Πρόκειται για ένα πρόγραμμα «χαρτογράφησης» των σχολείων της χώρας με στόχο τη «δημιουργία προϋποθέσεων για διεξαγωγή έρευνας που θα δίνει στοιχεία για την ορθολογική διαμόρφωση εκπαιδευτικής πολιτικής», όπως χαρακτηριστικά περιγράφεται από τους υπεύθυνους του ΚΕΕ. Οι ίδιοι δήλωναν κατά την ημερίδα ότι για να αξιολογήσει κανείς το εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να έχει ακριβή εικόνα του τι συμβαίνει στις σχολικές μονάδες. Η έρευνα καταγράφει τα στοιχεία που αφορούν την υλικοτεχνική υποδομή των σχολικών μονάδων (κτίρια, εποπτικό υλικό κλπ.), το μαθητικό δυναμικό και τους διδάσκοντες, τις δραστηριότητες που αναπτύσσονται κατά τη σχολική ζωή και στοιχεία που έχουν να κάνουν με τη χρηματοδότηση κάθε σχολείου. Οπως ειπώθηκε κατά τη χτεσινή ημερίδα, μέχρι στιγμής έχουν αποτυπωθεί 180-200 σχολικές μονάδες.
Υπενθυμίζεται ότι το λεγόμενο τριπλό νομοσχέδιο για την αξιολόγηση, τη διοίκηση της εκπαίδευσης και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών εισάγει νέα αντιδραστικά δεδομένα και στους τρεις τομείς, καθώς ανάμεσα σε άλλα συνδέει την αξιολόγηση με την υπηρεσιακή εξέλιξη του εκπαιδευτικού, δημιουργεί μια πυραμίδα αξιολόγησης, όπου ο καθένας αξιολογείται από τον επόμενο στην ιεραρχία, αναθέτει τη διοίκηση στους διορισμένους από το υπουργείο Παιδείας περιφερειάρχες και εισάγει τη δημιουργία ενός νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου την επιμόρφωση. Το νομοσχέδιο δεν καλύπτει τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες και κανένα από τα πάγια αιτήματα των εκπαιδευτικών και από την πρώτη στιγμή της δημοσιοποίησής του έχει συναντήσει τις αντιδράσεις τους.