ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 18 Αυγούστου 2005
Σελ. /24
«ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ» ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Πολιτική - φονιάς

Αποκαλυπτικά στοιχεία, που έρχονται στο φως της δημοσιότητας, «φωτογραφίζουν» τις πραγματικές αιτίες και τους ενόχους της αεροπορικής τραγωδίας στο Γραμματικό

Eurokinissi

Τα στοιχεία που έρχονται στο φως της δημοσιότητας σχετικά με την εταιρία «ΗΛΙΟΣ» είναι η επιβεβαίωση πως και η αεροπορική τραγωδία στο Γραμματικό της 14ης του Αυγούστου 2005, με τους 121 νεκρούς, είναι το αποτέλεσμα της πολιτικής της «απελευθέρωσης» των αερομεταφορών, της εμπορευματοποίησης και της ιδιωτικοποίησης των κοινωνικών αγαθών και των λαϊκών αναγκών. Μια εγκληματική πολιτική που απειλεί την ασφάλεια και τη ζωή του λαού.

* * *

Κανένας έλεγχος για το αν τηρούνται οι κανόνες ασφάλειας πτήσεων, ρητή απαγόρευση για το μοιραίο αεροσκάφος να πετά πάνω από τα 28.000 πόδια, που, όπως όλα δείχνουν, δεν τηρήθηκε, και πολλά άλλα που φέρνει στη δημοσιότητα η κυπριακή εφημερίδα «Φιλελεύθερος», είναι χαρακτηριστικά όχι μόνο για όσα συνέβαιναν στην εταιρία «ΗΛΙΟΣ» αλλά και για όσα συμβαίνουν σε όλες τις αντίστοιχες εταιρίες που έχουν ριχτεί στη μάχη της ...ανταγωνιστικότητας, αγνοώντας τις ανθρώπινες ζωές. Το ίδιο ακριβώς που συμβαίνει και σε άλλους τομείς των μεταφορών, όπως, για παράδειγμα, στην ακτοπλοΐα.

* * *

Τα σενάρια σχετικά με το πώς έπεσε το αεροσκάφος συνεχίζουν να δίνουν και να παίρνουν, ενώ οι έρευνες για την ανεύρεση των τριών πτωμάτων, μεταξύ των οποίων και του πιλότου, συνεχίζονται στο Γραμματικό. Οπως συνεχίζονται και οι νεκροτομήσεις που μέρα με τη μέρα επιβεβαιώνουν πως οι επιβαίνοντες και το πλήρωμα ήταν ζωντανοί μέχρι τη στιγμή της πρόσκρουσης. Χτες, το νέο στοιχείο που προέκυψε είναι ότι θα γίνει εξέταση στα ούρα που βρέθηκαν σε δύο από τα πτώματα, ώστε να διαπιστωθεί αν υπάρχουν τοξικές ουσίες.

* * *

Κι επειδή το ...«θέμα» για τα ελληνικά κανάλια φαίνεται να περιορίζεται μόνο σε ό,τι μπορεί να αξιοποιηθεί για να κάνουν νούμερα τηλεθέασης, εμείς οφείλουμε να θυμίσουμε ότι: «Ο ηθικός αυτουργός των εγκλημάτων είναι η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, της κερδοφορίας και της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων. Η καθημερινή πρακτική αποδείχνει πως στα πλαίσια του Μάαστριχτ και του ευρωμονόδρομου τα περιθώρια ελέγχου του κεφαλαίου και περιορισμού της ασυδοσίας του είναι από ελάχιστα έως ανύπαρκτα. Ο λαός μας και η νεολαία οφείλουν να σταματήσουν τις θυσίες για τα κέρδη της πλουτοκρατίας. Να ανατρέψουν την αντιλαϊκή πολιτική. Με τη δική τους συμμαχία να διεκδικήσουν την εξουσία και την οργάνωση της κοινωνίας, με κριτήριο τις ανάγκες και τα δικαιώματά τους!» (Από την ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ - 16.8.2005).


ΚΟΒ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
«Απαξιώνουν την ανθρώπινη ζωή»

Με ανακοίνωσή της η ΚΟΒ του ΚΚΕ στην ΥΠΑ καλεί τους εργαζόμενους να διεκδικήσουν μαζικά οι αερομεταφορές να αποτελέσουν κοινωνικό αγαθό και όχι πεδίο ασυδοσίας του μεγάλου κεφαλαίου

Μέρος του κινητήρα του αεροσκάφους όπως βρέθηκε από τα συνεργεία
Μέρος του κινητήρα του αεροσκάφους όπως βρέθηκε από τα συνεργεία
«Η τραγική εξέλιξη της πτώσης του αεροσκάφους είναι το φυσικό επακόλουθο της πολιτικής που θεοποιεί το κέρδος και στο βωμό του δε διστάζει να θυσιάσει ανθρώπινες ζωές».

Τα παραπάνω τονίζει σε ανακοίνωσή της η ΚΟΒ του ΚΚΕ στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, εκφράζοντας ταυτόχρονα τη βαθιά της οδύνη για τα 121 θύματα της αεροπορικής τραγωδίας στο Γραμματικό, την οποία χαρακτηρίζει «ένα ακόμα έγκλημα εκ προμελέτης και όχι ένα τυχαίο συμβάν».

Στην ανακοίνωσή της, η ΚΟΒ - ΥΠΑ επισημαίνει ότι «η πτώση του αεροσκάφους και ο θάνατος των επιβατών, δεν είναι τυχαία συμβάντα. Απεναντίας - τονίζει - αυτή η τραγική εξέλιξη είναι το φυσικό επακόλουθο της πολιτικής που θεοποιεί το κέρδος και στο βωμό του δε διστάζει να θυσιάσει ανθρώπινες ζωές, παρά τις υποκριτικές δηλώσεις για ασφάλεια των πτήσεων, η οποία συνεχώς υποβαθμίζεται και κατάντησε να αποτελεί το "κερασάκι στην τούρτα" που σερβίρει η ΕΕ και οι άλλοι καπιταλιστικοί οργανισμοί, προκειμένου να προωθήσουν τις απαραίτητες αναδιαρθρώσεις και στον τομέα των αερομεταφορών. Αναδιαρθρώσεις που στόχο έχουν την αύξηση της κερδοφορίας του επιχειρηματικού κεφαλαίου. Είναι προφανές - υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση - ότι ασφάλεια και κερδοφορία δε συμβιβάζονται».

«Σημαντική συμβολή στην αύξηση της συχνότητας των ατυχημάτων - επισημαίνεται στην ανανακοίνωση - έχει η λεγόμενη "ανταγωνιστικότητα" μεταξύ των αεροπορικών εταιριών και άλλων φορέων του αεροπορικού έργου, που με βάση το νέο δόγμα του "Low Cost Flight" (πτήσης χαμηλού κόστους) εντατικοποιούν την εκμετάλλευση έμψυχου και άψυχου δυναμικού, με επακόλουθο την καταπόνηση προσωπικού και εξοπλισμού. Γεγονός που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στη δημιουργία προϋποθέσεων ατυχημάτων».

Οπως σημειώνεται στην ανακοίνωση «αποτέλεσμα της "απελευθέρωσης" των αερομεταφορών και των ανοιχτών ουρανών ήταν η ίδρυση πλειάδας αεροπορικών εταιριών - φαντασμάτων "χαμηλού κόστους", ανταγωνιστικών των εθνικών αερομεταφορέων, όπως έγινε και στην Ελλάδα με την "Ολυμπιακή". Για την αδειοδότηση αυτών των εταιριών ευθύνεται αποκλειστικά το καπιταλιστικό κράτος, το οποίο εκτελεί πειθήνια τις εντολές της τάξης που εκπροσωπεί. Στο πλαίσιο αυτό, θεσμικές λειτουργίες ζωτικής σημασίας, όπως είναι ο έλεγχος πτητικής ικανότητας αεροσκαφών, έλεγχος πτητικής λειτουργίας, το έργο της διερεύνησης ατυχημάτων, συντήρηση συστημάτων ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας κλπ., ανατίθενται σε φορείς και πρόσωπα που κάθε άλλο παρά εγγυήσεις ασφάλειας πτήσεων παρέχουν».

Η ΚΟΒ του ΚΚΕ στην ΥΠΑ καταγγέλλει «την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, του άκρατου ανταγωνισμού, της θεοποίησης του κέρδους, της απαξίωσης της ανθρώπινης υπόστασης και καλεί τους εργαζόμενους να μετατρέψουν τη θλίψη τους σε οργή και να αντισταθούν στην πολιτική αυτή που προσβάλλει βάναυσα όλα τα δικαιώματά τους και φθάνει μέχρι και την αφαίρεση της ίδιας τους της ζωής. Επίσης, καλεί τους εργαζόμενους να διεκδικήσουν μαζικά και δυναμικά, οι μεταφορές να αποτελέσουν κοινωνικό αγαθό. Οι αερομεταφορές να ενταχθούν σε ένα ενιαίο φορέα μεταφορών κρατικό, που θα υπόκειται σε συνεχή λαϊκό έλεγχο και θα εξασφαλίζει φτηνές και ασφαλείς αερομεταφορές».

«Αυτό όμως - καταλήγει η ανακοίνωση - προϋποθέτει άλλο είδος εξουσίας, δηλαδή λαϊκής εξουσίας που θα στηρίζει άλλο είδος οικονομίας, η οποία θα εγγυάται την εξυπηρέτηση των πραγματικών συμφερόντων του λαού».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ