ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 29 Μάρτη 2007
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ
Αποφασιστικά με στόχο την ανατροπή του νόμου - πλαισίου

Με ξεκάθαρο το μήνυμα για πολύμορφη συνέχιση του αγώνα τους, για συνολική ρήξη με την πολιτική που προωθεί αντιεκπαιδευτικούς και αντιλαϊκούς - στο σύνολό τους - νόμους, διαδήλωσαν και χτες με αμείωτη ένταση και πείσμα χιλιάδες φοιτητές, σπουδαστές και εκπαιδευτικοί. Εκαναν ξεκάθαρο, ότι το φοιτητικό κίνημα θα δώσει από δω και στο εξής όλες του τις δυνάμεις για να καταργηθεί ο νόμος - πλαίσιο και να μην περάσει η αναθεώρηση του άρθρου 16, αξιοποιώντας κάθε μορφή πάλης που δίνει το μήνυμα της σύγκρουσης και της ανατροπής. Ηταν αδιαπραγμάτευτοι: Οποιοδήποτε μέτρο «χτυπάει» το δικαίωμα των νέων στη μόρφωση και τη δουλιά, θα παίρνεται πίσω!

Φοιτητές του Φυσικού, της Παντείου, του Πολυτεχνείου, της Φιλοσοφικής, της Νομικής, της Γεωπονικής, του Πανεπιστημίου Πειραιά, σπουδαστές των ΤΕΙ και άλλων φοιτητικών συλλόγων, που δεν «παραμυθιάζονται» από κανένα ελιγμό της κυβέρνησης ή του ΠΑΣΟΚ, ούτε μπαίνουν σε ψευτοδιλήμματα, δήλωσαν έτοιμοι να αντιπαλέψουν μέχρι τέλους τα αντιδραστικά σχέδια που γίνονται νόμοι του κράτους. «Εργάτες, αγρότες, φοιτητές, με μέτωπο απαντάμε στις πολυεθνικές» και «Αγώνας, ρήξη, ανατροπή, η ιστορία γράφεται με ανυπακοή», ακουγόταν δυνατά από τα φοιτητικά και σπουδαστικά μπλοκ, για να δείξουν, ότι ο λαός μαζί με τη νεολαία μπορεί να μπλοκάρει και να ανατρέψει αντιλαϊκούς νόμους.

Στο πλευρό τους είχαν το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, τις ταξικές δυνάμεις των εργαζομένων στο Δημόσιο, το Συντονιστικό Εργαζομένων Λεκανοπεδίου Αττικής στους ΟΤΑ του ΠΑΜΕ, και τις Ομοσπονδίες των Εκπαιδευτικών.

Η πορεία ξεκίνησε από τα Προπύλαια, τα συνθήματα διαδέχονταν το ένα το άλλο, και στη συντριπτική τους πλειοψηφία έβαζαν στο «στόχαστρο» την πολιτική της ΕΕ, της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. «Μέχρι τις Βρυξέλλες να ακουστεί καλά, αυτός ο νόμος - πλαίσιο θα μείνει στα χαρτιά» και «Η Παιδεία είναι όλου του λαού, μομφή και στο ΠΑΣΟΚ, μομφή και στη ΝΔ», φώναζαν διαρκώς οι φοιτητές, ενώ το δικό του μήνυμα έστελνε και το πανό του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών: «ΟΧΙ στην αποκέντρωση - ιδιωτικοποίηση. 2χρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή. Ενιαίο 12χρονο σχολείο».

Στη Βουλή τα συνθήματα πυκνώνουν, ο παλμός δυναμώνει. Φωνάζουν για να ακουστούν καλά: «Ο νόμος - πλαίσιο θα ανατραπεί, δωρεάν σπουδές για κάθε φοιτητή», «φοιτητές - εργατιά, μια φωνή και μια γροθιά» και «νόμος είναι το δίκιο του εργάτη», φωνάζουν από κοινού φοιτητές και εργαζόμενοι.

Μετά το συλλαλητήριο φοιτητικοί και σπουδαστικοί σύλλογοι προχώρησαν σε συνάντηση συντονισμού, όπου επανέλαβαν την αποφασιστικότητά τους να συνεχίσουν τον αγώνα για να ανατραπεί, να μην εφαρμοστεί ο νέος νόμος - πλαίσιο, δυναμικά, με όλες τις μορφές, με όλους τους τρόπους, μέσα και έξω απ' τις σχολές.

Προτού αρχίσει η πορεία, στα Προπύλαια, χαιρετισμό απηύθυναν εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ, της ΔΟΕ, της ΠΟΣΔΕΠ, του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών και της ΑΔΕΔΥ.

Σε άλλες πόλεις

Φοιτητές, σπουδαστές (με αποφάσεις 16 γενικών συνελεύσεων), εκπαιδευτικοί με το πανό του ΠΑΜΕ για Ενιαία Λαϊκή Παιδεία και εργαζόμενοι του δημόσιου τομέα διαδήλωσαν χτες και στη Θεσσαλονίκη δηλώνοντας: «Συνεχίζουμε τον αγώνα. Οχι στην αναθεώρηση του άρθρου 16. Ο νέος νόμος - πλαίσιο να καταργηθεί. Εναντιωνόμαστε στην πολιτική ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΕΕ».

Αντίστοιχα, μαχητικές κινητοποιήσεις έγιναν και σε Αλεξανδρούπολη, Βόλο, Γιάννενα και αλλού.

ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ
Σε ατμόσφαιρα «χαράς» και συγκρούσεων

«Το 14ο αιώνα ξεκινά από την Ιταλία η καλλιτεχνική και πνευματική κίνηση, που ονομάζεται Αναγέννηση, και μέχρι το 16ο αιώνα εξαπλώνεται σε ολόκληρη την Ευρώπη. Μέσα σε μια ατμόσφαιρα χαράς οι άνθρωποι δημιουργούν σπουδαία έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, αρχιτεκτονικής και λογοτεχνίας. Εμπνέονται από τον αρχαίο ελληνικό και ρωμαϊκό πολιτισμό και φέρνουν πάλι, όπως στην αρχαιότητα, τον άνθρωπο στο επίκεντρο της δημιουργίας και της σκέψης».

(Ιστορία Στ' Δημοτικού, 1η Ενότητα, «Η Ευρώπη στα νεότερα χρόνια», σελ. 2).

Το βιβλίο ξεκινά με το κεφάλαιο «Η γένεση των νεότερων χρόνων», στο οποίο κατορθώνει να συμπυκνώσει σε μισή περίπου σελίδα την Αναγέννηση και τη θρησκευτική Μεταρρύθμιση. Ορίζει ως Αναγέννηση την καλλιτεχνική και πνευματική κίνηση που ξεκινά από την Ιταλία το 14ο αιώνα και, μέχρι το 16ο, εξαπλώνεται σε όλη την Ευρώπη... Αυτή όμως η κίνηση είχε ένα συγκεκριμένο κοινωνικό φορέα, την ανερχόμενη αστική τάξη και τις αναπτυσσόμενες καπιταλιστικές σχέσεις παραγωγής: αυτή η - ουσιαστική - πλευρά της Αναγέννησης είναι απολύτως εξαφανισμένη από το βιβλίο. Δεν μπορεί επίσης να μείνει ασχολίαστη η ακόλουθη πρόταση: «Μέσα σε μια ατμόσφαιρα χαράς, δημιουργούν σπουδαία έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, αρχιτεκτονικής και λογοτεχνίας». Οποιος έχει διαβάσει τη «Θεία Κωμωδία» του Δάντη (και ιδιαίτερα τη ζοφερή Κόλαση), όπου μεταξύ άλλων αποτυπώνεται η διαπάλη ανάμεσα στις ιταλικές πόλεις, αλλά και οι σκληρές πολιτικές έριδες στην πατρίδα του Φλωρεντία, αντιλαμβάνεται ότι αυτή η χαρά... δεν είναι τόσο γενικευμένη. Στο δε «Δεκαήμερο» του Βοκάκιου, τις πραγματικά σκαμπρόζικες ιστορίες υποτίθεται ότι αφηγείται μια παρέα που έχει καταφύγει στην εξοχή, για να γλιτώσει από το μιασματικό αέρα της προσβεβλημένης από πανώλη Φλωρεντίας.

Οξεία ταξική και πολιτική διαπάλη ανάμεσα στην αριστοκρατία και την αστική τάξη - οπωσδήποτε προοδευτική την εποχή αυτή. Πόλεμοι και καταχτήσεις των νέων χωρών που διεξάγονται με αγριότητα όχι λιγότερη από αυτή του Μεσαίωνα: γενικευμένες επιδημίες, ληστρικές μέθοδοι συσσώρευσης, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων και την πειρατεία. Η Αναγέννηση, όπως κάθε τι καινούριο, φέρνει οπωσδήποτε μαζί της ένα νέο, προοδευτικό, φιλελεύθερο σε σχέση με τα μεσαιωνικά χρόνια πνεύμα, αλλά φέρνει μαζί της και όλα τα παραπάνω, όπως σε τελευταία ανάλυση κάθε εποχή μετάβασης από τον ένα κοινωνικο-οικονομικό σχηματισμό στον επόμενο. Δε θα πρέπει βέβαια μ' αυτήν ακριβώς την ορολογία να διδάσκεται η ιστορία της περιόδου σε δωδεκάχρονα παιδιά, αλλά και αυτή η «ατμόσφαιρα χαράς» και η απουσία οποιασδήποτε αναφοράς στις κοινωνικές δομές και στον ταξικό φορέα της Αναγέννησης, μάλλον δεν ανταποκρίνεται στην επιστημονικότητα του πονήματος, για την οποία κόπτονται συντάκτες και υποστηρικτές του.

(Ως πηγή χρησιμοποιήθηκε άρθρο της Δώρας Μόσχου, εκπαιδευτικού - ιστορικού - μέλους του ΔΣ του ΚΜΕ, το οποίο θα δημοσιευτεί στο τεύχος 27 του περιοδικού «Θέματα Παιδείας»).

Εκδηλώσεις για την Παιδεία

-- Η Νομαρχιακή Επιτροπή Κοζάνης του ΚΚΕ διοργανώνει εκδήλωση με θέμα: «Η σχέση εκπαίδευσης και οικονομίας και η πρόταση του ΚΚΕ», σήμερα Πέμπτη, 7 μ.μ., στην αίθουσα του Νομαρχιακού Συμβουλίου. Θα μιλήσει ο Κώστας Παπλωματάς, συνεργάτης του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ, μέλος του ΔΣ της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας.

-- Η ΚΟΒ Αμαλιάδας του ΚΚΕ διοργανώνει εκδήλωση με θέμα: «Αναδιαρθρώσεις στην Παιδεία - Σχολικά βιβλία - Οι θέσεις του ΚΚΕ», σήμερα Πέμπτη, 8 μ.μ., στην αίθουσα του Εμπορικού Συλλόγου (Ανεμόμυλος Αμαλιάδας). Θα μιλήσει ο Αλέκος Αρβανιτίδης, μέλος του Τμήματος Παιδείας της ΕΠ Πελοποννήσου του ΚΚΕ.

-- Η Ενωση Γονέων Ε΄ Διαμερίσματος Πειραιά και ο Σύλλογος Γονέων του 5ου Δημοτικού Σχολείου διοργανώνουν εκδήλωση με θέμα: «Τα νέα βιβλία στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο», σήμερα Πέμπτη, 6.30 μ.μ., στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου (Π. Βλαχάκου 99 και Κουμουνδούρου). Θα μιλήσουν ο Μ. Δούκας, μαθηματικός και ο Γ. Ηρακλέους, φιλόλογος.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ