ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 4 Απρίλη 2023
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Πολύς κόσμος παρακολούθησε με μεγάλο ενδιαφέρον την ημερίδα της ΚΕ του ΚΚΕ, το απόγευμα του Σαββάτου, με θέμα «Οι θέσεις του ΚΚΕ για τις σιδηροδρομικές μεταφορές, απέναντι στην εγκληματική πολιτική "απελευθέρωσης", της ΕΕ. Σιδηρόδρομος σύγχρονος - ασφαλής - φτηνός, απαλλαγμένος από τις ματωμένες "ράγες" του κέρδους», στο αμφιθέατρο «Μελίνα Μερκούρη» στο ΣΕΦ.

Το «παρών» έδωσαν εργαζόμενοι από τις Μεταφορές και πολλούς άλλους κλάδους, νέοι και νέες, άνθρωποι όλων των ηλικιών, γεμίζοντας το αμφιθέατρο αλλά και το φουαγιέ, όπου υπήρχαν οθόνες για να μπορέσουν όλοι να παρακολουθήσουν την ημερίδα.

Παρευρέθηκαν μεταξύ άλλων η Κωνσταντίνα Κούνεβα, πρώην ευρωβουλευτής, η Ασημίνα Ξηροτύρη - Αικατερινάρη, δρ. πολιτικός μηχανικός και πρώην βουλευτής, και ο Γιάννης Μηλιός, οικονομολόγος, καθηγητής στο ΕΜΠ.

«Για να κερδίσουμε τη ζωή που μας αξίζει πρέπει να χάσει το κεφάλαιο. Δεν υπάρχει άλλη διέξοδος εκτός από τον δρόμο της ανατροπής. Και αυτόν τον δρόμο μπορούμε να τον ανοίξουμε γρήγορα, αν πιστέψουμε στη δύναμή μας. Γι' αυτό πρέπει να ενισχυθεί τώρα το ΚΚΕ. Ισχυρό ΚΚΕ παντού, και στην κάλπη στις 21 Μάη. Οσο πιο ισχυρό το ΚΚΕ, τόσο πιο ισχυρός ο λαός την επόμενη μέρα», τόνισε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, στην εισηγητική ομιλία.

Τους παρευρισκόμενους καλωσόρισε ο Πέτρος Μαρκομιχάλης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και Γραμματέας της Τομεακής Οργάνωσης Μεταφορών Αττικής του Κόμματος.

Ακολούθησαν παρεμβάσεις, που ανέδειξαν διάφορες πλευρές του θέματος, από τους Θωμά Χόνδρο, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Πατρών, Δρ. Εύη Γεωργιάδου, χημικό μηχανικό στο ΕΜΠ και μέλος της αντιπροσωπείας του ΤΕΕ, Αντώνη Μεγρέμη, αντιπρόσωπο του Επιχειρησιακού Συμβουλίου του βρετανικού σωματείου RMT, Μάνθο Ιμπριάλο, πολιτικό μηχανικό, Δρ. Βασίλη Οψιμο, επιθεωρητή Εργασίας, Ηλία Τρεβλό, μέλος του ΔΣ της ΠΟΣ ΟΣΕ, και Δημήτρη Γουρτή, μέλος της Επιτροπής Υγιεινής και Ασφάλειας στον ΗΣΑΠ.

Τον λόγο πήρε επίσης ο Απόστολος Ευθυμιάδης, μηχανολόγος ηλεκτρολόγος, ο οποίος ανέδειξε τις ευθύνες των κομμάτων που κυβέρνησαν και κυβερνούν, διότι, όπως είπε, πολέμησαν τον μηχανισμό της επίβλεψης, φορτώνοντας την αιτία στο ανθρώπινο λάθος.

  • Κατά τη διάρκεια της ημερίδας ανακοινώθηκε ότι η εισήγηση και οι παρεμβάσεις θα συμπεριληφθούν το επόμενο διάστημα σε έκδοση της «Σύγχρονης Εποχής».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ
Για να κερδίσουμε τη ζωή που μας αξίζει, πρέπει να χάσει το κεφάλαιο

Στην εισηγητική ομιλία ο Δ. Κουτσούμπας χαιρέτισε «τους χιλιάδες νέους και νέες, τους εργαζόμενους, που με τις μεγάλες, συγκλονιστικές κινητοποιήσεις τους ματαίωσαν το σχέδιο της άρχουσας τάξης να κουκουλώσει με ένα πέπλο σιωπής τους διαχρονικούς ενόχους και τις αιτίες του προδιαγεγραμμένου εγκλήματος στα Τέμπη» και δεσμεύτηκε ότι «θα συνεχίσουμε να βαδίζουμε μπροστά, στον αγώνα για να σταματήσει να θυσιάζεται η ανθρώπινη ζωή στον βωμό του καπιταλιστικού κέρδους. Για να ανοίξει ο δρόμος της ανατροπής».

Συνεχίζοντας, σχολίασε: «Εδώ και έναν μήνα συνεχίζεται από την κυβέρνηση και τα κόμματα του συστήματος η προκλητική προσπάθεια συγκάλυψης των πραγματικών ενόχων και των αιτιών του εγκλήματος. Κυβέρνηση και ΣΥΡΙΖΑ, συνεχίζουν να προκαλούν, με το άθλιο πινγκ πονγκ σχετικά με τα ποσοστά ευθύνης της σημερινής και της προηγούμενης κυβέρνησης. Υπουργοί εξακολουθούν να προβάλλουν το εξοργιστικό αφήγημα ότι για όλα φταίει ο σταθμάρχης. Στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ ισχυρίζονται ότι η βαθιά εξέταση του θέματος οδηγεί σε διάχυση ευθυνών και ότι μοναδικός υπεύθυνος είναι η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Μας καλούν να απαλλάξουμε τους υπόλοιπους ενόχους, για να μη διαχυθούν οι ολοφάνερες διαχρονικές ευθύνες τους που αναδεικνύει με δραματικό τρόπο η ίδια η ζωή.

Τι κι αν έχουν δει το φως της δημοσιότητας οι αλλεπάλληλες καταγγελίες που προειδοποιούσαν για τον κίνδυνο μεγάλου ατυχήματος στις σιδηροδρομικές μεταφορές! Οι αλλεπάλληλες καταγγελίες του ΚΚΕ στη Βουλή, οι ανακοινώσεις συνδικαλιστών του ΠΑΜΕ, τα εξώδικα σωματείων είναι πολύ γνωστά και δεν χρειάζεται να τα επαναλάβουμε. Τι κι αν αποκαλύπτονται συνεχώς οι τραγικές ελλείψεις σε προσωπικό, στην υποδομή, στην αναγκαία εκπαίδευση, στην οργάνωση και την ουσιαστική εφαρμογή κανονισμών, στον αναγκαίο συντονισμό υπευθύνων, στη λειτουργία συστήματος τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης... Τα κόμματα και τα παπαγαλάκια του συστήματος συνεχίζουν το σίριαλ της κοροϊδίας και της διαστρέβλωσης της αλήθειας. (...)

Κουβέντα για την ταμπακιέρα για τη ρίζα του προβλήματος. Κουβέντα για το σημερινό σύστημα, όπου οι Μεταφορές, η Ενέργεια, οι Επικοινωνίες, η Υγεία, η ίδια η εργατική δύναμη, αποτελούν εμπορεύματα. Κουβέντα για το τι σημαίνει στην πράξη για τη ζωή, την ασφάλεια και το εισόδημα των εργαζομένων και των επιβατών η επιχειρηματική λειτουργία των σιδηροδρομικών μεταφορών με γνώμονα το καπιταλιστικό κέρδος. Κουβέντα για τις αρνητικές συνέπειες για τον λαό από την υλοποίηση της πολιτικής "απελευθέρωσης" στην Ευρωπαϊκή Ενωση και στη Βρετανία, με όλες τις παραλλαγές ιδιωτικοποιήσεων και κρατικοποιήσεων τα προηγούμενα χρόνια».

Το κίνητρο του κέρδους διαμορφώνει την πραγματικότητα των μεταφορών

Και συνέχισε: «Η αλήθεια είναι ότι σε ολόκληρη την ΕΕ, σε ολόκληρο τον καπιταλιστικό κόσμο, οι μεταφορές εμφανίζουν τις ίδιες "παθογένειες". Μεταφορές που γίνονται απρόσιτες για τον λαό, με συνεχείς εκπτώσεις στην ασφάλεια, με ένα δίκτυο που αναπτύσσεται μόνο εκεί που συμφέρει το κεφάλαιο. Η αιτία είναι απλή. Οι καπιταλιστικές σχέσεις παραγωγής, το κίνητρο του κέρδους, διαμορφώνουν την πραγματικότητα των Μεταφορών.

Η μορφή που έχουν οι επιχειρήσεις των μεταφορών αλλάζει με βάση τα εκάστοτε στρατηγικά συμφέροντα του κεφαλαίου.

Παλιά ήταν κρατικές. Σήμερα η λεγόμενη απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών είναι ο κοινός τόπος που προωθεί την περαιτέρω εμπορευματοποίηση, κάνει τις μεταφορές ακόμα ακριβότερες και, όπως τραγικά αποδείχθηκε, επικίνδυνες για τον λαό. (...)».

Στο πλαίσιο των παραπάνω, επεσήμανε ο Δ. Κουτσούμπας, «η τραγωδία του 2023 είναι επομένως το ουσιαστικό αποτέλεσμα της πολιτικής ΕΕ - ελληνικής αστικής τάξης για σιδηροδρομικές μεταφορές - εμπόρευμα, που υλοποιούν με θαυμαστή ακρίβεια όλες οι αστικές κυβερνήσεις όλη την προηγούμενη περίοδο. Γι' αυτό και οι απόψεις για τάχα ελληνική ιδιαιτερότητα, ή για τη νεοφιλελεύθερη παραφωνία των ελληνικών σιδηροδρόμων κόντρα στην "ευρωπαϊκή πραγματικότητα", που είναι φιλική με τα τρένα, απλά στερούνται σοβαρότητα.

Τι αποδεικνύουν όλα όσα προαναφέραμε; Αποδεικνύουν ότι όσο κινούμαστε στις ράγες του καπιταλιστικού κέρδους και του εχθρικού για τον λαό κράτους, δεν υπάρχει μικρότερο κακό! Θα πηγαίνουμε απ' το κακό στο χειρότερο. Σε αυτήν την αντιλαϊκή κατεύθυνση που καθορίζουν η πολιτική "απελευθέρωσης", της ΕΕ, και η στρατηγική του κεφαλαίου, συμφωνούν σήμερα ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, ΜέΡΑ25, όλα τα κόμματα του συστήματος. Γι' αυτό, δεν υπάρχουν περιθώρια για άλλες αυταπάτες.

Κανείς δεν πρέπει να παγιδευτεί ξανά από την προσφορά κάλπικων λύσεων σωτηρίας, από μία δήθεν "πιο προοδευτική κυβέρνηση" την επόμενη μέρα. Δεν θα μας σώσει μία καλύτερη ιδιωτικοποίηση, ένας δήθεν πιο αυστηρός δημόσιος έλεγχος, ούτε μία "επανακρατικοποίηση χωρίς αποζημίωση". Οσο οι μεταφορές αποτελούν εμπόρευμα και οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις λειτουργούν μέσα στην καπιταλιστική οικονομία, η κατάσταση δεν μπορεί να αλλάξει ριζικά, ουσιαστικά (...).

Αυτή η πρόταση που υπόσχεται δήθεν φιλολαϊκή διαχείριση των μεταφορών στον καπιταλισμό, όχι μόνο δεν φωτίζει, αλλά συσκοτίζει την ανάγκη να ανοίξει ο δρόμος της ανατροπής. Οχι μόνο δεν βοηθά, αλλά υπονομεύει τη συγκέντρωση δυνάμεων απέναντι στον πραγματικό αντίπαλο, το κεφάλαιο και το κράτος του».

Να καταδικαστούν όλοι οι πολιτικοί συνένοχοι για το έγκλημα των Τεμπών

Πρόσθεσε ότι «το ΚΚΕ δεν δίνει τη μάχη ενάντια στην πολιτική της "απελευθέρωσης" και της εμπορευματοποίησης με τη σημαία τού χτες, της επιστροφής στο κρατικό μονοπώλιο της δικτατορίας του κεφαλαίου, αλλά με τη σημαία της κοινωνικοποίησής τους, με την εργατική τάξη, τον λαό στο τιμόνι της εξουσίας».

Υπογράμμισε ότι «αυτήν τη λύση, με τη μελέτη και της ιστορικής πλέον πείρας, η οποία διασφαλίζει σύγχρονες και ασφαλείς μεταφορές για τον λαό, φωτίζει με το ανατρεπτικό του Πρόγραμμα εξουσίας - διακυβέρνησης το ΚΚΕ» και σημείωσε πως «δεν περιμένουμε παθητικά κάποια στιγμή που αυτή θα υλοποιηθεί στο μέλλον. Είμαστε καθημερινά μπροστά στους αγώνες που ανοίγουν τον δρόμο της ανατροπής. Είμαστε μπροστά στους αγώνες ενάντια στην επικίνδυνη πολιτική "απελευθέρωσης" της ΕΕ. Είμαστε μπροστά στους αγώνες για άμεσες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού τώρα, για ουσιαστική εκπαίδευση των εργαζομένων, για ουσιαστικές αυξήσεις με 35ωρο - 5ήμερο - 7ωρο, για τη συντήρηση και τον εκσυγχρονισμό του τεχνολογικού εξοπλισμού και της υποδομής, για τη λειτουργία ολοκληρωμένου συστήματος ασφαλείας στις μεταφορές».

Ανέδειξε τη θέση του ΚΚΕ ότι «καθολικές, ασφαλείς, ποιοτικές και φτηνές μεταφορές και συγκοινωνίες για τον λαό μπορεί να διασφαλίσει μόνο το νέο κοινωνικό σύστημα, ο σοσιαλισμός. Πάνω στο έδαφος της κοινωνικής ιδιοκτησίας, οι μεταφορές παύουν να αποτελούν εμπόρευμα και κατοχυρώνονται ως κοινωνικό δικαίωμα. Γιατί σ' αυτήν την ανώτερη οργάνωση της κοινωνίας, αλλάζει και ο σκοπός της παραγωγής και ο ρόλος των εργαζομένων. Σκοπός δεν είναι πια το κέρδος, αλλά η συνδυασμένη ικανοποίηση του συνόλου των λαϊκών αναγκών που διευρύνονται. Και οι εργαζόμενοι παίζουν καθημερινά ενεργό ρόλο στη λήψη και τον έλεγχο των αποφάσεων. Γι' αυτό και μπορεί να υλοποιηθεί έτσι ο ενιαίος επιστημονικός κεντρικός σχεδιασμός της παραγωγής, της οικονομίας γενικότερα. Μόνο σε αυτό το πλαίσιο, ο ενιαίος κρατικός φορέας μεταφορών θα μπορεί να σχεδιάσει, να αναπτύξει, να υλοποιήσει ένα ολοκληρωμένο σύστημα συνδυασμένων μεταφορών, με κριτήριο τη διευρυμένη ικανοποίηση του συνόλου των εργατικών - λαϊκών αναγκών».

Κλείνοντας τόνισε: «Σας καλούμε όλους και όλες να συμπορευτείτε με το ΚΚΕ για να οργανωθεί η μεγάλη λαϊκή αντεπίθεση απέναντι στον πραγματικό αντίπαλο του ελληνικού λαού και της νεολαίας: Την άρχουσα τάξη, το κράτος της, τις κυβερνήσεις και τα κόμματα που την υπηρετούν. Να καταδικαστούν όλοι οι πολιτικοί συνένοχοι για το έγκλημα των Τεμπών, όλοι οι συνένοχοι για την κλοπή του εισοδήματός μας, την ισοπέδωση των δικαιωμάτων μας, τα διαρκή εγκλήματα που αφορούν την υγεία και την ασφάλειά μας. Να καταδικαστούν όσοι κυβέρνησαν και κυβερνούν τη χώρα και να ενισχυθεί το ΚΚΕ, η μόνη πραγματική λαϊκή αντιπολίτευση.

Για να κερδίσουμε τη ζωή που μας αξίζει, πρέπει να χάσει το κεφάλαιο. Δεν υπάρχει άλλη διέξοδος εκτός από τον δρόμο της ανατροπής. Και αυτόν τον δρόμο μπορούμε να τον ανοίξουμε γρήγορα, αν πιστέψουμε στη δύναμή μας. Γι' αυτό, πρέπει να ενισχυθεί τώρα το ΚΚΕ. Ισχυρό ΚΚΕ παντού, και στην κάλπη στις 21 Μάη. Οσο πιο ισχυρό το ΚΚΕ, τόσο πιο ισχυρός ο λαός την επόμενη μέρα».

Ολόκληρη η ομιλία του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ

Ολόκληρη η ομιλία του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ στην Ημερίδα της ΚΕ για τις σιδηροδρομικές μεταφορές θα δημοσιευτεί στον «Ριζοσπάστη του Σαββατοκύριακου» 8-9/4.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ