Πέμπτη 18 Αυγούστου 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ
Κανένα σχέδιο ασφαλείας...

Κανένα κατάλληλα εγκεκριμένο σχέδιο ασφαλείας δεν εφαρμόζεται για πτήσεις της «Helios Airways». Σύμφωνα με πληροφορίες του «Φιλελεύθερου», η εταιρία μέχρι το τραγικό συμβάν δεν είχε τέτοιο εγκεκριμένο σχέδιο. Το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας της Κύπρου, αν και έπρεπε να έχει ζητήσει, μελετήσει και εγκρίνει τέτοιο σχέδιο, με βάση και την ισχύουσα στην Κύπρο νομοθεσία από την 1η του Μάη 2004, ζήτησε το σχέδιο ασφαλείας από την «Ηλιος» με καθυστέρηση 8 μηνών, στις αρχές του 2005.

Ο «Φιλελεύθερος» στις 7/7/2005 σε ρεπορτάζ αναφερόταν στην αυστηρή προειδοποίηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι αν η Κύπρος δεν εγκρίνει άμεσα την οδηγία της ΕΕ που αφορά στην έρευνα ατυχημάτων και συμβάντων της Πολιτικής Αεροπορίας, θα παραπεμφθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Η οδηγία επιβάλλει στα κράτη-μέλη να διασφαλίζουν τη διενέργεια ή επίβλεψη τεχνικών ερευνών εκ μέρους μόνιμου και ανεξάρτητου σώματος ή φορέα Πολιτικής Αεροπορίας. Μολονότι η Κύπρος θα έπρεπε να είχε λάβει μέτρα εφαρμογής της οδηγίας έως την 1η του Μάη 2004, καθυστέρησε για 14 και πλέον μήνες. Η νομοθεσία εγκρίθηκε την επομένη της προειδοποίησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής από τη Βουλή και τέθηκε σε ισχύ πριν από ένα μήνα. Ετσι, μόνο τις τελευταίες 30 μέρες θα μπορούσε το προσωπικό της εταιρίας να δώσει μαρτυρίες για συμβάντα και περιστατικά προς έλεγχο, καλυπτόμενο νομικά.

Αλλη κυπριακή εφημερίδα ανέφερε σε δημοσίευμά της πως η ΕΕ στις αρχές του περασμένου Ιούλη έστειλε στη Λευκωσία αιτιολογημένη γνώμη απαιτώντας να μεταφέρει η Κύπρος στο εθνικό της δίκαιο τη σχετική νομοθεσία όπως αναφέρεται στην οδηγία 94/56, η οποία επιβάλλει στα κράτη-μέλη να διασφαλίζουν ότι ανεξάρτητη αρχή ή φορέας Πολιτικής Αεροπορίας διενεργεί έρευνες για κάθε ατύχημα ή σοβαρό συμβάν που αφορά σε αεροπλάνα.

Ωστόσο, χτες το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας της Κύπρου υπογράμμιζε ότι τα επίπεδα ασφάλειας των πτήσεων στην Κύπρο είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές των Συνδυασμένων Αρχών Πολιτικής Αεροπορίας (JAA) και της ΕΕ. Αναφέρει ότι το αεροσκάφος που έπεσε στο Γραμματικό διέθετε έγκριση RVSM από τον Απρίλη του 2004, όταν και γράφτηκε στο κυπριακό νηολόγιο, και είχε δικαίωμα πτήσης άνω των 29.000 ποδιών.

Εξάλλου, αναφέρει πως ο Τ. Τέιλορ, της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας της Μ. Βρετανίας και σύμβουλος του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας, με επιστολή του προς τον υπουργό Συγκοινωνιών, Χ. Θράσου, απορρίπτει τον ισχυρισμό ότι δεν έχουν γίνει οι απαιτούμενοι έλεγχοι στις αεροπορικές εταιρίες το τελευταίο 8μηνο. Υποστηρίζει δε ότι με χτεσινή επιστολή του προς τον Χ. Θράσου, ο Α. Βάρλεϊ, σύμβουλος του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας, επιβεβαιώνει πως από τις 10 του Γενάρη μέχρι τις 5 του Αυγούστου έγιναν 14 περιοδικοί έλεγχοι σε «Κυπριακές Αερογραμμές», «Eurocypria» και «Helios». Επίσης, ο Χ. Πέτρου, επικεφαλής εξωτερικών σχέσεων του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια και την Αεροναυτιλία, δήλωσε χτες πως έχουν εφαρμοστεί όλες οι διαδικασίες που σχετίζονται με τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας της πτήσης του μοιραίου αεροπλάνου.

Χτες, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο γραφείο του γενικού εισαγγελέα της Κύπρου, Π. Κληρίδη, όπου τονίστηκε η ανάγκη διορισμού εμπειρογνωμόνων σε θέματα αεροπλοΐας για να αξιολογηθούν έγγραφα που αναφέρονται σε εξειδικευμένα ζητήματα. Δεν αποκλείεται οι έρευνες των αρχών να επεκταθούν και να αποκαλύψουν άτομα που εμπλέκονται στους ελέγχους των αεροσκαφών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ