ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 15 Ιούνη 2007
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Εφιάλτης τα σχέδιά τους για την Παιδεία

«Το πρόβλημα της Παιδείας δεν αρχίζει και δεν τελειώνει με την αναθεώρηση του άρθρου 16 και το νόμο - πλαίσιο, ούτε με την αξιολόγηση και την προσπάθεια κατάργησης του ασύλου», υπογράμμισε η Αλ. Παπαρήγα σε άλλο σημείο της ομιλίας της για τα ζητήματα της Παιδείας.

Και συνεχίζοντας σημείωσε: «Οσο και αν αυτά τα προβλήματα είναι μείζονος σημασίας, δεν παύουν να είναι καμένα δέντρα σε ένα μεγάλο καμένο δάσος που ετοιμάζεται και που οδηγεί στον ουσιαστικό αποχαρακτηρισμό της Παιδείας ως δημόσιας τα επόμενα χρόνια, αν και δεν είναι θέμα τίτλου, αλλά ουσίας. Θα είναι τόσο δημόσια όσο δημόσιες ήταν οι κρατικοποιημένες επιχειρήσεις που ιδρύθηκαν επί ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, πληρώνοντας μάλιστα τεράστια ποσά σε επιχειρηματίες που τις άφησαν μισοχρεοκοπημένες.

Το κύριο και βασικό είναι ότι οι αλλαγές που φέρνει η ΝΔ, το πεντακάθαρα αντιδραστικό πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ στην Παιδεία και σημαντικές (ποσοτικά και ποιοτικά) προτάσεις του ΣΥΝ εντάσσονται στο βασικό στόχο της πλουτοκρατίας που είναι:

H διευρυμένη αναπαραγωγή του κεφαλαίου, η μείωση της τιμής της εργατικής δύναμης και η ιδεολογική χειραγώγηση και υποταγή της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων.

Από τη Συνθήκη του Μάαστριχτ με τη διακήρυξη των τεσσάρων ελευθεριών κίνησης (κεφαλαίων, εργαζομένων, υπηρεσιών και αγαθών) απορρέουν δυο βασικές υποχρεώσεις για την Εκπαίδευση: Η πρώτη είναι η ιδιωτικοποίηση και η εμπορευματοποίησή της. Η δεύτερη είναι η Εκπαίδευση, να υπηρετήσει για την προώθηση της κινητικότητας των εργαζομένων μέσα από τις ευέλικτες εργασιακές σχέσεις και την ισόβια εναλλαγή απασχόλησης».

«Μια μεγάλη τραγωδία θα ζήσει ο ελληνικός λαός, αν με την ψήφο του δεν επιφέρει πλήγμα στη δικομματική εναλλαγή, αν δεν ενισχύσει άμεσα τον βασικό και φερέγγυο αντίπαλό τους, το ΚΚΕ», προειδοποίησε η Αλ. Παπαρήγα και συμπλήρωσε:

«Ολα τα άλλα κόμματα της Βουλής έχουν συμφωνήσει και περιμένουν πώς και πώς να περάσει ο δεύτερος Καποδίστριας με τη μείωση των δήμων σε 400 και τις νομαρχίες σε 13-14 ή κάτι παραπλήσιο.

Τότε θα έρθει για ψήφιση νόμος για το πέρασμα του σχολείου στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, στο όνομα της αποκέντρωσης και της εξειδίκευσης, και της δήθεν συμμετοχής της τοπικής κοινωνίας στη διαμόρφωση του αναλυτικού προγράμματος διδασκαλίας, αλλά και στα έξοδα του σχολείου.

Ο σύγχρονος εφιάλτης περιγράφεται αναλυτικά στο πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ. Οι συνέπειες είναι ορατές από τώρα, καθώς το μοντέλο αυτό έχει δοκιμαστεί και στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ:

α) Η ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό. Θα εκφράζεται αυτό, όχι μόνο ανάμεσα στις σχολικές μονάδες, αλλά και στα τμήματα του ίδιου του σχολείου.

β) Η βαθύτερη ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου. Κάθε εταιρεία, επιχείρηση κλπ. που θα επενδύσει σε κάποιο σχολείο ασφαλώς θα επενδύσει στη λογική της ανταποδοτικότητας.

γ) Η διαμόρφωση ενός κοινωνικού προσωπείου των εταιρειών, που, τάχα, ενδιαφέρονται για το κοινωνικό καλό, τόσο μέσα από τη χρηματοδότηση των σχολείων, όσο και μέσα από την ανάληψη πρωτοβουλιών που ωφελούν το περιβάλλον, όπως, για παράδειγμα, η ανακύκλωση των μπαταριών από την επιχείρηση του Γερμανού».


Οι στόχοι πάλης που προβάλλει το ΚΚΕ

Καταλήγοντας η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ αναφέρθηκε στους στόχους πάλης που προβάλλει το Κόμμα, σημειώνοντας: «Παλεύουμε για Παιδεία και Ερευνα στην υπηρεσία των σύγχρονων λαϊκών αναγκών, που θα ανοίγουν τους ορίζοντες της σκέψης και θα συμβάλλουν στην απαλλαγή της ανθρώπινης ζωής από το μόχθο, τη στέρηση και την αμάθεια, αντί να χρησιμοποιούνται για τη διαιώνιση της κοινωνικής αδικίας και της εκμετάλλευσης, υλικής και πνευματικής. Γι' αυτό διεκδικούμε:

Την κατάργηση όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, που έχουν στόχο να προσαρμόσουν την εκπαίδευση στις "νέες", απάνθρωπες συνθήκες εργασίας και ζωής και να χειραγωγήσουν τους νέους ανθρώπους.

Τη διεύρυνση της βασικής - γενικής εκπαίδευσης ως τα 18 χρόνια, με σκοπό την ολόπλευρη διαμόρφωση της προσωπικότητας και την αρμονική ανάπτυξη των ικανοτήτων κάθε νέου, πριν από οποιαδήποτε επαγγελματική επιλογή ή ειδίκευση, μέσα από Ενιαίο Δωδεκάχρονο Υποχρεωτικό Σχολείο, συνέχεια της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής.

Σχολείο κοινό για όλους τους νέους, με ενιαίο πρόγραμμα, ενιαία - σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή και μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, σε αντίθεση με την πολιτική που κατηγοριοποιεί τις σχολικές μονάδες και διογκώνει τους μορφωτικούς φραγμούς διαιρώντας τους μαθητές σε "επιδεκτικούς" και "ανεπίδεκτους μαθήσεως".

Σχολείο που θα εξασφαλίζει τη δωρεάν παροχή σε όμοιες συνθήκες της απαραίτητης για όλους μόρφωσης, πράγμα που σημαίνει ιδιαίτερα μέτρα για τα παιδιά των μεταναστών και των μειονοτήτων (διαχωρισμό θρησκείας και εκπαίδευσης, διδασκαλία της μητρικής γλώσσας και της ιστορίας τους, αντιμετώπιση οξυμένων οικονομικών προβλημάτων της οικογένειας).

Ταυτόχρονα παλεύουμε για την απεξάρτηση του προγράμματος και των εξετάσεων από το σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια, για να πάψει το σχολείο να λειτουργεί σαν φροντιστήριο και να ενισχυθεί ο μορφωτικός του ρόλος.

Σχολείο που θα ολοκληρώνει την εργασία του, χωρίς να χρειάζεται κανένα φροντιστήριο, εξασφαλίζοντας κάθε αναγκαίο στην εποχή μας εφόδιο, (όπως την επαρκή εκμάθηση των ξένων γλωσσών και τη χορήγηση τίτλου γλωσσομάθειας σε μια τουλάχιστον ξένη γλώσσα) και πάνω απ' όλα βοηθώντας το παιδί και τον έφηβο να ζήσουν με βάση τις ανάγκες της ηλικίας τους.

Την καθιέρωση συστήματος δημόσιων και δωρεάν "μεταλυκειακών" επαγγελματικών σχολών, για να εξασφαλίζεται ουσιαστική επαγγελματική μόρφωση. Κατάργηση των ΙΕΚ, ΚΕΚ και άλλων ιδρυμάτων εφήμερης και πρόχειρης "κατάρτισης", που μόνη τους αποστολή είναι να μοιράζουν ψευδαισθήσεις επαγγελματικής αποκατάστασης στους χιλιάδες άνεργους νέους.

Την αναδιαμόρφωση μιας αληθινά Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης με ισότιμα ιδρύματα, τμήματα και σχολές, που θα συνεργάζονται - αντί να ανταγωνίζονται - για να εξασφαλίζουν υψηλού επιπέδου επιστημονική μόρφωση στους αποφοίτους τους και για να αναπτύσσουν την επιστήμη με κριτήριο τη γενική πρόοδο και ευημερία και όχι τη συσσώρευση πλούτου και εξουσίας στα χέρια των λίγων.

Ενιαίες προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές, ώστε οι πρώτες να παρέχουν πλήρη επιστημονική επάρκεια και επαγγελματική ικανότητα στα αντίστοιχα επιστημονικά αντικείμενα, οι δεύτερες να οδηγούν σε παραγωγή νέας γνώσης και να ολοκληρώνονται με την απονομή διδακτορικού διπλώματος.

Κατοχύρωση του δικαιώματος πρόσβασης στο επάγγελμα με την απόκτηση του πτυχίου και κατάργηση κάθε φορέα διαπίστευσης της επαγγελματικής ικανότητας.

Ακύρωση κάθε μέτρου που οδηγεί σε ανταποδοτική - επιχειρηματική λειτουργία τα σχολεία και τα ΑΕΙ - ΤΕΙ. Καμία αύξηση των δημοτικών τελών για τη λειτουργία σχολείων και πανεπιστημίων, κανένας ιδιώτης χορηγός στην εκπαίδευση.

Κατάργηση των κάθε λογής ιδιωτικών "πανεπιστημίων", ακύρωση κάθε μέτρου για την αναγνώριση και διεύρυνσή τους, καθώς και των μορφών επιχειρηματικής λειτουργίας των κρατικών.

Εξασφάλιση δωρεάν συγγραμμάτων, σίτισης και στέγασης όλων των φοιτητών, κατάργηση όλων των διδάκτρων. Παροχή υποτροφιών σε όλους τους μεταπτυχιακούς φοιτητές.

Την κατοχύρωση και διεύρυνση της δημοκρατίας στην εκπαίδευση με κατάργηση όλων των αυταρχικών, κατασταλτικών μέτρων και ρυθμίσεων που ακυρώνουν τις συλλογικές διαδικασίες και εμποδίζουν την ελευθερία της σκέψης και δράσης στην εκπαίδευση».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ