Εμείς πάντα το λέγαμε ότι όλα αυτά είναι το πρόσχημα και το άλλοθι για τις εταιρείες πετρελαιοειδών και τα κοράκια των χρηματαγορών που θέλοντας να αυξήσουν ακόμα περισσότερο τα κέρδη τους, επινοούν ό,τι σενάριο μπορεί να φανταστεί κανείς, προκειμένου να «σπρώξουν» τις τιμές προς τα ύψη. Βέβαια, αυτοί έκαναν τη δουλιά τους και - με αυτά και με εκείνα - κατάφεραν να εκτοξεύσουν τη λεγόμενη διεθνή τιμή στα 150 δολάρια το βαρέλι. Το ...«μπούκωμα» όμως της αγοράς και της κερδοσκοπίας, δεν μπορεί παρά να περνά από φάσεις ανόδου και πτώσεων.
Ετσι παρά το γεγονός ότι εδώ και ένα δεκαήμερο η ιμπεριαλιστική αντιπαράθεση έφτασε σε πολύ θερμά επίπεδα, με αφορμή τις πολεμικές συγκρούσεις στον Καύκασο και με ολοφάνερο μήλον της Εριδος τα ίδια τα αποθέματα πετρελαίου, τις υπαρκτές πετρελαιοπηγές, και τους δεδομένους αγωγούς, κάτι - δηλαδή - που δεν αποτελεί πιθανολογία, αλλά τραγική πραγματικότητα, οι τιμές στο πετρέλαιο όχι μόνο δεν ακολούθησαν την ανιούσα, αλλά πέφτουν και ξαναπέφτουν κάτω και από τα 115 ευρώ το βαρέλι.
Αν και αυτό δεν είναι απόδειξη ότι οι λεγόμενες διεθνείς τιμές στο πετρέλαιο δεν καθορίζονται με γνώμονα τα πραγματικά γεγονότα, αλλά τα παιχνίδια που με την ανοχή των κυβερνήσεων κάνουν τα διάφορα οικονομικά λόμπι, τότε τι είναι;
Μόνο ως κοροϊδία στα μούτρα των μαθητών και των γονιών τους μπορεί να εκληφθεί η ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, ότι ενέκρινε πρόσθετη πίστωση ύψους 10 εκατ. ευρώ για τις δαπάνες μεταφοράς των μαθητών και η επισήμανση ότι το μέσο κόστος μεταφοράς ανά μαθητή (830 ευρώ για τη σχολική περίοδο 2007-2008) είναι «κατά πολύ υψηλότερο από αυτό που καθορίζεται με την ισχύουσα Κοινή Υπουργική Απόφαση».
Η κυβέρνηση μπορεί να μιλάει για κόστος που έχει υπερβεί τα συμφωνημένα - προαναγγέλλοντας ουσιαστικά νέες περικοπές - όμως, την ίδια στιγμή, δεν έχει καταβάλει ακόμα το κονδύλι για τη μεταφορά των μαθητών το 2007-2008! Οπως αναφέρει χτεσινό ρεπορτάζ του «Ρ», στην περιφέρεια της Νομαρχίας Πειραιά βρίσκεται στον αέρα η υλοποίηση του προγράμματος μεταφοράς 2.641 μαθητών, καθώς η κυβέρνηση όχι μόνο δεν έχει καταβάλει τα απαιτούμενα κονδύλια για φέτος, αλλά δεν έχει ακόμα εξοφλήσει τους ιδιοκτήτες λεωφορείων για τα περσινά δρομολόγια! Ενώ χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης, όπου πέρσι ο Σύνδεσμος Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας - Θράκης διέκοψε τα δρομολόγια που μετέφεραν 5.500 μαθητές καθώς το υπουργείο Παιδείας χρωστούσε στις εταιρείες τουριστικών λεωφορείων που μετέφεραν τους μαθητές οχτώ εκατ. ευρώ!
Μόνος χαμένος, η λαϊκή οικογένεια, που βάζει το χέρι βαθιά στην τσέπη, όχι μόνο για να προμηθεύσει το μαθητή με όλα τα απαραίτητα για το σχολείο (το «δημόσιο και δωρεάν»), αλλά και για να καταφέρει το παιδί να ...φτάσει στο σχολείο!
Τη χρηματοδότηση από τον τακτικό προϋπολογισμό 248 μεταπτυχιακών προγραμμάτων σε 16 Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα ανακοίνωσε χτες το υπουργείο Παιδείας. Το ποσό της χρηματοδότησης για το οικονομικό έτος 2008 ανέρχεται στα 4.822.600 ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στα ελληνικά πανεπιστήμια λειτουργούν περισσότερα από 500 μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών. Με βάση την ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, χρηματοδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό τα μισά περίπου προγράμματα. Τα υπόλοιπα, που δεν παίρνουν στάλα χρηματοδότηση από τον τακτικό προϋπολογισμό, από πού χρηματοδοτούνται; Την απάντηση την έχει δώσει ο νόμος για τα μεταπτυχιακά που ψηφίστηκε τον Ιούνη: Δίδακτρα, χορηγίες και δωρεές, καθώς και ευρωπαϊκά πακέτα με ημερομηνία λήξης (τα οποία στην πορεία θα αντικατασταθούν από δίδακτρα, χορηγίες, δωρεές...). Με τις ευλογίες της κυβέρνησης ρίχνονται τα Πανεπιστήμια στο κυνήγι της χορηγίας...