ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 23 Δεκέμβρη 2009
Σελ. /32
Πολιτική δημόσιος κίνδυνος

Ολα τα στοιχεία που έχουν δημοσιοποιηθεί μέχρι σήμερα, μια βδομάδα μετά τις μεγάλες κατολισθήσεις στα Τέμπη που είχαν ως αποτέλεσμα ένα ανθρώπινο θύμα και το κλείσιμο της Εθνικής Οδού, ίσως και μέχρι το ...Πάσχα, αποκαλύπτουν ότι η εξέλιξη αυτή ήταν αναμενόμενη. Το πρόβλημα της επικινδυνότητας, λόγω της φύσης του εδάφους και υπεδάφους κατά μήκος του οδικού αυτού τμήματος, ήταν τεκμηριωμένο με μελέτες και τεχνικές εκθέσεις εδώ και αρκετά χρόνια. Από αυτό και μόνο το γεγονός προκύπτουν οι τεράστιες διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων και του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, οι οποίες αδιαφόρησαν πλήρως και δεν πήραν κανένα μέτρο για την άρση της επικινδυνότητας και για την οδική ασφάλεια των οδηγών. Αυτό είναι ένα το κρατούμενο: Η πολιτική που εφαρμόζουν τα κόμματα αυτά είναι δημόσιος κίνδυνος!

Επιπλέον, οι κυβερνήσεις αυτές προώθησαν, υπέγραψαν και ψήφισαν την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου σε ιδιωτικό όμιλο, κάτω από διθυραμβικές κορόνες ότι δήθεν η ιδιωτική επιχειρηματικότητα θα εξασφαλίσει την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών: Θα παραδώσει και θα λειτουργήσει ένα σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο, με το ...αζημίωτο βέβαια. Δυστυχώς γι' αυτές - και για όλους τους λάτρεις της «ελεύθερης οικονομίας» - όλα αυτά αποδείχτηκαν μύθος. Ο ιδιωτικός όμιλος, παρότι εδώ και δύο σχεδόν χρόνια εισπράττει από το λαό πανάκριβα χαράτσια, όχι μόνο δεν έλυσε το πρόβλημα της δημόσιας ασφάλειας, αλλά, όπως αποδεικνύεται, παρακολουθούσε απαθής την κατάσταση, που οδηγούσε με μαθηματική ακρίβεια σε τραγωδία, αν δεν τη χειροτέρευσε, διανοίγοντας με εκρήξεις σήραγγα σε μικρή απόσταση από τα επισφαλή πετρώματα. Δεύτερο: Το ιδιωτικό κεφάλαιο, προκειμένου να μειώσει το κόστος και να εξασφαλίσει μεγαλύτερη κερδοφορία, δεν καταλαβαίνει ούτε από μέτρα ασφάλειας, ούτε καν από ανθρώπινες ζωές.

Τώρα η κυβέρνηση, τελείως υποκριτικά, ισχυρίζεται ότι προσπαθεί να διασφαλίσει την επικοινωνία της μισής Ελλάδας με την άλλη μισή, είτε μέσω εναλλακτικών οδικών διαδρομών, είτε με αύξηση των δρομολογίων του σιδηροδρόμου. Ποιον σιδηρόδρομο, όμως, και ποιους εναλλακτικούς αυτοκινητοδρόμους, όταν οι αστικές κυβερνήσεις, επί δεκαετίες, αντί να τους βελτιώσουν και να τους αναπτύξουν σε όφελος των λαϊκών αναγκών μεταφοράς, αφ' ενός τους καταδίκαζαν χρόνια στη μιζέρια, αφ' ετέρου η όποια πρόσφατη ανάπτυξή τους γίνεται για να ιδιωτικοποιηθούν; Και το χειρότερο: Αλήθεια, δε γνωρίζει η κυβέρνηση ότι η σύμβαση παραχώρησης που ψήφισε απαγορεύει - και με ποινικές ρήτρες μάλιστα - να αναπτυχθούν αυτοί οι εναλλακτικοί δρόμοι, ώστε να μην είναι ανταγωνιστικοί και άρα θα μειώνουν τα κέρδη της ιδιωτικής κοινοπραξίας; Οτι οι δρόμοι αυτοί θα παραμένουν ...καρόδρομοι και εντελώς επικίνδυνοι, ιδιαίτερα τη χειμερινή περίοδο, εκτός αν μπουν και εκεί διόδια, που θα εισπράττουν οι ιδιώτες;

Ολα αυτά δεν αποδεικνύουν τίποτε άλλο παρά το γεγονός ότι ο καπιταλιστικός τρόπος ανάπτυξης, που με την πολιτική τους υπηρετούν με απόλυτη συνέπεια τα κόμματα του δικομματισμού, δεν μπορεί να διασφαλίσει ούτε την ανθρώπινη ζωή, ούτε το γενικότερο λαϊκό συμφέρον. Αντίθετα, αυτή η πολιτική είναι ικανότατη στο να υποτάσσει τα πάντα στην κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων. Γι' αυτό και ο λαός πρέπει να αντεπιτεθεί για να ανατρέψει αυτήν την πολιτική που μεταβάλλει και τα δημόσια έργα σε ιδιωτικές κερδοφόρες επιχειρήσεις. Να παλέψει για μια άλλη πολιτική και ανάπτυξη που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του και όχι μόνο θα προστατεύει, αλλά θα ανεβάζει την ποιότητα ζωής του.


Νίκος ΠΕΡΠΕΡΑΣ

Τσουχτερά ασφάλιστρα για τον ΕΛΓΑ

Γρηγοριάδης Κώστας

Βαριά ασφάλιστρα θα κληθούν να πληρώσουν οι αγροτοκτηνοτρόφοι προκειμένου να έχουν ασφαλιστική κάλυψη από τον ΕΛΓΑ. Η υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης δήλωσε ότι θα επιβληθεί ασφάλιστρο το οποίο θα εξαρτάται από το προϊόν και την περιοχή. Επί κυβέρνησης Σημίτη επιχειρήθηκε να περάσει ασφάλιστρο στην αγροτική και ζωική παραγωγή, καθώς και οι ασφαλιστικές συμβάσεις, πράγμα που έγινε πράξη στο βαμβάκι και την κτηνοτροφία, αλλά στη συνέχεια δεν περπάτησε. Τώρα η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ετοιμάζεται να ξαναφέρει το ασφάλιστρο, ανά παραγωγό, ανά προϊόν και ανά περιοχή, όπως φαίνεται και από τις σχετικές δηλώσεις της υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης. Περισσότερες λεπτομέρειες δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστές, αλλά είναι σίγουρο ότι οι αγροτοκτηνοτρόφοι θα πληρώσουν ακόμα πιο μεγάλες εισφορές για να λαμβάνουν ακόμα πιο μικρές αποζημιώσεις. Η υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, βέβαια, δηλώνει προπαγανδιστικά πως θα επεκταθούν οι ασφαλιστικοί κίνδυνοι, αλλά αυτό δε σημαίνει τίποτα από μόνο του. Το πρόβλημα είναι ότι ο ΕΛΓΑ έχει οδηγηθεί από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ στη χρεοκοπία - έφτασε το χρέος του τα 4,2 δισ. ευρώ - και τα σπασμένα θα τα πληρώσουν πολύ ακριβά οι αγροτοκτηνοτρόφοι. Μάλιστα, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ στον προϋπολογισμό του 2010 δεν καλύπτει εξ ολοκλήρου ούτε την πληρωμή των τόκων των δανείων του ΕΛΓΑ. Καλύπτει τους μισούς τόκους. Το θέμα είναι να μην επιβαρυνθούν κι άλλο οι αγροτοκτηνοτρόφοι για να έχουν ασφαλιστική κάλυψη της παραγωγής τους, να καλύπτονται όλες οι ζημιές στο 100%, να υπάρχει η απαιτούμενη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό και να μην ιδιωτικοποιηθούν οι γεωργικές ασφαλίσεις. Θα τα κάνει αυτά η κυβέρνηση;...

Σε «διατεταγμένη αποστολή»...

Τη χρησιμότητά του και την αξία του ως κόμμα που υπηρετεί με τόλμη και αποφασιστικότητα τα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων πασχίζει να αποδεικνύει σε κάθε ευκαιρία ο ΛΑ.Ο.Σ., και η αλήθεια είναι ότι τα καταφέρνει επάξια. Χαρακτηριστική είναι η ανακοίνωση που εξέδωσε χτες ο εκπρόσωπος του κόμματος για να σχολιάσει τις εξαγγελίες του Α. Λοβέρδου για το Ασφαλιστικό. Ιδού τι βρήκε να σχολιάσει: «Με τις διαφυγούσες ασφαλιστικές εισφορές 20 ετών εκατοντάδων χιλιάδων λαθρομεταναστών που έχουν βγάλει στις χώρες τους δισεκατομμύρια ευρώ συναλλάγματος που σήμερα μας λείπει, τι θα γίνει;...». Και αποφεύγει να πάρει θέση στις εξαγγελίες του υπουργού Εργασίας, που τσακίζουν τα εναπομείναντα ασφαλιστικά δικαιώματα, και χύνει το ρατσιστικό δηλητήριό του σε βάρος των μεταναστών. Την ίδια ώρα ...κάνει γαργάρα τα δισεκατομμύρια κέρδη που έβγαλε το κεφάλαιο από τη μαύρη ανασφάλιστη εργασία των μεταναστών με τα μεροκάματα εξαθλίωσης καθώς και την εισφοροδιαφυγή τους, που ζημίωσαν τα Ταμεία. Στην πραγματικότητα το κόμμα του Γ. Καρατζαφέρη συμφωνεί πλήρως με την απαλλαγή των καπιταλιστών από τις όποιες ασφαλιστικές εισφορές και τη χρηματοδότηση της Κοινωνικής Ασφάλισης αποκλειστικά από τις εισφορές των εργαζομένων και επειδή δεν μπορεί να το ομολογήσει ευθέως, κατέφυγε πάλι στο ρατσιστικό παραλήρημα. Το μόνο που καταφέρνει είναι να αποκαλύπτει το αποκρουστικό πρόσωπο της αντιλαϊκής πολιτικής του και το βρώμικο ρόλο που παίζει στο αστικό πολιτικό σύστημα.

... και επικίνδυνες κραυγές

Οι προθέσεις της κυβέρνησης απέναντι στους μετανάστες διαπερνώνται απ' το δόγμα της «μηδενικής ανοχής». Ο ΛΑ.Ο.Σ. όμως και πάλι δεν ικανοποιείται. Θέλει πιο σκληρά, πιο απάνθρωπα μέτρα. Την ίδια ώρα που καταπίνει τη γλώσσα του σε ό,τι αφορά στις αιτίες που σπρώχνουν χιλιάδες ανθρώπους να εγκαταλείψουν πατρίδες, εστίες και οικογένειες. Χτες έσπευσε να καταγγείλει την πρόθεση της κυβέρνησης να παραχωρήσει ιθαγένεια σε μετανάστες δεύτερης γενιάς, σε παιδιά δηλαδή που η μόνη πατρίδα που έχουν γνωρίσει είναι η Ελλάδα, πολλά απ' τα οποία δε μιλούν άλλη γλώσσα πέρα απ' τα ελληνικά. Ο ΛΑ.Ο.Σ. έσπευσε να κινδυνολογήσει περί «αλλοίωσης του εκλογικού σώματος» και να απευθύνει πρόσκληση - πρόκληση για δημοψήφισμα ώστε «να σταματήσει το ξεπούλημα της ψήφου» του ελληνικού λαού που ο ΛΑ.Ο.Σ. προεξοφλεί ότι αντιτίθεται σε ένα τέτοιο μέτρο. Δικαίωμα του ΛΑ.Ο.Σ. να προτείνει ό,τι νομίζει. Ας μη θεωρεί όμως δεδομένη τη συμφωνία του λαού με τις επικίνδυνες, διαιρετικές, εθνικιστικές και ρατσιστικές του κραυγές.

Απάνθρωπη και υποκριτική πολιτική για τους μετανάστες...

Παπαγεωργίου Βασίλης

ΩΣΤΕ «ασφάλεια, δικαιοσύνη και ανθρωπιά» θέλει να προσφέρει η κυβέρνηση με τη μεταναστευτική πολιτική της; (Ο Γ. Παπανδρέου το είπε αυτό...).

Για το πρώτο ίσως και να συμφωνήσουμε, αν εννοεί, φυσικά, την «ασφάλεια» των αστυνομικών τμημάτων, που είναι γνωστά για την ...ανθρωπιστική συμπεριφορά τους στους μετανάστες.

Οσο για τα υπόλοιπα, ας τα εξηγήσει καλύτερα στους μετανάστες, που δουλεύουν ανασφάλιστοι, με μεροκάματα δυστυχίας και χωρίς κανένα δικαίωμα σε μεγαλοεργολάβους και δουλεμπορικές εταιρείες.

Ξέρετε για ποιες λέμε, γι' αυτές που η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ σκοπεύει συντομότατα να νομιμοποιήσει, καθότι ...πρέπει να βάλει τάξη στο χώρο, όπως λέει.

Βέβαια, τα ...εργατικά δικαιώματα δεν τα συμπεριλαμβάνει στη «μεταναστευτική» πολιτική της η κυβέρνηση, ούτε στη σχετική συζήτηση. Προφανώς, δεν τη συμφέρει κάτι τέτοιο.

ΔΙΟΛΟΥ ΔΕΝ ΕΚΠΛΑΓΗΚΑΜΕ από τη δήλωση του γενικού γραμματέα του ΝΑΤΟ σχετικά με το ότι «δεν υπάρχει διορία» (ούτε και μετά το 2011) για την αποχώρηση των «συμμαχικών» δυνάμεων από το Αφγανιστάν...

Δεν ξέρουμε αν εκπλαγήκανε πολλοί και διάφοροι, που όταν εκλέχθηκε ο Ομπάμα στις ΗΠΑ μας έλεγαν για «νέο πνεύμα», «ελπίδες» και άλλα τέτοια βαρύγδουπα και αισιόδοξα.

Ισως όχι, γιατί οι περισσότεροι από αυτούς μάλλον έλεγαν συνειδητά ψέματα. (Πόσο ανόητος, άλλωστε, μπορεί να είναι κανείς;)

Πάντως, για να μην ξεχνιόμαστε, στο Αφγανιστάν υπάρχουν μερικές χιλιάδες Ελληνες στρατιωτικοί, που στοιχίζουν μερικά εκατομμύρια ευρώ στην «εθνική οικονομία», που οι κυβερνώντες δηλώνουν όπου σταθούν κι όπου βρεθούν ότι έχει το μαύρο της το χάλι.

Για καμία περικοπή που να αφορά αυτές τις ιστορίες, φυσικά, δεν γίνεται κουβέντα. Αφού υπάρχει η Υγεία, η Παιδεία και η Κοινωνική Ασφάλιση του κοσμάκη πώς είναι δυνατόν να ...στενοχωρήσουμε τους «συμμάχους» μας;


Γρηγοριάδης Κώστας



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ