«Πάπισσα Ιωάννα» Το τέλος του Φεστιβάλ Αθηνών στην Πειραιώς 260, έφερε, κατά τη γνώμη της υπογράφουσας, την πιο σημαντική, ουσιώδη θεματολογικά και ενδιαφέρουσα μορφολογικά, παράσταση της φετινής διοργάνωσης, σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Μαυρίκιου. Ο τίτλος της παράστασης, «Πάπισσα Ιωάννα (Αναζητώντας την ηρωίδα του Ροΐδη μέσα από τη μητέρα του, Κορνηλία)», αφορά στο σπουδαίο «κειμήλιο» της νεοελληνικής λογοτεχνίας, το αριστούργημα του Εμμανουήλ Ροΐδη «Πάπισσα Ιωάννα» (1866). Αυτό αποτελεί την «πρώτη ύλη» της, πάνω στην οποία ο σκηνοθέτης στήριξε μια ευφάνταστη αλλά και βάσιμη «ανάγνωση» συσχετισμού της μυθιστορηματικής Ιωάννας με τη μητέρα του συγγραφέα, Κορνηλία Ροδοκανάκη. Οι τραυματικές...