Δηλαδή, ενώ το κύριο είναι πως για ό,τι τραβάνε σήμερα εκατομμύρια λαϊκά νοικοκυριά στην Ελλάδα και σε δεκάδες άλλες χώρες, αποκλειστικά υπεύθυνο είναι το σύστημα, η οικονομική καπιταλιστική κρίση και η πολιτική αντιμετώπισής της σε όφελος του κεφαλαίου, μέσα από την αναπαραγόμενη «διαμάχη» των δύο κέντρων, πολλοί παρασύρονται να στοιχηθούν πίσω από τους μεν ή τους δε. Και το κάνουν αυτό παραβλέποντας ή ξεχνώντας ότι και οι «σκληροί» και οι «μαλακοί», όλοι μαζί παίζουν ένα -μέχρι χτες απόλυτα ελεγχόμενο- παιχνίδι για την αναδιάρθρωση του συστήματος στις σύγχρονες συνθήκες. Κι όταν αυτοί οι τύποι, σαν γνήσιοι εκφραστές των συμφερόντων του κεφαλαίου, μιλάνε για αναδιαρθρώσεις, εννοούν περισσότερα κέρδη για το κεφάλαιο, άρα ακόμα μεγαλύτερη εκμετάλλευση των εργαζομένων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα λαϊκά εισοδήματα και τις εργατικές καταχτήσεις.
Μονόδρομος για τους εργαζόμενους είναι να απορρίψουν με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο, όλες τις φιλομονοπωλιακού χαρακτήρα διαχειριστικές λογικές, είτε προέρχονται από την Γερμανία, είτε από τις ΗΠΑ, είτε από οπουδήποτε αλλού. Κάθε προβληματισμός γύρω από το ...μικρότερο κακό, στην ουσία σημαίνει αποδοχή και υιοθέτηση των αντιδραστικών, αντιλαϊκών σχεδίων της άρχουσας τάξης.
Οι εργαζόμενοι οφείλουν να απορρίψουν και τον εφιάλτη τον οποίο βιώνει η μεγάλη πλειοψηφία των Αμερικάνων εργαζομένων και τον εφιάλτη των συνεχώς αυξανόμενων εκατομμυρίων Γερμανών που «ζουν» με 400 ευρώ το μήνα.
Εν μέσω κρίσης διαβλέπουν νέα υπερκέρδη. Εφοπλιστές και άλλοι μεγαλοκαρχαρίες της «ελεύθερης αγοράς», πατώντας πάνω στην πολιτική κυβερνήσεων, ΕΕ, τρόικας που τσακίζει το λαό προκειμένου να περάσουν αλώβητοι την κρίση τους, ετοιμάζονται για νέο ρεσάλτο σε υπερκέρδη. Χαρακτηριστικά, μιλώντας πρόσφατα σε ειδησεογραφική ιστοσελίδα («Capital.gr») ο πρόεδρος του «Hellenic Shipbrokers Association» («μεσίτες ναυλώσεων και αγοραπωλησιών πλοίων») ανάμεσα σε άλλα σημειώνει: «Αν συνεχισθεί η ίδια δυναμική στις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων πλοίων για όλο το 2013, ενδέχεται να έχουμε μια ακόμα σημαντική χρονιά σχετικά με τον αριθμό πωλήσεων. Αυτό θα έχει διπλή σημασία αν συνυπολογίσουμε ότι υπάρχει πολύ λίγη τραπεζική χρηματοδότηση των deals αυτών και ως εκ τούτου τα περισσότερα από αυτά είναι επενδύσεις ιδίων κεφαλαίων (...)». Μιλά για «επενδυτικό ενδιαφέρον τόσο σε πλοία που είναι "στο νερό" (...) αλλά και σε συμβόλαια ναυπηγήσεως νέων οικολογικών πλοίων».
Παρακάτω: «Επενδυτικά βλέπουμε ότι οι Ελληνες δείχνουν ένα αγοραστικό ενδιαφέρον και αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι οι τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων έχουν βρεθεί σε χαμηλά της τελευταίας 10ετίας, και αυτό φέρνει στο μυαλό τους την λέξη "ευκαιρία". Υπάρχει κάποια πράξη σε Kamsarmax (σ.σ.: τύπος φορτηγού πλοίου μήκους έως 230 μέτρα) 83.000 τόνων Bulker (σ.σ. πλοίο μεταφοράς χύμα ξηρού φορτίου) που έχει καταγραφεί πριν ενάμιση μήνα, που το αδελφό του πλοίο είχε πωληθεί τον Αύγουστο του 2012, κατά 35% ακριβότερα. Αν συνυπολογίσουμε ότι από τον Αύγουστο του 2012 μέχρι σήμερα οι ναύλοι δεν έχουν παρουσιάσει την ανάλογη μεταβολή, καταλαβαίνουμε ότι ένα τέτοιο σοβαρό discount στην τιμή απόκτησης είναι δελεαστικό (...)»
...Για δε τις διεθνείς αγορές αναφέρει ότι «Το επενδυτικό ενδιαφέρον και η κινητικότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων είναι αυξημένο για το πρώτο τρίμηνο του 2013. Συγκεκριμένα μέχρι τέλος Μαρτίου 2013, 358 πλοία έχουν αγορασθεί σε σχέση με 228 πλοία το ίδιο διάστημα Ιανουαρίου - Μαρτίου 2012. 40% περισσότερες αγορές πλοίων έχουν παρατηρηθεί σε κάθε μήνα της φετινής χρονιάς σε σχέση με τους ίδιους μήνες της περασμένης χρονιάς και ο ρυθμός πωλήσεων αυξάνεται κάθε μήνα ακριβώς όπως και την περασμένη χρονιά».
Πού εστιάζουν οι Ελληνες επιχειρηματίες; «Στις αγοραπωλησίες πλοίων μέχρι τώρα είχαμε ένα σενάριο που ήθελε πρωτίστως τους Ελληνες να πουλάνε πλοία και τους Κινέζους να τα αγοράζουν. Πλέον έχουμε μια αλλαγή τόσο στο σενάριο αυτό, όσο και στους πρωταγωνιστές του. Σήμερα οι Ελληνες είναι οι κύριοι αγοραστές και οι Ιάπωνες οι βασικοί πωλητές πλοίων. Σύμφωνα με τα στατιστικά μας στοιχεία για το πρώτο τρίμηνο του 2013, οι Ελληνες έχουν αγοράσει 72 πλοία όλων των τύπων και έχουν επενδύσει κοντά στο 1 δισ. δολάρια. Οι Ιάπωνες είναι πωλητές για 45 από αυτά τα πλοία. Η προτίμηση πλοίων που πουλάνε Ιάπωνες έχει λογική εξήγηση, καθώς αυτά είναι τα μόνα ελκυστικά που διατίθενται προς πώληση τη συγκεκριμένη περίοδο και επειδή είχαν παραγγελθεί ως νεότευκτα από πολύ μεγάλες ιαπωνικές εταιρείες όπως (...) οπότε και τα specifications (σ.σ. οι προδιαγραφές τους) τους είναι αρκετά πλούσια και τα σκαριά καλοφτιαγμένα και ποιοτικά».
Ετσι είναι... Ενόσω τα λαϊκά νοικοκυριά δε βγάζουν το μήνα και οι ναυτεργάτες πένονται, οι μεγαλοκαρχαρίες κάνουν και επιλογή, ποιο υπερωκεάνιο να διαλέξουν. Ωριμη όσο ποτέ η ανάγκη, ο λαός να βγει μπροστά, με εμπιστοσύνη στη δύναμή του, με δύναμη από το δίκιο του και να διεκδικήσει όλο τον πλούτο που με τον ιδρώτα του παράγει, κατανικώντας μονοπώλια, τη σαπίλα του συστήματός τους.
Η δήλωση προκάλεσε, επειδή πολλές οικογένειες ανέργων και εργαζομένων ήδη δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στην πληρωμή των λογαριασμών της ΔΕΗ, οπότε και η «μάλλον χαμηλή» αύξηση αποτελεί πλήγμα πρώτου μεγέθους γι' αυτές.
Προκάλεσε όμως και επειδή είχε ήδη γίνει γνωστό -μετά τη σχετική απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου- ότι η προσπάθεια της Κομισιόν για τεχνητή αύξηση της τιμής των δικαιωμάτων εκπομπής ρύπων δε θα υλοποιούνταν.
Η ΔΕΗ είχε υπολογίσει τιμή ανά τόνο στα 7 ευρώ για το 2013 και οι τιμές κινούνται στα 3 ευρώ και θα συνεχίσουν έτσι όπως φαίνεται. Αλλά παρότι το κόστος της ΔΕΗ φαίνεται να μειώνεται σε αυτό τον τομέα, η κυβέρνηση δε μειώνει τα τιμολόγια που έχουν προκύψει με τους μεγαλύτερους υπολογισμούς κόστους.
Αντίθετα, κοροϊδεύει τον κόσμο ανακοινώνοντας ότι τελικά δε θα γίνει αύξηση των τιμολογίων επειδή ο υφυπουργός αποφάσισε ότι «το ποσό των προς ανάκτηση δαπανών της ΔΕΗ για το έτος 2013, που αφορούν τους πελάτες Χαμηλής Τάσης, παραμένει το ίδιο με αυτό που είχε εγκρίνει τον Ιανουάριο του 2013».
Αυτό που δε λέει είναι ότι από την 1η Ιούλη θα είναι απελευθερωμένη η αγορά και τότε οι τιμές θα ανεβαίνουν με ασανσέρ...
Μόνο τα χειρότερα μπορεί να περιμένει κανείς από αυτή την πολιτική και αυτά θα έρθουν όσο συνεχίζεται απρόσκοπτα η υλοποίησή της. Εμπρός λοιπόν για πάλη ενάντια σ' αυτή την πολιτική, ενάντια στα μονοπώλια.