Πέμπτη 26 Νοέμβρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΝΕΟΛΑΙΑ
Συνεχίζουν να υπάρχουν πολλά κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία

Πάνω από δυο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, στα σχολεία υπάρχουν ακόμα κενά εκπαιδευτικών, που ειδικά φέτος προκαλούν ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα, με δεύτερη περίοδο κλεισίματος των σχολικών μονάδων και ύλη που γονείς και μαθητές δεν γνωρίζουν πώς θα καλυφθεί.

Ενδεικτική είναι η καταγγελία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 30ού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης πως «δυόμισι μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, οι μαθητές της Γ' τάξης, ομάδων προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας, δεν έχουν κάνει καθόλου μάθημα Χημείας (πανελλαδικά εξεταζόμενο). Υπολείπονται τουλάχιστον 60 διδακτικές ώρες για το κάθε τμήμα».

Οι γονείς του σχολείου απαιτούν να καλυφθεί άμεσα η θέση του καθηγητή Χημείας στο σχολείο και να εξασφαλιστεί η αναπλήρωση των χαμένων μαθημάτων. Μεταξύ άλλων αναφέρουν: «Πότε θα καλυφθεί η ύλη; Πότε θα καλυφθούν τα μαθησιακά κενά που δημιουργήθηκαν; Αν λάβουμε υπόψη μας τη σημερινή κατάσταση με την τηλεκπαίδευση, το πρόβλημα των μαθητών μεγαλώνει, πολλαπλασιάζεται και δεν εξασφαλίζεται η ισότιμη εκπαίδευση για όλους τους μαθητές.

Ουσιαστικά μας ωθείτε στα φροντιστήρια, όσες οικογένειες αντέχουν ακόμα οικονομικά, επιβαρύνοντας το λιγοστό εισόδημά μας, σε περίοδο πανδημίας, με αναστολή εργασίας για πολλούς εργαζόμενους και ελεύθερους επαγγελματίες». Απαιτούν τοποθέτηση στο σχολείο καθηγητή Χημείας και των καθηγητών ειδικοτήτων που λείπουν, κάλυψη όλων των ωρών διδασκαλίας που χάθηκαν με ευθύνη του υπουργείου και ενισχυτική διδασκαλία για τους μαθητές.

Ενδεικτική των ελλείψεων που υπάρχουν είναι και η εγκύκλιος βάσει της οποίας οι αναπληρωτές των τμημάτων ένταξης θα τοποθετηθούν σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) για όσο χρονικό διάστημα τελεί σε αναστολή η διά ζώσης εκπαιδευτική λειτουργία των σχολείων. Την αντίθεσή του σε αυτήν την απόφαση εκφράζει ο Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής, ζητώντας νέες προσλήψεις για να καλυφθούν οι ανάγκες.

Οπως επισημαίνει, έτσι γίνεται περαιτέρω διάκριση σε βάρος των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και των μορφωτικών δικαιωμάτων τους καθώς στερούνται έστω και την εξ αποστάσεως εκπαιδευτική υποστήριξη. Αφού αναφέρεται στις επιπτώσεις στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, σημειώνει πως πλήττονται και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και ζητά, αντί για οποιαδήποτε μετακίνηση μόνιμων και αναπληρωτών, να εκδοθεί νέα ειδική πρόσκληση εκπαιδευτικών για την κάλυψη των κενών. Τη διαμαρτυρία του Συλλόγου κατέθεσε στη Βουλή ως Αναφορά προς την υπουργό Παιδείας το ΚΚΕ.

Στο μεταξύ, την αγωνία γονιών και μαθητών που περιμένουν την πρόσληψη εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης εκφράζουν με επιστολή τους αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Γενικής και Ειδικής Αγωγής. Οπως αναφέρουν, «υπάρχουν πάρα πολλά κενά, τόσο στη Γενική όσο και στην Ειδική Αγωγή, τα οποία πρέπει να καλυφθούν άμεσα, είτε για τις ανάγκες της διά ζώσης διδασκαλίας είτε για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης. Τα κενά Ειδικής έχουν καταγραφεί από τέλη Οκτώβρη και τα κενά Γενικής ολοκληρώθηκαν πρόσφατα, απλά για κάποιο λόγο δεν προχωράει η διαδικασία προσλήψεων». Επισημαίνουν τη σημασία της εξατομικευμένης διδασκαλίας και συμβουλευτικής, για τα παιδιά που χρειάζονται παράλληλη στήριξη για να μπορέσουν να ακολουθήσουν τους ρυθμούς της τάξης και ζητούν να καλυφθούν άμεσα τα κενά.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ