Τετάρτη 23 Γενάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 35
Τηλεόραση
Τηλεοπτική εικόνα σήψης

Οχι «αργά», αλλά γρήγορα και σταθερά οι τηλεοπτικοί σταθμοί μέσα από δελτία ειδήσεων και «σκουπιδοεκπομπές» βαδίζουν όλο και περισσότερο στα μονοπάτια του εξευτελισμού. Ξαφνικά σαν να ανακάλυψαν την Αμερική, τον τελευταίο καιρό διάφορες «φωνές» εκφράζουν τις αντιρρήσεις τους για το ευτελές επίπεδο των δελτίων ειδήσεων. Δελτία που από τη γέννηση της ιδιωτικής τηλεόρασης ουσιαστικά έγιναν «φυτώρια» του αίματος, της βίας και των ροζ σκανδάλων, στοχεύοντας στην αύξηση της τηλεθέασης.

Το φαινόμενο της εικονικής και πολλάκις εξευτελιστικής ενημέρωσης, της ενημέρωσης του αποπροσανατολισμού, δεν είναι σημερινό. Μέρα με τη μέρα όμως, η εικόνα της αλήθειας, των καθημερινών προβλημάτων των πολιτών, της ίδιας της πολιτικής αλλοιώνεται. Μια αλλοίωση που οδηγεί στην εξαφάνιση της έγκυρης και πολυφωνικής ενημέρωσης. Τα κεντρικά δελτία ειδήσεων μετουσιώνονται σε πίστες νυχτερινών κέντρων, σε αίθουσες δικαστηρίων, σε «οίκους» με ροζ φωτάκια. Το τελευταίο μάλιστα διάστημα, για να «γεμίζουν» τις ώρες τους, εφηύραν την ενσωμάτωση με «καυτά» αποσπάσματα από διάφορες εκπομπές τους. Ο «Γυάλινος τοίχος» για παράδειγμα αποτελεί τον κύριο κορμό των δελτίων ειδήσεων του Νίκου Ευαγγελάτου. Το MEGA έχει προτίμηση στην «Αννα» και φυσικά στο «Prive» της συζύγου του Νίκου Χατζηνικολάου.

Πολλά δελτία ειδήσεων, με πρώτο βέβαια αυτό του ΑΝΤΕΝΝΑ, προτάσσουν εξίσου... σοβαρά θέματα της επικαιρότητας, όπως όλες τις δραστηριότητες των εγκλείστων του «Μεγάλου Αδελφού», με αναμεταδόσεις κυρίως από την εκπομπή της Ελένης Μενεγάκη.

Μετά από τις «κλειδαρότρυπες» του «Μπιγκ Μπράδερ», σειρά έχουν εξίσου ευτελείς αναζητήσεις παικτών, που αυτή τη φορά θα ζήσουν τη «μέθη» της επίπλαστης επιτυχίας (!), κάτω από τις ανοιχτές κάμερες και τα ορθάνοιχτα μικρόφωνα, του «μπαρ» που ετοιμάζει το MEGA.

Μέχρι τότε, όμως, οι «σοβαρές» ειδήσεις συνεχίζονται και με την έναρξη της νέας χρονιάς στα κανάλια. Επανήλθαν οι σατανιστές και οι μαύρες μαγείες. Η ενημέρωση μπλέκεται στα «δίχτυα του σατανά», αφού εδώ και τρεις μέρες κεντρικά πρόσωπα έχουν γίνει όχι εγχώριοι αυτή τη φορά, αλλά «εισαγόμενοι» από τη Γερμανία σατανιστές.

Τηλεοπτική εικόνα «όνειδος», που οι πρωτεργάτες της, υπεύθυνοι των καναλιών, δημιουργούν πρότυπα τύπου της «αισθησιακής» οδοντιάτρου ή της Μπάρκα, που ανάγονται σε περιζήτητα πρόσωπα κεντρικών δελτίων ειδήσεων και εκπομπών.

Μέσα σ' αυτή την πολυσυλλεκτική ανοησία, με τα κάθε είδους «παρατράγουδα», ήρθε και το «Αργά». Μετά τα μεσάνυχτα ο Νίκος Μαστοράκης απογειώνει τους τηλεθεατές στη φθήνια του θεάματος. Με χαζοχαρούμενες εξυπνάδες ο ένας ρίχνει μπαλάκια στον άλλο, παίζοντας ένα ακόμη τηλεοπτικό σίριαλ υποβιβασμού της νοημοσύνης. Είναι αργά γι' αυτό και οι λέξεις δεν έχουν περιορισμό και τα πράγματα μπορούν να λέγονται με το όνομά τους. Ετσι όπως έγινε και στην προχτεσινή του εκπομπή. Μεταξύ σοβαρού και αστείου έκανε την ανεπίσημη πρεμιέρα των Naked News. Αφού ήδη όλοι οι τηλεοπτικοί σταθμοί πήραν από τη ροζ ατζέντα της «συγχωρεμένης» τη Γιούλι ή Τζούλη Μπάρκα και την έκαναν διάσημη ανά το πανελλήνιο, προχτές, περήφανη για τις επιδόσεις της στις «βίζιτες», έκανε μία ακόμη «βίζιτα» στο «Αργά». Αλλωστε τι πρόβλημα είχε να πετάξει τα ρούχα της και να μείνει με το μαύρο τάνγκα; Σκηνοθέτης και καθοδηγητής ήταν ο «ειδικός» Νίκος Μαστοράκης, γνωστός και από τις εκπομπές του κατά τη διάρκεια της χούντας.

Ο τηλεοπτικός σκουπιδότοπος βρίσκεται στην άνθησή του και οι τηλεθεατές περιδιαβαίνουν σ' ένα τοπίο σήψης και θλίψης. Και το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης αναζητά την παρέμβαση μέσα από δημόσιες διαβουλεύσεις. Διαβουλεύσεις που μένουν στα χαρτιά, ενώ η ενημέρωση και ο πολιτισμός ζουν τη μακάρια «αιχμαλωσία» τους στο όνομα του κέρδους και των δεικτών της AGB.


K. ANTΩΝΙΟΥ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ