Η συζήτηση για την «αξιολόγηση» στη χώρα μας ξεκίνησε ταυτόχρονα με τη συζήτηση για τη «μεταρρύθμιση» συνολικά. Αλλες χώρες, π.χ., Αγγλία, προχώρησαν σε μοντέλα αξιολόγησης που όσο μακρινά και εφιαλτικά φαίνονται (κλείσιμο σχολείων που δεν ανταποκρίνονται στα κριτήρια), το περιεχόμενο τους είναι το ίδιο με τα όσα προωθούνται στην Ελλάδα. Ετσι, για τα σχολεία, «αξιολόγηση» σημαίνει πολυκατηγοριοποίηση, δημιουργία σχολείων ταξικών, λειτουργία της εκπαίδευσης με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Για τους εκπαιδευτικούς, «αξιολόγηση» σημαίνει χειραγώγηση και υποταγή, φέρνει τα σενάρια για κατάργηση της μονιμότητας πιο κοντά στη σχολική πραγματικότητα με τις ανάλογες συνέπειες στη λειτουργία της...