Και, βέβαια, πέρα από τις στατιστικές και πώς διαβάζει ο καθένας τα στοιχεία και τις εκτιμήσεις τους, αυτό που έχει αξία, είναι η πραγματική ζωή. Είναι οι εκατοντάδες χιλιάδες άνεργοι, και οι άλλοι τόσοι - ίσως και περισσότεροι - υποαπασχολούμενοι. Οι εκατοντάδες χιλιάδες, που περιφέρονται σε κλειστές πόρτες, εν μέσω μιας οικονομίας που «προοδεύει» και «αναπτύσσεται». Μόνο, που αυτή η «ανάπτυξη» δεν εξασφαλίζει δουλιά για όλους. Εχει πρώτιστο στόχο και επιδίωξή της το συνεχώς και μεγαλύτερο ξεζούμισμα των εργαζομένων, ώστε να μεγαλώνουν συνεχώς τα ήδη τεράστια κέρδη των μεγάλων επιχειρήσεων. Αυτό επιβάλλει ο καπιταλιστικός και συνεχώς εντεινόμενος ανταγωνισμός.
Αλλαγή της εχθρικής πολιτικής που ασκεί η κυβέρνηση κατά των ΕΒΕ ζητά η ΓΣΕΒΕΕ, η οποία έθεσε το θέμα και στη ΝΔ χτες, κατά τη συνάντησή της με την ηγεσία της. Ωστόσο, από την πλευρά της ΝΔ δεν υπήρξε κανένα επίσημο σχόλιο μετά το τέλος της συνάντηση των δύο πλευρών. Αντίθετα, μια εκτεταμένη δήλωση ακολούθησε τη συνάντηση του Κ. Καραμανλή με τις καταναλωτικές οργανώσεις, καθώς το θέμα προσφέρεται για εύκολη και φτηνή δημαγωγία φιλανθρωπικού τύπου.
Περισσότερο δύσκολη ήταν η θέση της ΝΔ στο θέμα των μικρών Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων. Πώς να διαφοροποιηθεί απέναντι σε μια πολιτική που την εκφράζει απόλυτα; Πώς να εναντιωθεί στην υποστήριξη του μεγάλου κεφαλαίου που συνθλίβει τους μικρούς ΕΒΕ; Πρόκειται απλά για ένα ακόμη δείγμα της απόλυτης πολιτικής ταύτισης ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, που θα πρέπει να προβληματίσει σοβαρά τους μικρούς ΕΒΕ, ανεξάρτητα από την πολιτική και κομματική τοποθέτησή τους.
Νερό, ζάχαρη, καφές, κούνημα και έτοιμος ο... φραπές, με πλούσιο, λευκό αφρό. Κάπως έτσι μεθόδευσε το σχεδιασμό και την ανακοίνωση του «κοινωνικού πακέτου» της η κυβέρνηση. Ομως, το πρόβλημα με τον αφρό του φραπέ είναι ότι όσο περνάει η ώρα αφυδατώνεται και «μαυρίζει». Το ίδιο συμβαίνει και με τα κυβερνητικά μέτρα.
Για παράδειγμα, τα κυβερνητικά επιτελεία δεν μπόρεσαν να αντισταθούν στον πειρασμό της επανάληψης. Για να γεμίσουν το πακέτο συμπεριέλαβαν σ' αυτό και προηγούμενες εξαγγελίες τους, μικρής σημασίας αλλά χρήσιμες, για να κάνουν «μπούγιο», να συμπληρώσουν το θέαμα, να το «φουσκώσουν» και να το σερβίρουν.
Ετσι, στο τρισέλιδο κεφάλαιο με τίτλο «αγρότες και στήριξη υπαίθρου», μιάμιση σελίδα αναλώνεται στο ζήτημα των επιχειρήσεων στην Περιφέρεια. Εκεί, η κυβέρνηση ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους όχι για κάποιο νέο σχέδιο, αλλά για τη λειτουργία των Κέντρων Υποδοχής Επενδυτών και τα Περιφερειακά Κέντρα Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης, τα οποία εντάσσονται στα μέτρα που προωθεί η ΕΕ για τη λεγόμενη ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και απευθύνονται στους νέους επιχειρηματίες, ειδικά τους μικρούς. Αυτούς που το μεγάλο κεφάλαιο και η πολιτική της κυβέρνησης τους χτυπούν ανελέητα.
Ο ελληνικής καταγωγής χρυσός Ολυμπιονίκης της Αυστραλίας στη σκοποβολή, Μάικλ Ντάιμοντ (Μιχάλης Διαμαντάκης), δήλωσε ότι προτίθεται να αλλάξει το όνομά του και, μάλιστα, με επίσημη ληξιαρχική πράξη, κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, να υιοθετήσει το όνομα ενός χορηγού, αν του προσφερθεί το «κατάλληλο ποσόν». Ο κ. Ντάιμοντ, που κέρδισε χρυσά μετάλλια στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Ατλάντα το 1996 και στο Σίδνεϊ το 2000, σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα της εφημερίδας «Σάντεϊ Τέλεγκραφ», μέσω της εταιρίας που τον εκπροσωπεί, έστειλε ειδικές επιστολές σε μεγάλες εταιρίες, με τις οποίες τούς κάνει γνωστή την πρόθεσή του να τον «βαπτίσουν» με το όνομά τους κατά τη διάρκεια των Αγώνων έναντι αμοιβής! Ο ίδιος ο Ντάιμοντ δηλώνει ότι «δεν είναι και κάτι το φοβερό! Αν οι μεγάλες εταιρίες θέλουν να διαθέσουν ένα αξιόλογο ποσόν, θα μπορούσα να αλλάξω, ακόμα και με ληξιαρχική πράξη, το όνομά μου, για όσο διάστημα διαρκούν οι Αγώνες. Αν με χορηγούσε η "Coca - Cola", για παράδειγμα, θα μπορούσα να λέγομαι Μάικολ Κόκα-Κόλα Ντάιμοντ»...
Μετά σου λέει ο ποιητής «...αγνέ πατέρα του ωραίου, του μεγάλου και τ' αληθινού». Οταν τα 'λεγε, βέβαια. Πριν καλοοργανωθεί ο καπιταλισμός και διακρίνει όλες τις δυνατότητες για κέρδη...
Ομως, ως καθηγητής, ο Κώστας Σημίτης πρέπει να είναι λίγο πιο συγκεκριμένος, ώστε να ξέρουν και οι υπουργοί του ποιο είναι το πλάνο: Πόσες δηλαδή ψήφους ανά ευρώ πρέπει να επιτύχει ο καθένας τους, ώστε να θεωρηθεί «αξιοποιημένο» το «πακέτο».
Τι να γίνει, φαίνεται ότι στο προεκλογικό «μάρκετινγκ» των καιρών μας θεωρούμαστε όλοι πια «πελάτες» πολιτικών προϊόντων και οι υπουργοί πωλητές, σε μια ομολογουμένως δύσκολη αγορά. Υπάρχουν και ανταγωνιστές με τα ίδια προϊόντα και μεθόδους, βλέπετε.
ΔΕ ΛΕΜΕ πως είναι κι εύκολη η δουλιά των κυβερνητικών στελεχών να πείσουν τους συνταξιούχους του ΙΚΑ και του ΟΓΑ ότι η αύξηση του ενός ευρώ τη μέρα θα φέρει τα πάνω - κάτω στη μίζερη ζωή τους. Τέλος πάντων, όμως, «ρίχνουν» ένα «τόσα δισεκατομμύρια ευρώ» και... κάτι κάνουν.
Αυτή που είναι για κλάματα είναι η ηγεσία της ΝΔ, η οποία και... αντιπολίτευση πρέπει να κάνει, και ψήφους να μαζεύει, και - κυρίως - να στείλει μηνύματα στους «έχοντες και κατέχοντες» ότι μπορεί να τα καταφέρει καλύτερα από το ΠΑΣΟΚ...
ΛΙΓΟΤΕΡΟ από δυο ώρες διήρκεσε τελικά η συζήτηση για την τροπολογία της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» χτες στη Βουλή. Αν αναλογιστούμε πως έλυσε, σύμφωνα με τους κυβερνώντες, ένα πρόβλημα τουλάχιστον 15 ετών, μάλλον ...ταχύτατη ήταν η διαδικασία.
Ετσι ακριβώς είναι. Μια δημόσια επιχείρηση, που επί δεκαετίες την έκαναν «ρουσφετολογικό αμπέλι», δε δίστασαν να την ξεπουλήσουν με το χειρότερο δυνατό τρόπο σε λιγότερο από 120 λεπτά.