Αυτά είπε ο Κυρ. Μητσοτάκης, χτες, κατά την έναρξη του υπουργικού συμβουλίου, ξεπερνώντας κάθε όριο προκλητικότητας και χυδαιότητας, καθώς η κυβέρνηση και συνολικά η ντόπια αστική τάξη, χωμένη έως τα μπούνια στα επικίνδυνα σχέδια του ευρωατλαντικού άξονα στην περιοχή, έκανε και κάνει με χίλιους τρόπους πλάτες στο κράτος - δολοφόνο Ισραήλ.
Προς ενίσχυση των παραπάνω, οι Ιρανοί καταγγέλλουν ότι τουλάχιστον δύο «Boeing 2 E3B Sentry» (ιπτάμενα ραντάρ AWACS), ερχόμενα από Ελλάδα, συμμετείχαν στην επίθεση του Ισραήλ κατά της Βηρυτού, δίνοντας εικόνα από την περιοχή στις ισραηλινές Ενοπλες Δυνάμεις. Διαδρομές που είδαν το φως της δημοσιότητας δείχνουν τουλάχιστον το ένα από αυτά να κατευθύνεται κατόπιν στα Χανιά, στο αμερικανικό σκέλος του αερολιμένα.
Θυμίζουμε ότι οι Αμερικανοί καταλαμβάνουν περίπου 445 στρέμματα στα βόρεια του αεροδιαδρόμου Χανίων ορίζοντας τον χώρο τους ως «NSA Souda Bay Topside». Μια εγκατάσταση που, όπως αποκάλυψε σε προηγούμενα φύλλα του ο «Ριζοσπάστης», έχει πάρει φωτιά από την έναρξη των επιχειρήσεων σε Γάζα και Λίβανο, αποτελώντας βασικό σημείο ανεφοδιασμού των ενισχυμένων αμερικανικών Ενόπλων Δυνάμεων που επιχειρούν τους τελευταίους μήνες στην Ανατολική Μεσόγειο, βάζοντας πλάτη στην ισραηλινή κυβέρνηση και στη σφαγή που διαπράττει σε βάρος του Παλαιστινιακού λαού και απειλώντας με γενίκευση του πολέμου σε όλη την περιοχή.
Χαρακτηριστικά, και σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε πρόσφατα ο «Ριζοσπάστης», από 11.008 τεμάχια που διαμετακόμισαν το οικονομικό έτος (FY) 2021 μέσω των εγκαταστάσεών τους στην Κρήτη (NSA Souda Bay), ακολούθησε η εκτόξευση στα 20.624 κομμάτια μέσα σε μόλις έξι μήνες (Οκτώβρης - Μάρτης) του οικονομικού έτους 2024.
Εξάλλου, στο Ακτιο λειτουργεί η «Προωθημένη Επιχειρησιακή Βάση» (Forward Operational Base, FOB) ακριβώς για τα ιπτάμενα ραντάρ του ΝΑΤΟ, τα οποία συλλέγουν, υποκλέπτουν, καταγράφουν στοιχεία και πληροφορίες μέσω της σάρωσης ηλεκτρονικών και άλλων συστημάτων ολόκληρης της περιοχής σε απόσταση μέχρι 700 χλμ. από το σημείο πτήσης τους.
Τέλος, διόλου τυχαία, και σε λίγα λεπτά πτήσης από τη ζώνη των βομβαρδισμών σε Λίβανο και Γάζα, ξεκίνησε για πρώτη φορά στη χώρα μας η μεγάλη ΝΑΤΟική αεροπορική άσκηση «Ramstein Flag 24», με επίκεντρο την 117 ΠΜ της Πολεμικής Αεροπορίας στην Ανδραβίδα. Για την υλοποίησή της (ως τις 11/10) έχουν αναπτυχθούν στην Ανδραβίδα κι άλλα αεροδρόμια περίπου 140 αεροσκάφη 4ης και 5ης γενιάς (F-35, F-16V και «Rafale»), από 12 χώρες - μέλη του ΝΑΤΟ. Ανάμεσα στους τύπους των αεροσκαφών που προσγειώθηκαν είναι και AWACS του ΝΑΤΟ από την αεροπορική βάση του Geilenkirchen στη Γερμανία, τα οποία μεταστάθμευσαν στο Ακτιο, για να παράσχουν επισήμως υπηρεσίες Διοίκησης και Ελέγχου (Command and Control) συντονίζοντας τα άλλα αεροσκάφη της γιγαντιαίας άσκησης.
Εξάλλου, δείχνοντας και την επικινδυνότητα της κατάστασης, για την εξέλιξη της οποίας η ελληνική κυβέρνηση φέρει τεράστιες ευθύνες, ο Μητσοτάκης είπε χτες: «Σε ό,τι αφορά τους Ελληνες που βρίσκονται στην περιοχή, σε συνεννόηση με τα συναρμόδια υπουργεία είμαστε σε απόλυτη ετοιμότητα, έχουμε ήδη εκπονήσει ένα σχέδιο εκκένωσης, αν αυτό απαιτηθεί, όπως είμαστε και σε συνεννόηση με όλους τους εταίρους μας για την πιθανή παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας στον δοκιμαζόμενο Λίβανο».
Στο μεταξύ, είναι τέτοια και τόσο στενή η «συνεργασία» τους με το κράτος - δολοφόνο, που - κατά απολύτως αξιόπιστες πηγές - η ελληνική κυβέρνηση ήταν ενήμερη τουλάχιστον από τον Φλεβάρη φέτος για τα σχέδια των Ισραηλινών να επέμβουν και στον Λίβανο, πέραν του μακελειού που προκαλούν στη Γάζα.
Εξ ου και πολύ καιρό τώρα έχουν έτοιμο σχέδιο απεγκλωβισμού (με πολεμικά πλοία ή/και αεροσκάφη) Ελλήνων ή και υπηκόων άλλων ευρωατλαντικών κρατών από τις φλεγόμενες ζώνες, ενώ έχουν τεθεί σε επιφυλακή δύο αρματαγωγά του ελληνικού Στόλου, τα οποία, σύμφωνα με τα σχέδια, θα προσεγγίσουν στον νότιο Λίβανο, συγκεκριμένα στο λιμάνι της Naqoura, κοντά στα σύνορα με το Ισραήλ, συνοδευμένα από φρεγάτες για να τους εξασφαλίσουν αντιαεροπορική / αντιπυραυλική προστασία.
Θυμίζουμε ότι στην ίδια ζώνη πλέει ήδη ελληνική φρεγάτα (η «Ελλη»), ενταγμένη στην επιχείρηση UNIFIL, αποστολή για την επικινδυνότητα της οποίας ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι ήδη από τις αρχές Νοέμβρη του 2023, στο ελληνικό υπουργείο Αμυνας αποφασίστηκε, «ως μέτρο πρόληψης για την ασφάλεια του προσωπικού», η εκάστοτε μετέχουσα στην αποστολή φρεγάτα να επιχειρεί πέραν των 75 ναυτικών μιλίων από τις ακτές του Λιβάνου, «εκτός βεληνεκούς συγκεκριμένων πυραύλων και συστημάτων», όπως λένε, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι ευάλωτη σε άλλα όπλα.
Οι ενδοαστικές αντιθέσεις στο εσωτερικό της Ευρωένωσης και τα αντικρουόμενα συμφέροντα αναδεικνύονται με κάθε αιτία και αφορμή, φανερώνοντας και τη σαπίλα της, ενώ οι λαοί καλούνται σε κάθε περίπτωση να πληρώσουν τα σπασμένα: Κι αυτά - «φόρα παρτίδα» - η κυβέρνησή του λέει ότι τα πληρώνει για τα κέρδη του κεφαλαίου. Πάει κι η «ειρήνη», πάνε και η «ασφάλεια» και η «σταθερότητα», για την οποία πήγαιναν 3.000 χιλιόμετρα μακριά απ' τα σύνορα...
Στο ενδιάμεσο και την ώρα που το κράτος - δολοφόνος Ισραήλ, με τις πλάτες των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ, σπρώχνει όλη την περιοχή σε γενικευμένο πόλεμο, παίρνοντας τη σκυτάλη από τις φρεγάτες «ΥΔΡΑ» και «ΨΑΡΑ», η «ΣΠΕΤΣΑΙ» απέπλευσε την Παρασκευή από τον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας για το στόμα του λύκου, τον Κόλπο του Αντεν και την Ερυθρά Θάλασσα, εντασσόμενη στην «Aspides».
Εμμέσως το περιέγραψε και ο διοικητής της «Aspides»: «Το να διαθέσεις ένα πλοίο σε μια απομακρυσμένη περιοχή του κόσμου και μάλιστα με υψηλό δείκτη κινδύνου έχει ένα μεγάλο κόστος και οικονομικό, αλλά ενδεχομένως και πολιτικό». Εστιάζοντας στο οικονομικό, τόνισε ότι «είναι σαφώς ένας ανασταλτικός παράγοντας. Επίσης, επειδή είναι μια κινητική επιχείρηση, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να βάλλονται όπλα. Τα όπλα είναι πανάκριβα και επίσης λείπουν από το απόθεμα των δυνατοτήτων της ΕΕ, αν λάβουμε υπόψη μας και τον άλλο πόλεμο που λαμβάνει χώρα στα ανατολικά σύνορα της ΕΕ. Αρα πρέπει διπλά να το σκεφτεί κάποιος πριν στείλει δυνάμεις εκεί».
Απέναντι σε αυτά τα σχέδια και με την κατάσταση στη Μέση Ανατολή στο «κόκκινο», ο λαός μας, οι εν ενεργεία και οι εν αποστρατεία στρατιωτικοί πρέπει να πάρουν θέση και να δράσουν. Να διεκδικήσουμε την επιστροφή του πλοίου και τη ματαίωση κάθε εμπλοκής σε τέτοιες αποστολές και επιχειρήσεις. Η Ιστορία έχει μια σωστή πλευρά και αυτή είναι με τα συμφέροντα των λαών, όχι της πλουτοκρατίας και των θανατηφόρων ανταγωνισμών της.