Τετάρτη 4 Δεκέμβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Στα 1925 ο θίασος Αιμίλιου Βεάκη - Χριστόφορου Νέζερ ανέβασε το έργο του Παντελή Χορν «Σέντζας», σε μια τρίπρακτη εκδοχή του. Ακόμη και σήμερα παραμένει μυστήριο για ποιους λόγους απαλείφτηκε η σωζόμενη τέταρτη πράξη. Κόπηκε από τη λογοκρισία; Επειδή θα κούραζε μια τετράπρακτη παράσταση; `Η, μήπως, θεωρήθηκε ότι η τέταρτη πράξη μετέστρεφε το έργο από κωμωδία σε δράμα; Οπως και να 'ναι, με αυτό το έργο ο Χορν, τόλμησε ό,τι δεν τόλμησαν δραματουργοί και των πιο «απελευθερωμένων» ηθικά ευρωπαϊκών χωρών. Μίλησε για ένα θέμα «ταμπού», ακόμα και σήμερα. Για την ανδρική σεξουαλική μειονεξία, την απόκρυψή της με διάφορα ψεύδη και μέσα και τις, συχνά, δραματικές συνέπειές της (ψυχολογικές...
1096 λέξεις, σελ.: 30
Ενας νέος «κινηματογράφος της πραγματικότητας» αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια στο Ιράν, σύμφωνα με το χαρακτηρισμό που έδωσαν στην εθνική τους κινηματογραφία οι Ιρανοί σκηνοθέτες Μασούντ Μαγιαμί, Μοχάμεντ Αλί Ταλεμπί, Ραχμπάρ Κανμπαρί και ο παραγωγός Χαμπιμπολάχ Κασεχσάζ, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, με αφορμή τη συμμετοχή τους στο 5ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για παιδιά και νέους. Οι δημιουργοί μίλησαν για την πολλαπλότητα της κουλτούρας της πατρίδας τους, αφού σ' αυτήν ζουν 72 φυλές, με κοινό, όμως, γνώρισμα την πηγαία ποίηση των ανθρώπων, η οποία είναι συνυφασμένη με τη ζώσα πολιτιστική παράδοση, καθώς και για τη μουσική της, η οποία, σαν διεθνής «γλώσσα», ενώνει τους...
274 λέξεις, σελ.: 31
Με στόχο την «ανάδειξη της ξεχωριστής ταυτότητάς» του «στο κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας», με την «προσφορά μοναδικών και ταυτόχρονα προσιτών πολιτιστικών εμπειριών στο ευρύ κοινό», το...
259 λέξεις, σελ.: 31
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
162 λέξεις, σελ.: 31
142 λέξεις, σελ.: 31
172 λέξεις, σελ.: 31
109 λέξεις, σελ.: 31
53 λέξεις, σελ.: 31
65 λέξεις, σελ.: 31


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ