ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 15 Γενάρη 1999
Σελ. /36
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΤΑΣΟΥΛΑΣ
Θα μείνει στην ιστορία ο χαφιεδισμός σας

Οι μέθοδοι χαφιεδισμού που χρησιμοποιεί η κυβέρνηση, για να καταστείλει τις κινητοποιήσεις των μαθητών, θα μείνουν στην ιστορία, τόνισε στην ομιλία του ο βουλευτής του ΚΚΕ Απ. Τασούλας,μιλώντας για την πρόταση δυσπιστίας της ΝΔ. Κατήγγειλε την πρωτοφανή επιστράτευση χαφιέδων, σκοτεινών μηχανισμών, αστυνομικών και εισαγγελέων και κάλεσε την κυβέρνηση να σταματήσει, επιτέλους, αυτήν την επικίνδυνη τακτική.

Αναφερόμενος στην πρόταση της ΝΔ που στρέφεται κατά του υπουργού Παιδείας και όχι συνολικά κατά της κυβέρνησης είπε ότι εάν στρεφόταν κατά της κυβέρνησης τότε θα έπρεπε να καταδίκαζε τον ίδιο τον εαυτό της, αφού η ΝΔ έχει την ίδια πολιτική με αυτήν της κυβέρνησης. Ο νόμος 2525 είπε είναι ένας ταξικός νόμος και μάλιστα προχωράει στον ταξικό διαχωρισμό των μαθητών από μικρή ηλικία. Μάλιστα υπενθύμισε ότι όταν συζητιόταν ο νόμος ο υπουργός είχε πει ότι ένα παιδί στα 14 χρόνια του είναι ώριμο να διαλέξει εάν θα πάει στα ΤΕΕ ή το Ενιαίο Λύκειο, ενώ τώρα που τα ίδια παιδιά αποφασίζουν να κινητοποιηθούν κατά τον υπουργό είναι ανώριμα.

Το ΚΚΕ, είπε, πολέμησε αυτόν το νόμο και τώρα τον πολεμάνε οι μαθητές, οι καθηγητές και η πλειοψηφία των γονιών και αυτό είναι που τρομάζει την κυβέρνηση. Μάλιστα τόνισε οι μαθητές με τον αγώνα τους διδάσκουν ήθος, δημοκρατία, ωριμότητα, αποφασιστικότητα αλλά και ικανότητα να μάχονται. Δεν αντιπαλεύουν απλώς και μόνο το νόμο αλλά έχουν και συγκεκριμένες προτάσεις. Θέλουν υποχρεωτικό 12χρονο σχολείο, γιατί θέλουν να μορφωθούν. Ζητούν κατάργηση της ιδιωτικής παιδείας, θέλουν επαγγελματική εκπαίδευση, θέλουν το 15% για την παιδεία.

Απέναντι σε όλα αυτά η κυβέρνηση επέλεξε την παραπλάνηση των μαθητών, λέγοντας ότι θέλει το διάλογο μόνο όμως εάν γίνει το δικό της. Σχετικά με την προπαγάνδα για εκτεταμένες καταστροφές στα σχολεία ο Α. Τασούλας είπε ότι τα παιδιά περιφρουρούν τα σχολεία και οι όποιες καταστροφές γίνονται από μηχανισμούς που στέλνει η κυβέρνηση στα σχολεία.

Ο βουλευτής, απαντώντας στη χαφιεδίστικη τακτική της κυβέρνησης, η οποία, με έγγραφο της νομαρχίας Ιωαννίνων κατηγορούσε την επίσκεψή του σε σχολείο της περιοχής, είπε ότι οι βουλευτές του ΚΚΕ θα πηγαίνουν, όπου υπάρχουν λαϊκά προβλήματα. Το Κόμμα μας, είπε, δεν έκρυψε ποτέ ότι παίρνει θέση για όλα τα προβλήματα και στηρίζει τους αγώνες που αναπτύσσονται. Κάλεσε δε τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ να θυμηθούν ποια στάση κράτησαν κατά την περίοδο των μαθητικών κινητοποιήσεων του 1990 - 91 ή παλιότερα όταν αντιμάχονταν τον αντεργατικό νόμο 330 της ΝΔ.

Το ΚΚΕ θα ψηφίσει υπέρ της πρότασης μομφής.

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΑΡΣΕΝΗΣ
Για όλα φταίει το... ΚΚΕ!

Επίθεση σε όλη την αντιπολίτευση από τον υπουργό Παιδείας. Δήλωσε ότι εφαρμόζει την πολιτική όλης της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ

Το ΚΚΕ κατέδειξε χτες ως... τον "ένοχο" για την κατάσταση που επικρατεί στην παιδεία ο υπουργός Παιδείας Γεράσιμος Αρσένης στην ομιλία του στη συζήτηση της πρότασης μομφής εναντίον του από τη ΝΔ. Παράλληλα - με τον πρωθυπουργό καθισμένο πλάι του - κατήγγειλε τη ΝΔ για πρόταση - αντίμετρο στον Δ. Αβραμόπουλο, ενώ μίλησε και για πιθανές εξετάσεις το Σεπτέμβρη για τους μαθητές που χάνουν μαθήματα λόγω καταλήψεων.

Επαναλαμβάνοντας για μια φορά ακόμα τη γνωστή κυβερνητική επιχειρηματολογία, ο Γερ. Αρσένης είπε ότι "η αυθόρμητη αντίδραση των μαθητών καλλιεργήθηκε από άλλες δυνάμεις", ενώ έκανε λόγο για "οργανωμένη παρέμβαση στελεχών του ΚΚΕ, που οργανώνουν τις καταλήψεις των σχολείων"!

Αναφερόμενος στη ΝΔ ο Γερ. Αρσένης και στον πρόεδρό της Κ. Καραμανλή είπε "τέτοια γκάφα δεν έχει ξαναγίνει", προσθέτοντας ότι "ο ιός που έχει μπει στο νευρικό σύστημα του κ. Καραμανλή λέγεται Αβραμόπουλος", καθώς και ότι "το εσωτερικό πρόβλημα της ΝΔ δε θα το λύσει ο κ. Καραμανλής με μια φυγή προς τα έξω". Είπε επίσης ότι ο πρόεδρος της ΝΔ έχει "έμμονη ιδέα με όσους πολιτικούς ασχολούνται με την παιδεία", ενώ χαρακτήρισε ικανότατους τους πρώην υπουργούς της ΝΔ Γ. Σουφλιά και Β. Κοντογιαννόπουλο, επί υπουργίας του οποίου έγινε και η δολοφονία του καθηγητή Ν. Τεμπονέρα!

Ξεκαθάρισε επίσης ότι "η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση δεν είναι έργο ενός υπουργού, είναι έργο της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ", ενώ κατηγόρησε την αντιπολίτευση για "προσπάθεια να δραματοποιήσουμε τα γεγονότα", λέγοντας ότι "έχετε μεγάλη ευθύνη για το κλίμα όξυνσης". Πρόσθεσε επίσης ότι παρ' όλα αυτά "η κυβέρνηση δεν έχει μόνο την υποδομή να παρουσιάσει ένα νομοσχέδιο, αλλά τολμά να το εφαρμόσει και να προχωρήσει σε μια τολμηρή εκπαιδευτική μεταρρύθμιση".

Αναφερόμενος στο θέμα των καταλήψεων ο Γερ. Αρσένης είπε ότι "μόνο με το ανοιχτό σχολείο θα προχωρήσουμε μπροστά", ενώ "ένα 5-6% των σχολείων βρίσκεται υπό κατάληψη". Ειδικά για το θέμα της απώλειας μαθημάτων δήλωσε ότι "η απώλεια των ωρών είναι τόσο σημαντική, που αρχίζει να υπάρχει πρόβλημα γι' αυτά τα παιδιά", ενώ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο εξετάσεων και το Σεπτέμβρη για την Α και Β Λυκείου, καθώς και το ενδεχόμενο της εφαρμογής του νόμου Σουφλιά (απολυτήριες εξετάσεις μετά τις γενικές) για τη Γ Λυκείου... Προέβλεψε δε ότι "οι καταλήψεις θα λήξουν, η ομαλότητα θα αποκατασταθεί στο τέλος της εβδομάδας".

Η κατάθεση της πρότασης

H πρόταση δυσπιστίας της ΝΔ κατατέθηκε αιφνιδιαστικά χθες στις δύο το μεσημέρι και ενώ ολοκληρωνόταν η συζήτηση των τροπολογιών του νομοσχεδίου για τη φορολογία των αυτοκινήτων. Η πρόταση, που υπογράφεται από 90 βουλευτές της ΝΔ, δε στρέφεται κατά της κυβέρνησης συνολικά, αλλά μόνο κατά του υπουργού Παιδείας Γερ. Αρσένη, επειδή όπως είπε ο Κ. Καραμανλής "ο υπουργός με την αδιάλλακτη στάση του, με την απώλεια επαφής που έχει με την πραγματικότητα και με τις εμπρηστικές χθεσινές του δηλώσεις, αποδεικνύεται ότι "ρίχνει λάδι στη φωτιά" και ότι είναι ο ηθικός αυτουργός αυτής της κρίσης".

Η κυβέρνηση αιφνιδιάστηκε από την κατάθεση της πρότασης και μέχρι να γίνουν οι απαραίτητες συνεννοήσεις με τον πρωθυπουργό που έλειπε για επίσημη επίσκεψη στην Ισπανία, επικρατούσε σύγχυση για το πότε θα άρχιζε η συζήτηση, ενώ αναζητήθηκε επειγόντως και ο Πρόεδρος της Βουλής που εκείνη τη στιγμή ήταν εκτός κοινοβουλίου.

Σύμφωνα με τον κανονισμό της Βουλής, είναι στην ευχέρεια της κυβέρνησης το αν η συζήτηση θα αρχίσει αμέσως μετά την κατάθεση της πρότασης δυσπιστίας ή αν θα ζητήσει διήμερη προθεσμία. Τελικά, μετά τις απαραίτητες διαβουλεύσεις, ο υπουργός Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης Αλ. Παπαδόπουλος, ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση δέχεται να αρχίσει αμέσως η συζήτηση και έτσι ορίστηκε η συνεδρίαση για χτες το απόγευμα. Η συζήτηση κρατάει τρεις μέρες και θα ολοκληρωθεί τα μεσάνυχτα του Σαββάτου με ονομαστική ψηφοφορία. Θα μιλήσουν οι πολιτικοί αρχηγοί, υπουργοί, βουλευτές και για να εγκριθεί η πρόταση πρέπει να την ψηφίσουν 151 βουλευτές οπότε και παραιτείται ο υπουργός. Το ΠΑΣΟΚ διαθέτει 163 βουλευτές, ενώ η αντιπολίτευση και οι ανεξάρτητοι 137.

Η κατάθεση της πρότασης πυροδότησε τη δικομματική φραστική αντιπαράθεση, προανάκρουσμα του τι κατεύθυνση θέλουν να δώσουν στη συζήτηση. Ο Αλ. Παπαδόπουλος κατήγγειλε ότι "η πρόταση αυτή αποτελεί κίνηση ενάντια στην ομαλότητα και στη δημοκρατική νομιμότητα και πίσω από αυτήν κρύβεται η λογική του μικροκομματικού οφέλους και η απάντηση για τα διαφαινόμενα προβλήματα του χώρου της Δεξιάς (κόμμα Αβραμόπουλου)". Σε ανάλογο ύφος ανταπάντησε ο Κ. Καραμανλής, λέγοντας ότι "θλίβεται για το κατάντημα", ενώ ο υπουργός Παιδείας Γερ. Αρσένης, έκανε λόγο για βρόμικο παιχνίδι σε βάρος της νεολαίας, καταλόγισε ευθύνες στον Κ. Καραμανλή για την όξυνση στην παιδεία και είπε ότι ο πρόεδρος της ΝΔ "δεν έχει πρόβλημα μόνο με τον Αβραμόπουλο, αλλά και με την παιδεία".

"Δυσπιστία" κατά των μαθητών!

Ακόμα μια φορά η ηγεσία της ΝΔ συλλαμβάνεται να ρίχνει νερό στο μύλο της κυβερνητικής πολιτικής, να στηρίζει, από τη δική της σκοπιά, τις αντιλαϊκές και αντιδραστικές επιλογές της και να βάζει πλάτη, ώστε να "ξεπεραστούν" και τσακιστούν οι λαϊκοί αγώνες. Στο συμπέρασμα αυτό οδηγείται κανείς αβίαστα με αφορμή την πρόταση δυσπιστίας που κατέθεσε χτες κατά... του υπουργού Παιδείας!

* * *

Στα εύλογα ερωτήματα, γιατί τώρα η ΝΔ προχώρησε σε αυτή τη σπεκουλαδόρικη και υποκριτική κίνηση και με ποιους στόχους, οι απαντήσεις είναι κάτι παραπάνω από φανερές.

Πρώτον.Η ηγεσία της ΝΔ έχει απομονωθεί, κυρίως από τους μαθητές, τους γονείς και τους καθηγητές, ακριβώς λόγω της απροκάλυπτα εχθρικής στάσης που έχει τηρήσει απέναντι στον αγώνα τους. Από την αρχή ο Κ. Καραμανλής εξέφρασε την αντίθεσή του στις καταλήψεις και με κάθε μέσο βοηθούσε την κυβέρνηση να αντιμετωπίσει την "αναταραχή". Η πρόταση που έκανε, όταν τα πράγματα δεν μπορούσαν να ελεγχθούν - δηλαδή της αναστολής του νόμου και "εθνικός διάλογος", ώστε να επανέλθει και εφαρμοστεί με άλλη παραλλαγή και με"πολιτική συναίνεση" - στόχευε ακριβώς στην εκτόνωση της "έντασης", αλλά και στο να δείξει ότι παίζει κάποιο "αντιπολιτευτικό" ρόλο και να περισώσει τα προσχήματα.

Δεύτερον.Με την πρόταση δυσπιστίας, η οποία στρέφεται κατά του υπουργού Παιδείας, η ηγεσία της ΝΔ επιχειρεί και να αποπροσανατολίσει από το κυρίαρχο ζήτημα του αγώνα, που είναι η ίδια η αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση και η κατάργηση του νόμου, ενώ αφήνει στο απυρόβλητο την ουσία της κυβερνητικής πολιτικής ακριβώς γιατί κινείται στο ίδιο μήκος κύματος.

Τρίτον.Με την πρόταση μομφής επιχειρείται ένας αντιπερισπασμός απέναντι στο μαθητικό κίνημα. Επιδιώκεται να μεταφερθεί το κέντρο βάρους της αντιπαράθεσης στις ανούσιες και θεατρινίστικες δικομματικές αντιπαραθέσεις και να φύγει η "εικόνα" από τον αγώνα των μαθητών και των άλλων φορέων της παιδείας.

Τέταρτον.Ασφαλώς η ηγεσία της ΝΔ πήρε υπόψη της ότι σήμερα πραγματοποιείται το μεγάλο συλλαλητήριο για την παιδεία. Δευτερευόντως, βέβαια, μέτρησαν και άλλες μικροκομματικές και εσωκομματικές σκοπιμότητες (Αβραμόπουλος από τη μια, συσπείρωση στο ΠΑΣΟΚ από την άλλη).

* * *

Είναι ολοφάνερο, λοιπόν, ότι η πρόταση μομφής της ΝΔ πρώτα και κύρια στρέφεται κατά του αγώνα των μαθητών, του αγώνα ενάντια στην αντιδραστική μεταρρύθμιση, προσφέροντας πολύτιμη βοήθεια στην κυβέρνηση και την προπαγάνδα της. Οσο υψηλούς "αντιπολιτευτικούς" τόνους και αν χρησιμοποιήσει στη Βουλή, αυτό δεν μπορεί να το αποκρύψει. Αλλωστε, από τις τοποθετήσεις των βουλευτών της θα αποδειχθεί ότι μόνο υπέρ των αιτημάτων και του αγώνα των μαθητών δεν είναι.

Π. Κ.

Δε θα γίνουν σαν αυτούς!

Ενα από τα συνήθη ερωτήματα που δέχονται οι μαθητές - της μικρότερης, είναι αλήθεια, ηλικίας - είναι και το γνωστό "τι θέλεις να γίνεις όταν μεγαλώσεις;". Οι απαντήσεις από εποχή σε εποχή και από γενιά σε γενιά διαφέρουν. Τα πιτσιρίκια ακόμα κι αν δεν ξέρουν τι θέλουν - και καλά κάνουν και δεν ξέρουν - σπάνε το κεφάλι τους. Στην αρχή για να βρουν εντός δευτερολέπτων τι θέλουν και στη συνέχεια για να εξηγήσουν το γιατί θέλουν να γίνουν "αστροναύτες", "γιατροί", "ποδοσφαιριστές" (σ.σ.: ελπίζουμε να παραμένουν στα παιδικά μυαλά τα παραπάνω ως επαγγελματικά πρότυπα, παρά την ισχυρή επίδραση της φιγούρας της κ. Κορομηλά ή ομοειδών παρουσιών στα παιδικά μάτια, την τελευταία περίοδο των νεοελληνικών τηλε-πραγμάτων). Εκείνο που κατάφερε η κυβέρνηση με την "παιδαγωγική μέθοδο" των εισαγγελικών και ασφαλίτικων διώξεων κατά των μαθητών, είναι και το ακόλουθο: Να διαπαιδαγωγήσει μια και δυο τουλάχιστον γενιές νέων ανθρώπων για το τι "δε" θέλουν και δεν πρόκειται να γίνουν ποτέ. Είναι - αυτή πράγματι - μια προσφορά της κυβέρνησης στην ελληνική κοινωνία.

***

Μετά τον αξεπέραστο κυβερνητικό τραμπουκισμό των ημερών, μικρότερα και μεγαλύτερα παιδιά έχουν πειστεί ότι:

  • Δε θέλουν να γίνουν σαν εκείνους τους υπουργούς, που παίρνουν τηλέφωνα τους καθηγητές και τους απειλούν ότι, αν δεν καλέσουν εισαγγελέα στο σχολείο τους, θα τους "παραιτήσουν".
  • Δε θέλουν να γίνουν σαν εκείνους τους ένστολους ή τους άνευ υπηρεσιακής στολής τραμπούκους και σαν τα αφεντικά των τελευταίων, που εισβάλλουν στα σχολεία για να περάσουν χειροπέδες στους μαθητές.
  • Δε θέλουν να γίνουν σαν εκείνους τους αφιονισμένους "γονείς", που παίρνοντας σιδεροπρίονα (!) από την τοπική κλαδική του ΠΑΣΟΚ, εφορμούν κατά της πόρτας του σχολειού.
  • Δε θέλουν να γίνουν σας εκείνους τους "δημοσιογράφους", που δε βλέπουν το δίκαιο αγώνα των μαθητών, αλλά ψάχνουν μέσα στο μαθητικό ποτάμι πώς θα βρουν και θα προβάλουν τον χαφιεδάκο - μασκοφόρο με τη μολότοφ.
  • Δε θέλουν να γίνουν χειροκροτητές του κυρίου - και κάθε κυρίου που του μοιάζει - που ανεβαίνει στο βήμα της Βουλής και μέσα από τα άναρθρα ελληνικά του, μέσα από τα απανωτά σαρδάμ του, αποκαλεί "χαβαλέ" έναν αγώνα που ζητά πραγματική μόρφωση και πραγματική γνώση.

***

Η κυβέρνηση κατάφερε, και πρέπει να της το αναγνωρίσουμε, να διαπαιδαγωγήσει τους νέους ανθρώπους - λειτουργώντας η ίδια ως αρνητικό πρότυπο - ενάντια στο ραγιαδισμό και την αναξιοπρέπεια της υποταγής. Τα παιδιά έμαθαν πως, όταν μεγαλώσουν, δε θέλουν να γίνουν και δε θα γίνουν σαν τον κ. Σημίτη ή σαν τον κ. Αρσένη. Είναι κι αυτό ένα μεγάλο κέρδος του αγώνα τους.

Ν. Μπ.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
"Παραλογισμός" οι κινητοποιήσεις - Θα εφαρμοστεί η "μεταρρύθμιση"

"Θεατρινισμός" η πρόταση μομφής της ΝΔ, λέει ο Κ. Σκανδαλίδης

Ούτε χτες η κυβέρνηση απέφυγε να κάνει επίδειξη του... δημοκρατικού φρονήματος από το οποίο διακατέχεται, υποστηρίζοντας ότι είναι έτοιμη να προχωρήσει σε διάλογο με τους μαθητές, αλλά μόνο "για τους τρόπους εφαρμογής της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης" (!),που όπως επανέλαβε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος "θα εφαρμοστεί"... Την ίδια ώρα, ο γραμματέας του ΠΑΣΟΚ χαρακτήριζε τις μαθητικές κινητοποιήσεις ως "παραλογισμό" (!), ενώ και αυτός διείδε "υποκινητές", "κατευθυνόμενους" και "μειοψηφίες που προκαλούν αναταραχές"...

Συγκεκριμένα, χτες ο εκτελών χρέη κυβερνητικού εκπροσώπου, Γ. Νικολάου, επανήλθε σε απειλητικούς λόγους, λέγοντας ότι ως κυβέρνηση "έχουμε επιστήσει την προσοχή σε όλους όσοι επιχειρούν να παίξουν πολιτικά παιχνίδια, στηριζόμενοι στην αγωνία των μαθητών". Μάλιστα, διακήρυξε ότι - αντίθετα από τους άλλους - "η κυβέρνηση στέκεται με πολύ μεγάλη προσοχή" στις αγωνίες των μαθητών. Τέτοια, δε, είναι η "προσοχή" της κυβέρνησης ώστε όταν ο κ. Νικολάου ρωτήθηκε γιατί η κυβέρνηση δεν προχωρά σε κινήσεις απεμπλοκής της κατάστασης, συνέχισε να επαναλαμβάνει ότι "η μεταρρύθμιση θα εφαρμοστεί" και πως "η κυβέρνηση δεν μπορεί να συναινέσει ή να συμφωνήσει στη λογική της λεγόμενης μηδενικής λύσης", όπως αποκάλεσε τη θέση για απόσυρση του νόμου.

Ο κ. Νικολάου προχώρησε επίσης σε υποδείξεις και σε... μαθήματα υποταγής στην κυβέρνηση, προς τους καθηγητές, λέγοντας ότι η ΟΛΜΕ - η οποία ανακοίνωσε ότι οι δηλώσεις Αρσένη περί "χαμένης χρονιάς" στερούνται νομικής βάσης - "οφείλει σήμερα να ρίξει το βάρος της στη δημιουργία συνθηκών για να προχωρήσει η εκπαιδευτική διαδικασία στα σχολεία και όχι να αντιδικεί επί νομικών θεμάτων. Το χρέος των εκπαιδευτικών είναι να βοηθήσουν την εκπαιδευτική διαδικασία", συμπλήρωσε ο κ. Νικολάου...

Κ. Σκανδαλίδης: "Θεατρινισμός" η πρόταση μομφής

Από τη δική του πλευρά, ο Κ. Σκανδαλίδης σε συνέντευξη Τύπου που παρέθεσε χτες, αποκάλεσε "θεατρινίστικη κίνηση ύψιστης ανευθυνότητας" την πρόταση μομφής της ΝΔ κατά του Γερ. Αρσένη και δήλωσε ότι το ΠΑΣΟΚ θα δώσει απάντηση στη Βουλή. Επίσης υποστήριξε ότι η κίνηση της ΝΔ αποτελεί προσπάθεια διαφυγής από το πρόβλημα που έχει προκαλέσει στο εσωτερικό της η φημολογία για ίδρυση κόμματος από τον Δ. Αβραμόπουλο.

Το κύριο μέρος των δηλώσεων του γραμματέα του ΠΑΣΟΚ αναλώθηκε σε επιθέσεις κατά των μαθητών, αφού χαρακτήρισε τις κινητοποιήσεις τους "παραλογισμό" (!), και ισχυρίστηκε ότι "οργανωμένες μειοψηφίες συντηρούν και αναπτύσσουν την αναταραχή" στην ελληνική κοινωνία... Παράλληλα, ο Κ. Σκανδαλίδης επανέφερε το σύνηθες κυβερνητικό επιχείρημα ότι "δεν μπορεί να γίνει διάλογος με κλειστά σχολεία" και πρόσθεσε με νόημα ότι "είναι ώρα ευθύνης για όλους ανεξαίρετα".

Σε μια προσπάθεια, δε, να μετριάσει τις εντυπώσεις που έχει προκαλέσει ο επιδεικνυόμενος αυταρχισμός εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ, αλλά κυρίως μετερχόμενος την τακτική του "διαίρει και βασίλευε", ο γραμματέας του κόμματος ζήτησε "να σταματήσουν οι συλλήβδην κατηγορίες σε μαθητές και καθηγητές" και να... περιοριστούν εναντίον "των κατευθυνόμενων, των υποκινητών και των μειοψηφιών" που προκαλούν αναταραχή...

ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Στη λογική της προσωπικής επίθεσης

Για προβλήματα χειρισμών στην παιδεία, μίλησαν οι εισηγητές της ΝΔ

Στη λογική της προσωπικής επίθεσης στον υπουργό Παιδείας Γερ. Αρσένη σε θέματα συμπεριφοράς και χειρισμών, κινήθηκαν στις τοποθετήσεις τους οι εισηγητές της Νέας Δημοκρατίας, στη συζήτηση της πρότασης μομφής.

Τοποθετούμενη για την πρόταση μομφής η βουλευτής της ΝΔ Αννα Ψαρούδα -Μπενάκη,αιτιολόγησε την κίνηση της ΝΔ λέγοντας ότι "αποφασίσαμε να δώσουμε την πολιτική λύση που δεν τολμά να δώσει η κυβέρνηση", ενώ αναφερόμενη στους νόμους της κυβέρνησης που συνιστούν την "εκπαιδευτική μεταρρύθμιση" είπε ότι οι δυο νόμοι "ψηφίστηκαν μέσα στο καλοκαίρι αιφνιδιαστικά και χωρίς καλά καλά να πάρουμε είδηση περί τίνος επρόκειτο".Βάλλοντας εναντίον του υπουργού Παιδείας, είπε ότι "οι χειρισμοί του κ. Αρσένη υπήρξαν καταστροφικοί για την παιδεία", αφού ακολούθησε "επιπόλαια πολιτική". Αναφερόμενη δε στο νομοθετικό έργο και την πολιτική του υπουργείου τον τελευταίο χρόνο, τόνισε πως "δεν είχε ούτε μια συνάντηση επίσημη με τους εκπαιδευτικούς", ενώ θέσπισε "διαγωνισμό του ΑΣΕΠ - παρωδία", με "αποτελέσματα που δεν έχουν ακόμα εφαρμοστεί". Επίσης κατηγόρησε τον Γερ. Αρσένη για πολιτική "προσωπικού γοήτρου". Ειδικά για το θέμα των μαθητικών κινητοποιήσεων η Αννα Ψαρούδα - Μπενάκη μίλησε για προχειρότητα στην εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων, που "κίνησε τη χιονοστιβάδα την οποία δεν μπορούμε να σταματήσουμε". Στην ίδια λογική κινήθηκε και ο δεύτερος εισηγητής, Δ. Κάλλος,κατηγορώντας τον Γερ. Αρσένη για "πείσματα".

Συνέντευξη Σημίτη στην "Ελ Πα'ϊς"

ΜΑΔΡΙΤΗ.-

Τις ελληνικές θέσεις για το Κυπριακό καθώς και τις απόψεις της Αθήνας για την πολιτική και οικονομική ένωση της ΕΕ παρουσίασε ο πρωθυπουργός Κ. Σημίτης σε συνέντευξή του στην ισπανική εφημερίδα EL PAIS.

Ο πρωθυπουργός στη συνέντευξή του αναφέρει σχετικά ότι ορισμένες χώρες, από τις οποίες εξαιρεί την Ισπανία, φαίνεται να μη θέλουν να εφαρμόσουν την απόφασή τους, που ελήφθη το 1995, να γίνει η Κύπρος μέλος της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Τότε, προσθέτει ο Κ. Σημίτης, η κατοχή τμήματος του νησιού από τον τουρκικό στρατό είχε συμπληρώσει 20 χρόνια. Τώρα δεν μπορούμε να λέμε, κατά τη γνώμη μας, ότι υπάρχει ένα πολιτικό πρόβλημα η επίλυση του οποίου αποτελεί προϋπόθεση για την ένταξη της Κύπρου, σημειώνει ο πρωθυπουργός.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την πολιτική ένωση της Ευρώπης, ο Κ. Σημίτης δηλώνει ότι υπάρχουν συζητήσεις για την πολιτική ένωση χωρίς όμως να είναι σαφές αυτό που επιδιώκεται.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τα οικονομικά της ΕΕ ο Κ. Σημίτης είπε ότι η Ελλάδα, η Ισπανία και η Πορτογαλία έχουν κοινούς στόχους στις διαπραγματεύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη και ότι στόχος είναι να υπάρχουν περισσότερα χρήματα για τις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ενωσης και να συνεχιστεί η πολιτική συνοχής.

Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΔΥΣΠΙΣΤΙΑΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

Με την κυβέρνηση να συκοφαντεί τους μαθητικούς αγώνες, όπως και να απειλεί τους μαθητές με απώλεια της σχολικής χρονιάς, διά στόματος του υπουργού Παιδείας Γεράσιμου Αρσένη, παρουσία του πρωθυπουργού, ξεκίνησε χτες η πρόταση δυσπιστίας που κατέθεσε η ΝΔ. Ο Γερ. Αρσένης δήλωσε ότι το ΚΚΕ "οργανώνει" τις κινητοποιήσεις και επίσης κατηγόρησε τη ΝΔ ότι προσπαθεί με τη συζήτηση να λύσει τα εσωκομματικά της προβλήματα.

Από την πλευρά του ΚΚΕ, ο βουλευτής του Απόστολος Τασούλας ξεκαθάρισε ότι το Κόμμα θα βρίσκεται πάντα στο πλευρό των αγωνιζόμενων μαθητών, καταγγέλλοντας το όργιο του κυβερνητικού αυταρχισμού εναντίον τους. Παράλληλα, κάλεσε τη ΝΔ να κάνει πρόταση "μομφής" στην κυβερνητική πολιτική στην Παιδεία, αν και κάτι τέτοιο θα ήταν ...πρόταση μομφής στον εαυτό της, αφού με την ουσία της πολιτικής της κυβέρνησης συμφωνεί. Υπέρ της πρότασης δυσπιστίας, τάχθηκαν ο Συνασπισμός και το ΔΗΚΚΙ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ