Κατατέθηκε χτες στη Βουλή, από τον υπουργό Εσωτερικών Π. Παυλόπουλο, το νομοσχέδιο για τη μεταναστευτική πολιτική
Οι κατευθύνσεις αυτές αποτυπώνονται, άλλωστε, σαφέστατα στο νομοσχέδιο που παρουσίασε χθες ο υπουργός Εσωτερικών, Π. Παυλόπουλος, καθώς οι μετανάστες από το 2006, οπότε και θα τεθεί σε ισχύ ο νόμος, θα εισέρχονται στη χώρα, βάσει λίστας στην οποία θα καταγράφονται οι ανάγκες σε εργατικό δυναμικό. Οι δε μετανάστες που ήδη ζουν και εργάζονται παράνομα στη χώρα μπορούν μέχρι τις 31 Δεκέμβρη 2005 να υποβάλουν αίτηση για την απόκτηση άδειας διαμονής με ισχύ ένα χρόνο, εφόσον μένουν στην Ελλάδα τουλάχιστον 12 μήνες, κάτι που θα αποδεικνύεται αποκλειστικά από την τελευταία θεώρηση εισόδου του διαβατηρίου τους. Οσοι δεν έχουν θεώρηση παραμένουν παράνομοι, που σημαίνει ακόμα πιο φτηνοί, ακόμα πιο εκμεταλλεύσιμοι.
Επίσης παρατείνεται μέχρι τα τέλη του 2005 η ισχύς των αδειών διαμονής, που έληγαν (μέσω παράτασης που είχε δοθεί) μέχρι τις 30 Ιούνη 2004 ή μετά από την εν λόγω ημερομηνία. Οι αιτήσεις για την ανανέωση της άδειας διαμονής υποβάλλονται στην αρμόδια Περιφέρεια. Απαιτείται να έχουν ασφαλιστική κάλυψη 150 ημερών ημερησίως το χρόνο, την οποία μπορούν να εξαγοράσουν εφάπαξ και χωρίς προσαυξήσεις από τον αρμόδιο ασφαλιστικό φορέα. Την ίδια ώρα, παραμένει το τσουχτερό παράβολο που θα πρέπει να καταθέσουν οι μετανάστες για να λάβουν άδεια παραμονής. Αυτό ανέρχεται σε 150 ευρώ για την πρώτη άδεια παραμονής με ισχύ ένα χρόνο και σε 300 ευρώ για τη διετή άδεια παραμονής. Σημειώνουμε ότι η άδεια θα ανανεώνεται ανά δύο χρόνια.
Στο μεταξύ, νέοι φραγμοί τίθενται στους μετανάστες, αφού δεν τους επιτρέπεται για το διάστημα που ισχύει η άδεια παραμονής να αλλάξουν μορφή εργασίας. Το ίδιο ισχύει και για όσους έρχονται στην Ελλάδα για εποχιακή εργασία. Η άδεια, με την έναρξη εφαρμογής του νόμου, θα έχει ενιαία μορφή (άδεια παραμονής και εργασίας μαζί) και θα εκδίδεται από την Περιφέρεια. Επίσης παραμένει η αυθαιρεσία, να μπορεί αναιτιολόγητα ο πρόξενος να αρνηθεί σε αλλοδαπό τη χορήγηση θεώρησης εισόδου στη χώρα. Παράλληλα, ο αυθαίρετος ορισμός της «προσωπικότητας» αναμένεται να αποτελεί κριτήριο χορήγησης άδειας. Αυτήν θα εξετάζουν οι Επιτροπές Μετανάστευσης που συστήνονται σε κάθε νομό Περιφέρειας, με έργο τη διατύπωση γνώμης για τη χορήγηση ή μη της άδειας.
Επιπρόσθετα, μειώνεται ο αριθμός όσων δικαιούνται άδεια παραμονής για ανθρωπιστικούς λόγους, καθώς περιορίζεται σε περιπτώσεις θυμάτων εργατικών ατυχημάτων και εγκληματικών πράξεων ή με σοβαρά προβλήματα υγείας. Αποκλείονται από την οικογενειακή επανένωση οι υπερήλικες γονείς.
Θεσπίζεται το καθεστώς τού «επί μακρόν διαμένοντος» για όσους έχουν συμπληρώσει πενταετία στη χώρα. Για να λάβει κάποιος αυτή την ιδιότητα θα πρέπει, ανάμεσα σε άλλα, να έχει ...επαρκή γνώση της ελληνικής γλώσσας, της ιστορίας και του ελληνικού πολιτισμού. Δηλαδή, θα γίνει της αυθαιρεσίας το κάγκελο.
Τέλος, να σημειώσουμε ότι η κυβέρνηση δεν εξετάζει το ενδεχόμενο απόκτησης από τους μετανάστες πολιτικών δικαιωμάτων, με το σκεπτικό πως θα ήταν ...λαϊκισμός να συμβεί αυτό, πριν διαμορφωθεί το πλαίσιο διαμονής τους στη χώρα.
Δυο μόλις μέρες, μετά την επέτειο της «Παγκόσμιας Μέρας Προσφύγων», το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε Εκθεση που επιβεβαιώνει το ρόλο του ως οργάνου νομιμοποίησης των αντιμεταναστευτικών, αντιπροσφυγικών και γενικότερων αντιλαϊκών πολιτικών της ΕΕ. Η Εκθεση αφορά στη θέσπιση Κοινοτικού Κώδικα για τη διέλευση των εξωτερικών και εσωτερικών συνόρων της Ενωσης, που θα αντικαταστήσει το κεκτημένο Σένγκεν και το σχετικό Κανονισμό του Συμβουλίου. Την απαράδεκτη αυτή πολιτική καταδίκασε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, Θανάσης Παφίλης, επεξηγώντας την καταψήφιση της Εκθεσης από την Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ.
Ο Κοινοτικός Κώδικας για τη διέλευση των εξωτερικών και εσωτερικών συνόρων της ΕΕ έρχεται να εφαρμόσει τις ρατσιστικές και αντιμεταναστευτικές αποφάσεις της Σεβίλλης και της Θεσσαλονίκης, για τη δημιουργία μιας ΕΕ - φρούριου, εχθρικής και απάνθρωπης απέναντι στα θύματα της πολιτικής του ιμπεριαλισμού και του διεθνούς μονοπωλιακού κεφαλαίου, όταν επιχειρούν να διαβούν τα σύνορά της.
Ο ξένος υπήκοος που θέλει να εισέλθει και να παραμείνει στην ΕΕ για 3 μήνες το πολύ, δεν αρκεί να είναι εφοδιασμένος με όλα τα απαραίτητα έγγραφα, να πείσει ότι έχει νόμιμους λόγους και επαρκή οικονομικά μέσα, για να ζήσει το διάστημα αυτό, να δώσει λεπτομερείς πληροφορίες για το πού/ πώς θα μείνει, αλλά επιπλέον πρέπει να μην «είναι καταχωρισμένος ως ανεπιθύμητος στο Σύστημα Πληροφοριών Σένγκεν» ή να μη θεωρηθεί ότι «αποτελεί απειλή για τη δημόσια τάξη, την εσωτερική ασφάλεια, τη δημόσια υγεία ή τις διεθνείς σχέσεις ενός εκ των κρατών - μελών». Αν λάβουμε υπόψη ότι το 89% των εγγραφών του Συστήματος Πληροφοριών Σένγκεν αφορούν μη κατηγορούμενα άτομα (στηρίζονται δηλαδή σε ανεπιβεβαίωτες καταγγελίες των γνωστών πληροφοριοδοτών), καταλαβαίνουμε το μέγεθος της αυθαιρεσίας και καταστολής σε βάρος των αλλοδαπών.
Η αντιμεταναστευτική πολιτική της ΕΕ αποδεικνύεται και από την κάθετη πτώση των εγκρίσεων αιτήσεων ασύλου, από τις προετοιμασίες για δημιουργία στρατοπέδων συγκέντρωσης μεταναστών κ.ο.κ. Η δήθεν ευαίσθητη για τα ανθρώπινα δικαιώματα ΕΕ ανοίγει επιλεκτικά τα σύνορά της τόσο, όσο αυτό εξυπηρετεί τα συμφέροντα του κεφαλαίου για φτηνή εργατική δύναμη.