ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 28 Σεπτέμβρη 2000
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Συγκέντρωση καταδίκης σήμερα

Στις 6 το απόγευμα στην πλατεία Κοραή, συγκέντρωση για τη λήψη μέτρων προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα

Απαιτώντας τη λήψη τώρα μέτρων για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και καταδικάζοντας το νέο ναυτικό έγκλημα, η Συντονιστική Επιτροπή Σωματείων Πειραιά καλεί όλους τους εργαζόμενους του Πειραιά, τους ναυτεργάτες και τη νεολαία να συμμετέχουν στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που διοργανώνει σήμερα στις 6 το απόγευμα στην πλατεία Κοραή.

Σε ανακοίνωσή της, η συντονιστική επιτροπή καταγγέλλει «την παντελή έλλειψη σχεδίου και μέσων διάσωσης και την προκλητική καθυστέρηση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για την οργάνωση έγκαιρης, άμεσης επιχείρησης διάσωσης των επιβατών και των μελών του πληρώματος».

Υπογραμμίζει ότι «η δρομολόγηση των σαπιοκάραβων, το κυνηγητό του εφοπλιστικού κέρδους, ο αδίστακτος ανταγωνισμός των ναυτιλιακών εταιριών, η πολιτική της απελευθέρωσης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και της στήριξης της εφοπλιστικής ασυδοσίας, η έλλειψη ουσιαστικού ελέγχου για την κατάσταση και την αξιοπλοΐα των πλοίων, η εντατικοποίηση της δουλιάς των πληρωμάτων, αποτελούν εκρηκτικό μείγμα που τινάζει στον αέρα την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και σκορπίζει το θάνατο».

Η συντονιστική επιτροπή επισημαίνει ότι το ΥΕΝ εσκεμμένα αδιαφόρησε στο πλήθος των καταγγελιών ενώ «η άθλια προσπάθεια μετατόπισης των ευθυνών και προεξόφλησης των ευθυνών στον "ανθρώπινο παράγοντα" και η ανήθικη συκοφαντία για τη δήθεν πολιτική εκμετάλλευση, αποτελούν στοιχεία της πάγιας χρεοκοπημένης τακτικής του ΥΕΝ για τον αποπροσανατολισμό των ερευνών και τη συγκάλυψη των πραγματικών υπευθύνων, της εφοπλιστικής ασυδοσίας και της κυβερνητικής πολιτικής».

Τα σωματεία του Πειραιά δηλώνουν ότι θα διαθέσουν όλες τους τις δυνάμεις για να καταλογιστούν οι ευθύνες και να πληρώσουν οι υπεύθυνοι του νέου ναυτικού εγκλήματος, να καταδικαστεί και να ανατραπεί η εφοπλιστική ασυδοσία και η πολιτική που τη στηρίζει. Καλούν δε τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους, να επιβάλλουν με την πάλη τους, «την απόσυρση των σαπιοκάραβων, την αναδιοργάνωση, αποστρατικοποίηση και εκδημοκρατισμό της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων, τον έλεγχο του "Ελληνικού Νηογνώμονα" από το κράτος, την ουσιαστική παρέμβαση του συνδικαλιστικού κινήματος των ίδιων των ναυτεργατών για τη διενέργεια πραγματικών ελέγχων στα πλοία».


ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Αυτή η υπόθεση δεν μπορεί να κουκουλωθεί

Το ναυτεργατικό κίνημα «να επιμείνει να χτυπηθεί η ρίζα του κακού», τονίζεται σε ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του Κόμματος

«Το ΚΚΕ, με αισθήματα οδύνης, εκφράζει τα συλλυπητήριά του στις οικογένειες των αδικοχαμένων επιβατών του πλοίου "EXPRESS ΣΑΜΙΝΑ".

Πρόκειται για ένα ακόμη πελώριο έγκλημα, για το οποίο φέρνουν ακέραια την ευθύνη η κυβέρνηση και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, που "έκαναν πλάτες" στην εφοπλιστική ασυδοσία και για το συγκεκριμένο πλοίο. Πρυτάνευσαν και εδώ τα κέρδη του εφοπλιστικού κεφαλαίου σε βάρος της ανθρώπινης ζωής.

Αγνοήθηκε η καταγγελία του πρωτοδεύτερου μηχανικού του "EXPRESS ΣΑΜΙΝΑ" που έγινε την 21 Σεπτέμβρη προς το υπουργείο ΕΝ και το Λιμεναρχείο Πειραιά, με την οποία υπογραμμιζόταν η επικίνδυνη κατάσταση του πλοίου και η ακαταλληλότητά του να πραγματοποιεί ταξίδια. Και αποτελεί πρόκληση η αντίδραση του κ. Παπουτσή, μετά την τραγωδία, με την οποία κατήγγειλε την ΠΕΜΕΝ!

Με απόφαση του προηγούμενου υπουργού κ. Σουμάκη εξαιρέθηκε το πλοίο "EXPRESS ΣΑΜΙΝΑ", ένα τόσο υπερήλικο πλοίο, από τις επιπρόσθετες εργασίες επισκευής, τις οποίες επέβαλε η σύμβαση EUROSOLAS, που προβλέπει μέτρα ασφαλείας!

Και δεν πρόκειται για το μοναδικό. Πολλά ακόμη πλοία, παρόμοιας κατάστασης συνεχίζουν να πραγματοποιούν δρομολόγια. Από την άλλη, οι αγώνες του ναυτεργατικού κινήματος, που στα αιτήματά τους περιλαμβάνουν και τα της ασφάλειας των πλοίων, συκοφαντούνται και καταγγέλλονται ως υπεύθυνοι για την ταλαιπωρία (!) των επιβατών!

Επιβεβαιώθηκε η κρατική ανεπάρκεια και η έλλειψη συντονισμού για τη διάσωση των ναυαγών, καθώς και η ανυπαρξία ναυαγοσωστικών μέσων του Λιμεναρχείου Πάρου, ενώ η ενημέρωση εκατοντάδων οικογενειών για την τύχη των δικών τους καθυστέρησε απαράδεκτα. Πολλοί επιβάτες σώθηκαν χάρη στους ψαράδες της Πάρου, ενώ αποδείχτηκε ότι δεν υπήρξε άμεση αξιοποίηση των ακριβοπληρωμένων από το λαό πτητικών μέσων (ελικοπτέρων έρευνας και διάσωσης "SUPER PUMA", καθώς και των ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ).

Η υπόθεση αυτή δεν μπορεί να κουκουλωθεί. Είναι θέμα ευθύνης του ναυτεργατικού κινήματος να μην επιτρέψει να δημιουργηθούν εξιλαστήρια θύματα, αλλά να επιμείνει να χτυπηθεί η ρίζα του κακού και να αναζητηθούν οι λόγοι πρόσκρουσης του πλοίου και οι πραγματικές αιτίες του τραγικού ναυαγίου.

Πρέπει να διενεργηθεί έλεγχος σε όλα τα επιβατηγά πλοία, με τη συμμετοχή του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος. Να αποσυρθούν όλα τα υπερήλικα και προβληματικά.

Αποκτά δραματική επικαιρότητα η πρόταση της ΚΟ Ναυτεργατών του ΚΚΕ να συγκροτηθεί εθνικός οργανισμός ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Από την άλλη επιβάλλεται η διατήρηση του καμποτάζ στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και η ανάκληση του κανονισμού 3577/1992, που τις απελευθερώνει.

Η νέα τραγωδία θέτει επί τάπητος ένα μεγάλο πολιτικό ζήτημα: Οτι η πολιτική που θρέφει τα κέρδη, δίχως να υπολογίζει τον ανθρώπινο παράγοντα πρέπει να ανατραπεί».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ