Παρασκευή 29 Νοέμβρη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΔΙΕΘΝΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (ΤΕΤΡΑΣΕΛΙΔΟ)
ΟΛΛΑΝΔΙΑ
Σχολεία υπολειτουργούν λόγω της διαχρονικής έλλειψης εκπαιδευτικών

Μεγαλώνουν οι τάξεις, μειώνεται το ωράριο λειτουργίας, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις ζητούν από τους γονείς να αναπληρώσουν τον δάσκαλο!

Από παλιότερη απεργιακή κινητοποίηση των εκπαιδευτικών στην Ολλανδία
Από παλιότερη απεργιακή κινητοποίηση των εκπαιδευτικών στην Ολλανδία
ΑΜΣΤΕΡΝΤΑΜ.--

Διαχρονική έλλειψη εκπαιδευτικών αντιμετωπίζουν 4 στα 10 σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ολλανδία, με αποτέλεσμα να μεγαλώνουν οι τάξεις, να υπάρχουν λίστες αναμονής για τους μαθητές, ενώ ορισμένα λειτουργούν μόνο τέσσερις μέρες τη βδομάδα για ένα διάστημα ή καλούν ακόμη και γονείς να αναπληρώσουν εκπαιδευτικούς με αναρρωτική άδεια!

Το συνδικάτο εκπαιδευτικών AOb σημειώνει πως στην Ειδική Αγωγή τα προβλήματα είναι ακόμα μεγαλύτερα: Τα 2/3 των σχολείων έχουν έλλειψη εκπαιδευτικών και άλλου εξειδικευμένου προσωπικού.

Τα κενά στα σχολεία είναι μεγάλα τα τελευταία χρόνια και οι εκπαιδευτικοί της χώρας έχουν κάνει απεργίες διεκδικώντας προσλήψεις και γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης. «Στο παρελθόν τα σχολεία αντιμετώπιζαν προβλήματα κυρίως κατά τη διάρκεια της έξαρσης των ιώσεων, σήμερα ήδη από τις αρχές της χρονιάς», αναφέρει το AOb.

Πριν από ένα μήνα, σχολείο στην πόλη Χόορν ζήτησε από τους γονείς να αντικαθιστούν έναν δάσκαλο που απουσιάζει λόγω ασθενείας, μετέδωσε το «NH Nieuws». Με αυτό το σχέδιο «προετοιμάζεται» το σχολείο για την περίοδο του φθινοπώρου και της γρίπης, ανέφερε η διεύθυνση. «Στις τάξεις υπάρχουν υλικά για δημιουργική απασχόληση και ζητάμε από τους γονείς να αναλάβουν ρόλο baby sitter, δηλαδή όχι να διδάξουν αλλά να επιβλέπουν», προσθέτει.

Στα τέλη Οκτώβρη, πάνω από το 30% των Ειδικών Σχολείων - για παιδιά με αναπηρίες ή μαθησιακές δυσκολίες - είχαν μαθητές σε λίστες αναμονής! Κάποια αύξησαν τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις, ώστε τα παιδιά να μην καταλήξουν να μένουν στο σπίτι τους. Αυτό, σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί, έχει αρνητικές επιπτώσεις ή και κινδύνους, σίγουρα υποβαθμίζει την εκπαιδευτική διαδικασία. Σε άλλες περιπτώσεις αναμείχθηκαν στις τάξεις παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες μαζί με παιδιά με διανοητικές ή σωματικές αναπηρίες.

Ολα αυτά τα προβλήματα οδήγησαν χιλιάδες εκπαιδευτικούς να απεργήσουν μέσα στο Νοέμβρη και πάνω από 4.000 σχολεία στη χώρα έμειναν κλειστά. Μάλιστα οι εκπαιδευτικοί απέρριψαν πρόταση της κυβέρνησης για έξτρα εφάπαξ κονδύλι ύψους 460 εκατ. ευρώ, καθώς δεν πρόκειται για σταθερή αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης και δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες. Οι εκπαιδευτικοί ανακοίνωσαν ότι κλιμακώνουν με νέα, 48ωρη αυτήν τη φορά απεργία, 30 - 31 Γενάρη.

Η εκρηκτική κατάσταση επιβεβαιώθηκε τη Δευτέρα, όταν το ίδρυμα «Westelijke Tuinsteden» ανακοίνωσε πως θα κλείσουν προσωρινά από 9 Δεκέμβρη και τα 16 σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που διαχειρίζεται στο Αμστερνταμ, λόγω έλλειψης προσωπικού. Η απόφαση επηρεάζει τις οικογένειες 5.400 μαθητών που έχουν εγγραφεί σε κάποιο από τα σχολεία. Σύμφωνα με τη διεύθυνση, λείπουν τουλάχιστον 25 εκπαιδευτικοί πλήρους απασχόλησης.

Σχολεία ανάλογα με την «τσέπη» των γονιών

Στο μεταξύ, αυξάνονται οι πληρωμές των γονιών για τα σχολεία στην Ολλανδία, ενισχύοντας την κατηγοριοποίησή τους ανάλογα και με το πορτοφόλι της οικογένειας. Αυτή η εξέλιξη σχετίζεται με το γεγονός ότι η Τοπική Διοίκηση έχει αναλάβει μέρος της λειτουργίας των σχολείων και έχει μειωθεί σταδιακά η κρατική χρηματοδότηση.

Ενδεικτικά, στο Αμστερνταμ οι «εθελοντικές γονικές εισφορές» - όπως τις ονομάζουν - κυμαίνονται γύρω στα 225 - 700 ευρώ το χρόνο, ανάλογα και με την κοινωνική και ταξική θέση των γονιών.

Οι γονικές εισφορές χρησιμοποιούνται από τα σχολεία για τη χρηματοδότηση λεγόμενων «πρόσθετων λειτουργιών» - που στην πραγματικότητα είναι βασικές - όπως μαθήματα μουσικής ή επίβλεψη το μεσημέρι κ.ά. Τα σχολεία χρηματοδοτούνται κυρίως από την κεντρική κυβέρνηση, αλλά οι τοπικές αρχές δίνουν «συμπληρωματικά κονδύλια», τα οποία χρησιμοποιούνται π.χ. για εξειδικευμένη διδακτική βοήθεια, για πολιτιστικές και αθλητικές δραστηριότητες, για υποστηρικτικό προσωπικό. Οι γονικές πληρωμές αποτελούν εμπόδιο για τις φτωχότερες οικογένειες, δημιουργούν σχολεία πολλών ταχυτήτων και οξύνουν τις ανισότητες στην Εκπαίδευση.

Το ζήτημα έχει πάρει τέτοιες διαστάσεις που το Δημοτικό Συμβούλιο του Αμστερνταμ ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει να χορηγεί επιπλέον επιδοτήσεις σε σχολεία που ζητούν από γονείς περισσότερα από 225 ευρώ ετησίως.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ