμ, Αλγερία, κ.ά.) πριν από την επιβολή του εμπορικού αποκλεισμού του ΟΗΕ. Ο Αχμέντ Τσαλάμπι, ηγέτης του αντιπολιτευόμενου Εθνικού Ιρακινού Κογκρέσου που εδρεύει στο Λονδίνο, δηλώνει χαρακτηριστικά: "Οι αμερικανικές εταιρίες θα έχουν σαφέστατα λόγο στο ιρακινό πετρέλαιο"».
Πολλά ειπώθηκαν και γράφτηκαν σχετικά με το προχτεσινό απερίγραπτο χάος, που επικράτησε στο ευρύτερο κέντρο της Αθήνας και καταταλαιπώρησε χιλιάδες και χιλιάδες πολύπαθους κατοίκους της πρωτεύουσας. Και δε λέμε, όλα έχουν κάποια βάση. Η έλλειψη οργάνωσης και ενημέρωσης από την πλευρά της κυβέρνησης, σχετικά με τις οδηγίες για την Ευρωπαϊκή Βδομάδα Χωρίς Αυτοκίνητο, είναι ολοφάνερη. Δεδομένη είναι, επίσης, η κακή σχέση του Αθηναίου με τα μέσα μαζικής μεταφοράς και το τεράστιο έλλειμμα κυκλοφοριακής αγωγής. Οπως και άλλα, για παράδειγμα, η γνωστή σε όλους κατάσταση των μέσων μαζικής μεταφοράς και η χαμηλή ποιότητα των παρεχομένων απ' αυτά υπηρεσιών, η χωροταξική κατανομή και οργάνωση των κάθε λογής δραστηριοτήτων στην πρωτεύουσα, η έλλειψη ελεύθερων χώρων και η τσιμεντοποίηση των πάντων, κλπ., κλπ.
Ολ' αυτά έχουν, πράγματι, το μερίδιο ευθύνης τους. Κι αυτά, όμως, δεν έγιναν από μόνα τους. Αποτελούν ορισμένες από τις συσσωρευόμενες συνεχώς συνέπειες των μέχρι σήμερα εφαρμοζόμενων πολιτικών. Πολιτικές, οι οποίες δεν αλλάζουν, ούτε καν εξωραΐζονται, με όσες βδομάδες χωρίς αυτοκίνητο και οποιεσδήποτε άλλες παρόμοιες φιέστες κι αν οργανώσουν.
Οι ...τρανταχτές αποκαλύψεις έχουν γίνει πλέον υπόθεση καθημερινής ρουτίνας. Το ίδιο και οι κάθε λογής ...αναλύσεις των υποκειμένων, που βρίσκονται φυλακισμένα στον Κορυδαλλό, της συμπεριφοράς και της ψυχοσύνθεσής τους, κλπ., κλπ.
Κι ακόμη, έχουμε πολύ καιρό μπροστά μας. Η υπόθεση αυτή μπορεί να κρατήσει δύο και τρία χρόνια ακόμη. Ισως και περισσότερα. Εχουμε, επομένως, πολύ μέλλον. Θα ακούσουμε και θα δούμε πολλά «τηλε-σκουπίδια» ακόμη.
ΕΙΚΟΝΕΣ ...απείρου κάλλους, όμως, είχαμε προχτές το πρωί και στο κέντρο της Αθήνας, αλλά και ευρύτερα. Τα νεύρα χιλιάδων ανθρώπων έσπασαν στην κυριολεξία και κανένας δεν μπόρεσε να φτάσει έγκαιρα στον προορισμό του. Η κυβέρνηση ήθελε, σώνει και καλά, να κρατήσει τα ΙΧ έξω από το δακτύλιο, ενώ οι ιδιοκτήτες των τελευταίων να πάνε μ' αυτά στις δουλιές τους...
Μπορούσε, πάντως, να δημιουργηθεί κι αλλιώς ένα παρόμοιο ή και ακόμη χειρότερο χάος. Αν - λέμε αν - τα εκατομμύρια των κατοίκων του πολεοδομικού συγκροτήματος της πρωτεύουσας αποφάσιζαν, ξαφνικά, να ανταποκριθούν στην προτροπή της κυβέρνησης και δε χρησιμοποιούσαν τα ΙΧ τους, τότε τι θα γινόταν;
Υπάρχει ο απαραίτητος αριθμός μέσων μαζικής μεταφοράς, για να εξυπηρετήσει τόσο μεγάλο αριθμό επιβατών; Μήπως θα μπορούσαν να εξυπηρετηθούν, έστω, οι μισοί; Οχι, βέβαια. Οπότε καταλαβαίνετε τι θα γινόταν...
Είμαστε σίγουροι, πάντως, ότι οι κυβερνητικοί εγκέφαλοι, που συγκεκριμενοποίησαν και οργάνωσαν τη φιέστα «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα χωρίς Αυτοκίνητο» στις συνθήκες της Αθήνας, δεν περίμεναν ούτε αυτό που έγινε, ούτε το προαναφερόμενο ενδεχόμενο. Αλλωστε, όπως όλοι γνωρίζουν, οι κυβερνώντες δεν τα πάνε καθόλου καλά με τα ...ακραία φαινόμενα.
Μια δημοσιογραφική περιπλάνηση ανά την Ελλάδα, για την «αλίευση» στοιχείων ίσως αποδειχτεί εξαιρετικά αποκαλυπτική. Καταρχήν να σημειώσουμε πως σχεδόν στους μισούς δήμους και τις μισές νομαρχίες ο Συνασπισμός επέλεξε να συνεργαστεί με το ΠΑΣΟΚ. Παραμένει προς απάντηση το ερώτημα πώς αυτή η επιλογή συμβαδίζει με το στόχο για «χτύπημα του δικομματισμού». Αυτό είναι ένα το κρατούμενο, με γενική ισχύ. Ας δούμε, όμως, πώς εκφράζεται η πολιτική τακτική του ΣΥΝ, πώς μεταφράζονται στην πράξη οι κεντρικές του αποφάσεις, τουλάχιστον στη Λέσβο.
Αυτά μόνο στη Λέσβο. Να είναι, άραγε, εξίσου ενδιαφέρουσες και αποκαλυπτικές οι επιλογές σε άλλους δήμους και σε άλλες νομαρχίες της χώρας; Σε κάθε περίπτωση, ποιος μίλησε για προγράμματα και θέσεις, για πολιτική συνέπεια κ.ο.κ.;