Η κυβέρνηση φιλοδοξεί, μέσα από την εμπλοκή στα πολεμικά παιχνίδια των ιμπεριαλιστικών επιτελείων, να εξασφαλίσει καλύτερη θέση στο διεθνή καπιταλιστικό καταμερισμό για την ελληνική αστική τάξη, συμμετέχοντας στη λεηλασία που κάνουν τα διεθνικά μονοπώλια. Οι προσανατολισμοί αυτοί μπορεί να μην είναι καινούριοι, η ίδια κυβέρνηση έχει στο ενεργητικό της την ελληνική συμμετοχή και υποστήριξη στους πολέμους κατά της Γιουγκοσλαβίας, του Αφγανιστάν και του Ιράκ, όμως εκείνο που ξαφνιάζει αλλά και τρομάζει, περισσότερο από άλλοτε, είναι η κυνικότητα και το θράσος με το οποίο βγαίνουν κυβερνητικοί αξιωματούχοι για να δικαιολογήσουν τα όσα κάνουν.
Ολα αυτά αποκαλύπτουν πως η λαϊκή πάλη για απεμπλοκή από τους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς είναι επείγουσα ανάγκη. Συνδέεται με την πάλη ενάντια στον αντιλαϊκό τυφώνα κυβέρνησης - ΕΕ - ΔΝΤ και πλουτοκρατίας. Καμιά εμπλοκή στη Λιβύη. Είναι δικαίωμα του λαού της να αποφασίσει την τύχη του.
Η εισβολή ιδιωτών στα μέσα μαζικής μεταφοράς της πρωτεύουσας, μέσω και του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που εγκαινιάζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, αποτελεί προμήνυμα των απανωτών δυσβάσταχτων για τα λαϊκά στρώματα αυξήσεων που επέρχονται στο κόστος των μετακινήσεών του με τις αστικές συγκοινωνίες. Ο ιδιώτης - «επενδυτής», που θα προκύψει από το μειοδοτικό διαγωνισμό και θα αναλάβει την εγκατάσταση του έργου, θα το εκμεταλλεύεται βάσει της αρχικής σύμβασης για διάστημα 12 ετών κατ' αρχήν και βλέπουμε. Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ισχυρίζεται ότι με το εν λόγω έργο θα «παταχθεί» η λαθρεπιβίβαση, που, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, σήμερα αγγίζει το 40%, οπότε θα σταματήσει η διαφυγή εσόδων από τους συγκοινωνιακούς φορείς και θα διασφαλιστεί ο δημόσιος χαρακτήρας τους. Με την πλήρη αντικατάσταση του χάρτινου εισιτηρίου από το «ηλεκτρονικό», θα καταγράφεται ακριβώς ποιος επιβιβάζεται στα ΜΜΜ και πόση χιλιομετρική απόσταση διανύει με αυτά, έτσι θα καθορίζεται επακριβώς και το αντίτιμο που θα πληρώνει. Υπενθυμίζουμε ότι με βάση τον πρόσφατα ψηφισθέντα νόμο για τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, ο νέος ΟΑΣΑ λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά - και όχι κοινωνικά - κριτήρια, και η σχέση απόδοσης - κόστους του έργου που προσφέρει θα καθορίζει και την τιμολογιακή του πολιτική.
Η κυβέρνηση λοιπόν, ενώ ψήφισε ένα νόμο που όλη του η φιλοσοφία καταργεί τον δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών, ιδιωτικοποιεί τμήματα της λειτουργίας τους - όπως η έκδοση και ο έλεγχος των εισιτηρίων - και διαμορφώνει τις συνθήκες για απανωτές αυξήσεις στο αντίτιμο που θα καταβάλλουν οι χρήστες τους, ισχυρίζεται ότι «διασφαλίζει» το δημόσιο χαρακτήρα τους. Παράλληλα, υλοποιεί ένα έργο που αν ιδωθεί σε συνδυασμό με τις «χαφιεδοκάμερες» που αυξάνονται και πληθαίνουν, την «φοροκάρτα» και την «κάρτα του πολίτη», αλλά και... άλλες πιο... συνηθισμένες κρατικές λειτουργίες, θα μπορούσε να προκαλέσει, τουλάχιστον, ανησυχία... Βεβαίως, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, «διαβεβαιώνει» ότι η καταγραφή και ο έλεγχος των μετακινήσεων του πληθυσμού με τα ΜΜΜ, θα γίνεται μόνο για τη «βελτίωση» των παρεχόμενων υπηρεσιών και πάντα με «σεβασμό στα προσωπικά δεδομένα του πολίτη». Τους πιστέψαμε...
Στο χαβά του στημένου τάχα κοινωνικού διαλόγου έπαιξε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και στο πλαίσιο της λεγόμενης Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής (ΟΚΕ), με τους κοινωνικούς εταίρους τους και με «πρώτους και καλύτερους» τους μεγαλοβιομήχανους του ΣΕΒ. Μια μέρα νωρίτερα (2 Μάρτη) είχε προηγηθεί η κυβερνητική απόφαση για την εκταμίευση της κρατικής επιχορήγησης προς την ΟΚΕ ύψους 162.400 ευρώ... Απόλυτα χρήσιμες οι υπηρεσίες που τους προσφέρει το σινάφι του «κοινωνικού εταιρισμού» και βέβαια το ποσό της κρατικής επιδότησης είναι μόνο λίγα ψίχουλα από τον πακτωλό που μοιράζουν για την εξυπηρέτηση και για τις «υποθέσεις» της πλουτοκρατίας.
Η «συζήτηση» αφορά στην εφαρμογή της επόμενης σφοδρής κλιμάκωσης απέναντι στο λαό, στο «πακέτο» με τα ακόμη 25 δισ. ευρώ που ήδη έχουν ετοιμάσει για την περίοδο 2011-2015. Δίνοντας συνέχεια στην πρόκληση, ο πρόεδρος του ΣΕΒ δήλωσε πως «κανείς δε δικαιούται να λείψει από αυτόν το διάλογο» και ακόμη «όλα τα κόμματα πρέπει να συμβάλλουν και να αναλάβουν τις ευθύνες τους». Αυτά από τον ΣΕΒ...