Motion Team |
Η επίθεση που δέχονται σήμερα φοιτητές και σπουδαστές στο δικαίωμά τους στη μόρφωση είναι έντονη. Το υπουργείο Παιδείας, μέσα από την τροπολογία που δίνει τη δυνατότητα να κλείνουν Τμήματα των ΤΕΙ και το σχέδιο νόμου για τα Ινστιτούτα Διά Βίου Εκπαίδευσης, ανοίγει διάπλατα την πόρτα της ιδιωτικοποίησης στα Ιδρύματα. Ταυτόχρονα, η υποχρηματοδότηση τόσο των ΤΕΙ όσο και των πανεπιστημίων έχει άμεσο αντίκτυπο στις σπουδές και την καθημερινότητα των φοιτητών και σπουδαστών που καλούνται όλο και πιο συχνά να βάζουν το χέρι στην τσέπη για να συμπληρώνουν την ανεπάρκεια της κρατικής χρηματοδότησης, ενώ το κόστος των σπουδών σε άλλη πόλη από τη μόνιμη κατοικία τους γίνεται δυσβάσταχτο για τους φοιτητές των λαϊκών οικογενειών.
Με το νομοσχέδιο για το ΔΙΚΑΤΣΑ εξισώνονται τα πτυχία των ελληνικών πανεπιστημίων με τα τρίχρονα bachelors και με άλλα αμφιβόλου ποιότητας πτυχία που πουλούν διάφορα ιδιωτικά «πιστοποιημένα» ιδρύματα τύπου Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών (ΚΕΣ). Παράλληλα, τα προγράμματα σπουδών χρόνο με το χρόνο, απομακρύνονται από την επιστημονική μόρφωση, στρέφονται στην κατάρτιση, προωθούνται οι δυο κύκλοι σπουδών μέσα από τη γενίκευση των ψευτο - μεταπτυχιακών. Η επαγγελματική προοπτική με δικαιώματα γίνεται «όνειρο θερινής νυκτός» για φοιτητές και αποφοίτους, καθώς η αβεβαιότητα, η υποαπασχόληση, η διά βίου κατάρτιση και περιπλάνηση γίνονται ο γενικός κανόνας.
Απέναντι σε όλα αυτά θα απαντήσουν με την πανελλαδική τους κινητοποίηση στις 10 Δεκέμβρη. Θα διαδηλώσουν με τη νεανική ορμή και τον ενθουσιασμό τους, διεκδικώντας:
-- Χωρίς αναχρονιστικούς διαχωρισμούς σε πανεπιστημιακή και τεχνολογική εκπαίδευση, χωρίς κατηγοριοποίηση σχολών και Ιδρυμάτων.
-- Να αποσαφηνιστούν τα επιστημονικά αντικείμενα. Προγράμματα σπουδών ανώτατου χαρακτήρα.
-- Με την επιστημονική ειδίκευση στο πτυχίο. Μεταπτυχιακά ενός κύκλου που να οδηγούν σε διδακτορικό. Κατάργηση διδάκτρων στα ήδη υπάρχοντα μεταπτυχιακά.
-- Ολη τη γνώση και τα επαγγελματικά δικαιώματα στο πτυχίο, δουλιά στο επιστημονικό αντικείμενο, σταθερή, με δικαιώματα.
-- Αμεση προκήρυξη θέσεων μόνιμου εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού με βάση τις ανάγκες. Πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης με παράλληλη κατάργηση του θεσμού των εκτάκτων. Αμεση πληρωμή του εκπαιδευτικού προσωπικού από τον κρατικό προϋπολογισμό.
-- ΟΧΙ στη μεταφορά του κόστους σπουδών στις πλάτες φοιτητών και των οικογενειών τους. Οχι στην ένταση των ταξικών φραγμών.
-- Γενναία αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 15% του κρατικού προϋπολογισμού.
-- Δωρεάν συγγράμματα για όλους τους φοιτητές. Ανανέωση αυτών όπου χρειάζεται και κάλυψη των εξόδων από τον κρατικό προϋπολογισμό.
-- Δωρεάν σίτιση για όλους τους φοιτητές. Εστιατόρια, κυλικεία στην ευθύνη του πανεπιστημίου. Να φύγουν οι ιδιώτες από τα πανεπιστήμια.
-- Δωρεάν πάσο και δωρεάν μεταφορά στις συγκοινωνίες για όλους τους φοιτητές.
-- Δωρεάν δωμάτια για όσους φοιτητές σπουδάζουν μακριά από το σπίτι τους και η οικογένειά τους έχει εισόδημα κάτω από 35.000 ευρώ.
-- Δωρεάν δωμάτια χωρίς κριτήρια σε όσους: έχουν άνεργο στην οικογένειά τους, σε όσους έχουν χάσει γονιό, σε όσους έχουν γονιό με σοβαρό πρόβλημα υγείας, σε όσους είναι από οικογένεια πολύτεκνη, στα άτομα με ειδικές ανάγκες, σε αλλοδαπούς φοιτητές που προέρχονται από χώρες που πλήττονται από τον ιμπεριαλισμό (π.χ. Ιράκ, Παλαιστίνη).
-- Ανέγερση νέων εστιών με χρήματα από τον κρατικό προϋπολογισμό. Συντήρησή τους από το κράτος. Μέχρι τότε επινοικίαση ξενοδοχείων.
Θα απαιτήσουν επίσης:
-- Αδειες για την περίοδο της εξεταστικής με αποδοχές. Δικαίωμα εναλλακτικών μορφών εξέτασης.
-- Επίδομα για τους άνεργους πτυχιούχους στα 960 ευρώ με ασφάλιση και υγειονομική περίθαλψη για όσο διάστημα είναι άνεργοι.
-- Ουσιαστική πρακτική άσκηση για όλους στο αντικείμενο σπουδών με πλήρη μισθό και ασφάλιση.
Υστερα πιάνουμε τ' αγγλικά. Από πέρσι είχα διακρίνει τα πρώτα casus belli, αλλά αισιοδοξούσα αναιτίως. Λοιπόν σύντροφοι, τα περισσότερα Ελληνόπουλα, αλλά ενδεχομένως και Γαλλάκια και Ιταλάκια και Ιρακινάκια παιδιά της Γης, διδάσκονται την αγγλική από ιλουστρασιόν εντυπωσιακά βιβλία, προσαρμοσμένα δήθεν στη σύγχρονη πραγματικότητα με ανατριχιαστικό περιεχόμενο. Επειδή αυτός ο ...πόλεμος δεν παλεύεται χωρίς να ξέρεις τον εχθρό και μου 'χει κόψει τα πόδια γιατί τον έχω φυτεμένο, μέσ' στο μυαλό του παιδιού μου, μέσ' στο σπίτι και την καρδιά μου, σύντροφοι, στα κίνητρα για ένα ιδεολογικά προσδιορισμένο και ως αντιιμπεριαλιστικό συλλαλητήριο στις 9 του Δεκέμβρη, βάλτε και τούτο:
Μάθημα σύνταξης, στ' αγγλικά του 2004, στην Ελλάδα. Ψάχνουμε το υποκείμενο. Το βιβλίο γράφει: Τζιν και Τόνικ!!! Οχι δεν είναι διαφήμιση ποτών στην τηλεόραση για δεκάχρονους αποδέκτες. Είναι τα υποκείμενα, στη γραμματική, που εγώ βοηθάω το γιο μου να μάθει!.. Κι ύστερα έρχεται η χαριστική βολή. Λεξιλόγιο. Με παραδείγματα. Μικρά κείμενα. Ο μικρός πρέπει να μάθει καλά αγγλικά...
Η συνέχεια του βιβλίου με αποκαρδίωσε. Ειλικρινά, σύντροφοι, τα 'παιξα. Κι είχε και διαγώνισμα το παιδί. Ακούστε, λοιπόν, τι έπρεπε να μάθουμε για να εξηγηθεί ο αόριστος διαρκείας και ο ενεστώτας διαρκείας στ' αγγλικά. Πόσα είδη τηλεοπτικών προγραμμάτων υπάρχουν! Δράμα. Αστυνομικά. Κουβεντούλες σόου. Αθλητικά. Ειδήσεις. Σαπουνόπερες. Σ' αυτό το τελευταίο είδος, το παιδί πρέπει να εντρυφήσει! Διαβάζω και μεταφράζω απ' το βιβλίο αυτολεξεί: «Τα σαπούνια (soaps) έχουν τρία χαρακτηριστικά. α: Τόπο, όπως ένα σπίτι, ένα γραφείο, ένα μπαρ. β. Χαρακτήρες βγαλμένους μέσα από την πραγματική ζωή, όπως ένας τινέιτζερ, έφηβος που διαφωνεί, και μια γιαγιά πάντα σοφή κ.λπ., κ.λπ.
γ...Εξεγέρθηκα. Μου 'ρθε να σκίσω το βιβλίο, να πάω σχολείο να βάλω τις φωνές, να ουρλιάξω πως δε θέλω τα παιδιά να μαθαίνουν αγγλικά, αναλύοντας τις αρετές του Γιάγκου Δράγκου. Αλλά με συνέφερε ο μικρός. Είχε και μία εργασία να κάνει κι ήθελε βοήθεια. Επρεπε να κόψουμε φωτογραφίες από ελληνικά τηλεοπτικά προγράμματα, να τις κολλήσουμε σε χαρτί και να μεταφράσουμε δίπλα το έργο και το είδος...
Γιατί άμα πω στο γιο μου την ιστορία του Ευαγόρα Παλληκαρίδη και πως οι Αγγλοι του έβγαλαν τα μάτια πριν τον εκτελέσουν στα 17 του χρόνια, στον απελευθερωτικό αγώνα των Κυπρίων μόλις πριν από μισόν αιώνα, θα το περάσει για σαπουνόπερα, κακοσχεδιασμένη. Κάνω ιδιαίτερα αγγλικά στο παιδί μου, με εγχειρίδιο γνώσεων, στην ουσία, «εκπαιδεύοντας έναν επαρκή δούλο». Αντισταθείτε, γιατί σ' αυτήν την απαγωγή του νου λύτρα δεν καταβάλλονται.
ΥΓ: Σύντροφοι της ΚΝΕ, μήπως σας βρίσκεται καμιά σφεντόνα πρόχειρη για το κεφάλι αυτού του εκπαιδευτικού Γολιάθ;