Σάββατο 16 Μάρτη 2024 - Κυριακή 17 Μάρτη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Χαρακτηρίστηκε ποιητής του μηδενισμού και της απαισιοδοξίας. Η υπερβολική ενασχόληση με την αυτοκτονία του, από τους σύγχρονούς του, συσκότισε το έργο του και παραμόρφωσε την ποιητική του φυσιογνωμία. Ο λόγος για τον Κώστα Καρυωτάκη, ίσως τον πιο αντιπροσωπευτικό ποιητή της δεκαετίας του 1920, μιας πραγματικά ταραγμένης εποχής. Στο ξεκίνημα της λογοτεχνικής του διαδρομής, ο Κώστας Καρυωτάκης καταγράφει την κοινωνική πραγματικότητα της εποχής του. Ομως δεν μένει εκεί. Αρνείται να συμβιβαστεί με την κοινωνική αδικία και με όπλο τη σάτιρα καταγγέλλει την αστική κοινωνία, επιβεβαιώνοντας συνάμα τον πολιτικό χαρακτήρα της αληθινής Τέχνης. Τα παραπάνω αναδείχθηκαν σε πρόσφατη εκδήλωση προς τιμήν...
1192 λέξεις, σελ.: 32
Το τραγούδι και η υποκριτική είναι αναπόσπαστα κομμάτια αυτής της σπουδαίας ηθοποιού και αισθαντικής ερμηνεύτριας, που η μέχρι τώρα πορεία της σημαδεύεται από νίκες, με κοινό παρονομαστή τη δύναμη της ψυχής της και την κατάφαση στο νέο. Αριστούχος της σχολής του «Νέου Ελληνικού Θεάτρου» του Γ. Αρμένη, εργάστηκε πάνω σε έργα των Αισχύλου, Σοφοκλή, Ευριπίδη, Γκολντόνι, Μαριβό, Τσέχοφ, Ιονέσκο, Σιμελπφένιχ κ.ά., ενώ συνεργάστηκε με σκηνοθέτες όπως οι Β. Παπαβασιλείου, Γ. Χουβαρδάς, Peter Stein, Ν. Καραθάνος, Κ. Τσιάνος, Δ. Χρονόπουλος κ.ά. Εχει παρακολουθήσει σεμινάρια υποκριτικής με την Ariane Mnouchkine στο Theatre du Soleil και με τον Anatoli Vassiliev στο Κέντρο Αρχαίου Δράματος «Δεσμοί»....
1249 λέξεις, σελ.: 33
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ Με σβησμένες τις μηχανές του βιολογικού χρόνου, όταν ο καλλιτέχνης δεν βρίσκεται εν ζωή, η αξία του είτε μεγεθύνεται είτε σμικρύνεται. Ο σκηνοθέτης Σταύρος Ντουφεξής, ο πλήρης θεατράνθρωπος, έπεσε «βαρύς» για το νεοελληνικό θέατρο, μετά τη δικτατορία, γιατί δεν κανάκευε το κοινό, με εύπεπτα κατασκευάσματα. Με τη σκηνοθετική τέχνη του προσπάθησε να θεραπεύσει τους σκολιούς δρόμους των μεταπολεμικών λαϊκών αγώνων, χρησιμοποιώντας τη σκηνή ως εργαλείο ξυπνήματος της ταξικής συνείδησης. Η γνώση της θεατρικής πράξης που διέθετε, δεν κοίταζε προς την καταξίωση του δημόσιου προσώπου του, δεν είχε ανάγκη από τους παραμορφωτικούς φακούς της αναγνώρισης. Μετά τον θάνατό του, την...
977 λέξεις, στήλη: ΔΑΧΤΥΛΙΚΑ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑΤΑ - ΚΑΛΑΜΑΡΑΣ, σελ.: 34


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ