Παρασκευή 12 Οχτώβρη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Καταδικάζει τον Πολιτισμό σε παραπέρα εμπορευματοποίηση

Στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής συζητείται από χτες το νομοσχέδιο του υπουργείου Πολιτισμού για την «ίδρυση Μητροπολιτικού Οργανισμού Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης», με το οποίο η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, συνεχίζοντας από εκεί που σταμάτησαν οι προηγούμενες αντιλαϊκές κυβερνήσεις των ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, για τα συμφέροντα του κεφαλαίου, προσαρμόζει ακόμα καλύτερα τα μουσεία στους κανόνες της ελεύθερης αγοράς και βουλιάζει τον Πολιτισμό ακόμα πιο βαθιά στην εμπορευματοποίηση και την υποβάθμιση.

Συνοπτικά το νομοσχέδιο προβλέπει τη συνένωση του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και των τμημάτων του όπως το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης και Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης με το ιδιωτικό Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Αλεξ. Μυλωνά. Από τη συνένωση ιδρύεται ένα ΝΠΙΔ με την επωνυμία Μητροπολιτικός Οργανισμός Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης, ο οποίος, όπως προβλέπεται στο νομοσχέδιο, θα λειτουργεί «κατά τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας».

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ έρχεται με το νομοσχέδιο να ολοκληρώσει μια διαδικασία που είχε ξεκινήσει από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ από το 2010 και γι' αυτό οι εισηγητές και οι ειδικοί αγορητές των κομμάτων αυτών έδωσαν τα εύσημα στην κυβέρνηση για την επίτευξη ενός «μεγαλόπνοου σχεδίου», όπως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά, ωστόσο δήλωσαν επιφύλαξη για την ψήφο τους, εκφράζοντας ενστάσεις όσον αφορά διαχειριστικά θέματα. Επιφύλαξη δήλωσε και η Ενωση Κεντρώων. Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκε το Ποτάμι, ενώ κατά δήλωσε η ναζιστική Χρυσή Αυγή, αν και βρήκε θετική τη συνένωση λαϊκίζοντας καταψήφισε.

Η υπουργός Πολιτισμού, Μ. Ζορμπά, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο στρατηγικής σημασίας, καθώς θα περιοριστούν «οι οικονομικές υποχρεώσεις» των μουσείων.

Στον αντίποδα των παραπάνω, ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Σάκης Βαρδαλής σημείωσε ότι οι βασικοί στόχοι του νομοσχεδίου είναι η μείωση του κόστους και η παραπέρα εμπορευματοποίηση της Τέχνης. Παρέθεσε αποσπάσματα από την αιτιολογική έκθεση, που κάνουν λόγο για αυτοτελή εμπορική δραστηριότητα του οργανισμού για «παραγωγές, όπως αναφέρεται στην έκθεση, αναπαραγωγές υλικού, προσέλκυση οικονομικών πόρων από την ευρύτερη διεθνή αγορά, διεθνή και ευρωπαϊκά χρηματοδοτούμενα προγράμματα κ.τ.λ.» και άντληση χρηματοδότησης «μέσα από μορφές, όπως Ενώσεις Φίλων, δωρητές και το ευρύ κοινό».

«Αρα, προσέλκυση οικονομικών πόρων, βιωσιμότητα στη σημερινή δημοσιονομική δύσκολη κατάσταση της χώρας και μείωση της επιχορήγησης από τον κρατικό προϋπολογισμό. Να το τρίπτυχο, μέσα στο οποίο θα κινηθεί ο νέος οργανισμός, που φτιάχνετε», σχολίασε ο Σ. Βαρδαλής, προσθέτοντας ότι στόχος συνυφασμένος με παραπάνω είναι «να προσαρμοστεί η λειτουργία των επιστημονικών Ιδρυμάτων και των Μουσείων με τα νέα δεδομένα των αγορών».

Οπως τόνισε, το νομοσχέδιο συνολικά αποτυπώνει τη σταδιακή προσαρμογή της Τέχνης και του Πολιτισμού στα ζητούμενα του κεφαλαίου που είναι και η στρατηγική της ΕΕ. «Αυτό όμως στην πράξη σημαίνει χειραγώγηση των ίδιων των καλλιτεχνών, προσαρμογή του έργου τους στις ανάγκες της αγοράς και εν τέλει, μέσω της αναπαραγωγής και διάθεσης, χειραγώγηση της κοινωνίας και του λαού». Καυτηρίασε, ακόμα, το γεγονός ότι από τη διοίκηση του νέου οργανισμού αποκλείστηκε το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας που εκπροσωπεί χιλιάδες εικαστικούς, αλλά αντίθετα θέση δίνεται στον εκάστοτε πρόεδρο της ΔΕΘ...

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Στην πεπατημένη της επιχειρηματικότητας και της εμπορευματοποίησης (2017-03-05 00:00:00.0)
Παρέμβαση για το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (2014-03-29 00:00:00.0)
Γιορτή ...του τουριστικού κεφαλαίου (2009-05-16 00:00:00.0)
Το θέλουν χώρο εξυπηρέτησης συμφερόντων (2009-02-24 00:00:00.0)
Εκθέσεις, μέχρι το Πεκίνο... (2005-09-15 00:00:00.0)
Σπουδαίο απόκτημα (1998-10-16 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ