ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 26 Αυγούστου 1998
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ ΠΟΡΘΜΕΙΩΝ
Κλιμακώνονται οι αντιδράσεις

Απεργούν από την ερχόμενη Παρασκευή στην πορθμειακή γραμμή Κέρκυρας. Σε αγωνιστική ετοιμότητα στην Καβάλα, για την εφαρμογή των συμβάσεων

Απάντηση στην ασυδοσία των πλοιοκτητών θα δώσουν οι ναυτεργάτες που υπηρετούν στα επιβατηγά πλοία της πορθμειακής γραμμής Κέρκυρας,οι οποίοι από την Παρασκευή προχωρούν σε 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες, απαιτώντας την εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας. Σε αγωνιστική ετοιμότητα βρίσκονται και οι ναυτεργάτες που υπηρετούν στα πλοία της γραμμής Θάσου - Καβάλας.Με επιστολή της προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, η Ενωση Ναυτικών "Η ΘΑΣΟΣ" προειδοποιεί ότι αν αυτό δεν πάρει πρωτοβουλίες ώστε να συμμορφωθούν οι ναυτιλιακές εταιρίες, θα προχωρήσει στην κήρυξη απεργιακών κινητοποιήσεων.

Η Ενωση με την επιστολή της προς το ΥΕΝ απαιτεί: Την πιστή εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων. Να σταματήσουν να εφαρμόζονται ιδιωτικά συμφωνητικά στα υδροπτέρυγα. Να καταβάλλονται οι υπερωρίες και η προβλεπόμενη αύξηση μισθού και υπερωριών καθώς και τα αναδρομικά. Επίσης να εκδίδεται αναλυτική εκκαθάριση κάθε μήνα.

Ο κάθε ναυτεργάτης να ασκεί τα καθήκοντά του σύμφωνα με την ειδικότητά του και να μην τον επιφορτίζουν με εργασίες που δεν είναι στην ειδικότητά του. Να προσληφθούν ελεγκτές και οικονομικοί διαχειριστές γι' αυτές τις εργασίες. Να επαναδιαμορφωθούν οι οργανικές συνθέσεις και να προσαρμοστούν στις σημερινές ανάγκες.

Ζητούν, επίσης, πέρα από τους ελεγκτές και τους οικονομικούς διαχειριστές, θεσμοθέτηση Δοκίμου Κουβέρτας και Ανθυποπλοιάρχου, Δοκίμου Μηχανής και Γ Μηχανικού, ώστε να αντιμετωπίζεται η ανανέωση του στελεχικού δυναμικού. Το σαφή καθορισμό της έννοιας του πορθμείου. Την πιστή εφαρμογή των μέτρων ασφαλείας κατά τη φορτοεκφόρτωση των πλοίων. Την καθιέρωση χρόνου φορτώσεως των πλοίων 40 λεπτά της ώρας, για να εξασφαλίζεται η ομαλή εκτέλεση των δρομολογίων, η ασφάλεια των ναυτεργατών και του επιβατικού κοινού. Να τηρηθούν οι θεσμοθετημένες διατάξεις της Ναυτικής Νομοθεσίας Διεθνών Συμβάσεων για την ανάπαυση των εργαζομένων. Να καταρτιστεί κανονισμός εσωτερικής υπηρεσίας και για τα πορθμεία.

Εχουν αποθρασυνθεί!

Η Ενωση καταγγέλλει μια σειρά συγκεκριμένες παραβιάσεις της ναυτικής νομοθεσίας από τις ναυτιλιακές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στις γραμμές Θάσου - Καβάλας και συγκεκριμένα: Στα υδροπτέρυγα οι ναυτιλιακές εταιρίες καταστρατηγούν τις ΣΣΕ, δεν καταβάλλουν υπερωρίες, τις προβλεπόμενες αυξήσεις και τα αναδρομικά, ενώ υποχρεώνουν τους ναυτεργάτες να υπογράφουν ιδιωτικές συμφωνίες. Ταυτόχρονα, δεν εκδίδουν μηνιαία αναλυτική εκκαθάριση, προκειμένου να μη γνωρίζουν οι ναυτεργάτες πώς προκύπτει το ποσό της αμοιβής τους.

Στα φέριμποτ υποχρεώνουν ναύτες και μηχανικούς να κάνουν έλεγχο εισιτηρίων χωρίς να είναι μέσα στα καθήκοντά τους ή τους αξιοποιούν ως οικονομικούς διαχειριστές και όποιος αντιδρά απειλείται με απόλυση!

Οι εταιρίες αφαιρούν από το συνεχές ωράριο τα 30 λεπτά της διακοπής (διάλειμμα), επιχειρώντας έτσι να εμφανίζουν ένα διάστημα πραγματικής υπερωριακής απασχόλησης σαν απασχόληση μέσα στο 8ωρο και να μην καταβάλλουν την αντίστοιχη υπερωριακή αμοιβή. Και αυτό παρά το γεγονός πως το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, σε απαντητικό του έγγραφο, σημειώνει πως τα 30 λεπτά της διακοπής δεν αφαιρούνται απ' το συνεχές ωράριο.

Παραβιάζεται συστηματικά το ωράριο εργασίας, όσον αφορά την ώρα έναρξης και την ώρα λήξης.Αν και οι ναυτεργάτες πηγαίνουν στο πλοίο μια ώρα πριν το προγραμματισμένο δρομολόγιο για την προετοιμασία του, οι εταιρίες υπολογίζουν μόνο μισή ώρα. Αντίστοιχα, αφαιρούν μισή ώρα απ' τον πραγματικό χρόνο που εργάζονται οι ναυτεργάτες για την καθαριότητα του πλοίου ή τη μεταφορά σε διπλανό λιμάνι για πρόσδεση.

Στις περιπτώσεις απαγόρευσης απόπλου, αν και οι ναυτεργάτες βρίσκονται στο πλοίο την προγραμματισμένη ώρα και παραμένουν μέχρι την ώρα λήξης, οι εταιρίες, με το αιτιολογικό ότι δεν έγινε δρομολόγιο, δεν τους πληρώνουν. Η εταιρία ΑΛΕΝΤ - ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΗΤΣΟΠΟΥΛΟΣ οφείλει στους ναυτεργάτες αναδρομικά μισθών και υπερωρίες από προηγούμενα χρόνια!

Η Ενωση κρούει επίσης τον "κώδωνα του κινδύνου" για την έλλειψη μέτρων ασφάλειας, ιδιαίτερα κατά τη φορτοεκφόρτωση των πλοίων. Οι κίνδυνοι αυξάνονται καθώς αφαιρούνται ναύτες για να χρησιμοποιηθούν στον έλεγχο των εισιτηρίων. Επιπλέον, οι ναυτεργάτες αντιμετωπίζουν πρόβλημα κατά τη διανυκτέρευση στην Καβάλα, καθώς μεσολαβούν - ανάμεσα στη λήξη του πρώτου 10ωρου απασχόλησης και την έναρξη του δεύτερου - μόλις 4 ώρες για να αναπαυτούν!

"ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ"
Σε φάση διαβουλεύσεων

Αποφασισμένοι να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους είναι οι εργαζόμενοι, ενώ δρομολογείται σύσκεψη για την εξεύρεση λύσης

Ανοιχτό άφησαν το ενδεχόμενο του οριστικού κλεισίματος του "ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ" οι εκπρόσωποι της επιχείρησης, χτες, κατά τη διάρκεια τριμερούς συνάντησης στο υπουργείο Εργασίας, διευκρινίζοντας ότι οριστικές αποφάσεις για το θέμα θα παρθούν από τη διοίκηση τις επόμενες μέρες, ίσως και σήμερα. Στο μεταξύ συνεχίζεται με γρήγορους ρυθμούς η συρρίκνωση της επιχείρησης, αφού χτες έκλεισαν τέσσερα ακόμα καταστήματα, ανεβάζοντας τον αριθμό των καταστημάτων που έκλεισαν, μέσα σε λίγες μέρες στην Αθήνα, στα εφτά.

Οι εκπρόσωποι της επιχείρησης, επικαλούμενοι "οικονομικά προβλήματα", προσπάθησαν χτες να δικαιολογήσουν τις αυθαιρεσίες τους σε βάρος των εργαζομένων. Αυθαιρεσίες που αφορούν στη μη καταβολή δεδουλευμένων, στη μη επικόλληση ενσήμων, σε πιέσεις για να δηλώσουν παραίτηση απεμπολώντας το δικαίωμα της αποζημίωσης και σε εκβιασμούς ότι αν δεν το κάνουν θα χάσουν ακόμα και τα δεδουλευμένα που τους οφείλονται.

Το όργιο εκβιασμών που δέχονται έχουν καταγγείλει πολλές φορές οι ίδιοι οι εργαζόμενοι του "ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ", ωστόσο χτες στο υπουργείο Εργασίας οι εκπρόσωποι της επιχείρησης προσπάθησαν να παρουσιάσουν το άσπρο - μαύρο και ισχυρίστηκαν ότι όσοι δήλωσαν παραίτηση το έκαναν... οικειοθελώς!

Από την πλευρά τους οι συνδικαλιστές από την Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων, το Εργατικό Κέντρο και τον Σύλλογο Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας,που παραβρέθηκαν στη συνάντηση, ζήτησαν να παρθούν όποια μέτρα απαιτούνται για να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας και τα δικαιώματα των εργαζομένων, να καταβληθούν τα δεδουλευμένα και να εξοφληθούν τα χρέη προς τα ασφαλιστικά ταμεία. Επιπλέον, ζήτησαν και ήδη δρομολογείται η πραγματοποίησή της, τις αμέσως επόμενες μέρες να γίνει σύσκεψη στην οποία θα συμμετέχουν το υπουργείο Εργασίας, η επιχείρηση, η ΠΕΚΑΣ (ένωση καταναλωτικών συνεταιρισμών), εκπρόσωποι των εργαζομένων, της ΓΣΕΕ και άλλων συνδικαλιστικών οργανώσεων προκειμένου από κοινού να συζητήσουν και να βρουν λύση στο πρόβλημα.

Να σημειωθεί ότι αργά το βράδυ της Δευτέρας οι εργαζόμενοι σε σύσκεψη που έγινε στον Σύλλογο Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας, επιβεβαίωσαν την απόφασή τους να συνεχίσουν - με όποιο τρόπο χρειαστεί - τον αγώνα για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων τους.

Παράνομη απόλυση μηχανικού

Στην παράνομη απόλυση του Α' Μηχανικού Αντώνη Φυτριάδη χωρίς να του αποδοθούν οι νόμιμες αποδοχές του που υπολογίζονται στα 7,5 εκατομμύρια δραχμές, προχώρησε η πλοιοκτήτρια εταιρία του φέρι μποτ "Παπαγεωργίου 4" που εκτελεί δρομολόγια Πρίνος - Περάματος.Την εταιρία και τον κεντρικό Λιμενάρχη Καβάλας, καταγγέλλει με επιστολή της προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού,γιατί "από κοινού" απέλυσαν τον μηχανικό.

Στην επιστολή της προς τον υπουργό η διοίκηση της ΠΕΜΕΝ τονίζει: "Επιτέλους πρέπει να αντιληφθείτε ότι ως υπουργός έχετε την πρώτη ευθύνη γι' αυτή την άθλια κατάσταση που έχει δημιουργηθεί από την πολιτική σας σε βάρος των συναδέλφων μας. Πολύ σύντομα θα λάβετε την απάντηση με τον οργανωμένο αγώνα των ναυτεργατών".

Ζητούν παρέμβαση

Την άμεση παρέμβαση της κυβέρνησης και του υπουργείου Εργασίας για να σταματήσει η κατάφωρη παραβίαση της εργατικής νομοθεσίας από την εταιρία "Γκρουπ 4", που οδηγεί στην ανεργία 150 εργαζόμενους, ζητά με ανακοίνωσή του το επιχειρησιακό σωματείο.

Το σωματείο καταγγέλλει στην ανακοίνωσή του ότι η εταιρία προχωρεί σε μαζικές απολύσεις, εικονικό κλείσιμο της "μητρικής" εταιρίας και ίδρυση νέας με το ίδιο αντικείμενο δραστηριότητας, ενώ προσπαθεί οι νέες προσλήψεις να επιδοτηθούν από τον ΟΑΕΔ.

Στην ανακοίνωση αφήνεται να εννοηθεί ότι η βιασύνη της εταιρίας να ξεφορτωθεί τους εργαζόμενους έχει να κάνει με το ότι αυτοί, όπως ορίζει η νέα σύμβαση εργασίας, από 1/9 αποκτούν υπαλληλική ιδιότητα και έτσι αυτόματα αυξάνεται κατά πολύ η αποζημίωσή τους σε περίπτωση απόλυσης.

Δένουν, από την Παρασκευή, τα πλοία της πορθμειακής γραμμής Κέρκυρας
Επίσχεση εργασίας

Εργαζόμενοι διεκδικούν δεδουλευμένα τους σε ναυπηγοεπισκευαστική επιχείρηση

Επίσχεση εργασίας πραγματοποιούν από χτες οι εργαζόμενοι στη Ναυπηγοεπισκευαστική Σαλαμίνος ΑΕ,καθώς η επιχείρηση τους οφείλει δεδουλευμένα, που ανέρχονται σε αρκετά εκατομμύρια δραχμές.

Η επιχείρηση χρωστάει στους εργαζόμενους εδώ και αρκετό καιρό τα χρήματα και παρ' ότι ο πρόεδρος της επιχείρησης είχε δεσμευτεί ότι θα καταβάλλει κάθε μήνα και ένα μέρος απ' αυτά, δεν το έκανε. Κοντά στους εργαζόμενους ήταν από χτες το πρωί συνδικαλιστές από το Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά και τηνΕνωση Μετάλλου Σαλαμίνας,οι οποίοι κατήγγειλαν ότι κανένας υπεύθυνος της επιχείρησης δεν εμφανίστηκε, προκειμένου να κουβεντιάσει και με τους συνδικαλιστές από τα σωματεία.

Ηδη, πάντως, όπως καταγγέλλουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, έχουν αρχίσει οι απειλές ότι αν δε σταματήσουν τις όποιες δικαστικές διαδικασίες, με τις οποίες διεκδικούν τα δεδουλευμένα τους, θα απολυθούν. Οι εργαζόμενοι, πάντως, δηλώνουν αποφασισμένοι ότι αν δεν εξοφληθούν θα συνεχίσουν την επίσχεση εργασίας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ