Σάββατο 19 Δεκέμβρη 2020 - Κυριακή 20 Δεκέμβρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Εφερε σαν τον κλέφτη πολυνομοσχέδιο - σκούπα για τις ορέξεις του κεφαλαίου

Με απαράδεκτες διαδικασίες «ψεκάστε - σκουπίστε» και στα μουλωχτά η κυβέρνηση φέρνει νέα σαρωτικά αντιλαϊκά μέτρα, με πιο εμβληματικό την «παγίωση» της κατάργησης της κυριακάτικης αργίας στο Εμπόριο και σε άλλους κλάδους.

Πρόκειται για πολυνομοσχέδιο - σκούπα 160 άρθρων, το οποίο η κυβέρνηση κατέθεσε αιφνιδιαστικά στη Βουλή μετά τα μεσάνυχτα της Πέμπτης, επικύρωσε με τις άκρως συνοπτικές διαδικασίες του κατεπείγοντος στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής την Παρασκευή και με τις ίδιες διαδικασίες φέρνει για ψήφιση τη Δευτέρα στην Ολομέλεια.

Τίτλος του νομοσχεδίου είναι: «Ρυθμίσεις για την προστασία της δημόσιας υγείας από τις συνέπειες της πανδημίας του κορονοϊού COVlD-19, την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, την επιτάχυνση της απονομής των συντάξεων, τη ρύθμιση οφειλών προς τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και άλλες κατεπείγουσες διατάξεις» και εκτός από τις διατάξεις για την πανδημία, περιέχονται πλήθος άλλων ρυθμίσεων που αφορούν τη στήριξη με κάθε τρόπο των επιχειρηματικών ομίλων με νέα προνόμια, «ζεστό» χρήμα και κυρίως με την ένταση της επέλασης σε βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων.

Τη μεθόδευση της κυβέρνησης κατήγγειλε ο ειδικός εισηγητής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης, μιλώντας την Παρασκευή το απόγευμα στην Επιτροπή, υπογραμμίζοντας ότι η κυβέρνηση αξιοποιώντας την πανδημία προσπαθεί σαν τον κλέφτη να περάσει διατάξεις που είναι καθ' υπαγόρευση των επιχειρηματικών ομίλων και απαιτώντας την απόσυρση κάθε διάταξης που αφορά την ενίσχυση των μεγαλοεπιχειρηματιών.

Ενώ ανέδειξε ότι ακόμα και τα άρθρα που αφορούν τον κορονοϊό «επαναλαμβάνουν και παρατείνουν τη διαχείριση της πανδημίας με σταθερή κατεύθυνση τη στήριξη της στρατηγικής της παραπέρα εμπορευματοποίησης της δημόσιας Υγείας, την ενίσχυση του ιδιωτικού τομέα, την εμβάθυνση των Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα».

Παραπέρα υπονόμευση της Κυριακής αργίας και του κατώτερου μισθού

Με το πολυνομοσχέδιο η κυβέρνηση επιφέρει πρόσθετα χτυπήματα στα εργασιακά δικαιώματα, με παραπέρα υπονόμευση της κυριακάτικης αργίας και του κατώτερου μισθού.

Σε ό,τι αφορά την κυριακάτικη αργία, τροποποιεί το σχετικό άρθρο και στις επιχειρήσεις που μπορούν να εργάζονται την Κυριακή εντάσσει τις φαρμακαποθήκες (μετά τη λειτουργία που επετράπη και τα Σάββατα με απόφαση των δημοτικών αρχών), αλλά και τα εμπορικά καταστήματα, σούπερ μάρκετ κ.λπ., όπου με πρόσχημα την παράδοση προϊόντων και τις Κυριακές, ο κύκλος εργαζομένων που πρέπει να συμμετέχουν σε αυτή διευρύνεται, αφού ως κέντρο διανομής θεωρείται ολόκληρο το κατάστημα.

Παράλληλα, η κυβέρνηση παρατείνει εκ νέου μέχρι το τέλος Ιούλη του 2021 την απόφασή της για τον καθορισμό του νέου κατώτερου μισθού. Ετσι με πρόσχημα την πανδημία, εκατοντάδες χιλιάδες μισθωτοί που αμείβονται με τον κατώτερο μισθό δεν θα λάβουν την παραμικρή αύξηση.

Ενώ ακολουθώντας και μονιμοποιώντας την πάγια πολιτική των μη προσλήψεων στο Δημόσιο και κάτω από την κατακραυγή για τις χιλιάδες καθυστερούμενες εκκρεμείς συντάξεις, αντί για προσλήψεις (μόνο απο τον e-EFKA λείπουν τουλάχιστον 730 μόνιμοι υπάλληλοι), προσλαμβάνει με συμβάσεις 8μηνης διάρκειας συνταξιούχους δημοσίους υπαλλήλους, απλά για να ξεβαλτώσει προσωρινά η απαράδεκτη και χρονίζουσα κατάσταση.

Παράλληλα, παρατείνει ακόμα δύο μήνες, μέχρι 28/2/2021, το πρόγραμμα «Συν-Εργασία», μέσα από το οποίο η κυβέρνηση μειώνει μέχρι και 20% τους μισθούς των εργαζομένων, ενισχύοντας τις επιχειρήσεις στο όνομα της διατήρησης των θέσεων εργασίας.

Δώρα κάθε είδους σε ιδιώτες στις αστικές συγκοινωνίες και τους εφοπλιστές

Παράλληλα, με σειρά άρθρων η κυβέρνηση ενισχύει ποικιλοτρόπως και βγάζει «εμπόδια» για τη συμμετοχή των ιδιωτικών επιχειρήσεων στις αστικές συγκοινωνίες Αθηνών και Θεσσαλονίκης.

Ανάμεσα στα άλλα, με διατάξεις του νομοσχεδίου η κυβέρνηση:

-- Επιτρέπει σε αστικά λεωφορεία που έχει μισθώσει (leasing) από ιδιώτες η ΟΣΥ ΑΕ (Οδικές Συγκοινωνίες, λεωφορεία και τρόλεϊ Αθήνας) να ταξινομούνται μόνο με την υποβολή ενός δελτίου Τεχνικού Ελέγχου, καθώς τα απαλλάσσει, για τέσσερις μήνες, «από την υποχρέωση υποβολής τεχνικής μελέτης», με μεγάλους κινδύνους για την ασφάλεια εργαζομένων και επιβατών.

-- Προσπαθεί κυριολεκτικά να χρυσώσει το χάπι στους εργαζόμενους της ΟΣΥ, ορίζοντας τη δυνατότητα αναστολής των κανονικών αδειών τους, για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών και καταβολή εφάπαξ αποζημίωσης με το ποσό των 500 ευρώ όσων ανασταλεί η άδεια.

-- Αυξάνει το χρόνο εντός του οποίου ο ΟΑΣΑ μπορεί να κάνει απευθείας αναθέσεις (έως 30 Ιούνη 2021), επιτρέπει στον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Εργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) και τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) για έξι μήνες να συνάπτουν συμβάσεις με ιδιωτικές επιχειρήσεις για παροχή συγκοινωνιακού έργου, παρατείνει (έως 31 Δεκέμβρη 2021) την απόσυρση οχημάτων που έχουν συμπληρώσει το χρονικό όριο, π.χ. 23 χρόνια για τα αστικά, 18 για τουριστικά λεωφορεία.

-- Δίνει «ζεστό» χρήμα στις ιδιωτικές επιχειρήσεις που ασχολούνται με τις μεταφορές (ΚΤΕΛ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τουριστικά γραφεία κ.ο.κ.), με αντικατάσταση άρθρου νόμου που ψηφίστηκε το καλοκαίρι και με βάση αυτό υπογράφτηκε Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) που πρόβλεπε την καταβολή σχεδόν 50 εκατομμυρίων ευρώ (!) ως αποζημίωση (μόνο για τους μήνες Ιούλη - Αύγουστο), γιατί η κυβέρνηση τους απαγόρευσε να έχουν πληρότητα θέσεων. Με την ψήφιση των παραπάνω διατάξεων παύει η ισχύς της ΚΥΑ και είναι προφανές ότι η επόμενη θα έχει αυξημένη αποζημίωση.

Παράλληλα, περιλαμβάνεται και νέο πακέτο στήριξης των εφοπλιστών, που προβλέπει την απευθείας ανάθεση δρομολογίων στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες έως τις 31 Μάη του 2021, που σημαίνει μερικές ακόμα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, που θα προστεθούν στα κοντά 150 εκατ. ευρώ που έχουν πάρει μέσα στο 2020 (για τις λεγόμενες άγονες γραμμές συν το Μεταφορικό Ισοδύναμο) και στα 55 εκατ. ευρώ που τους έχει προσφέρει η κυβέρνηση ως μία ακόμα έκτακτη επιχορήγηση από τον Μάρτη έως σήμερα.

Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση καλεί τους ναυτεργάτες στα ακτοπλοϊκά πλοία, όσο και στα φορτηγά πλοία που κάνουν ταξίδια στη Μεσόγειο να ζήσουν με 534 ευρώ, αφού το νομοσχέδιο προβλέπει την παράταση ή την ένταξή τους στο καθεστώς της αναστολής συμβάσεων, ενώ προβλέπεται ακόμα ότι οι εφοπλιστές θα καταβάλουν λειψό το Δώρο Χριστουγέννων, καθώς από αυτό θα αφαιρεθούν οι μέρες που οι ναυτεργάτες είναι σε αναστολή.

Παράταση της αθλιότητας στην Υγεία

Σε ό,τι αφορά τα καθ' αυτό μέτρα για την πανδημία, δέκα μήνες μετά την έναρξη της πανδημίας, η κυβέρνηση αντί να προσλάβει μόνιμο προσωπικό, να ενισχύσει αποφασιστικά το δημόσιο σύστημα και να προχωρήσει σε επίταξη του ιδιωτικού τομέα Υγείας: Επαναφέρει την «πρόσληψη» επικουρικού ιατρικού, νοσηλευτικού και βοηθητικού προσωπικού και παρατείνει την πρόσληψη προσωπικού με 4μηνες συμβάσεις εργασίας στον ΕΟΔΥ. Συνεχίζει τα «μπαλώματα» με παράταση των μετακινήσεων παντός είδους επικουρικού προσωπικού ανάμεσα στα νοσοκομεία και τα ΚΥ. Παρατείνει το καθεστώς απασχόλησης ιδιωτών γιατρών στις δημόσιες μονάδες Υγείας ως «δούρειο ίππο» αλλαγής των εργασιακών σχέσεων, παρατείνει έως τον Νοέμβρη του 2022 (!) τη «δυνατότητα υπέρβασης του 48ωρου» των γιατρών. Συνεχίζει τη μετατροπή των νοσοκομείων σε «μιας νόσου», με την πρόβλεψη για μετατροπή χρήσης κλινών για την καταπολέμηση της διασποράς του κορονοϊού.

Ως επίταξη πλασάρει την «αναγκαστική διάθεση» με το αζημίωτο χώρων, κινητών πραγμάτων, αναλώσιμων και μη, σκαφών και αεροσκαφών για τη διακομιδή ασθενών, ενώ το «πάρτι» για τον ιδιωτικό τομέα Υγείας συνεχίζεται με την παράταση των διατάξεων για την εξέταση δειγμάτων από τα ιδιωτικά εργαστήρια, όπως και για την αδειοδότηση ιδιωτικών Μονάδων Ημερήσιας Νοσηλείας (ΜΗΝ).


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ