«Φθινοπωρινή ιστορία» στο «Αλμα» Από το 1936 που ο θίασος της Κατερίνας Ανδρεάδη πρωτοπαρουσίασε έργο του, και από το 1962 μέχρι το τέλος του 20ού αιώνα, ο Σοβιετικός συγγραφέας Αλεξέι Αρμπούζοφ υπήρξε από τους πιο πολυπαιγμένους ξένους συγγραφείς στην Ελλάδα, κόντρα στους κατηγόρους της σοβιετικής δραματουργίας, συλλήβδην, περί του σοσιαλιστικού ρεαλισμού της, κατηγορώντας επιπλέον τον Αρμπούζοφ για «μελοδραματισμό», ενοχλημένοι από τη βαθύτατα ουμανιστική δραματουργία του, αλλά ανενόχλητοι από το δακρύβρεκτο μελοδραματισμό εντελώς ανούσιων, ασήμαντων και θνησιγενών δυτικόφερτων έργων. «Μελοδραματισμό» θεωρούσαν την εικόνα της διαφορετικής από την κοινωνική «ζούγκλα» σοσιαλιστικής...
Η άμεση ανάγκη να βρουν οι δημιουργοί του κινηματογράφου τον αγωνιστικό «βηματισμό» τους, ενάντια στην ολική επίθεση του κεφαλαίου και του αστικού κράτους μέσω και της εμπορευματοποίησης του πολιτισμού, παραμένει ζητούμενο. Ωστόσο, οι διεργασίες στο εσωτερικό της κινηματογραφικής κοινότητας και οι «περιοδικές» κρίσεις του χώρου - υπογραμμίζοντας τις ακόμα «καλυμμένες» αντικειμενικές αντιθέσεις διαφορετικών πόλων που εμπλέκονται στην κινηματογραφική δημιουργία - αναδεικνύουν ζητήματα: λ.χ. τον ουσιαστικό ρόλο που πρέπει να παίξουν οι συλλογικοί φορείς. Σε αντιπαράθεση με την προσπάθεια παραγκωνισμού τους από το κράτος - παρά την επίδειξη «καλών προθέσεων» - με τη βοήθεια διαφόρων «προθύμων»...
Τη μαζικότητα της πρόσφατης Πανελλαδικής απεργίας (17/12) χαιρετίζει το Σωματείο Χορωδών Εθνικής Λυρικής Σκηνής, καταγγέλλοντας παράλληλα τη διοίκηση του θεάτρου για σύσταση απεργοσπαστικού...