ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 24 Ιούλη 2020
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΒΟΥΛΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟ «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΕΦΥΡΑ»
Νέο πακέτο ρευστότητας για τις τράπεζες

Στο μπαράζ των αντιλαϊκών νομοσχεδίων που περνάει αυτές τις μέρες η κυβέρνηση της ΝΔ, για να προσφέρει πλήθος νέων προνομίων, διευκολύνσεων και χρήμα στο μεγάλο κεφάλαιο, περιλαμβάνεται το νομοσχέδιο που περιέχει το λεγόμενο «Πρόγραμμα Γέφυρα». Οσο κι αν η κυβέρνηση προσπαθεί να το εμφανίσει ως προστασία της πρώτης κατοικίας, στην πραγματικότητα πρόκειται για παροχή νέου πακέτου ρευστότητας και προνομίων προς τις τράπεζες. Δεν λείπουν και από εδώ ρυθμίσεις με νέες φοροαπαλλαγές για τους μεγαλοεπιχειρηματίες, συμπεριλαμβανομένων και των εφοπλιστών, φορολογικά κίνητρα για προσέλκυση επενδύσεων κ.ά.

Τίτλος άλλωστε του νομοσχεδίου είναι «Φορολογικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση της αναπτυξιακής διαδικασίας της ελληνικής οικονομίας (...) και άλλες διατάξεις». Χτες ολοκληρώθηκε η συζήτησή του στην αρμόδια κοινοβουλευτική Επιτροπή, ενώ την Τετάρτη 29 Ιούλη θα ψηφιστεί στην Ολομέλεια.

Οσον αφορά το «Πρόγραμμα Γέφυρα», η τοποθέτηση της ειδικής αγορήτριας του ΚΚΕ Μαρίας Κομνηνάκα ήταν αποκαλυπτική: «Τι εξασφαλίζεται με την 9μηνη συνεισφορά του Δημοσίου στις δόσεις των δανείων, που κυμαίνεται από 30% έως 60% στα "κόκκινα" δάνεια, τα μη εξυπηρετούμενα, με κλιμάκωση μέχρι και 90% στα ενήμερα και εξυπηρετούμενα δάνεια; Οτι για το διάστημα αυτό, οι τράπεζες, καταρχήν, θα μπορέσουν να εισπράξουν με εγγύηση από το Δημόσιο ποσά που θα ήταν τουλάχιστον αμφίβολο, αν όχι αδύνατο να εισπράξουν στους επόμενους 9 μήνες, με τη ραγδαία εκδήλωση των συνεπειών της νέας κρίσης».

Και πρόσθεσε: «Εξασφαλίζεται όμως ταυτόχρονα η απαλλαγή των οφειλετών από έστω αυτό το μερίδιο των οφειλών τους; Οχι. Αφού σε περίπτωση που κατά την εξέλιξη του προγράμματος καθυστερήσει την καταβολή ή δεν μπορέσει να ανταποκριθεί στο υπόλοιπο των δόσεων, και μάλιστα όχι μόνο για τους 9 μήνες αλλά μέχρι και για άλλους 18 μήνες, την περίοδο παρακολούθησης όπως χαρακτηρίζεται στο άρθρο 79, τους ζητάτε πίσω ολόκληρο το ποσό που μέχρι τότε έχει καταβάλει το Δημόσιο, ως αχρεωστήτως καταβληθέν και μάλιστα με τόκο από 2% έως 5%». Βέβαια στις τράπεζες η καταβολή δημόσιου χρήματος δίνεται ανεπιστρεπτί και θα μπορούν από πάνω να προχωρήσουν ανενόχλητες σε πλειστηριασμούς, αφού δεν υπάρχει πλέον καμία προστασία.

Η Μ. Κομνηνάκα ανέφερε ακόμα ότι στη συζήτηση της Επιτροπής με τους εξωκοινοβουλευτικούς φορείς η Ενωση Καταναλωτών ζήτησε να αποσυρθεί αυτή η διαδικασία της επιστροφής.

Επιπλέον ανέδειξε ότι οι ρυθμίσεις αφορούν όσους καταθέσουν σχετικές αιτήσεις έως τις 30 Σεπτέμβρη και δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη τι θα γίνει παραπέρα, με δεδομένο ότι τα ακόμα πιο δύσκολα είναι μπροστά.

Προβλέπεται ακόμα η πλήρης απαλλαγή από τη φορολογία εισοδήματος της δωρεάν διάθεσης ποσών που δίνονται ως μπόνους σε μετόχους εταιρειών, όταν ήδη η φορολογία των διανεμόμενων κερδών, μετά από διαδοχικές μειώσεις από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και της τωρινής κυβέρνησης, έχει φτάσει στο ...5%. Επίσης, η δασμολογική απαλλαγή, στο άρθρο 10, όλων των ειδών που προορίζονται για τον εφοδιασμό και εξοπλισμό πλοίων, κ.ά.

Η Μ. Κομνηνάκα αναφέρθηκε επίσης στο άρθρο 8 του νομοσχεδίου, που αναστέλλει για ένα χρόνο την επιβολή τέλους επιτηδεύματος στους αγρότες, μεταφέροντας το αίτημά τους για πλήρη κατάργηση αυτού του απαράδεκτου χαρατσιού.

Για το άρθρο 18, που λανσάρεται ως μείωση της προκαταβολής φόρου, σημείωσε ότι είναι τουλάχιστον εμπαιγμός για τους χιλιάδες αυτοαπασχολούμενους, αφού «ούτως ή άλλως, λόγω των μεγάλων απωλειών των εισοδημάτων τους στη διάρκεια της κρίσης, είναι δεδομένο ότι δεν θα προέκυπταν και οι αντίστοιχοι φόροι για το 2020». Απαίτησε και εδώ την πλήρη κατάργηση αυτού του άδικου μέτρου.

Σύμπνοια μπροστά στα συμφέροντα του κεφαλαίου

Ο υφυπουργός Οικονομικών Απ. Βεσυρόπουλος, δίνοντας το στίγμα και της γενικότερης κυβερνητικής πολιτικής, ανέφερε ότι το νομοσχέδιο «αποτυπώνει τις ανάγκες των επιχειρήσεων (...) τις ανάγκες της οικονομίας μας, που πρέπει να απαλλαγεί από βαρίδια του παρελθόντος και να καταστεί ανταγωνιστική» - όπου βαρίδια, προφανώς, τα όποια εργατικά - λαϊκά δικαιώματα έχουν απομείνει. Η κριτική του ΣΥΡΙΖΑ, όπως αυτή εκφράστηκε από τον εισηγητή του, ήταν η παραδοχή ότι περιλαμβάνονται «κάποιες θετικές ρυθμίσεις». Ζήτησε δε επιπλέον μέτρα υπέρ της επιχειρηματικότητας, ενώ επιφυλάχθηκε για την ψήφο του στην Ολομέλεια. Επιπλέον κίνητρα για προσέλκυση επενδύσεων ζήτησε και ο Κ. Σκανδαλίδης από το ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ, δηλώνοντας ότι είναι «καταρχήν θετική η διάθεση» του κόμματός του προς το νομοσχέδιο. Τις δικές τους «αναπτυξιακές» προτάσεις κατέθεσαν τα υπόλοιπα αστικά κόμματα.

ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Κατέθεσε πρόταση νόμου για την ανακούφιση της λαϊκής οικογένειας από τα χρέη

Επιτακτικά τα μέτρα που προτείνει το Κόμμα, δεδομένου ότι τα λαϊκά νοικοκυριά πνίγονται στα χρέη

Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ κατέθεσε χτες στη Βουλή πρόταση νόμου, η οποία προβλέπει μέτρα για την ουσιαστική ανακούφιση της λαϊκής οικογένειας από τα χρέη. Με την πρόταση νόμου εισάγονται διατάξεις που στοχεύουν στην ανακούφιση της λαϊκής οικογένειας από την υπερχρέωση στην Εφορία, στα ασφαλιστικά ταμεία, στους ΟΤΑ και στις τράπεζες, προβλέποντας τη δραστική μείωση των χρεών των λαϊκών οικογενειών.

Οπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση: «Τα μέτρα αυτά είναι επιτακτικά αναγκαία, δεδομένου ότι η μεγάλη πλειοψηφία των λαϊκών νοικοκυριών πνίγεται κυριολεκτικά στα χρέη, τα οποία δεν μπορεί να αποπληρώσει, οδηγώντας εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους, αυτοαπασχολούμενους, φτωχούς αγρότες και κτηνοτρόφους κυριολεκτικά σε απόγνωση».

«Η εξέλιξη αυτή - σημειώνεται - δεν είναι τυχαία. Είναι απόρροια των πολιτικών που ακολουθήθηκαν την τελευταία 15ετία, τόσο από τις προηγούμενες όσο και από τη σημερινή κυβέρνηση, της επίθεσης στα δικαιώματα των εργαζομένων που κλιμακώνεται με εφαλτήριο τη νέα κρίση, της φοροεπιδρομής, της ραγδαίας μείωσης των εισοδημάτων τους και του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης που οδηγεί τα λαϊκά στρώματα σε σχετική και απόλυτη εξαθλίωση».

Να σημειωθεί ότι ανάλογη πρόταση νόμου είχε καταθέσει το ΚΚΕ και όταν κυβέρνηση ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος την απέρριψε πανηγυρικά, με την εκκωφαντική σιωπή των υπόλοιπων αστικών κομμάτων.

Συνοπτική παρουσίαση των άρθρων

Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται συνοπτικά τι προβλέπουν τα άρθρα της πρότασης νόμου. Συγκεκριμένα αναφέρεται:

«Με το άρθρο 1 διαγράφονται το σύνολο των τόκων και προσαυξήσεων για οφειλές προς την Εφορία μέχρι 20.000 ευρώ, καθώς επίσης μειώνεται το αρχικό βεβαιωθέν πόσο για συγκεκριμένες κατηγορίες.

Με το άρθρο 2 ρυθμίζονται χρέη προς τα ασφαλιστικά ταμεία μη μισθωτών.

Με το άρθρο 3 δίνεται η δυνατότητα στα Δημοτικά Συμβούλια, με βάση τους όρους και τις προϋποθέσεις που καθορίζονται στο παρόν, να προβαίνουν στη διαγραφή χρεών, βεβαιωθέντων ή μη, με βάση εισοδηματικά κριτήρια και με γνώμονα την προστασία των λαϊκών οικογενειών.

Με το άρθρο 4 ορίζεται το πεδίο εφαρμογής των μέτρων ανακούφισης που προτείνονται με την παρούσα πρόταση νόμου για χρέη προς τις τράπεζες. Ο προσδιορισμός γίνεται με βάση εισοδηματικά κριτήρια, στα οποία προβλέπεται προσαύξηση λόγω παιδιών.

Με το άρθρο 5 δίνεται ο ορισμός της έννοιας "οφειλή προς τις τράπεζες", ο οποίος χρησιμοποιείται για τις ανάγκες της πρότασης νόμου, εκτός αν η έννοια αυτή προσδιορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις της πρότασης νόμου.

Με το άρθρο 6 προβλέπεται ότι από την οφειλή των λαϊκών νοικοκυριών προς τις τράπεζες, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί κατά την έναρξη ισχύος της πρότασης νόμου, διαγράφονται κάθε είδους τόκοι (συμβατικοί, υπερημερίας κ.λπ.).

Με το άρθρο 7 προβλέπεται ότι από το συνολικό ποσό των οφειλών των λαϊκών νοικοκυριών προς τις τράπεζες, μετά την αφαίρεση των τόκων του προηγούμενου άρθρου, διαγράφεται κάθε ποσό που αντιστοιχεί στον τυχόν πραγματοποιηθέντα ανατοκισμό και στην τυχόν πραγματοποιηθείσα κεφαλαιοποίηση κάθε μορφής τόκου, μέχρι την έναρξη ισχύος της πρότασης νόμου.

Με το άρθρο 8 προβλέπεται ότι από τις οφειλές των λαϊκών νοικοκυριών προς τις τράπεζες, όπως αυτές διαμορφώνονται μετά τη διαγραφή των τόκων, του ανατοκισμού και της κεφαλαιοποίησης των κάθε μορφής τόκων, σύμφωνα με τα προηγούμενα άρθρα 6 και 7, διαγράφεται ποσοστό ύψους 50%.

Με το άρθρο 9 ορίζεται ότι:

α) Η εναπομένουσα, μετά τη διαγραφή τόκων, ανατοκισμού και ανακεφαλαιοποίησης κάθε μορφής τόκων και τη διαγραφή ποσοστού 50% του εναπομένοντος ποσού, σύμφωνα με τα πιο πάνω άρθρα 6, 7 και 8, οφειλή των λαϊκών νοικοκυριών προς τις τράπεζες παύει να γεννά τόκους από την έναρξη ισχύος της πρότασης νόμου και για όσο διάστημα διαρκεί η οικονομική κρίση.

β) Επιπλέον, για την στο παραπάνω α' εδάφιο εναπομένουσα προς τις τράπεζες οφειλή, εφόσον αυτή αφορά ανέργους, προβλέπεται αναστολή της πληρωμής τους, για όσο διάστημα διαρκεί η οικονομική κρίση.

Με το άρθρο 10 ορίζεται ότι:

α) Ειδικά για τις οφειλές των ΕΒΕ, προς τις τράπεζες, οι οποίες αφορούν την επαγγελματική τους δραστηριότητα (επαγγελματικά δάνεια), προβλέπεται μείωση σε ποσοστό 30% και αν πρόκειται για ΕΒΕ που έχουν κλείσει τις επιχειρήσεις τους και είναι άνεργοι, η μείωση φτάνει το 50%, για δάνεια μέχρι 300.000 ευρώ.

β) Ειδικά για τις οφειλές των φτωχών αγροτοκτηνοτρόφων και ψαράδων, προς τις τράπεζες, οι οποίες αφορούν την επαγγελματική τους δραστηριότητα (επαγγελματικά δάνεια), προβλέπεται επίσης μείωση, σε ποσοστό 30%.

γ) Διασφαλίζεται, με ευθύνη του κράτους, η παροχή από τα πιστωτικά ιδρύματα και μάλιστα χωρίς υποθήκη ή προσημείωση υποθήκης περιουσιακών τους στοιχείων, άτοκων καλλιεργητικών δανείων σε μικρούς και μεσαίους αγρότες και κτηνοτρόφους για την αγορά καλλιεργητικών εφοδίων για την τρέχουσα καλλιεργητική περίοδο.

Με το άρθρο 11 προβλέπεται η αυτοδίκαιη παύση κάθε μορφής πράξης αναγκαστικής εκτέλεσης από πλευράς των τραπεζών, σε βάρος των οφειλετών λαϊκών οικογενειών, για οφειλόμενα ποσά μέχρι την έναρξη ισχύος της πρότασης νόμου.

Με το άρθρο 12, παίρνοντας υπόψη κυρίως το γεγονός ότι η Αγροτική Τράπεζα Ελλάδας ΑΕ είχε υποθηκεύσει τα περιουσιακά στοιχεία των αγροτών για αξία πολλαπλάσια του ύψους των χορηγηθέντων προς αυτούς δανείων, προτείνεται ο αυτοδίκαιος περιορισμός του ύψους των απαιτήσεων των πιστωτικών ιδρυμάτων που εξασφαλίζονται με υποθήκη ή με προσημείωση υποθήκης σε βάρος των περιουσιακών στοιχείων κάθε δανειολήπτη, στο ύψος του αρχικού ποσού της σύμβασης δανείου.

Με το άρθρο 13 προβλέπεται η κατάργηση κάθε διάταξης που έρχεται σε αντίθεση με τις διατάξεις της πρότασης νόμου.

Με το άρθρο 14 καθορίζεται ο χρόνος έναρξης ισχύος των διατάξεων της πρότασης νόμου».

Η πρόταση νόμου

«Αρθρο 1

1. Διαγράφονται το σύνολο των τόκων και προσαυξήσεων για οφειλές προς το Δημόσιο μέχρι 20.000 ευρώ και

2. Για τις ως άνω οφειλές μειώνεται το αρχικό βεβαιωθέν χρέος κατά 30% για οφειλέτες με ετήσιο φορολογητέο εισόδημα μέχρι 20.000 ευρώ. Για τους ανέργους η διαγραφή της ως άνω οφειλής ανέρχεται σε 50%.

Αρθρο 2

  • Διαγράφονται οι τόκοι και οι προσαυξήσεις για χρέη μέχρι 50.000 ευρώ προς τα ασφαλιστικά ταμεία των μη μισθωτών. Για τους ασφαλισμένους στον ΟΓΑ διαγράφονται οι τόκοι και οι προσαυξήσεις για χρέη μέχρι 20.000 ευρώ.
  • Καταργείται η εισφορά του κλάδου υγείας και τα χρέη που προκύπτουν από αυτήν διαγράφονται.
  • Χορηγείται σύνταξη σε όσους έχουν συμπληρώσει τις προϋποθέσεις εφόσον η συνολική οφειλή δεν ξεπερνά τις 50.000 ευρώ.
  • Η οφειλή που προκύπτει από τις παραπάνω διατάξεις προς τα ασφαλιστικά ταμεία και το Δημόσιο ρυθμίζεται σε άτοκες, μηνιαίες, ισόποσες δόσεις, οι οποίες σε ετήσια βάση να μην ξεπερνούν το 5% του ετήσιου φορολογητέου εισοδήματος μέχρι ύψους 20.000 ευρώ.

Αρθρο 3

Μετά την παράγραφο 2 του άρθρου 174 του ν. 3463/2006, προστίθεται παράγραφος 3, ως εξής:

3α. "Με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του αριθμού των μελών του, είναι δυνατή η διαγραφή κάθε είδους χρεών, βεβαιωθέντων ή μη, προς τους δήμους ολόκληρων ή εν μέρει για τους απόρους, τα άτομα με αναπηρίες, τους πολύτεκνους, τους τρίτεκνους, τις μονογονεϊκές οικογένειες και τους μακροχρόνια ανέργους, όπως η ιδιότητα των ανωτέρω οριοθετείται αντίστοιχα από την κείμενη νομοθεσία, καθώς και τους δικαιούχους του πρώτου κεφαλαίου του ν. 4320/2015 (Α' 29) και για περίπτωση που αποδεδειγμένα υπάρχει οικονομική αδυναμία που προήλθε ανεξάρτητα από δική τους υπαιτιότητα. Με την ίδια απόφαση μπορεί να τίθενται και τα εισοδηματικά κριτήρια για τη χορήγηση της ως άνω διαγραφής χρεών, ή μείωση, ή δοσοποίησή τους".

β. "Οι ΔΕΥΑ και τα ΝΠΔΔ των δήμων με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου τους μπορούν να αποφασίζουν κατά αντιστοιχία και με τα ίδια κριτήρια μετά από αίτηση των χρηστών τους. Οι ΔΕΥΑ μπορούν επίσης να θεσπίζουν διαγραφή χρεών ολοκληρωτικά ή εν μέρη, καθώς και τη δοσοποίησή τους για επαγγελματίες και αγρότες που αποδεδειγμένα υπάρχει οικονομική αδυναμία, που προήλθε από γεγονότα ανεξάρτητα από δική τους υπαιτιότητα και των οποίων το οικογενειακό ετήσιο εισόδημα δεν υπερβαίνει τις 12 χιλιάδες (12.000) ευρώ. Με την ίδια απόφαση τίθενται τα εισοδηματικά και άλλα κοινωνικά κριτήρια για τη χορήγηση της ως άνω διαγραφής χρεών, ή μείωση ή δοσοποίηση τους".

-- Η υφιστάμενη παράγραφος 3 του άρθρου 174 του ν. 3463/2006 αναριθμείται και παίρνει τον αύξοντα αριθμό 4.

Αρθρο 4

Πεδίο εφαρμογής

Τα μέτρα που προβλέπονται στα επόμενα άρθρα αφορούν οικογένειες με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα μέχρι 40.000 ευρώ, προσαυξανόμενο κατά 5.000 ευρώ για κάθε παιδί, εκτός αν άλλως ορίζεται ειδικά στις επιμέρους διατάξεις της πρότασης νόμου

Αρθρο 5

Ορισμός εννοιών

Ως οφειλές προς τα πιστωτικά ιδρύματα για τις ανάγκες της πρότασης νόμου ορίζονται οι οφειλές από κάθε μορφής δάνειο καθώς και οι οφειλές από πιστωτικές κάρτες.

Αρθρο 6

Διαγραφή τόκων

Από την οφειλή των λαϊκών νοικοκυριών προς τα πιστωτικά ιδρύματα, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί μέχρι την έναρξη ισχύος της παρούσας, διαγράφεται το σύνολο των κάθε μορφής τόκων που έχουν γεννηθεί μέχρι την πιο πάνω στιγμή.

Αρθρο 7

Διαγραφή των ποσών των τόκων που κεφαλαιοποιήθηκαν και ανατοκίστηκαν

Από το συνολικό ποσό των οφειλών των λαϊκών νοικοκυριών προς τα πιστωτικά ιδρύματα, όπως διαμορφώνονται μετά την εφαρμογή του πιο πάνω άρθρου 7, διαγράφεται κάθε ποσό που αντιστοιχεί σε τυχόν πραγματοποιηθέντα ανατοκισμό και κεφαλαιοποίηση κάθε μορφής τόκων.

Αρθρο 8

Διαγραφή του 50% των οφειλών

Από τις οφειλές των λαϊκών νοικοκυριών προς τα πιστωτικά ιδρύματα, όπως αυτές διαμορφώνονται μετά την εφαρμογή των άρθρων 6 και 7 της παρούσας, διαγράφεται ποσό που αντιστοιχεί στο 50% αυτών, εφόσον το ύψος των δανείων δεν ξεπερνά τις 200.000 ευρώ για στεγαστικά δάνεια, τις 30.000 ευρώ για καταναλωτικά και τις 20.000 ευρώ για τις πιστωτικές κάρτες.

Αρθρο 9

Πάγωμα των οφειλών, αναστολή πληρωμών

1. Οι εναπομένουσες, μετά την εφαρμογή των άρθρων 6, 7 και 8 της παρούσας, οφειλές των λαϊκών νοικοκυριών προς τα πιστωτικά ιδρύματα παύουν να γεννούν τόκους για όσο διάστημα διαρκεί η οικονομική κρίση.

2. Αναστέλλεται η πληρωμή, για όσο διάστημα διαρκεί η οικονομική κρίση, των εναπομενουσών μετά την εφαρμογή των άρθρων 6, 7 και 8 της παρούσας, οφειλών προς τα πιστωτικά ιδρύματα, εφόσον αυτές αφορούν ανέργους.

Αρθρο 10

Μείωση των οφειλών των ΕΒΕ, των φτωχών αγροτοκτηνοτρόφων και των ψαράδων προς τα πιστωτικά ιδρύματα

1. Οι οφειλές των ΕΒΕ προς τα πιστωτικά ιδρύματα, οι οποίες αφορούν την επαγγελματική τους δραστηριότητα, όπως αυτές διαμορφώνονται μετά την εφαρμογή των άρθρων 7 και 8 της παρούσας, μειώνονται σε ποσοστό 30% εάν διατηρούν την επιχείρησή τους και κατά 50% εάν την έχουν κλείσει και είναι άνεργοι και για ύψος δανείων μέχρι 300.000 ευρώ.

2. Οι οφειλές των φτωχών αγροτοκτηνοτρόφων και ψαράδων προς τα πιστωτικά ιδρύματα, οι οποίες αφορούν την επαγγελματική τους δραστηριότητα, όπως αυτές διαμορφώνονται μετά την εφαρμογή των άρθρων 7 και 8 της παρούσας, μειώνονται σε ποσοστό 30% και για ύψος δανείων μέχρι 300.000 ευρώ.

3. Με ευθύνη του κράτους διασφαλίζεται η παροχή από τα πιστωτικά ιδρύματα και χωρίς υποθήκη ή προσημείωση υποθήκης περιουσιακών τους στοιχείων, άτοκων καλλιεργητικών δανείων σε μικρούς και μεσαίους αγρότες και κτηνοτρόφους για να ανταποκριθούν στην αγορά καλλιεργητικών εφοδίων για την τρέχουσα καλλιεργητική περίοδο.

Αρθρο 11

Παύση πράξεων αναγκαστικής εκτέλεσης εκ μέρους των πιστωτικών ιδρυμάτων εναντίον των λαϊκών οικογενειών

Από την έναρξη ισχύος της παρούσας, παύει αυτοδίκαια οποιαδήποτε πράξη αναγκαστικής εκτέλεσης ή άλλο αναγκαστικό μέτρο εκ μέρους των πιστωτικών ιδρυμάτων σε βάρος των λαϊκών οικογενειών, των ανέργων, των αυτοαπασχολούμενων, των μικρών ΕΒΕ, των αγροτοκτηνοτρόφων και των ψαράδων, κατά την έννοια της παρούσας πρότασης νόμου, για οφειλές των τελευταίων, το ύψος των οποίων έχει υπολογιστεί, είτε συμβατικά είτε άλλως πως, με τρόπο που αντιβαίνει στις διατάξεις της παρούσας.

Αρθρο 12

Περιορισμός της υποθήκης στο ύψος του αρχικού δανείου

Από την έναρξη ισχύος της παρούσας περιορίζεται αυτοδίκαια το ύψος των απαιτήσεων των πιστωτικών ιδρυμάτων που εξασφαλίζονται με υποθήκη ή με προσημείωση υποθήκης σε βάρος των περιουσιακών στοιχείων των δανειοληπτών, στο ύψος του αρχικού ποσού της σύμβασης δανείου.

Αρθρο 13

Καταργούμενες διατάξεις

Καταργείται κάθε νομοθετική διάταξη ή άλλη, έστω και συμβατική ρύθμιση, η οποία αντιβαίνει στις ρυθμίσεις της παρούσας.

Αρθρο 14

Εναρξη ισχύος

Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν άλλως ορίζεται από τις επιμέρους διατάξεις της».

Δραστηριότητα ΚΟ του ΚΚΕ
Για το νερό στην Κέρκυρα

Πολιτική εκδήλωση - συζήτηση, με θέμα «Νερό κοινωνικό αγαθό και όχι εμπόρευμα - Οι εξελίξεις και οι θέσεις του ΚΚΕ», οργανώνουν αύριο Σάββατο στις 7.30 μ.μ., στην Αχαράβη, έξω από την τράπεζα, οι ΚΟ Βόρειας Κέρκυρας του ΚΚΕ. Θα μιλήσουν: Ελπίδα Χαραλάμπους, βιολόγος, και Τζένη Σκέμπρη, οικονομολόγος, μέλος της ΤΕ Κέρκυρας του ΚΚΕ. Θα γίνουν παρεμβάσεις από εκλεγμένους της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στην Τοπική Διοίκηση και θα ακολουθήσει συζήτηση. Η εκδήλωση θα ολοκληρωθεί με καλλιτεχνικό πρόγραμμα.

Αλλες δραστηριότητες

Σήμερα Παρασκευή:

-- Περιοδεία της ΚΟΒ Προσφυγικών Αχαΐας, στις 7.30 μ.μ. στην περιοχή των Προσφυγικών, με επικεφαλής τον Κώστα Μουγκογιάννη, μέλος της ΕΠ Δυτικής Ελλάδας του ΚΚΕ. Επίσης, εξορμήσεις της ΚΟΒ Δυτικής Αχαΐας στα ξενοδοχεία της περιοχής με επικεφαλής τον Νίκο Νιφάκο, μέλος της ΤΕ Αχαΐας του ΚΚΕ.

-- Η ΚΟΒ Ανθεμίων οργανώνει σύσκεψη στις 8 μ.μ. στην πλατεία Επισκοπής Νάουσας, με ομιλητή τον Ευθύμη Δημάκη, μέλος του Γραφείου Περιοχής Κ. Μακεδονίας του ΚΚΕ.

Αύριο Σάββατο, στις 12.30 μ.μ., εξόρμηση της ΤΕ Αχαΐας στο καράβι της γραμμής Πάτρα - Κεφαλονιά, με επικεφαλής την Κατερίνα Σίμου, μέλος της ΤΕ Αχαΐας.

Την Κυριακή 26 Ιούλη:

-- Οι ΚΟ Αιγιαλείας Αχαΐας και το Παράρτημα της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ καλούν σε εκδήλωση τιμής και μνήμης των θυμάτων της περιόδου 1941 - 1949, στις 7.30 μ.μ. στην πλατεία Κουνινάς. Θα μιλήσει ο Νίκος Καραθανασόπουλος, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτής Αχαΐας.

-- Η ΤΕ Κορινθίας διοργανώνει εκδήλωση, στις 12 μ. στο μνημείο της Στυμφαλίας, για τη «Μάχη της Σοδειάς». Θα μιλήσει ο Νίκος Κουτουμάνος, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.

-- Σε πολιτική συγκέντρωση της ΚΟ Αστακού, στις 8.30 μ.μ. στο καφενείο Μπουκουβάλα (παραλία Αστακού), θα μιλήσει ο Νίκος Παπαναστάσης, βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΚΚΕ.

-- Η ΤΟ Κοζάνης και το Παράρτημα Κοζάνης της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ διοργανώνουν στις 9 π.μ. εκδήλωση μνήμης και τιμής στους νεκρούς του ΕΑΜ - ΕΛΑΣ της Μάχης της Καλαμιάς.

-- Η ΤΟ Καστοριάς - Βοΐου διοργανώνει στις 11.30 π.μ. εκδήλωση μνήμης και τιμής στους μαχητές και τις μαχήτριες του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας, στη Σπανούρα Κοτύλης στον Γράμμο. Στην εκδήλωση θα μιλήσει ο Γιώργος Στραβού, μέλος του Γραφείου Περιοχής Δυτ. Μακεδονίας του ΚΚΕ.

-- Οι ΤΟ Αρκαδίας και Λακωνίας μαζί με τα αντίστοιχα Παραρτήματα της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ καλούν σε εκδήλωση τιμής και μνήμης, στον Κοσμά Κυνουρίας, για τους αγωνιστές των ΕΑΜ - ΕΛΑΣ - ΕΠΟΝ και του ΔΣΕ. Στις 11.30 π.μ. θα γίνει κατάθεση στεφάνων στο μνημείο της Μάχης του Ιούλη 1943 και θα ακολουθήσει στις 12 μ. ομιλία στην πλατεία.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ