ΜΕΡΟΣ ΕΚΤΟ Από τα περίεργα της νεοελληνικής καβαφικής κριτικής είναι η έκδοση του 20σέλιδου λιβελλογραφήματος με τον τίτλο «Το ποιητικόν έργο του Κ. Π. Καβάφη» (1912). Το υπογράφει ο Ροβέρτος Κάμπος, άπαξ ψευδώνυμο για το συγκεκριμένο πόνημα του ποιητή κι εμπόρου Κωνσταντίνου Γ. Κωνσταντινίδη (1880 - 1953), με καταγωγή από τη Ζαγορά Πηλίου. Ολα έως εδώ δεν ξεφεύγουν από την τακτική των δημιουργών που συνηθίζουν να εξαφανίζουν το αληθινό ονοματεπώνυμό τους, συνήθως όταν δεν θέλουν να εκτεθούν. Ομως, ο συγκεκριμένος λιβελλογράφος είναι ένα πρόσωπο γνωστό κι αναγνωρίσιμο στους κύκλους της ελληνικής διανόησης στην Αίγυπτο, ακόμη κι όταν χρησιμοποιεί την ψευδώνυμη υπογραφή Πέτρος Μάγνης στα...
Τα θερινά σινεμά αποτελούν κομμάτι της κουλτούρας μας και είναι άρρηκτα δεμένα με τις επανεκδόσεις, οι οποίες μας μαθαίνουν έναν διαφορετικό κινηματογράφο με ταινίες σπουδαίων σκηνοθετών ή κινηματογραφικά είδη που δεν τα συναντάμε συχνά στη σύγχρονη κινηματογραφία. Κάθε χρόνο ξεχωρίζουν κυρίως τα αφιερώματα σε σπουδαίους σκηνοθέτες, αλλά και ιδιαίτερες ταινίες που άφησαν το δικό τους αποτύπωμα στην κινηματογραφική ιστορία. Ας δούμε τον βασικό προγραμματισμό όπως έχει διαμορφωθεί μέχρι σήμερα από τις εταιρείες διανομής από τα τέλη Ιουλίου μέχρι και τον Σεπτέμβρη στα θερινά σινεμά. «Διακοπές στη Ρώμη» (Roman Holiday, 1953) του Γουίλιαμ Γουάιλερ Η πριγκίπισσα Αννα βρίσκεται στη μέση μιας πολύ...