Πέμπτη 18 Αυγούστου 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ
ΚΟΒ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
«Απαξιώνουν την ανθρώπινη ζωή»

Με ανακοίνωσή της η ΚΟΒ του ΚΚΕ στην ΥΠΑ καλεί τους εργαζόμενους να διεκδικήσουν μαζικά οι αερομεταφορές να αποτελέσουν κοινωνικό αγαθό και όχι πεδίο ασυδοσίας του μεγάλου κεφαλαίου

Μέρος του κινητήρα του αεροσκάφους όπως βρέθηκε από τα συνεργεία
Μέρος του κινητήρα του αεροσκάφους όπως βρέθηκε από τα συνεργεία
«Η τραγική εξέλιξη της πτώσης του αεροσκάφους είναι το φυσικό επακόλουθο της πολιτικής που θεοποιεί το κέρδος και στο βωμό του δε διστάζει να θυσιάσει ανθρώπινες ζωές».

Τα παραπάνω τονίζει σε ανακοίνωσή της η ΚΟΒ του ΚΚΕ στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, εκφράζοντας ταυτόχρονα τη βαθιά της οδύνη για τα 121 θύματα της αεροπορικής τραγωδίας στο Γραμματικό, την οποία χαρακτηρίζει «ένα ακόμα έγκλημα εκ προμελέτης και όχι ένα τυχαίο συμβάν».

Στην ανακοίνωσή της, η ΚΟΒ - ΥΠΑ επισημαίνει ότι «η πτώση του αεροσκάφους και ο θάνατος των επιβατών, δεν είναι τυχαία συμβάντα. Απεναντίας - τονίζει - αυτή η τραγική εξέλιξη είναι το φυσικό επακόλουθο της πολιτικής που θεοποιεί το κέρδος και στο βωμό του δε διστάζει να θυσιάσει ανθρώπινες ζωές, παρά τις υποκριτικές δηλώσεις για ασφάλεια των πτήσεων, η οποία συνεχώς υποβαθμίζεται και κατάντησε να αποτελεί το "κερασάκι στην τούρτα" που σερβίρει η ΕΕ και οι άλλοι καπιταλιστικοί οργανισμοί, προκειμένου να προωθήσουν τις απαραίτητες αναδιαρθρώσεις και στον τομέα των αερομεταφορών. Αναδιαρθρώσεις που στόχο έχουν την αύξηση της κερδοφορίας του επιχειρηματικού κεφαλαίου. Είναι προφανές - υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση - ότι ασφάλεια και κερδοφορία δε συμβιβάζονται».

«Σημαντική συμβολή στην αύξηση της συχνότητας των ατυχημάτων - επισημαίνεται στην ανανακοίνωση - έχει η λεγόμενη "ανταγωνιστικότητα" μεταξύ των αεροπορικών εταιριών και άλλων φορέων του αεροπορικού έργου, που με βάση το νέο δόγμα του "Low Cost Flight" (πτήσης χαμηλού κόστους) εντατικοποιούν την εκμετάλλευση έμψυχου και άψυχου δυναμικού, με επακόλουθο την καταπόνηση προσωπικού και εξοπλισμού. Γεγονός που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στη δημιουργία προϋποθέσεων ατυχημάτων».

Οπως σημειώνεται στην ανακοίνωση «αποτέλεσμα της "απελευθέρωσης" των αερομεταφορών και των ανοιχτών ουρανών ήταν η ίδρυση πλειάδας αεροπορικών εταιριών - φαντασμάτων "χαμηλού κόστους", ανταγωνιστικών των εθνικών αερομεταφορέων, όπως έγινε και στην Ελλάδα με την "Ολυμπιακή". Για την αδειοδότηση αυτών των εταιριών ευθύνεται αποκλειστικά το καπιταλιστικό κράτος, το οποίο εκτελεί πειθήνια τις εντολές της τάξης που εκπροσωπεί. Στο πλαίσιο αυτό, θεσμικές λειτουργίες ζωτικής σημασίας, όπως είναι ο έλεγχος πτητικής ικανότητας αεροσκαφών, έλεγχος πτητικής λειτουργίας, το έργο της διερεύνησης ατυχημάτων, συντήρηση συστημάτων ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας κλπ., ανατίθενται σε φορείς και πρόσωπα που κάθε άλλο παρά εγγυήσεις ασφάλειας πτήσεων παρέχουν».

Η ΚΟΒ του ΚΚΕ στην ΥΠΑ καταγγέλλει «την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, του άκρατου ανταγωνισμού, της θεοποίησης του κέρδους, της απαξίωσης της ανθρώπινης υπόστασης και καλεί τους εργαζόμενους να μετατρέψουν τη θλίψη τους σε οργή και να αντισταθούν στην πολιτική αυτή που προσβάλλει βάναυσα όλα τα δικαιώματά τους και φθάνει μέχρι και την αφαίρεση της ίδιας τους της ζωής. Επίσης, καλεί τους εργαζόμενους να διεκδικήσουν μαζικά και δυναμικά, οι μεταφορές να αποτελέσουν κοινωνικό αγαθό. Οι αερομεταφορές να ενταχθούν σε ένα ενιαίο φορέα μεταφορών κρατικό, που θα υπόκειται σε συνεχή λαϊκό έλεγχο και θα εξασφαλίζει φτηνές και ασφαλείς αερομεταφορές».

«Αυτό όμως - καταλήγει η ανακοίνωση - προϋποθέτει άλλο είδος εξουσίας, δηλαδή λαϊκής εξουσίας που θα στηρίζει άλλο είδος οικονομίας, η οποία θα εγγυάται την εξυπηρέτηση των πραγματικών συμφερόντων του λαού».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ