ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 3 Μάρτη 2023
Σελ. /24
Θρήνος και οργή για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα

Στους 57 οι νεκροί | Η εταιρεία δεν έχει ενημερώσει ακόμα για τον ακριβή αριθμό των επιβατών

Οι προσπάθειες των πυροσβεστών συνεχίζονται στον τόπο της τραγωδίας

MotionTeam

Οι προσπάθειες των πυροσβεστών συνεχίζονται στον τόπο της τραγωδίας
Δύο μέρες έχουν περάσει από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και το συναίσθημα που κυριαρχεί στην πόλη της Λάρισας, αλλά και σε όλη τη χώρα, είναι της θλίψης και της οργής για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα, που κόστισε τη ζωή σε δεκάδες ανθρώπους.

Εξω από το Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, όπου φτάνουν οι σοροί που έχουν ανασυρθεί από τα συντρίμμια της επιβατικής αμαξοστοιχίας, διαδραματίζονται τραγικές σκηνές. Γονείς, συγγενείς και φίλοι των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους θρηνούν για τους νεκρούς, άλλοι περιμένουν με αγωνία να μάθουν για δικούς τους ανθρώπους που αγνοούνται. Εντός της ημέρας σήμερα αναμένεται να ξεκινήσει η ενημέρωση των συγγενών για τα αποτελέσματα της ταυτοποίησης μέσω DNA.

Την οδύνη διαδέχεται η οργή για το έγκλημα που συντελέστηκε πάνω στις ράγες μιας πολιτικής που θυσιάζει την ασφάλεια για τα κέρδη. Η φράση «αλήτες, μου φάγατε το παιδί», που φώναζε μια μάνα μόλις ταυτοποίησε το παιδί της, δεν πρέπει να ξεχαστεί.

Μεγάλη αγανάκτηση επικρατεί και για το γεγονός ότι η εταιρεία «Hellenic Train» δεν είχε στοιχεία για τη θέση και το βαγόνι όπου βρισκόταν ο κάθε επιβάτης, παρά το γεγονός ότι τα εισιτήρια είχαν αγοραστεί ηλεκτρονικά και με ονοματεπώνυμο. Δεν είχε ακριβή στοιχεία ούτε καν για τον συνολικό αριθμό των επιβατών του μοιραίου τρένου που συγκρούστηκε με την εμπορική αμαξοστοιχία...

Η οργή των συγγενών θυμάτων και αγνοούμενων ξεχειλίζει

INTIME NEWS

Η οργή των συγγενών θυμάτων και αγνοούμενων ξεχειλίζει
Η επίσημη ενημέρωση κάνει λόγο για 46 επιβεβαιωμένους νεκρούς μέχρι τώρα. Ωστόσο η προϊσταμένη της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Λάρισας, Ρουμπίνη Λεοντάρη, μιλώντας σε Μέσα Ενημέρωσης δήλωσε ότι οι νεκροί πλέον ανέρχονται στους 57. Σύμφωνα με όσα ανέφερε, χτες μεταφέρθηκαν στο νεκροτομείο 14 απανθρακωμένες σοροί. Κατά την ίδια, οι αγνοούμενοι που έχουν δηλωθεί στην ΕΛ.ΑΣ. είναι 56, ενώ υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο κάποιοι επιβάτες του τρένου να μην έχουν δηλωθεί.

Προβλέπεται ότι τα θύματα θα είναι περισσότερα, και ο συνολικός αριθμός θα ανακοινωθεί αφού ολοκληρωθούν η έρευνα σε όλα τα βαγόνια και η διαδικασία αναγνώρισης και ταυτοποίησης μέσω του DNA από το ειδικό κλιμάκιο της αστυνομίας. Οι διασώστες τονίζουν ότι ο αριθμός των ανθρώπων που βρέθηκαν σε κάποια από τα βαγόνια μπορεί τελικά να είναι μεγαλύτερος από ό,τι αρχικά είχε εκτιμηθεί, αφού - ενδεικτικά - στο δεύτερο βαγόνι, το οποίο απομακρύνθηκε από το σημείο της σύγκρουσης, οι διασώστες ανέμεναν να βρουν λείψανα από 13 άτομα αλλά τελικά εντοπίστηκαν τα λείψανα περισσότερων ανθρώπων.

Σε κρίσιμη κατάσταση 6 τραυματίες

Την ίδια ώρα, 54 τραυματίες από τη σύγκρουση των τρένων νοσηλεύονται σε νοσοκομεία της χώρας και 6 είναι διασωληνωμένοι σε κρίσιμη κατάσταση. Συγκεκριμένα, 21 τραυματίες νοσηλεύονται στα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης και της Θεσσαλίας, στο ΑΧΕΠΑ 14 και άλλοι 3 στο Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης «Γεννηματάς».

Επίσης, 2 νοσηλευόμενοι βρίσκονται στο Γενικό Νοσοκομείο Κατερίνης και άλλοι 2 στα Νοσοκομεία Τρικάλων και Καρδίτσας. Η κατάσταση 35 τραυματιών που νοσηλεύονται στα δύο νοσοκομεία της Λάρισας - εκτός από όσους νοσηλεύονται σε ΜΕΘ - είναι διαχειρίσιμη και βρίσκονται όλοι εκτός κινδύνου.

Δύο χειρουργεία ολοκληρώθηκαν σε παιδιά που είχαν υποστεί κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, ενώ πρώτες βοήθειες παρασχέθηκαν σε όλους τους τραυματίες. Κάποιοι, μάλιστα, μετά τις πρώτες ώρες και αφού δέχτηκαν τη φροντίδα των γιατρών στα ΤΕΠ, πήραν εξιτήριο.

Συνεχίζονται οι έρευνες

Το τρίτο βαγόνι της αμαξοστοιχίας του δυστυχήματος στα Τέμπη επιχειρούσαν χτες να τεμαχίσουν τα συνεργεία, ώστε να μοιραστεί το βάρος του και να μετακινηθεί, καθώς εκεί επικεντρώνονται στο εξής οι έρευνες για τον εντοπισμό επιβατών. Παράλληλα, με τη βοήθεια γερανοφόρων οχημάτων ειδικές ομάδες συνεχίζουν να επιχειρούν στα δύο πρώτα βαγόνια, που έχουν γίνει μια άμορφη μάζα σιδερικών και έχουν καεί ολοσχερώς. Τα πάντα γίνονται με μεγάλη προσοχή, λόγω της επικινδυνότητας της κατάστασης και του μεγάλου όγκου των βαγονιών.

Σύμφωνα με τις αρχές, θα ελεγχθούν όλα τα κομμάτια του τρένου ξανά και ξανά μέχρι να υπάρξει η βεβαιότητα ότι έχουν ερευνηθεί τα πάντα. Οι διασώστες και οι ομάδες της ΕΜΑΚ, βήμα - βήμα, ερευνούν κάθε σπιθαμή των βαγονιών και αναζητούν διόδους για να μπορέσουν να εισέλθουν σε όλα τα σημεία.

Προθεσμία έλαβε ο σταθμάρχης

Στο μεταξύ, λίγο μετά τις 11.30 χτες το πρωί προσήχθη στο Δικαστικό Μέγαρο Λάρισας ενώπιον του εισαγγελέα ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας, παίρνοντας τριήμερη προθεσμία προκειμένου να απολογηθεί, αύριο Σάββατο. Αντιμετωπίζει βαρύτατες κατηγορίες, δεδομένου ότι έχει ήδη παραδεχτεί το μοιραίο λάθος του.

Χαρακτηρίζεται υπαίτιος του δυστυχήματος και κατηγορείται, εκτός των άλλων, για ανθρωποκτονία από αμέλεια (άρθρο 302 του Ποινικού Κώδικα), σωματική βλάβη από αμέλεια (314 ΠΚ) και επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία μέσων (291 ΠΚ).

Ακόμα, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου καλεί τον επικεφαλής της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, Σταμάτη Δασκαλόπουλο, να αναζητήσει τους υπαίτιους, «όποιοι κι αν είναι, όπου κι αν ανήκουν, από όπου κι αν προέρχονται, ό,τι κι αν εκπροσωπούν», και η έρευνα να μην περιοριστεί στις ευθύνες συγκεκριμένων ατόμων. Επίσης, ήδη έχουν ξεκινήσει από συγγενείς θυμάτων οι κινήσεις για την κατάθεση αγωγών εναντίον όλων των υπεύθυνων για την τραγωδία.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
«Εβγαλε πόρισμα» πως δεν φταίει η εγκληματική πολιτική της «απελευθέρωση»ς

Να συγκαλύψει τις ευθύνες της και την κρατική ευθύνη, να βγάλει «λάδι» την πολιτική της «απελευθέρωσης» και εμπορευματοποίησης των συγκοινωνιών, που δημιουργεί σε κάθε βήμα τους όρους για τα τραγικά δυστυχήματα, επιχειρεί η κυβέρνηση της ΝΔ, με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο να επαναλαμβάνει χτες ότι «ξεκίνησε ήδη έρευνα από τις αρμόδιες Αρχές για τα αίτια του δυστυχήματος», κι ενώ ήδη από προχτές ο πρωθυπουργός έσπευδε να προκαταλάβει ότι «όλα δείχνουν πως το δράμα οφείλεται δυστυχώς κυρίως σε τραγικό ανθρώπινο λάθος».

Ο Γ. Οικονόμου μάλιστα το «τερμάτισε», λέγοντας ότι «εξίσου σημαντικό είναι η τραγική αυτή εμπειρία να αναλυθεί σε βάθος, ώστε να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να μην επαναληφθεί ένα τέτοιο συμβάν», αποσιωπώντας ότι η πολιτική «απελευθέρωσης» των σιδηροδρομικών γραμμών, που υπηρετούν, αντιμετωπίζει τα μέτρα ασφαλείας ως «κόστος».

Αλλωστε, βγάζοντας «λάδι» την πολιτική τους μίλησε γενικά και αόριστα για «διαχρονικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση των σιδηροδρομικών έργων ...που έχουν τις αιτίες τους σε χρόνιες παθογένειες του Ελληνικού Δημοσίου, σε στρεβλώσεις δεκαετιών», για να παρουσιάσει σαν «στρέβλωση» την τραγική για τον λαό κανονικότητα του βάρβαρου συστήματός τους.

«Ομως για όλα αυτά θα έχουμε τη δυνατότητα να συζητήσουμε αναλυτικότερα το επόμενο διάστημα. Με ειλικρίνεια, στοιχεία, νηφαλιότητα, πάντοτε με αλήθεια», πρόσθεσε, προετοιμάζοντας για άλλον έναν γύρο προεκλογικής κοκορομαχίας με τον ΣΥΡΙΖΑ πάνω και σε αυτό το προδιαγεγραμμένο έγκλημα, και αξιοποιώντας τη στάση συνενοχής του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος ακόμα και χτες επιστράτευε το γνωστό έργο του «θα λογαριαστούμε μετά».

Στο μεταξύ, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος έσπευσε εμμέσως πλην σαφώς να δώσει και τη σχετική κάλυψη και στην εταιρεία που δεν ξέρει να πει ούτε καν πόσοι επέβαιναν στο τρένο με τα διάφορα περί «ηλεκτρονικών εισιτηρίων» και ανθρώπων που ανεβοκατεβαίνουν στους σταθμούς.

Τέλος, αλγεινή εντύπωση προκάλεσε και η προσπάθειά του να προσπεράσει την απρόκλητη επίθεση των ΜΑΤ κατά της κινητοποίησης, με χημικά και χειροβομβίδες κρότου - λάμψης, προχτές έξω από τα γραφεία της εταιρείας «Hellenic Train» στη Λεωφ. Συγγρού. Ερωτηθείς σχετικά, δήλωσε ...άγνοια: «Δεν ξέρω το συγκεκριμένο περιστατικό που μου λέτε με την παρέμβαση της Αστυνομίας, οπότε δεν μπορώ να τοποθετηθώ».

Νωρίτερα, είχε ζητήσει λίγο - πολύ από τον λαό να πει κι ευχαριστώ... για την κινητοποίηση του κρατικού μηχανισμού, για την περίθαλψη των τραυματιών - που έγινε με την αυτοθυσία των γιατρών - ακόμα και για το ότι στα εγκληματολογικά εργαστήρια μπήκε ως «προτεραιότητα» η ταυτοποίηση των σορών των θυμάτων...

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Να μη συγκαλυφθεί τίποτα! Οι ευθύνες δεν παραγράφονται!

Σε ανακοίνωσή του για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ τονίζει:

«Το ΚΚΕ εκφράζει τη θλίψη του για το πρωτοφανές πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη και τα ειλικρινή συλλυπητήριά του στις οικογένειες των θυμάτων. Καλεί τα μέλη και τους φίλους του να συμμετάσχουν στις αιμοδοσίες που διοργανώνονται στις πόλεις όπου νοσηλεύονται τραυματίες.

Απαιτούμε να υπάρξει πλήρης διερεύνηση των αιτιών αυτής της τραγωδίας, να μη συγκαλυφθεί τίποτα!

Σε κάθε περίπτωση, η τραγωδία στα Τέμπη δεν ήταν κάτι που ήρθε από το πουθενά.

Εδώ και καιρό υπήρχαν ενδείξεις ότι έχει διαμορφωθεί μια πολύ επικίνδυνη κατάσταση στις σιδηροδρομικές μεταφορές, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τους εργαζόμενους. Υπήρχαν πολυάριθμες προειδοποιήσεις από τους εργαζόμενους ότι ήταν θέμα χρόνου να συμβεί ένα πιο σοβαρό ατύχημα, οι οποίες προφανώς και αγνοήθηκαν από την κυβέρνηση και την εταιρεία.

Αυτό έρχονται να επιβεβαιώσουν και οι καταγγελίες για το κακοσυντηρημένο δίκτυο, για τις ελλείψεις και τα κενά σε συστήματα ασφάλειας, προσωπικό και κρίσιμες υποδομές, όπως είναι η σήμανση. Αυτά ακριβώς τα ζητήματα έθετε μόλις πριν λίγες μέρες και η ανακοίνωση της συνδικαλιστικής παράταξης του ΚΚΕ στους σιδηροδρομικούς, με τη σοκαριστική πρόβλεψη ότι "δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις".

Συνεπώς, δεν πρόκειται για μια "κακιά στιγμή", αλλά για προδιαγεγραμμένο έγκλημα με αιτίες και ενόχους.

Είναι τεράστιες οι ευθύνες της εταιρείας, που στις ανακοινώσεις της δεν έδινε καμία απάντηση για τις λεπτομέρειες και τις αιτίες του δυστυχήματος, ούτε καν για τον ακριβή αριθμό των επιβατών των αμαξοστοιχιών. Κατά τ' άλλα, εισπράττει 50 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο από το κράτος ως επιδότηση.

Ολα τα παραπάνω είναι τα αποτελέσματα της διαχρονικής πολιτικής της λεγόμενης "απελευθέρωσης" των σιδηροδρόμων, της κρατικής υποχρηματοδότησης, της κατάτμησης του σιδηροδρομικού έργου σε πολλά κομμάτια και της ιδιωτικοποίησης της πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Πρόκειται για μια εγκληματική - όπως αποδεικνύεται - πολιτική, που φέρει τη σφραγίδα όλων των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ. Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής απολύθηκαν εργαζόμενοι, επιβλήθηκαν ελαστικές σχέσεις εργασίας και εντατικοποίηση σε όσους απέμειναν, ενώ η ιταλική εταιρεία επιδοτήθηκε με πακτωλό χρημάτων.

Αυτές οι ευθύνες δεν παραγράφονται με την παραίτηση ενός υπουργού, ούτε μπορούν να κρυφτούν πίσω από τις δηλώσεις του πρωθυπουργού για ανθρώπινα λάθη.

Αυτή η πολιτική, που έχουν για "ευαγγέλιο" όλα τα άλλα κόμματα, έχει οδηγήσει σε τραγικά ατυχήματα και σε άλλες χώρες της ΕΕ. Αρα κανένας δεν δικαιούται να το παίζει ανήξερος.

Στον βωμό αυτής της εγκληματικής κρατικής πολιτικής, καθώς και στον βωμό των κερδών του επενδυτή, θυσιάζονται οι αναγκαίοι όροι για ασφαλείς και σύγχρονες σιδηροδρομικές μεταφορές, αφού αντιμετωπίζονται συστηματικά ως "κόστος".

Η σύγκρουση με τα παραπάνω είναι κυριολεκτικά ζήτημα ζωής και θανάτου!».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ