Σάββατο 2 Μάη 2020 - Κυριακή 3 Μάη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 39
ΔΙΕΘΝΗ
ΙΤΑΛΙΑ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μεγάλοι φραγμοί για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών

Συνεχίζονται τα τηλε-μαθήματα χωρίς βασικές προϋποθέσεις για την πρόσβαση όλων

Προβληματισμούς για τις συνέπειες που θα έχει η συνέχιση της τηλεκπαίδευσης προκαλεί όχι απλά η παράτασή της αλλά κυρίως η οργάνωσή της χωρίς τη διασφάλιση βασικών προϋποθέσεων για όλα τα παιδιά (απαραίτητος εξοπλισμός, γρήγορη πρόσβαση στο διαδίκτυο κ.τ.λ.).

Υστερα από τις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού της χώρας, Τζ. Κόντε, ότι λόγω της εξέλιξης της πανδημίας τα σχολεία θα ανοίξουν μετά το Σεπτέμβρη, οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στα τηλε-μαθήματα χιλιάδες παιδιά εργατικών - λαϊκών οικογενειών θα συνεχιστούν, μεγαλώνοντας τους ταξικούς φραγμούς και διαφοροποιήσεις.

Σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ISTAT), το 33,8% των οικογενειών δεν έχει στο σπίτι ούτε ηλεκτρονικό υπολογιστή (Η/Υ) ούτε τάμπλετ. Τα στοιχεία για τον ιταλικό Νότο είναι ακόμη χειρότερα, καθώς το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 41,6%.

Ακόμα, το 57% των μαθητών πρέπει να μοιραστεί τη συσκευή με τους γονείς του, με ό,τι δυσκολίες αυτό συνεπάγεται, ειδικά για νοικοκυριά όπου ο ένας ή ακόμα και οι δύο γονείς δουλεύουν από το σπίτι.

Επίσης, πάνω από 4 στους 10 ανήλικους ζουν σε κατάσταση «οικιακής συμφόρησης», δηλαδή σε συνθήκες όπου δεν υπάρχουν ένα δωμάτιο για κάθε οικογένεια, ένα δωμάτιο για κάθε ζευγάρι, ένα δωμάτιο για κάθε ενήλικο μέλος, ένα δωμάτιο για κάθε 2 μέλη ίδιου φύλου και ηλικίας ανάμεσα σε 12 - 17 έτη και ένα δωμάτιο για κάθε δύο μέλη ηλικίας μέχρι 11 ετών ανεξαρτήτως φύλου.

Μεταξύ άλλων η έρευνα καταγράφει ότι το 7% των ανηλίκων ζει σε σπίτια με δομικά προβλήματα, στα οποία δεν υπάρχει καν μπάνιο/ντους με τρεχούμενο νερό, υπάρχουν προβλήματα φωτισμού κ.λπ.

Επίσης, δημοσιεύματα εστιάζουν και στα προβλήματα που προκαλεί η έλλειψη ικανοποιητικής ταχύτητας σύνδεσης, ειδικά σε επαρχιακές πόλεις ή χωριά όπου δεν έχει επεκταθεί το δίκτυο οπτικών ινών.

Ακόμα, οι κυβερνητικές ανακοινώσεις για συνέχιση της τηλεκπαίδευσης και έναρξη μαθημάτων το Σεπτέμβρη έγιναν ενώ υπάρχουν σχολεία («διαφόρων ταχυτήτων» όπως και τα αστικά ΜΜΕ τα περιγράφουν) στα οποία μπορεί να μην έχει γίνει τίποτα για τη διοργάνωση βιντεο-μαθημάτων. Στην περιοχή της Φλωρεντίας ο δήμαρχος δήλωσε ότι τα σχολεία κάνουν το πολύ 1 - 2 ώρες μάθημα τη μέρα.

Ερευνα που έγινε σε δείγμα 25.000 μαθητών κατέγραψε ότι το 61% έχει προβλήματα σύνδεσης, το 24% αναγκάζεται να παρακολουθεί μαθήματα μέσω των δεδομένων κινητής τηλεφωνίας, με πακέτα που αγοράζονται λόγω έλλειψης σταθερής σύνδεσης κινητής τηλεφωνίας, που έως το τέλος του μήνα δεν επαρκούν και από συσκευές κινητών που βέβαια δεν προσφέρονται για μαθήματα. Ακόμα μεγαλύτερη ανησυχία εκφράζεται για τα παιδιά της Ειδικής Αγωγής όπου η προσωπική επαφή είναι κρίσιμο θέμα.

Στο μεταξύ, νεότερα στοιχεία της ISTAT επιβεβαιώνουν πόσο αθωράκιστος αντιμετώπισε ο λαός της χώρας την πανδημία του Covid-19, αφού οι δημόσιες δαπάνες για την Υγεία μειώνονται διαρκώς. Σύμφωνα με στοιχεία τα οποία δημοσιεύτηκαν την Τρίτη, οι δημόσιες δαπάνες για τον τομέα της Υγείας κατατάσσονται στο χαμηλότερο επίπεδο από τη δεκαετία του 1990. Το 2019 από το σύνολο των κρατικών δαπανών για ασφάλεια και ευημερία το 22,7% προοριζόταν για την Υγεία (νοσοκομεία κ.λπ.). «Από το 2008 το βάρος του τομέα της Υγείας (στις συνολικές κοινωνικές δαπάνες) σταδιακά μειώθηκε και επέστρεψε στα επίπεδα της δεκαετίας του 1990», σημειώνεται.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ