ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 1 Σεπτέμβρη 2010
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Επιβεβαιώνει τα σχέδια κατά της μονιμότητας στο Δημόσιο

Την κατάργηση του καθεστώτος μονιμότητας για τους εργαζόμενους του Οργανισμού Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΟΕΕΚ), που θα ενταχθούν στο νέο Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων (ΕΟΠΠ, προβλέπεται στο νομοσχέδιο για τη διά βίου μάθηση), επιβεβαίωσε η υπουργός Παιδείας, Α. Διαμαντοπούλου, στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου που έδωσε.

Αποδέχτηκε την παρατήρηση ότι «χάνουν την εργασιακή σχέση μονιμότητας» και η ίδια συμπλήρωσε προκλητικά «και κερδίζοντας πολλά άλλα» - χωρίς βέβαια να εξηγήσει τι εννοεί. Παρά τις διαβεβαιώσεις της ότι οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι δεν κινδυνεύουν να απολυθούν και ότι δε χάνουν τα δικαιώματά τους, το γεγονός παραμένει πως ένας Οργανισμός Δημοσίου Δικαίου (ΟΕΕΚ) αντικαθίσταται από έναν Οργανισμό Ιδιωτικού Δικαίου (ΕΟΠΠ), όπου θα επικρατούν εργασιακές σχέσεις του Ιδιωτικού Τομέα.

Τη μέθοδο αυτή (κλείσιμο δημοσίων φορέων ή ιδιωτικοποίηση ή αντικατάστασή τους από ιδιωτικούς φορείς) έχουν χρησιμοποιήσει πολλές φορές οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, στην κατεύθυνση συρρίκνωσης του δημόσιου τομέα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο ΟΤΕ, που ξεκίνησε να ιδιωτικοποιείται πριν περίπου 15 χρόνια και σήμερα έχει παραδοθεί στο ιδιωτικό κεφάλαιο, με το καθεστώς μονιμότητας να μην ισχύει για τους νεοπροσλαμβανόμενους, αλλά και να καταργούνται σταδιακά πολλά από τα δικαιώματα των παλαιότερων εργαζομένων. Η εφαρμογή αυτής της πολιτικής θα γίνει ακόμα πιο έντονη, με δεδομένη την απόφαση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ να μειώσει τους δημόσιους υπαλλήλους, προσλαμβάνοντας «έναν μόνιμο υπάλληλο για κάθε πέντε που συνταξιοδοτούνται».


«Στον αέρα» η ασφάλεια επιβατών και ναυτεργατών

Νέα παιχνίδια σε βάρος της ασφάλειας επιβατών και ναυτεργατών προμηνύει η πορεία του «Ελληνικού Νηογνώμονα ΑΕ», ο οποίος, σύμφωνα με εγκύκλιο που εξέδωσε χτες τα μεσάνυχτα ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος, δεν έχει δικαίωμα να εκδίδει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας σε πλοία με ελληνική και κοινοτική σημαία.

Σύμφωνα με δελτίο Τύπου του (αρμόδιου για τα ζητήματα) υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι μετά από έλεγχο που διενήργησε η αρμόδια Κοινοτική Υπηρεσία (EMSA) στις 10 Αυγούστου «σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού 391/2009/ΕΚ δεν δύναται να προβεί σε παράταση αναγνώρισης του ΕΝ»! Βέβαια μέχρι προχτές το υπουργείο αναγνώριζε πλήρως τον ΕΝ, ενώ δεν είναι πρώτη φορά που εκδίδεται τέτοια απόφαση. Η πρώτη εκδόθηκε το 1998, όταν μετά από καταγγελίες των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων έγινε και ο πρώτος έλεγχος στον ΕΝ από την αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Με παρέμβαση της κυβέρνησης τότε του ΠΑΣΟΚ του δόθηκε παράταση. Παρατάσεις δίνονται συνεχώς, όπως έγινε και πριν από 17 μήνες.

Ο «Ελληνικός Νηογνώμονας ΑΕ» ιδρύθηκε το 1992, εκτοπίζοντας τον μέχρι τότε δημόσιο φορέα. Είναι αυτός που εκδίδει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας στην πλειοψηφία των ακτοπλοϊκών πλοίων. Οπως αποδεικνύεται, όλα αυτά τα χρόνια αποστολή του δεν ήταν η προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Για παράδειγμα, ενώ ήταν σε επιτήρηση εξέδιδε πιστοποιητικά αξιοπλοΐας στο σάπιο ως το κόκαλο «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», με αποτέλεσμα να ναυαγήσει το 2000 με απολογισμό 81 νεκρούς. Να σημειωθεί ότι τα δικαστήρια του Πειραιά το αίτημα των οικογενειών για δίωξη του ΕΝ το έστειλαν στο αρχείο! Οι εξελίξεις (και) από το 1992 μέχρι σήμερα επιβεβαιώνουν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία που διεκδικούν Ελληνικό Νηογνώμονα κρατικό, υπό λαϊκό έλεγχο, μη κερδοσκοπικό, που θα συμβάλει στην έρευνα και την τεχνολογία για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Νηογνώμονα βέβαια που δεν μπορεί να διασφαλίσει μία κυβέρνηση που υπηρετεί με κάθε τρόπο τα συμφέροντα των εφοπλιστών και γενικά του μεγάλου κεφαλαίου.

Υπερασπιστής του ΕΝ ο Μίχας

Αυτός που έσπευσε να υπερασπιστεί αυτή την εταιρεία είναι ο νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μίχας στο όνομα δήθεν της υπεράσπισης των θέσεων των εργαζομένων. Σε δήλωσή του, προκαλώντας τους ναυτεργάτες και τις οικογένειες των νεκρών από μια σειρά ναυάγια, έφτασε να αναφέρει ότι ο ΕΝ είναι «ιστορική ελληνική εταιρεία με πολυετή πολύτιμη προσφορά στο χώρο της ναυτιλίας», κάτι που ούτε οι εφοπλιστές δεν τόλμησαν να πουν. Ωστόσο, δε λέει, όπως και κανείς από όσους στηρίζουν τον ευρωμονόδρομο, πως ένας νηογνώμονας που λειτουργεί ως επιχείρηση δεν μπορεί να διασφαλίσει το δικαίωμα των εργαζομένων σε σταθερή εργασία, γιατί και τα δικαιώματα των εργαζομένων και την ασφάλεια των πλοίων τα «κρίνει» ανάλογα με το τι κέρδος έχει.

Με δήλωσή του ο Γιάννης Μανουσογιαννάκης, υποψήφιος αντιπεριφερειάρχης Πειραιά με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» και πρόεδρος της ταξικής ναυτεργατικής ένωσης «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ανέφερε μεταξύ άλλων: «Θα ήταν ευχάριστο, αν και υποκριτικό, ο νομάρχης Πειραιά Γ. Μίχας να έδειχνε παρόμοια ευαισθησία για τους χιλιάδες ανέργους που αφήνει καθημερινά η πολιτική της ΕΕ και της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, του οποίου είναι στέλεχος. Αν αντιδρούσε με τον ίδιο τρόπο για τους χιλιάδες ανέργους που τους κόβουν το ρεύμα, το νερό, που δεν έχουν να αγοράσουν τα απολύτως αναγκαία για να επιβιώσουν αυτοί και οι οικογένειές τους. Δυστυχώς όμως για όλους αυτούς, αντί για ευαισθησία, παρέχει στήριξη στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ του οποίου είναι στέλεχος συμβάλλοντας σε αυτή την κατάσταση.

Η ευαισθησία του όμως εκδηλώθηκε και έντονα μάλιστα για τον Ελληνικό Νηογνώμονα. Με πρόσχημα τους εργαζόμενους που θα μείνουν άνεργοι, δίνει συγχωροχάρτι στην μέχρι σήμερα δράση του, που βαρύνεται με μια σειρά τραγικά ναυάγια και εγκλήματα». Ο Γ. Μανουσογιαννάκης καλεί τους εργαζόμενους με τον αγώνα και την ψήφο τους στις εκλογές του Νοέμβρη υπέρ της «Λαϊκής Συσπείρωσης» να καταδικάσουν την αντιλαϊκή πολιτική και αυτούς που την υπηρετούν και την στηρίζουν, πολιτική που για τα κέρδη του μεγάλου κεφαλαίου φτάνει να στέλνει εργαζόμενους στο θάνατο.


ΠΑΜΕ
Προκαλεί ο ΣΕΒ

Τις προκλητικές δηλώσεις του προέδρου του ΣΕΒ καταγγέλλει το ΠΑΜΕ, υπογραμμίζοντας ότι εργαζόμενοι, μικροβιοτέχνες και έμποροι είναι θύματα της ίδιας πολιτικής, αυτής που υπηρετεί τα κέρδη των πολυεθνικών και εκπροσωπεί ο ΣΕΒ. Στο σχόλιό του το ΠΑΜΕ σημειώνει:

«Προκαλεί ο πρόεδρος του ΣΕΒ τους εργαζόμενους και συνολικά τα λαϊκά στρώματα με τις χτεσινές δηλώσεις του για δήθεν μεσαίωνα σε βάρος των επιχειρήσεων στην Ελλάδα και τις απαιτήσεις του για νέα πρόσθετα προνόμια και εξασφάλιση κρατικού χρήματος και εργασιών στους επιχειρηματίες στο όνομα της άρσης αυτού του δήθεν μεσαίωνα σε βάρος των βιομηχάνων και γενικότερα των εργοδοτών.

Τα αστρονομικά κέρδη των επιχειρηματικών και τραπεζικών ομίλων της χώρας μας (από τα μεγαλύτερα σε ποσοστό σε παγκόσμιο επίπεδο) ακόμα και την περίοδο εκδήλωσης της καπιταλιστικής κρίσης από τη μια και οι θάνατοι και οι τραυματισμοί εργαζομένων στους τόπους δουλειάς από την άλλη (επίσης από τα υψηλότερα ποσοστά διεθνώς) κραυγάζουν για την αλήθεια.

Και ας μην προσπαθεί σκόπιμα ο πρόεδρος του ΣΕΒ να βάλει στην ίδια μοίρα την πλειοψηφία των μικροβιοτεχνών και εμπόρων με αυτούς που εκφράζει και τα συμφέροντα των οποίων εκπροσωπεί.

Και οι εργαζόμενοι και η πλειοψηφία των μικροβιοτεχνών και εμπόρων είμαστε θύματα της ίδιας πολιτικής. Αυτής που ενισχύει τα κέρδη της μεγαλοεργοδοσίας και των πολυεθνικών και που ο πρόεδρος του ΣΕΒ με τις προτάσεις του ενδιαφέρεται να πολλαπλασιάσει παρουσιάζοντας και πάλι ως μονόδρομο για όλους το καλό αυτών που εκπροσωπεί.

Μόνο που 10ετίες τώρα καθημερινά επιβεβαιώνεται ότι τα κέρδη τα δικά τους προϋποθέτουν τη δυστυχία των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων, για τους οποίους μονόδρομος είναι η ενιαία δράση τους ενάντια στο μεγάλο κεφάλαιο, στις πολυεθνικές, τα συμφέροντα των οποίων εκφράζει ο πρόεδρος του ΣΕΒ».


ΣΣΕ ΣΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Μεγαλώνει ο εμπαιγμός των εφοπλιστών

Σήμερα η σύσκεψη της Ναυτεργατικής Συνδικαλιστικής Κίνησης

Προβάλλοντας ως φιλεργατική παραχώρηση την αλλαγή της θέσης τους για ετήσια ΣΣΕ με αυξήσεις 1% (από την αρχική που ήταν ευθυγραμμισμένη με την ΕΓΣΣΕ που υπέγραψαν ΣΕΒ - ΓΣΕΕ αλυσοδένοντας μεροκάματα και μισθούς για τρία χρόνια σε άθλια επίπεδα) εμφανίστηκαν οι ακτοπλόοι εφοπλιστές στη χτεσινή, πολλοστή, συνάντηση για τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας Ακτοπλοΐας του 2010! Τροφή, βέβαια, στις προκλήσεις τους δίνει και η πλειοψηφία της ΠΝΟ που χτες υποχώρησε ακόμα και από το αίτημά της για αυξήσεις 4%, ζητώντας πλέον ποσοστό αύξησης 2%.

Την ίδια στιγμή, η ακτοπλοΐα και συνολικά οι θαλάσσιες μεταφορές συγκεντρώνονται στον έλεγχο όλο και λιγότερων εφοπλιστών, εξασφαλίζοντας γι' αυτούς τεράστια κέρδη και πολλαπλά αδιέξοδα για ναυτεργάτες και επιβάτες. Με τη στάση τους για την υπογραφή της Σύμβασης, οι ακτοπλόοι εφοπλιστές συνεχίζουν επιτακτικά να αξιώνουν την επέκταση της πλήρους απελευθέρωσης (άρση του καμποτάζ) - που προώθησε με πρόσφατο νόμο η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για την κρουαζιέρα - και στην ακτοπλοΐα, που σημαίνει ότι τα όσα οδυνηρά βιώνουν σήμερα νησιώτες, ναυτεργάτες συνολικά οι εργαζόμενοι με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες δε θα είναι τίποτα μπροστά σε αυτά που θα έρθουν.

Η Ναυτεργατική Συνδικαλιστική Κίνηση, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για την οργάνωση της δράσης των ναυτεργατών απέναντι στην επίθεση των εφοπλιστών και την πολιτική που την τροφοδοτεί, διοργανώνει σήμερα στις 10.30 το πρωί σύσκεψη στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ