Κυριακή 6 Φλεβάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 38
ΚΙΑ SPORTAGE 2.0
Εφικτό τετρακίνητο όνειρο

Με πραγματικό εισβολέα στο χώρο των 4Χ4 μοιάζει το νέο ΚΙΑ Sportage. Αισθητικά συμπαθητικό, με κινητήρα 2 λίτρων και 130 ίππων και ασυναγώνιστη τιμή, μοιάζει να απαντά στο ερώτημα όλων όσων έψαχναν ένα τζιπ αλλά δεν μπορούσαν να διαθέσουν τα σαφέστατα μεγαλύτερα ποσά, ενώ καλύπτεται και από το φορολογικό τεκμήριο των 3.870.000 δρχ.

Το Sportage προσφέρει άνετους εσωτερικούς χώρους για τέσσερα άτομα ακόμα και στην τρίθυρη έκδοση, ενώ και ο χώρος αποσκευών είναι καλός για την κατηγορία, έχοντας όμως το μειονέκτημα του μη αναδιπλούμενου πίσω καθίσματος. Η απόσταση από το έδαφος είναι αρκετή ώστε να μπορεί ο οδηγός να εκμεταλλευτεί την τετρακίνηση και την ιπποδύναμη σε χωματερές διαδρομές. Είναι όμως σε συνδυασμό και με τις μαλακές αναρτήσεις υπεύθυνη και για τις κλήσεις στις στροφές. Η οδική συμπεριφορά γενικά, αν και ασφαλής, χρειάζεται εξοικείωση, ειδικά όταν η κίνηση έρχεται μόνο από τους πίσω τροχούς. Με την τετρακίνηση τα πράγματα είναι σαφώς καλύτερα, ενώ για τους περιπετειώδεις τύπους που αρέσκονται στα δύσκολα υπάρχει η επιλογή του κοντού κιβωτίου που θα βοηθήσει το Sportage να ξεπεράσει κάθε εμπόδιο.

Ο κινητήρας με την 16βάλβιδη κεφαλή, με εξαίρεση τη θορυβώδη λειτουργία του και την κατανάλωσή του, έχει καλά χαρακτηριστικά, αφού δεν του λείπει ούτε η ροπή ούτε οι ίπποι. Τραβάει από χαμηλά, και αν ο οδηγός δεν ενοχλείται από την κάπως «τραχιά» αίσθηση στις υψηλές στροφές, ανεβάζει εύκολα πάνω από 150-160 χλμ/ώρα, ενώ η «κοντερίσια» τελική ξεπερνάει και τα 180 χλμ/ώρα.


Σε αυτά τα χιλιόμετρα δεν είναι υπόδειγμα αεροδυναμικής ή ευστάθειας, αλλά δεν είναι φτιαγμένο για αυτή τη δουλιά. Μπορεί να προσφέρει ευχάριστο ταξίδι, κάτι στο οποίο συνηγορεί η σωστή θέση οδήγησης, αν η ταχύτητα μένει κάτω από τα 140 χλμ/ώρα, και σε συνδυασμό με το κάπως βαρύ τιμόνι να δίνει αίσθημα ελέγχου στον οδηγό. Αν γίνει λοιπόν το άθροισμα των πλεονεκτημάτων και η αφαίρεση των μειονεκτημάτων, το Sportage θα βγάλει θετικό αποτέλεσμα, χάρη κυρίως στην εξαιρετική σχέση τιμής - αξίας.

Ο εξοπλισμός είναι μάλλον «σπαρτιατικός» με βάση τα κορεατικά δεδομένα, αλλά όταν το ABS και ο αερόσακος κοστίζουν μόλις 400.000 δρχ., δίνονται τα περιθώρια στον οδηγό να αγοράσει ένα πολυτελέστερο Sportage χωρίς να ανέβει σε δυσθεόρατα οικονομικά ύψη. Η βασική τιμή για την ανοιχτή τρίθυρη έκδοση ξεκινά από 4.998.000 δρχ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ