Ο δρόμος που περιγράφουμε στο προηγούμενο σχόλιο είναι ο δρόμος του καπιταλισμού. Και δεν είναι η πρώτη φορά, που το καπιταλιστικό σύστημα ευνοεί, με τον έναν ή άλλον τρόπο, τη γέννηση και ανάπτυξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων και, από την άλλη, τις οδηγεί στην καταστροφή, όταν δεν έχει πλέον ανάγκη την ύπαρξή τους. Τα παραδείγματα είναι πάμπολλα, είτε έχουν την προαναφερόμενη μορφή, είτε άλλη, είτε παρουσιάζονται ως συνέπειες του εκσυγχρονισμού και της ανάπτυξης. Η ουσία δεν αλλάζει.
Τα σοβαρά και συνεχώς εντεινόμενα προβλήματα των βιοτεχνών και επαγγελματιών δεν μπορούν να βρουν λύση στα πλαίσια του σημερινού συστήματος. Πολύ περισσότερο, καθώς η πίεση των μεγάλων επιχειρήσεων γίνεται καθημερινά και περισσότερο ασφυκτική. Μπορούν, όμως, να βρουν απαντήσεις και λύσεις στα πλαίσια μιας ριζικά διαφορετικής πορείας της χώρας. Στα πλαίσια της λαϊκής εξουσίας και οικονομίας, σε μια κοινωνία, όπου δε θα κυριαρχεί το συμφέρον της ολιγαρχίας, αλλά τα συμφέροντα των εργαζομένων. Για παράδειγμα, μόνο στα πλαίσια αυτά μπορούν να υπάρξουν σύγχρονοι λαϊκοί παραγωγικοί συνεταιρισμοί των ΕΒΕ, να διασφαλιστούν τα συμφέροντα των τελευταίων στη δουλιά και στη δίκαιη αμοιβή του κόπου τους.
Χτύπησε, λοιπόν, «φλέβα χρυσού» πάλι η κυβέρνηση...
Με νομοσχέδιο που κατέθεσε, προβλέπει τη χορήγηση κινήτρων - άγνωστο ποια, τι και πόσα - για την ανακατασκευή ή επιδιόρθωση των κτιρίων των νησιών του Αιγαίου, ώστε να ταιριάζουν με τον παραδοσιακό χαρακτήρα των οικισμών. Ολα αυτά - σύμφωνα με την Εισηγητική Εκθεση - προκειμένου, όχι μόνο να προστατευτεί και να αναβαθμιστεί η αρχιτεκτονική φυσιογνωμία και το φυσικό τοπίο των νησιών, αλλά και για να αλλάξει το σημερινό μοντέλο του μαζικού, αλλά χαμηλής ποιότητας και οικονομικής δυνατότητας, τουρισμού...
Κανείς δεν αμφισβητεί ότι πρέπει να προστατευτεί το αρχιτεκτονικό και φυσικό περιβάλλον των νησιών. Τι να τα κάνουν, όμως, όλα αυτά οι κάτοικοι των νησιών του Αιγαίου - που ζουν εκεί όλο το χρόνο κι όχι μόνο την τουριστική περίοδο - όταν δεν έχουν πόσιμο νερό; Οταν δεν έχουν λιμάνια της προκοπής; Οταν δεν έχουν τακτική ακτοπλοϊκή συγκοινωνία - ιδίως αυτά της «άγονης», ελέω κυβερνητικής ολιγωρίας, γραμμής; Οταν δεν έχουν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και ούτε μπορούν να μεταφερθούν σ' ένα κεντρικό νοσοκομείο, καθώς όλα τα προγράμματα μεταφοράς «ναυάγησαν», όταν αρρωστήσουν σοβαρά;
Αφού, λοιπόν, δεν προηγούνται όλα αυτά, είναι προφανές ποιοι θα ωφεληθούν και απ' αυτήν τη νέα νομοθετική ρύθμιση. Οι προσφιλείς στον υπουργό Αιγαίου Ν. Σηφουνάκη μεγαλοξενοδόχοι, που αποκτούν κι άλλον ένα μοχλό παροχής κινήτρων, πληρωμένο κι αυτόν απ' όλους μας. `Η, μήπως, δεν είναι έτσι;
«Κανείς δεν είναι τέλειος. Ημασταν ΚΚΕ και μάλιστα σκληροπυρηνικοί». Αυτά δηλώνει στο περιοδικό «Μεν» ο υφυπουργός Εξωτερικών Ανδρέας Λοβέρδος και, σίγουρα, όσοι τον γνώρισαν ως Κνίτη, όταν σπούδαζε στη Θεσσαλονίκη, θα ψιθύρισαν αυθόρμητα τη γνωστή λαϊκή παροιμία «όπου ακούς πολλά κεράσια, πάρε μικρό καλάθι»...